בכמה יתייקרו הרכבים החשמליים בינואר 2025?
עדכון חשוב מיום 2 בדצמבר: המס על רכבים חשמליים יעלה ל-45% ולא ל-83%; הקלה לרוכשים מחירי הרכב יעלו ב-5% עד 10% ולא עד 30%, אבל תזכרו שיש מס חדש בדרך - מס נסועה
בחודש ינואר מס הקנייה על הרכבים החשמליים אמור לעלות ל-83%, לעומת 35% כיום. העלייה הזו תתורגם לזינוק של בין 20% ל-30% במחירי הרכבים החשמליים החדשים, אבל, למרות שאנחנו חודשים ספורים מינואר, אין עדיין החלטה סופית על מיסוי הרכבים החשמליים בשנה הבאה.
BYD - מובילים את המכירות בארץ
מס הקנייה יעלה - השאלה בכמה
האוצר מעדיף שתהיה העלאת מסים גדולה על רקע הצורך לממן את הגירעון, ונזכיר כי המס על רכבי בנזין הוא 83%, כך שמדובר בהשוואה ולא מס עודף. נכון, צריך לשאול למה המדינה לא מעודדת רכבים חשמליים שידידותיים יותר לסביבה, אבל נראה שאיכות הסביבה מקבלת תעדוף נמוך, בשעה שיש מלחמה ואנחנו במשבר תקציבי.
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיכויים גבוהים למס נסועה - 15 אגורות לקילומטר
עם זאת, האוצר מכיר במגבלות שלו ואנשיו מבינים שיהיה מאתגר מאוד להעלות את מס הקנייה בפעימה אחת ל-83%. הציפייה היא שהאוצר יתגמש אבל יהיה לזה מחיר גדול - מס נסועה שייכנס ככל הנראה ב-2026. אם זה היה אפשרי, האוצר היה מכניס את זה הרבה קודם. מדובר על מס שצפוי להכניס לקופה 1.6 מיליארד שקל בשנה הראשונה ולגדול תוך 2-3 שנים ל-2.5-2.6 מיליארד שקל. בשעה שהיקף המסים על הדלק יורדים בשל המעבר לרכבים חשמליים, המדינה חייבת למצוא תחליף ומס נסועה הוא תחליף ראוי מבחינתה.
> חשוב: רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות?
מס נסועה לא הגיע בשנה הקודמת לשלב התקציב, אבל לאוצר כעת יש מנוף לחץ גדול - הם יסכימו להפחית את העלייה במס הקנייה מ-83% ל-45% אם מס נסועה ייכנס לתוקף. מדובר במס של 15 אגורות על כל נסיעה של קילומטר, וכשעושים את החישוב למשפחה ממוצעת, מתקבל סכום משמעותי.
- ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מס קנייה של 45% הוא המינימום הצפוי, והוא מבטא עלייה של כ-5%-6% במחירי הרכבים החשמליים. אגב, צפוי תהליך דומה לעלייה בשנה קודמת - היבואנים ינסו לייבא כמה שיותר עד דצמבר ואז לשווק את הרכבים במבצעים בחודשים הראשונים של 2025 עם מס קנייה ישן (הם יכולים לעשות זאת כי מס הקנייה מוגדר בעת קניית היבואן).
עלות של 2,400 שקל בשנה במס נסועה
כמה מס תשלמו כל חודש?
מעבר לכך, ברכבים חשמליים הביטוח מתייקר בקצב גדול יותר מרכבים על בנזין ויש שאלה גדולה לגבי איכות הסוללה על פני מספר שנים (בדגמים רבים) ובעקבות כך, שוק יד שנייה של רכבים חשמליים עדיין לא מגובש ביחס למחירים. הפחת-בלאי של הרכב החשמלי לא ברור ומוסכם להבדיל משוק רכבי הבנזין.
בכל מקרה, כ-25% מהרכבים שעלו לכביש מתחילת השנה הם רכבים חשמליים. זה עדיין רחוק מאוד מהמטרה של המדינה להגיע ל-90% רכבים חשמליים ב-2030, אבל זה כיוון חיובי, כשבשנה שעברה הרכבים החשמליים החדשים שעלו על הכביש היו כ-17%.
המצב של ישראל בהשוואה עולמית הוא בהחלט סביר. קצב חדירה של 25% ברכבים חשמליים זה מעל הממוצע העולמי. המדינה הכי מתקדמת מבחינה זו היא נורווגיה שממשיכה להיות מובילה עולמית כאשר כ-95% מהמכוניות החדשות שנמכרות הן חשמליות. בגרמניה כ-25% מהרכבים החדשים הם חשמליים, ירידה לעומת שנים קודמות, בגלל ירידה בסובסידיה. מקבלי ההחלטות אצלנו יצטרכו להפנים שמס נסועה והעלאת מס קנייה יפגעו דרמטית בשיעור החדירה של רכבים חשמליים ובתכנון להגיע ל-90% בשנת 2030.
- 6.מעניין שהמחיר של החשמלי יותר גבוה מבנזין למרות שהמ 22/09/2024 08:22הגב לתגובה זומעניין שהמחיר של החשמלי יותר גבוה מבנזין למרות שהמס עליו נמוך משמעותית פשוט בושה וחרפה של מדינה איך זה הגיוני שרכב סיני עולה 400 אלף שקל שהמס עליו 25 אחוז הוא עולה בחול 200 אלף שר כלכלה ורהמ אפסים בני ז ו נ ו ת היבואנים הם אותם יבואנים לא יאומן
- 5.שמואל ברגר 21/09/2024 21:03הגב לתגובה זוראשית יש לנו את בעיית הסוללות, אבל מלבד זאת בישראל פשוט מייצרים את החשמל מפחם שהוא כנראה גרוע יותר מבנזין גם ככה. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להקים עוד תחנות כוח
- 4.נפילה טוטאלית במכירות. הצרכנים מעדיפים הברידי ובנז 21/09/2024 20:57הגב לתגובה זונפילה טוטאלית במכירות. הצרכנים מעדיפים הברידי ובנזין והמלאים מצטברים. זה יקרה גם בישראל אם יעלו את המיסים ומס נסועה. גם ככה הביטוח עלה פי 3 והוסט פי 5 כי הערבים מבריחים אותם לשטחים ומשתמשים בסוללה לחשמל.
- 3.בן 21/09/2024 15:55הגב לתגובה זואחרי 4 שנים, מי ירצה לגעת ברכב שעוד 4 שנים יילך לגריטה ???
- 2.אזרח 21/09/2024 14:56הגב לתגובה זולא יקנו רכבים חשמליים ב-2025 שגם כיום יקרים מאוד
- 1.שי 21/09/2024 09:45הגב לתגובה זולאורך שנים וכתוצאה מזה הוצאות קופת המדינה יקטנו בהכרח את זה לא מספרים לנו. אסור בתכלית האיסור להעלות את המיסוי זה יוריד את הכלכליות ואנשים יתרחקו מחשמליות כמו מאש. ממש מצעד האיווחת
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
