טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

יש לכם רכב חשמלי? תשלמו עוד מס של 200 שקל בחודש

קשה להאמין - המדינה הפכה את הרכבים החשמליים ללא כדאיים; רכב בנזין עדיף כלכלית - הנה החישוב
עמית בר | (52)

אין הרבה הגיון בצעדים החדשים של האוצר ורשות המסים בשוק הרכב חוץ מאשר להגדיל את הקופה הציבורית. החל משנת 2026 יחויבו בעלי רכב חשמלי וגם רכבי פלאג אין במס של 15 שקל על כל נסיעה של 100 קילומטר. למה? כי אפשר וכי צריך למלא את הקופה. עזבו אתכם מעולם נקי, מהפחתת זיהום האוויר. שם המשחק הוא כסף. לא איכות הסביבה ולא להשאיר עולם טוב יותר לילדים שלנו. 

ההצעה הזו שהיא כבר חלק מהתקציב העתידי עברה יחסית מתחת לרדאר, אולי בגלל המלחמה, אולי בגלל שכולם מרוכזים בכספים הקואליציוניים, אבל המס החדש הרבה יותר קריטי מהסעיפים הקואליציונים ומכל סעיף תקציבי אחר.

יכול להיות מאוד שהוא ישתנה עד 2026, אבל זה גם יכול להיות שינוי לרעה. אם הוא כבר קיים, מי יבטיח לנו שהוא לא יקודם ל-2025? ברגע שהסיבה נטו היא הגדלת הקופה, אז כשיצטרכו למלא אותה ילכו לקיים ולמוכר, למס נסועה. 

חשש נוסף שהוא לא יסתכם במה שהוחלט למרות שזה יכול להיות לשני הכיונים. מדברים על 15 שקל ל-100 קילומטר של מס לרכבים חשמליים ופלאג אין. יהיו מתנגדים כמובן, אבל משרד איכות הסביבה, חלש ומוחלש ביחס למשרד האוצר. כשינפנפו באוצר על ההכרח להגדיל את הקופה גם כדי שהגירעון לא יגדל, גם בשל הצורך בתקציב ביטחון מוגדל (לזה האוצר מפחד להתנגד, למרות שיש מספיק תקציב הוא רק לא מנותב נכון), יהיה קשה להתנגד. זאת ועוד - מסי הרכב תמיד היו גבוהים ומופרזים ביחס לעולם.

ואלו לא המסים היחידים על רכבים חשמליים ופלאג אין. עודדו את רכישת הרכבים האלו במס נמוך ביחס לרכבי הדלק, אבל המס הנמוך הזה כבר לא נמוך. השנה הוא יעלה תחילת פברואר) ל-35%, בהמשך ל-57% ואחר כך ל-83%. 

הרכב החשמלי יאבד מהאטרקטיביות שלו ביחס לרכבים על בנזין בשעה שזה צריך להיות הפוך. בכל העולם, מחייר הרכבים החשמליים בירידה, זה מחלחל גם לכאן, אבל אל תתפלאו אם העלות הכוללת לרכב חשמלי (לרבות מס קנייה ומס נסועה) תעלה משמעותית (החישוב בהמשך)

 

כמה מס תשלמו כל חודש?

רכב ממוצע נוסע כ-12-15 אלף קילומטר בשנה. אם תתרגמו את זה למיסים תקבלו מס של 200 שקל בחודש. 2,400 שקל בשנה. זה פוגע מאוד בכדאיות הכלכלית של רכישת רכב חשמלי והבעיה שזה עלול לפגוע כבר עכשיו. אנשים קונים כעת רכבים והם עושים את הבדיקה של ההוצאות העתידיות. עוד 2,400 שקל בשנה של הוצאות, משנה את התמונה ברכבים חשמליים כשצריך לזכור שברכבים חשמליים יש כמה נעלמים חשובים וגדולים - הביטוח מתייקר ולא ידוע בשל הניסיון הקצר יחסית לאן הוא יגיע. הסוללה היא לב העניין בביטוח והיא נשחקת מהר, דבר שעשוי להעלות את מחיר הביטוח מאוד. מנהלי חברות הביטוח קוראים לביטוח רכב חשמלי "חור שחור". הם מבטחות בידיעה שזה סכום שעדיין לא מבטא את סכום הביטוח העתידי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

חוץ מזה בדיוק מאותה סיבה, לא ברור הבלאי והפחת על רכבים חשמליים. כשאנשים קונים רכב חשמלי הם מסתכנים בכך שאין שוק יד שנייה גדול, שלא ברור מה שווי הרכב אחרי שנה-שנתיים ויותר על רקע שחיקת הסוללה. 

