דני ימין: "זו שנת החלום של מיקרוסופט"
במפגן כוח אדיר פתחה הבוקר מיקרוסופט ישראל את כנס טק-אד (Tech-Ed) שלה באילת. באירוע שהינו אירוע ההייטק הגדול בישראל. הכנס שמתפרס על 4 מלונות בעיר הדרומית, יכלול סדרה של עשרות הרצאות ומצגות ב-3 ימים של תוכנות, טכנולוגיות ומוצרי תוכנה אשר חלקם הגדול יחשף כאן בפעם הראשונה.
לקראת פתיחת הכנס פגשנו לשיחה אישית את מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין (בה אפשר לצפות בלחיצה על הלינק בתחתית הידיעה), ושאלנו כמה שאלות על התוכניות והכיוונים אליהם הולכת מיקרוסופט ישראל. ימין קורא לכנס - "פתיחתה של שנת החלום של מיקרוסופט".
גם עתה באילת, כשריח המלח באוויר - מי שמכיר את ההרגשה של ימי "בועת ההיטק", מרגיש כמו בדז'וו של ממש. אלפי אנשים עם תגי פלסטיק מסתובבים לאורך הטיילת האילתית במלונות וימין מספר, כי השנה משתתפים יותר מ-3,000 איש, רובם אנשי תוכנה ופיתוח מרוב החברות הטכנולוגיות הגדולות והבינוניות בישראל.
אסטה לה ויסטה
אין ספק, כי גולת הכותרת של האירוע הוא חשיפה של מערכת ההפעלה העתידית שתנחת על המדפים רק בסוף השנה, ולאחר 5 שנות המתנה תגיע מחליפה ל-Windows XP ה"חלונות ויסטה" שתהפוך קרוב לוודאי למשהו לרובנו נפגוש בכל יום על מחשבים בבית ובעבודה החל מהשנה הבאה.
את האירוע פותח השנה סטיבן סינופסקי, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט העולמית, שהתמנה לפני ימים ספורים למנהל חטיבת Windows ו-Windows Live ולאחראי הראשי להבאת המוצרים והשירותים הללו לשוק. דמות מובילה בצמרת החברה שיציג לראשונה בארץ פומבית את מערכת ההפעלה Windows Vista ואת חבילת Office 2007 (שמעבר ליישומים של Word, אקסל וכדו', תכלול הרבה מאוד אופציות לפיתוח כלים על גביה עבור מפתחי תוכנה).
ימין מסביר, כי מדובר בקפיצת מדרגה של ממש ובמיקרוסופט מדווחים, כי המערכת מתעכבת למרות שהיתה אמורה לצאת בחודש הבא לשוק, בשל רצונה של מיקרוסופט לשפר את רמת אבטחת המידע שלה. עניין שהפך למוביל את עיקר הפיתוח ברוב החברות המציעות תוכנות במחשבים המחוברים לאינטרנט.
הבית הדיגיטאלי אוטוטו כאן
עוד נושא שיבלוט בכנס יהיה תחום מיזוג המדיות (Convergence), או "הבית הדיגיטלי", וגולת הכותרת בו תהיה חשיפה של מערכת המדיה סנטר שתשווק כחלק מ"חלונות ויסטה" החדשה. מדובר בעצם בכניסת המחשב הביתי לסלון והפיכתו לכלי שמנהל את כל המידע והבידור בבית על מחשב אחד ה"מדבר" עם כל המכשירים הממוחשבים - הטלויזיה, האינטרנט, הסלולרי, מחשבים ניידים וטלווזיות אחרות בבית. כך למשל ניתן יהיה לפעול דרך מחשב מרכזי חזק על האינטרנט, ובמקביל, להשתמש בו ככלי שיאשר "להוריד אל המחשב" תוכניות טלויזיה, לנהל על גבי הטלווזיה יומנים, ש"ידברו" עם הסלולרי, ולהעביר בין המכשירים הללו סרטים, אלבומים, מוסיקה ועוד ועוד.
למרות כל הנאמר עד כה, צריך להסביר, כי התוכנות למשתמשים ביתיים - למרות "סקסיות" הנושא, הן אינן מוקד האירוע הענק שמקיימת מיקרוסופט באילת. למעשה עיקר הזמן בכנס מוקדש להחשיפה, קידום מכירות והרבה מאוד לימוד של טכנולוגיות וכלים חדשים המיועדים לשוק העסקי על ידי מיקרוסופט ושחקניות הפעולות איתה כתף אל כתף.
שוק העסקים והמפתחים
ימין מסביר בשיחתנו עימו, כי מיקרוסופט מאמינה שהיא תהפוך בשנים הקרובות לשחקן המוביל גם בתחמים שמסורתית היא נחשבה כ"לא רצינית מספיק" עבורם - ובראשם, פיתוח וניהול של מערכי מידע כלל אירגוניים ושירותים ארגוניים מבוססי אינטרנט. ימין מספר כי בשוק החברות הגדולות (Enterprise) המשימה שלה הופכת בשנתיים האחרונות למציאות, אפילו בתחומים בהם היא חדשה יחסית - כמו מערכי ERP למשל, או מערכות לשירותי תשלום. תחום בו הפכה מיקרוסופט לשחקן ראשי במערך התשלומים בדרך האינטרנט של משרדי הממשלה, למשל.
ואי אפשר בלי הקשר הישראלי. הפעם דווקא ישנה סיבה להתעקש - זאת, על רקע ההודעה של מיקרוסופט מסוף אפריל, לפיה היא מקימה מרכז פיתוח נוסף בישראל, מעבר לזה הפועל בחיפה. את המרכז שיפעל מת"א ינהל אחד הישראלים הבכירים ביותר אי פעם במיקרוסופט, משה ליכטמן העובד בחברת מיקרוסופט 15 שנים. ליכטמן שימש סגן נשיא במטה החברה ברדמונד והיה, בין השאר, אחראי על חטיבת Microsoft TV, שבה הוביל את הפיתוח, השיווק והמכירות של קווי המוצר של מיקרוסופט בתחום הכבלים וה-IPTV. זהו כנראה גם אחד התחומים ביפותחו במרכז הישראלי החדש.
בשיחה עם Bizportal מגלה ימין לראשונה, מתי התגבשה ההחלטה בצמרת החברה "ללכת על זה", כפי שהוא אומר ולהקים עוד פעילות פיתוח בישראל.