בכמה יתייקרו הרכבים החשמליים בינואר 2025?
עדכון חשוב מיום 2 בדצמבר: המס על רכבים חשמליים יעלה ל-45% ולא ל-83%; הקלה לרוכשים מחירי הרכב יעלו ב-5% עד 10% ולא עד 30%, אבל תזכרו שיש מס חדש בדרך - מס נסועה
בחודש ינואר מס הקנייה על הרכבים החשמליים אמור לעלות ל-83%, לעומת 35% כיום. העלייה הזו תתורגם לזינוק של בין 20% ל-30% במחירי הרכבים החשמליים החדשים, אבל, למרות שאנחנו חודשים ספורים מינואר, אין עדיין החלטה סופית על מיסוי הרכבים החשמליים בשנה הבאה.
BYD - מובילים את המכירות בארץ
מס הקנייה יעלה - השאלה בכמה
האוצר מעדיף שתהיה העלאת מסים גדולה על רקע הצורך לממן את הגירעון, ונזכיר כי המס על רכבי בנזין הוא 83%, כך שמדובר בהשוואה ולא מס עודף. נכון, צריך לשאול למה המדינה לא מעודדת רכבים חשמליים שידידותיים יותר לסביבה, אבל נראה שאיכות הסביבה מקבלת תעדוף נמוך, בשעה שיש מלחמה ואנחנו במשבר תקציבי.
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- רכבים חשמליים OUT - למה הציבור קונה פחות רכבים כאלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיכויים גבוהים למס נסועה - 15 אגורות לקילומטר
עם זאת, האוצר מכיר במגבלות שלו ואנשיו מבינים שיהיה מאתגר מאוד להעלות את מס הקנייה בפעימה אחת ל-83%. הציפייה היא שהאוצר יתגמש אבל יהיה לזה מחיר גדול - מס נסועה שייכנס ככל הנראה ב-2026. אם זה היה אפשרי, האוצר היה מכניס את זה הרבה קודם. מדובר על מס שצפוי להכניס לקופה 1.6 מיליארד שקל בשנה הראשונה ולגדול תוך 2-3 שנים ל-2.5-2.6 מיליארד שקל. בשעה שהיקף המסים על הדלק יורדים בשל המעבר לרכבים חשמליים, המדינה חייבת למצוא תחליף ומס נסועה הוא תחליף ראוי מבחינתה.
> חשוב: רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות?
מס נסועה לא הגיע בשנה הקודמת לשלב התקציב, אבל לאוצר כעת יש מנוף לחץ גדול - הם יסכימו להפחית את העלייה במס הקנייה מ-83% ל-45% אם מס נסועה ייכנס לתוקף. מדובר במס של 15 אגורות על כל נסיעה של קילומטר, וכשעושים את החישוב למשפחה ממוצעת, מתקבל סכום משמעותי.
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
מס קנייה של 45% הוא המינימום הצפוי, והוא מבטא עלייה של כ-5%-6% במחירי הרכבים החשמליים. אגב, צפוי תהליך דומה לעלייה בשנה קודמת - היבואנים ינסו לייבא כמה שיותר עד דצמבר ואז לשווק את הרכבים במבצעים בחודשים הראשונים של 2025 עם מס קנייה ישן (הם יכולים לעשות זאת כי מס הקנייה מוגדר בעת קניית היבואן).
עלות של 2,400 שקל בשנה במס נסועה
כמה מס תשלמו כל חודש?
מעבר לכך, ברכבים חשמליים הביטוח מתייקר בקצב גדול יותר מרכבים על בנזין ויש שאלה גדולה לגבי איכות הסוללה על פני מספר שנים (בדגמים רבים) ובעקבות כך, שוק יד שנייה של רכבים חשמליים עדיין לא מגובש ביחס למחירים. הפחת-בלאי של הרכב החשמלי לא ברור ומוסכם להבדיל משוק רכבי הבנזין.
בכל מקרה, כ-25% מהרכבים שעלו לכביש מתחילת השנה הם רכבים חשמליים. זה עדיין רחוק מאוד מהמטרה של המדינה להגיע ל-90% רכבים חשמליים ב-2030, אבל זה כיוון חיובי, כשבשנה שעברה הרכבים החשמליים החדשים שעלו על הכביש היו כ-17%.
המצב של ישראל בהשוואה עולמית הוא בהחלט סביר. קצב חדירה של 25% ברכבים חשמליים זה מעל הממוצע העולמי. המדינה הכי מתקדמת מבחינה זו היא נורווגיה שממשיכה להיות מובילה עולמית כאשר כ-95% מהמכוניות החדשות שנמכרות הן חשמליות. בגרמניה כ-25% מהרכבים החדשים הם חשמליים, ירידה לעומת שנים קודמות, בגלל ירידה בסובסידיה. מקבלי ההחלטות אצלנו יצטרכו להפנים שמס נסועה והעלאת מס קנייה יפגעו דרמטית בשיעור החדירה של רכבים חשמליים ובתכנון להגיע ל-90% בשנת 2030.
- 6.מעניין שהמחיר של החשמלי יותר גבוה מבנזין למרות שהמ 22/09/2024 08:22הגב לתגובה זומעניין שהמחיר של החשמלי יותר גבוה מבנזין למרות שהמס עליו נמוך משמעותית פשוט בושה וחרפה של מדינה איך זה הגיוני שרכב סיני עולה 400 אלף שקל שהמס עליו 25 אחוז הוא עולה בחול 200 אלף שר כלכלה ורהמ אפסים בני ז ו נ ו ת היבואנים הם אותם יבואנים לא יאומן
- 5.שמואל ברגר 21/09/2024 21:03הגב לתגובה זוראשית יש לנו את בעיית הסוללות, אבל מלבד זאת בישראל פשוט מייצרים את החשמל מפחם שהוא כנראה גרוע יותר מבנזין גם ככה. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להקים עוד תחנות כוח
- 4.נפילה טוטאלית במכירות. הצרכנים מעדיפים הברידי ובנז 21/09/2024 20:57הגב לתגובה זונפילה טוטאלית במכירות. הצרכנים מעדיפים הברידי ובנזין והמלאים מצטברים. זה יקרה גם בישראל אם יעלו את המיסים ומס נסועה. גם ככה הביטוח עלה פי 3 והוסט פי 5 כי הערבים מבריחים אותם לשטחים ומשתמשים בסוללה לחשמל.
- 3.בן 21/09/2024 15:55הגב לתגובה זואחרי 4 שנים, מי ירצה לגעת ברכב שעוד 4 שנים יילך לגריטה ???
- 2.אזרח 21/09/2024 14:56הגב לתגובה זולא יקנו רכבים חשמליים ב-2025 שגם כיום יקרים מאוד
- 1.שי 21/09/2024 09:45הגב לתגובה זולאורך שנים וכתוצאה מזה הוצאות קופת המדינה יקטנו בהכרח את זה לא מספרים לנו. אסור בתכלית האיסור להעלות את המיסוי זה יוריד את הכלכליות ואנשים יתרחקו מחשמליות כמו מאש. ממש מצעד האיווחת

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10.
עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.
הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.
נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.
עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".