אי הוודאות ברכב חשמלי גדולה יותר מאשר ברכב על דלק וזו הסיבה שעדיין 83% מהרכבים החדשים שנמכרים הם על דלק. במשרד האנרגיה אמרו שעד 2030 מעל 90% מהרכבים יהיו על חשמל. אבל, מס נסועה יפגע ביעד הזה, אם כי יש דעות אחרות. דן הרמן, ראש ההתמחות להנדסת מערכות רכב בתוכנית לתואר ראשון בהנדסת מכונות של מכללת אפקה, אמר לאחרונה בשיחה לביזפורטל כי "משמעות הגזירה היא שתוספת מס של 15 אגורות לק"מ תעלה את מחיר הקילומטר החשמלי ל-24 אגורות. אם ניקח בחשבון בעלי רכב שאין ברשותם עמדת טעינה ביתית, עלות החשמל לקילומטר תעלה ל-30 אגורות עד 45 אגורות לקילומטר".

עלות קילמוטר ברכב בנזין היא מעל 60 אגורות. כך שלכאורה עדיין רכב חשמלי עדיף, אבל צריך להתייחס להוצאות הנוספות - הביטוח, הפחת-בלאי, העלות הבסיסית. חוץ מזה, מה שחשוב הוא השינוי ביחס להשוואה הקודמת (הדלתא). כלומר, למרות שעלות קילומטר לכאורה נמוכה יותר ברכב חשמלי, השינוי במס נסועה הופך את הרכבים החשמליים לפחות אטרקטיביים.

 

מה עדיף כלכלית - רכב חשמלי או רכב בנזין?

בואו ננסה לעשות השוואה בין רכב חשמלי לבנזין. ניקח רכב משפחתי קלאסי מסוג מאזדה 3 - עלות המחירון עומדת עלכ-145 אלף שקל, שקל כאשר צריכת הדלק שלו עפ"י היצרן מסתכמת בכ-13.8 ק"מ לליטר אם כי מבחני שטח מצביעים על צריכה של 10.5 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק שעומד על 51 ליטר מצביע על עלות של כ-340 שקלים בממוצע למרחק נסיעה של 530 ק"מ. מדובר כמובן בעלות בסיסית של הנסיעה אליה יש להוסיף את עלויות הביטוח השונות לפי בחירת המבטח.

רכב משפחתי נוסף המונע במנוע בנזין הוא הסקודה אוקטביה עם מחיר מחירון של 147

שקל. צריכת הדלק שלו עפ"י היצרן מסתכמת בכ-17.8 ק"מ לליטר אם כי מבחני שטח מצביעים על צריכה של 14.4 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק דומה לזה של המאזדה 3 ומסתכם ב-50 ליטר, מה שמצביע גם כן על עלות תדלוק ממוצעת של כ-340 שקלים אם כי למרחק נסיעה של כ-720 ק"מ, כ-36% יותר מהמאזדה 3.

טסלה מודל 3 נמכרת במעל 210 אלף שקל. טווח הנסיעה נמוך יותר ומסתכם בכ-490 ק"מ. טעינת הרכב תעלה לכם סביב ה-40-50 שקלים. ג'ילי גיאומטרי עולה כ-150 אלף שקל, טווח נסיעה של 350 ק"מ. טעינת הג'ילי נעה סביב 50-60 שקל לטעינה. במידה ואתם טוענים בעמדה ביתית עלות הנסיעה לקילומטר ברכב חשמלי נעה באיזור ה-10 אגורות לקילומטר ברכבים קומפקטיים וברכבים משפחתיים. ובאזור ה-13 אגורות לקילומטר ברכבים גדולים. צריך לדעת שיש בריחה של אנרגיה. לא כל הטעינה באמת הולכת לטעינת הסוללה. מדובר כנראה על סדרי גודל של 20%.  במילים אחרות, ברכב משפחתי מדובר כנראה על 12-13 אגורות לקילומטר. מס נסועה יעלה את העלות ל-27-28 אגורות, כשברכבים על בנזין זה מ-45 וע 70 אגורות. 

