כלמוביל משיקה את הסונטה ההיברידית המעודכנת
כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל, השיקה הבוקר את הסונטה ההיברידית החדשה.
הסונטה של יונדאי, המשפחתית הגדולה (המכונה בישראל רכב מנהלים) של היצרן, קיבלה עידכונים עיצוביים חיצוניים, ומיישרת קו עם העיצובים של היצרן בעיקר בחתימת האור בחזית הרכב.
שינוי גדול יותר בוצע בתא הנוסעים, עם עיצוב בדומה לדגמי יונדאי העדכניים עם צג לוח מחוונים 12.3'' כולל תצוגה עילית (HUD) בגודל 10'' (בגירסת הלימיטד) ומסך מולטימדיה בגודל 12.3'', עם מבנה פנורמי המופנה כלפי הנהג. למולטימדיה קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הסונטה ההיברידית משלבת הנעת בנזין יחד עם הנעה חשמלית. מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר בטכנולוגיית Smartstream מפיק 152 כ"ס ו 19.2 קג"מ. למנוע זה מתווסף מנוע חשמלי, כאשר ההספק המשולב עומד על 192 כ"ס ו 37.5 קג"מ מרשימים. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. בניגוד לכלי רכב היברידיים בהם יש אפשרות יחידה לבחירת עוצמת רגנרציה (איחזור חשמל בבלימה) בסונטה ההיברידית החדשה שילבו יונדאי אפשרות בחירה מבין חמישה מצבים. צריכת הדלק של הסונטה ההיברידית החדשה עומדת לפי היצרן על 5 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 20 קמ' לליטר.
האורך הכולל של הסונטה החדשה עומד על 4.91 מטר, ובסיס הגלגלים מסתכם ב 2.84 מטר.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביונדאי יודעים לספר על שימוש בפלדה חדשה המעניקה חוזק גבוה יותר יחד עם הפחתת משקל המסייעת לחלוקת משקל מאוזנת יותר. עוד מעדכנים ביונדאי על שינויים במתלים הקדמיים והאחוריים לטובת נוחות והתנהגות כביש מדויקת יותר. את שני אלה צריך יהיה לבחון באופן דינמי מול ההגה.
הסונטה החדשה תשווק בשתי רמות גימור. הראשונה תהיה גירסת Luxury הכוללת חישוקי 17'', מערכת שמע מבית BOSE, קילס מלא, יחידות תאןרה משלובות לד, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, גג שמש פנורמי, וילונות מובנים לחלונות האחוריים לפרטיות ועוד. גירסת ה Limited מוסיפה את התצוגה העילית, מיזוג וחימום למושבים הקדמיים מערכת מצלמות היקפיות ועוד.
בהיבטי בטיחות, מצויידת הסונטה בכל מערכות הבטיחות המתקדמות החדשות, לרבות תשע כריות אוויר.
מחירים ותחרות
המחירים של הסונטה ההיברידית החדשה יתחילו ב 213.900 ₪ לדגם ה Luxury, ו 229,900 ₪ לדגם ה Limited.
בהיעדר הסקודה סופרב החדשה שהושקה בחו"ל וטרם הגיעה לישראל, לסונטה החדשה יש תחרות מצד הטויוטה קאמרי שעולה 224,900 ₪.
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אוטובוסים (אמיר זלצברג)נהגי התחבורה הציבורית נגד הפחתת הקנס על אי־תיקוף: "מהלך שיפגע בשכר ובשירות"
הצעת חוק להוזלת הקנס לנוסעים שלא מתקפים בנסיעות עירוניות מעוררת התנגדות חריפה בקרב הנהגים והמפעילות, שמזהירים מפני השלכות כלכליות על שכרם ועל איכות השירות
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה ביוזמה חדשה להפחית את הקנס על אי־תיקוף כרטיס מ-100 שקל כיום ל-50 שקל בלבד בנסיעות עירוניות. השינוי נראה שולי לציבור הנוסעים, אך מעורר סערה גדולה בקרב נהגי האוטובוסים ומפעילות התחבורה הציבורית.
ההצעה הוגשה על ידי חברי הכנסת אברהם בצלאל (ש"ס), משה סולומון (הציונות הדתית) ומשה רוט (יהדות התורה), והיא מתמקדת בעיקר בנוסעים שמחזיקים כרטיס חופשי־חודשי או חופשי־יומי תקפים – אך שוכחים (או מתעצלים) לתקף אותם בכל עלייה לאוטובוס.
עלות של מאות מיליוני שקלים בשנה - ואובדן נתוני אמת
במשרד התחבורה מעריכים שכ-15–20% מהנוסעים כלל אינם מתקפים את הכרטיס שלהם. התופעה הזו גורמת כבר היום לאובדן הכנסות שנתי מוערך של 400–500 מיליון שקל למפעילות.
אבל ההשלכות חורגות הרבה מעבר להפסד הכספי הישיר:
אי־תיקוף פוגע קשות בנתונים המדויקים שמשמשים את משרד התחבורה ואת המפעילות לתכנון קווים, תמרוץ מסלולים והקצאת תקציבים.
- תלמידים בתחב"צ - 'חופשי חודשי' לא תמיד הכי זול
- ה-BRT יוצא לדרך: יחבר בין ראשל"צ, רמלה ולוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת התגמול של המפעילות מבוססת (בין היתר) על מספר הנוסעים המתוקפים בכל קו - ככל שקו נראה עמוס יותר בנתונים, המפעילה מקבלת תשלום גבוה יותר מהמדינה.
