הבור של טאו מתרחב: גרעון בהון של כ-302 מיליון שקל בסוף הרבעון השני
חברת ההשקעות טאו, הנמצאת בשליטת איש העסקים אילן בן דב, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר בבורסה את תוצאותיה לרבעון השני של 2009. ליום 30 ביוני 2009 לחברה גרעון בהון של כ-302.7 מיליון שקל, לאחר שרשמה הפסד של 45.7 מיליון שקל ברבעון השני.
תוצאות הפעילות של החברה מושפעות בעיקר מחלק החברה בתוצאות הפעילות של חברות מוחזקות, רווחים או הפסדים ממימוש השקעות, ירידת ערך של אופציות, הוצאות מימון נטו הוצאות הנהלה וכלליות.
בחברה מסבירים כי ההון העצמי שלה מושפע מקרנות הון בגין שיערוך לשווי שוק של נכסים פיננסיים זמינים למכירה ובגין קרנות הון מהפרשי תרגום של פעילויות חוץ של החברה ושל חברות מוחזקות. כן מושפע ההון העצמי מקרנות הון מעסקאות עם בעל השליטה בחברה.
העליה בגרעון בהון בתקופת הדוח נובעת, בין השאר, מהפסדי החברה מירידת ערך אופציית המכר של מניות דרבן 3 לבעל השליטה, מהפסדי החברה נטו ממימוש השקעות בחברות מוחזקות, מחלק החברה בהפסדי חברות כלולות נטו, מהוצאות המימון (הכוללים מרכיב של הוצאות הצמדה בגין אגרות החוב שהנפיקה החברה וכן הוצאות משערוך מרכיב ההצמדה של אג"ח להמרה), ומהפסדים מירידה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ברומניה שהיו גבוהים יותר מרווח נטו ממכשירים פיננסיים בתוספת רווח בגין פדיון מוקדם של אגרות חוב (סדרה ב') ואגרות חוב (סדרה ג') 4 של החברה שנבע מרכישה עצמית של אגרות החוב האמורות (באמצעות חברה בת בבעלותה המלאה של החברה).
נציין כי טאו נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-110 מיליון שקל, לאחר עליה של 333% מתחילת השנה.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.