לכאורה ברכב משפחתי ממוצע עם נסיעה של 12-15 אלף קילומטר בשנה יש חיסכון של כ-3,600 שקל בחשמלי לעומת בנזין.

 

ממצאים מפתיעים - כלכלית עדיף רכב בנזין

הטיפול השנתי, הטסט והאגרה זולים ברכב חשמלי מאשר רכב בנזין. מדובר על חיסכון של כ-2,000 שקל בשנה. זה מביא אותנו לחיסכון שנתי של 5,600 שקל בחשמלי לעומת בנזין. אגב, בבדיקה הקודמת שעשינו (לפני התייחסות למס נסועה שתיכנס לתוקף ב-2026, אבל צריכה להיות בחשבון על ידי רוכשי רכבים כעת) הפערים היו 12 אלף שקל ומעלה.

הפער הנוכחי של 5,600 שקל הוא נמוך ולא בטוח שכלכלי בהינתן שהסוללה של הרכבים החשמליים (נכון לעכשיו) תקפה לכ-8-10 שנים. יש כאן נזק-פחת של כ-5-7 אלף שקל בשנה, וזה כבר מעמיד בסימן שאלה גדול את הכדאיות של הרכבים החשמליים. 

וזה לא הסוף. ביטוח מקיף יקר יותר עבור רכב חשמלי בערך ב-1,500 שקל בשנה. ומכאן שמס נסועה מעלה את העלות השוטפת של רכב חשמלי מעבר חעלות השוטפת של רכב על בנזין. אם עד היום היה כדאי כלכלית לרכוש רכב חשמלי למרות שעלותו לרוב גבוהה יותר כי העלויות השוטפות נמוכות, זה השתנה לגמרי. 

