המס על כלי רכב חשמליים יעלה ל-45% ולא ל-83%; הקלה לרוכשים
בהתאם למתווה המיסוי הנוכחי מס הקנייה על רכבים חשמליים היה צפוי להשתוות למיסוי על רכבי מנוע בעירה פנימי. השר דורש לעצב מתווה שימנע את העלייה הדרסטית, כך שמס הקניה על רכבים חשמליים יפחת מ-83% ל-45% . זאת, בכדי לשמר תמריצים למעבר לרכב חשמלי בשים לב לשמירה על אחריות פיסקאלית ואיזון תקציבי. נזכיר שהמס עד כה היה 35%.
מדובר בהתפתחות חשובה מאוד, כי עלייה של 83% במס קנייה הופכת את הכדאיות של רכישת רכב לפחות מתשלמת לעומת רכב על בנזין. חוץ מזה, יש יתרונות רבים סביבתיים ברכבים חשמליים והמדינה בהעלאת מס דרמטית היתה פוגעת מאוד בתחום.
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- רכבים חשמליים OUT - למה הציבור קונה פחות רכבים כאלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BYD - מובילים את המכירות בארץ
הפסקת התמיכה בעמדות הטעינה
הורדת המס קנייה היא עניין קריטי לרוכשים. ויש עוד כמה עניינים שעשויים להשפיע על ההחלטה שלכם לקנות רכב חשמלי. לכאורה זה עניין קטן, מדובר על תקציב של 100 מיליון שקל בלבד שמבוטל, אבל יש לו השפעה גדולה על שוק הרכבים החשמליים. ביטול התמיכה הממשלתית להקמת עמדות טעינה חשמליות ברחבי המדינה מפחית את הכדאיות של חברות להקים עמדות טעינה באזורים פחות משתלמים כלכלית. זה אומר שאנשים שגרים במקומות האלו לא יקנו רכבים חשמליים. אלא אם תהיה להם טעינה ביתית.
אבל, רבים מאיתנו גרים בבניינים ללא אפשרות להקים עמדות פרטיות, כך שהתלות בתחנות טעינה חשובה. אולי לא קריטית מאוד, אבל בהחלט חשובה ומשפיעה על ההחלטה של אנשים באם לקנות רכב חשמלי.
בד בבד, בעלי רכבים חשמליים צפויים לאבד את ההנחה באגרות רישוי. וועדת הכספים פרסמה מוקדם יותר השנה כי אגרות הרישוי לרכבים חשמליים יעלו מסביבות ה–450 שקל לכ–1,800 שקל, לכל הפחות.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
כמו כן, בקרוב תפוג ההנחה בשווי השימוש שניתנה לנהגי הרכב החשמלי מהמעסיקים. במצב הזה, הכדאיות לרכישת רכב חשמלי פוחתת. כתוצאה מכך, יהיה קשה, אפילו בלתי אפשרי לעמוד ביעדי ההפחתה של פליטות גזי חממה. היעדים להקטין את פליטות גזי החממה ב-27% עד 2030 ולהגיע לאפס פליטות ב-2050 תלויים מאוד בשוק הרכב החשמלי.
מה יקרה בשוק הרכבים החשמליים בחודשים הקרובים?
בחודש ינואר מס הקנייה על הרכבים החשמליים יעלה כאמור 45%, לעומת 35% כיום. העלייה הזו תתורגם לעלייה של בין 5%% ל-10% במחירי הרכבים החשמליים החדשים. זה לא נורא לעומת עלייה של 20% עד 30% אם המס היה עולה ב-83%. אגב, על רקע הציפיה להעלאת המס, יבואני הרכב הצטיידו במלאי גדול, וכעת הם בעצם תקועים איתו. תצפו להנחות, ותתמקחו.
מדובר במס משמעותי מאוד שיכול לגרום לרכבים החשמליים להיות אטרקטיביים פחות מרכבי הבנזין. רכב ממוצע נוסע כ-12-15 אלף קילומטר בשנה. אם תתרגמו את זה למיסים תקבלו מס של 200 שקל בחודש. 2,400 שקל בשנה. זה פוגע מאוד בכדאיות הכלכלית של רכישת רכב חשמלי ביחס לרכבים על בנזין.
מה עדיף כלכלית - רכב חשמלי או רכב בנזין?
בדקנו את הנתונים לפני כחודש וחצי - הנה הנתונים מהבדיקה הקודמת עם עדכון בעקבות השינויים במס (עדכונים באדום) רכב משפחתי קלאסי מסוג מאזדה 3 - עלות המחירון עומדת על כ-145-140 אלף שקל, שקל כאשר צריכת הדלק שלו על פי היצרן מסתכמת בכ-13.8 ק"מ לליטר. מבחני שטח מצביעים על צריכה של 10.5 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק שעומד על 51 ליטר מצביע על עלות של כ-340 שקל בממוצע למרחק נסיעה של 530 ק"מ.
העלייה במס קנייה ובעקבותיו להעלאת מחירי הרכבים תוביל לעלות נוספת של מימון (או אלטרנטיבה לכסף שהשקעתם ברכב). תוספת של 10,000 שקל שקולה להוצאות מימון של 1,000 שקל נוספים בשנה.
- 4.באמת תודה שעושקים אותם פחות,אחלה ממשלה (ל"ת)שי.ע 03/12/2024 09:06הגב לתגובה זו
- 3.שרון 02/12/2024 12:09הגב לתגובה זוהציבור יפסיק לקנות חשמליות וזה יעלה בתחלואה כך שבסוף זה יעלה לנו ריבית דריבית
- 2.AL 02/12/2024 11:29הגב לתגובה זויש מיסוי שהולך להיכנס על "מס נסועה" בריכבי הבנזין כ-5אג כל שנה עד 2030 כך שמיסוי הנסועה בבנזין גבוה יותר, 35אג עד 2030. לכל מי שנוסעה מעל 15,000ק"מ בשנה(שזה רוב רוכשי הרכב החשמלי) חוסכים לפחוד 1,000ש"ח בחודש ואפילו יותר , תלוי בקילומטראז' שכל אחד נוסע. חווית נהיגה לטעמי משודרגת , יותר בטוח מניסיון.אני נשאר עם חשמלי גם אם ישוו את ההוצאות.
- 1.Bob 02/12/2024 11:04הגב לתגובה זוצריכת דלק ומחיר דלק זה מה שקובע את העלויות לקילומטר. למה להתעסק בשטיויות?
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
