בכמה יתייקרו הרכבים החשמליים בינואר 2025?
עדכון חשוב מיום 2 בדצמבר: המס על רכבים חשמליים יעלה ל-45% ולא ל-83%; הקלה לרוכשים מחירי הרכב יעלו ב-5% עד 10% ולא עד 30%, אבל תזכרו שיש מס חדש בדרך - מס נסועה
בחודש ינואר מס הקנייה על הרכבים החשמליים אמור לעלות ל-83%, לעומת 35% כיום. העלייה הזו תתורגם לזינוק של בין 20% ל-30% במחירי הרכבים החשמליים החדשים, אבל, למרות שאנחנו חודשים ספורים מינואר, אין עדיין החלטה סופית על מיסוי הרכבים החשמליים בשנה הבאה.
BYD - מובילים את המכירות בארץ
מס הקנייה יעלה - השאלה בכמה
האוצר מעדיף שתהיה העלאת מסים גדולה על רקע הצורך לממן את הגירעון, ונזכיר כי המס על רכבי בנזין הוא 83%, כך שמדובר בהשוואה ולא מס עודף. נכון, צריך לשאול למה המדינה לא מעודדת רכבים חשמליים שידידותיים יותר לסביבה, אבל נראה שאיכות הסביבה מקבלת תעדוף נמוך, בשעה שיש מלחמה ואנחנו במשבר תקציבי.
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיכויים גבוהים למס נסועה - 15 אגורות לקילומטר
עם זאת, האוצר מכיר במגבלות שלו ואנשיו מבינים שיהיה מאתגר מאוד להעלות את מס הקנייה בפעימה אחת ל-83%. הציפייה היא שהאוצר יתגמש אבל יהיה לזה מחיר גדול - מס נסועה שייכנס ככל הנראה ב-2026. אם זה היה אפשרי, האוצר היה מכניס את זה הרבה קודם. מדובר על מס שצפוי להכניס לקופה 1.6 מיליארד שקל בשנה הראשונה ולגדול תוך 2-3 שנים ל-2.5-2.6 מיליארד שקל. בשעה שהיקף המסים על הדלק יורדים בשל המעבר לרכבים חשמליים, המדינה חייבת למצוא תחליף ומס נסועה הוא תחליף ראוי מבחינתה.
> חשוב: רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות?
מס נסועה לא הגיע בשנה הקודמת לשלב התקציב, אבל לאוצר כעת יש מנוף לחץ גדול - הם יסכימו להפחית את העלייה במס הקנייה מ-83% ל-45% אם מס נסועה ייכנס לתוקף. מדובר במס של 15 אגורות על כל נסיעה של קילומטר, וכשעושים את החישוב למשפחה ממוצעת, מתקבל סכום משמעותי.
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משלוש יוצא אחד - פרימיום חשמלי סיני
מס קנייה של 45% הוא המינימום הצפוי, והוא מבטא עלייה של כ-5%-6% במחירי הרכבים החשמליים. אגב, צפוי תהליך דומה לעלייה בשנה קודמת - היבואנים ינסו לייבא כמה שיותר עד דצמבר ואז לשווק את הרכבים במבצעים בחודשים הראשונים של 2025 עם מס קנייה ישן (הם יכולים לעשות זאת כי מס הקנייה מוגדר בעת קניית היבואן).
עלות של 2,400 שקל בשנה במס נסועה
כמה מס תשלמו כל חודש?
מעבר לכך, ברכבים חשמליים הביטוח מתייקר בקצב גדול יותר מרכבים על בנזין ויש שאלה גדולה לגבי איכות הסוללה על פני מספר שנים (בדגמים רבים) ובעקבות כך, שוק יד שנייה של רכבים חשמליים עדיין לא מגובש ביחס למחירים. הפחת-בלאי של הרכב החשמלי לא ברור ומוסכם להבדיל משוק רכבי הבנזין.
בכל מקרה, כ-25% מהרכבים שעלו לכביש מתחילת השנה הם רכבים חשמליים. זה עדיין רחוק מאוד מהמטרה של המדינה להגיע ל-90% רכבים חשמליים ב-2030, אבל זה כיוון חיובי, כשבשנה שעברה הרכבים החשמליים החדשים שעלו על הכביש היו כ-17%.
המצב של ישראל בהשוואה עולמית הוא בהחלט סביר. קצב חדירה של 25% ברכבים חשמליים זה מעל הממוצע העולמי. המדינה הכי מתקדמת מבחינה זו היא נורווגיה שממשיכה להיות מובילה עולמית כאשר כ-95% מהמכוניות החדשות שנמכרות הן חשמליות. בגרמניה כ-25% מהרכבים החדשים הם חשמליים, ירידה לעומת שנים קודמות, בגלל ירידה בסובסידיה. מקבלי ההחלטות אצלנו יצטרכו להפנים שמס נסועה והעלאת מס קנייה יפגעו דרמטית בשיעור החדירה של רכבים חשמליים ובתכנון להגיע ל-90% בשנת 2030.
- 6.מעניין שהמחיר של החשמלי יותר גבוה מבנזין למרות שהמ 22/09/2024 08:22הגב לתגובה זומעניין שהמחיר של החשמלי יותר גבוה מבנזין למרות שהמס עליו נמוך משמעותית פשוט בושה וחרפה של מדינה איך זה הגיוני שרכב סיני עולה 400 אלף שקל שהמס עליו 25 אחוז הוא עולה בחול 200 אלף שר כלכלה ורהמ אפסים בני ז ו נ ו ת היבואנים הם אותם יבואנים לא יאומן
- 5.שמואל ברגר 21/09/2024 21:03הגב לתגובה זוראשית יש לנו את בעיית הסוללות, אבל מלבד זאת בישראל פשוט מייצרים את החשמל מפחם שהוא כנראה גרוע יותר מבנזין גם ככה. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להקים עוד תחנות כוח
- 4.נפילה טוטאלית במכירות. הצרכנים מעדיפים הברידי ובנז 21/09/2024 20:57הגב לתגובה זונפילה טוטאלית במכירות. הצרכנים מעדיפים הברידי ובנזין והמלאים מצטברים. זה יקרה גם בישראל אם יעלו את המיסים ומס נסועה. גם ככה הביטוח עלה פי 3 והוסט פי 5 כי הערבים מבריחים אותם לשטחים ומשתמשים בסוללה לחשמל.
- 3.בן 21/09/2024 15:55הגב לתגובה זואחרי 4 שנים, מי ירצה לגעת ברכב שעוד 4 שנים יילך לגריטה ???
- 2.אזרח 21/09/2024 14:56הגב לתגובה זולא יקנו רכבים חשמליים ב-2025 שגם כיום יקרים מאוד
- 1.שי 21/09/2024 09:45הגב לתגובה זולאורך שנים וכתוצאה מזה הוצאות קופת המדינה יקטנו בהכרח את זה לא מספרים לנו. אסור בתכלית האיסור להעלות את המיסוי זה יוריד את הכלכליות ואנשים יתרחקו מחשמליות כמו מאש. ממש מצעד האיווחת
טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח.
הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין.
טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.
החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס. מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.
שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.
העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.
- טלקאר נכנסת לתחום הליסינג לפרטיים
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.
אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות
פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.
את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.
ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV , שטח קל |
| מימדים (מטר) | אורך 4.57 /רוחב 1.813
/גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4 |
| הספק ומומנט | 130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר |
| נפח מיכל דלק (ליטר) | 55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8 |
| צריכת דלק (משולב) ותקן | 16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן,
4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 170.0 אש"ח /
175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח |
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב חיצוני ופנימי