תגובות לכתבה(52):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 34.
    זליג 21/01/2024 11:45
    הגב לתגובה זו
    5 מיליון כלי רכב מעניקים להם תקציב שנתי של 800 מיליון ש"ח אין פלא שכל עובד מביא הביתה 30 אלף נטו
  • 33.
    שיוויוניסט 21/01/2024 08:08
    הגב לתגובה זו
    מי שביקר לאחרונה בבני ברק גילה שכל האוטובוסים העירוניים שם חשמליים, בגלל הקרבה לחניון ההטענה. מעולם לא ראיתי שלוקחים מס מעשירים ומעבירים אותו לעניים הכי גדולים באופן כה בוטה.
  • 32.
    אורן 21/01/2024 00:45
    הגב לתגובה זו
    מס מוצדק. לא סביר שמחיר נסיעה ברכב הפרטי יהיה נמוך מאוטובוס. וגם למה אני צריך לממן את בניית תחנות הכח החדשות בשביל המכוניות
  • 31.
    ציונה 20/01/2024 22:25
    הגב לתגובה זו
    15 זה הסיפתח, יעלו ל 20 ואז ל 30...
  • 30.
    מצוין. כי רק עשירים יכולים לקנות רכב חשמלי. (ל"ת)
    מתן 20/01/2024 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    ידעני 20/01/2024 10:35
    הגב לתגובה זו
    למה אנחנו נוסעים לפריז היקרה במקום לבלות נניח בחיפה? כי זה מעניין ומהנה יותר. אם נהגת ברכב חשמלי אני בטוח שהבנת אותי. רמת חווית נהיגה בחשמלית עולה על רכב מנועי.
  • ר 21/01/2024 09:33
    הגב לתגובה זו
    מי שמחפש חווית נהיגה (לא כולם מחפשים) לא עובר בנתיים לחשמלי. רכבים חשמליים שנותנים חווית נהיגה עולים מאות אלפי שקלים (ואני לא מתכוון ל- 200-300 אלפי ש"ח אלא לפי 2-3) וגם אין הרבה אפשרויות כאלה.
  • 28.
    עידן, חיפה 20/01/2024 09:46
    הגב לתגובה זו
    רכב חדש לא משתלם. נקודה. הפחת והריבית האלטרנטיבית לא מאפשרות לזה. בתור בעל איוניק 5 שמבין דבר או שניים בכלכלה, לא קניתי בגלל חסכון. קניתי כי זה אחלה אוטו.
  • 27.
    d 19/01/2024 23:24
    הגב לתגובה זו
    harta
  • 26.
    המס מיועד לממן את המשרד של סטרול (ל"ת)
    מתנחלת 19/01/2024 21:48
    הגב לתגובה זו
  • אבי סטרול? פרש מזמן ! (ל"ת)
    ליאור 21/01/2024 10:29
    הגב לתגובה זו
  • תתבייש את מוסת ומסית - כנראה שייך לכנופית קפלן (ל"ת)
    אמונחטאפ 20/01/2024 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    מנסה להבין 19/01/2024 20:03
    הגב לתגובה זו
    רשמת כותרת מפוצצת כמו "כלכלית עדיף רכב בנזין", התחלת בחישובים ואז פתאום עזבת אותם, כשאנחנו ביתרון על פני בנזין ב-5,600, והחלטת לעצור ולהגיד, שלא שווה חשמלי. מה זה השטויות האלה? גילית שטעית ב-2,000 שקל ואז עזבת? הרסת הכל, היה אמון וגב לא. זה היה מאוד מגמתי וחבל, לא שכנעת אף אחד, ולא הצגת טיעון נכון. אז, בשביל מה כל מה שכתבת?
  • דוד 21/01/2024 10:24
    הגב לתגובה זו
    הוא כתב שהפחת על הסוללה לבדו שוחק את כל היתרון של ה-5600 שקלים.
  • 24.
    אמונחטאפ 19/01/2024 19:01
    הגב לתגובה זו
    מדינת ישראל מממנת את הוצאותיה ע"י מיסוי של דלק שמהווה מקור הכנסה משמעותי. אם כל הרכבים יהיו חשמליים יגםר בור תקציבי ולכן זה הגיוני ביותר למסות כל ק"מ של רכב חשמלי. אז כמובן יקרו 2 דברים החסכון ברכב חשמלי יקטן לכן סביר שמחיר הרכב ירד
  • 23.
    מענדל 19/01/2024 18:03
    הגב לתגובה זו
    חרדים לא נפגעים בתאונות עבודה
  • וגם לא בתאונות נשק (ל"ת)
    ליאור 21/01/2024 10:31
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    שקמה 19/01/2024 17:06
    הגב לתגובה זו
    להפסיק חלוקת הכספים הקואליציוניים
  • 21.
    מרתה לברוסקי 19/01/2024 16:23
    הגב לתגובה זו
    78000 שקל בלבד =ואז המס החדש יהיה קטן בעלותו השוטפת מהרכב החשמלי
  • 20.
    אביהו 19/01/2024 15:37
    הגב לתגובה זו
    כל עוד המדינה נשלטת בידי המושחתים של 64 ח"כ לא תהיה תקומה אנחנו נשלם על הכל והם יהנו מכספי המיסים שלנו הלאה מושחתים
  • והשאר לא מושחתים? (ל"ת)
    ניר 20/01/2024 06:59
    הגב לתגובה זו
  • אתה מוסת ומסית (ל"ת)
    אמונחטאפ 19/01/2024 18:53
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    מה? 19/01/2024 14:44
    הגב לתגובה זו
    למה לקחת כתבה על נושא כל כך חשוב ולעשות ממנה יחצנות?
  • מי? 19/01/2024 20:09
    הגב לתגובה זו
    סתם אדם מהרחוב, עשה שני תארים, יופי לו, אבל מה הקשר להכניס אותו לכתבה? במקום מחשבון? זה מטופש ועוד יותר פוגע בשמו.
  • 18.
    עצמון 19/01/2024 14:31
    הגב לתגובה זו
    בכתבה מקיפה כזאת יש מקום להזכיר את המכוניות ההיברידיות.
  • 17.
    אמיר 19/01/2024 14:18
    הגב לתגובה זו
    מי שיכול להרשות לעצמו רכב חשמלי לא צריך לצפות שהמדינה תממן את האג'נדה הסביבתית שלו. חשובה לך הסביבה? אתה יכול להרשות לעצמך רכב חשמלי? מעולה, יש למדינה כרגע צרכים בוערים יותר
  • 16.
    בגללם מחיר חשמל עולה וצריך עוד תחנות כוח מזהמות! תשלמו (ל"ת)
    נוכלות 19/01/2024 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    דודי 19/01/2024 13:19
    הגב לתגובה זו
    ברגע שעברת לטסלה לא ניתן לחזור לרכב בנזין. אין מה להשוות, ביצועים, בטיחות, חיסכון, שרכב בנזין יכול לחלום עליהם. אל תספיד כל כך מהר את הרכב החשמלי. אני חוסך ב 6 חודשים 10000 ש"ח על דלק בטסלה. אין לי טיפולים ועוד 7 שני אני אחליף סוללה חדשה שתעלה רבע מהיום.
  • בחור שיטחי 19/01/2024 16:21
    הגב לתגובה זו
    הים חוסך 10K? נגיד. עם מס נסועה, מס חשמל, אגרה רגילה ב 2026 תרוויח הרבה פחות. סוללה תעלה חצי עוד 7 שנים? תקווה שבכלל תהיה לך אופציה לרכוש סוללה כזאת ראה ערך בטרפלס/זואי/טויוטה פיריוס 2012 אה בעצם זה טסלה אז ישר לגריטה לא יהיו חלקים בכלל
  • יעקב 20/01/2024 20:56
    מה קרה לטויוטה פריוס?
  • אמונחטאפ 20/01/2024 10:55
    חוץ מזה מי שרוצה לפתוח קופת חסכון לא קונה מכונית ובודאי לא טסלה - מכונית זה בשום מקרה לא תוכנית חיסכון
  • 14.
    א-ב 19/01/2024 13:15
    הגב לתגובה זו
    הוסיפו לזה והוסיפו לזה והוסיפו לזה והוסיפו לזה. כנראה שרכבים חשמליים טרם מוכנים לתחרות ברכבי הבנזין. אם מעצמות הרכב ישקיעו בנצולת הדלק וישפרו אותה ב-10%-15% זה סופו של רכב החשמל. אלא אם כן ידעו להאריך טווחי נסיעה משמעותית ולגרום לכך שהבטרייה לא תישחק כל כך מהר.
  • 13.
    דודו 19/01/2024 12:52
    הגב לתגובה זו
    לרכב חדש יש פחת גבוה. עדיף רכב ישן ואמין עם פחת נמוך.
  • 12.
    תופסים מקום בכבישים? תשלמו!! גודש בכבישים זה כסף (ל"ת)
    יוני 19/01/2024 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מיקו 19/01/2024 12:21
    הגב לתגובה זו
    לא משנה מה תעשה, תמיד יהיה איזה אבו חמדן שימצא דרך למצוץ עוד מאלה שכבר לא נשאר להם כמעט כלוםץ עוד חוקים ועוד מסים ותמיד על אותו מגזר. רוצה לראות מסים על הציבורים שלא תורמים ורק מקבלים
  • 10.
    ברצינות למה לא 19/01/2024 12:02
    הגב לתגובה זו
    אפשר כמובן להתווכח ורצוי שכך על גובה המס הבלו על הדלק (זה הזוי על התוספת של המס גם משלמים מע"מ) ברור שהסיבה למיסוי הגבוהה היא צורך של המדינה במימון המונים ותו לו שהרי הרבה לפני שהיה רכב חשמלי המיסוי היה קיים באותו גובהה לפחות אז מדוע אדם שעובר לרכב חשמלי לא ישלם מס ברור שהמדינה מחכה מסיבות שלה אולי כדי להציג לעולם שהיא מדינה ירוקה ברמה מסויימת או שהרכב החשמלי יתמסד בארץ ואז גם הוא יכנס לתוכנית המס שהרי לא יתכן שהמדינה תוותר על המיסוי הנל שהיא כל כך מכורה לו. אז "מכרו לנו"או יותר נכון לבעלי הרכב החשמלי שהם חוסכים כסף על דלק וכו' אולי על טיפולים וכו' אבל לא יכלו להבטיח שלעולם חוסן מנגד כדי להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהגיד תודה על מה שכן הצלחתם לחסוך ועל זה שהמס לא מידי אלה עוד שנתיים ומי יודע אם זה לא מה יקרה עד אז.... אגב אולי כדי להסתכן ולחשוב מדוע אחת מחברות השכרת הרכב הגדולות בארצות הברית החליטה למכור את כל הצי (20000) רכבים חשמלים שלהם כולל טסלות ולעבור חזרה לדלק...
  • 9.
    איזה גועל נפש (ל"ת)
    ואאו 19/01/2024 11:54
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הזיה!! בא לי להקיאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא (ל"ת)
    ישראל 19/01/2024 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אחד העם11 19/01/2024 11:22
    הגב לתגובה זו
    חבל שהכתב לא ניתח את הכדאיות הכלכלית של רכב היברידי ביחס לחשמלי
  • 6.
    סולר 19/01/2024 11:22
    הגב לתגובה זו
    ודרך אכב מכוניות דיזל מודרניות מזהמות פחות מרכבי בנזין
  • נכון אני עם רנו גרד קופה צריכת דיזל כמו טוסטוס (ל"ת)
    צורי 20/01/2024 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנשים קונים חשמלי בעיקר בגלל הביצועים 0-100 ב 5 שנ' (ל"ת)
    רמי 19/01/2024 10:57
    הגב לתגובה זו
  • בסוף כולם נפגשים ברמזור (ל"ת)
    מלכה 19/01/2024 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ספיר 19/01/2024 10:37
    הגב לתגובה זו
    אם אדע שתופסק חלקת הכספים הקואליציוניים וההנהגה החרדית תחדל לבזוז את קופת המדינה.
  • אמונחטאפ 20/01/2024 11:03
    הגב לתגובה זו
    באותה מידה אפשר להגיד על מאה מוסדות שבוזזים את קופת המדינה ומשרתים רק פריבילגים כמוך וכמובן לא משרתים אף חרדי שמשלם מיסים בהתאם לחוק או פטור בגלל הכנסה נמוכה כמו שאר אזרחי ישראל (או מעלמי המס שהם 20 % מכלכלת ישראל). מפעיל אותך כמו בובה על חוט בהסתה
  • 3.
    נתנו לכל הטמבלים לקנות חשמלי ועכשיו משחילים אותם (ל"ת)
    מושיקו 19/01/2024 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לבן 19/01/2024 10:03
    הגב לתגובה זו
    על הפרק עומדים מיליארדי שקלים...ויותר. חברות דלק,מוצרי דלק שומנים, מוסכים ,חלקי חילוף וטיפולים. האוצר מנסה בכל כוחו ( כנראה מנוהל ,ע"י לוביסטים) לשמור על יבואני הרכב. כנ,"ל הרבה "עיתונאים" מטעם...... מדינת מאפיה . זו מדינת ישראל. אין עתיד כאן...
  • ניר 20/01/2024 07:05
    הגב לתגובה זו
    אגב, הרבה מדינות הכניסו את מס הנסועה. זו לא המצאה ישראלית.
  • לבן 21/01/2024 10:28
    מביאים גם חשמליות. אבל יש עדיין הפסדים לחברות המייצרות על מכוניות חשמליות. ומה עם הטיפולים? מוסכים? וכו'?. כל אלו ייעלמו....
  • כל מילה בסלע!!!!!!!!!!!!!! ישראל 2024 בושה וחרפה!!!!!!! (ל"ת)
    ישראל 19/01/2024 13:01
    הגב לתגובה זו
  • אמונחטאפ 20/01/2024 11:09
    מה שכתבת זה שטויות - המדינה ממסה דלק ומקבלת מיליארדי שקלים כהכנסה אם כולם יעברו לרכב חשמלי המיליארדים יעלמו לכן צריך למסות לפי ק"מ רכב חשמלי
  • 1.
    כלכלית 19/01/2024 10:02
    הגב לתגובה זו
    כמו כן הממשלה פועלת בדרך ההתנגדות הקלה ,יותר ביקוש יותר מיסים
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?