כלמוביל משיקה את הסונטה ההיברידית המעודכנת
כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל, השיקה הבוקר את הסונטה ההיברידית החדשה.
הסונטה של יונדאי, המשפחתית הגדולה (המכונה בישראל רכב מנהלים) של היצרן, קיבלה עידכונים עיצוביים חיצוניים, ומיישרת קו עם העיצובים של היצרן בעיקר בחתימת האור בחזית הרכב.
שינוי גדול יותר בוצע בתא הנוסעים, עם עיצוב בדומה לדגמי יונדאי העדכניים עם צג לוח מחוונים 12.3'' כולל תצוגה עילית (HUD) בגודל 10'' (בגירסת הלימיטד) ומסך מולטימדיה בגודל 12.3'', עם מבנה פנורמי המופנה כלפי הנהג. למולטימדיה קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הסונטה ההיברידית משלבת הנעת בנזין יחד עם הנעה חשמלית. מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר בטכנולוגיית Smartstream מפיק 152 כ"ס ו 19.2 קג"מ. למנוע זה מתווסף מנוע חשמלי, כאשר ההספק המשולב עומד על 192 כ"ס ו 37.5 קג"מ מרשימים. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. בניגוד לכלי רכב היברידיים בהם יש אפשרות יחידה לבחירת עוצמת רגנרציה (איחזור חשמל בבלימה) בסונטה ההיברידית החדשה שילבו יונדאי אפשרות בחירה מבין חמישה מצבים. צריכת הדלק של הסונטה ההיברידית החדשה עומדת לפי היצרן על 5 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 20 קמ' לליטר.
האורך הכולל של הסונטה החדשה עומד על 4.91 מטר, ובסיס הגלגלים מסתכם ב 2.84 מטר.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביונדאי יודעים לספר על שימוש בפלדה חדשה המעניקה חוזק גבוה יותר יחד עם הפחתת משקל המסייעת לחלוקת משקל מאוזנת יותר. עוד מעדכנים ביונדאי על שינויים במתלים הקדמיים והאחוריים לטובת נוחות והתנהגות כביש מדויקת יותר. את שני אלה צריך יהיה לבחון באופן דינמי מול ההגה.
הסונטה החדשה תשווק בשתי רמות גימור. הראשונה תהיה גירסת Luxury הכוללת חישוקי 17'', מערכת שמע מבית BOSE, קילס מלא, יחידות תאןרה משלובות לד, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, גג שמש פנורמי, וילונות מובנים לחלונות האחוריים לפרטיות ועוד. גירסת ה Limited מוסיפה את התצוגה העילית, מיזוג וחימום למושבים הקדמיים מערכת מצלמות היקפיות ועוד.
בהיבטי בטיחות, מצויידת הסונטה בכל מערכות הבטיחות המתקדמות החדשות, לרבות תשע כריות אוויר.
מחירים ותחרות
המחירים של הסונטה ההיברידית החדשה יתחילו ב 213.900 ₪ לדגם ה Luxury, ו 229,900 ₪ לדגם ה Limited.
בהיעדר הסקודה סופרב החדשה שהושקה בחו"ל וטרם הגיעה לישראל, לסונטה החדשה יש תחרות מצד הטויוטה קאמרי שעולה 224,900 ₪.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח

עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?
מתי תהיה מוכנה המטרו, ו-5 דברים שכדאי לדעת על המטרו
עבודות התשתית לפרויקט התחבורה הגדול והיקר ביותר בישראל החלו במתחם סבידור-ארלוזורוב בתל אביב. זהו צעד ראשון לקראת הקמת קו M1 של המטרו, שיחבר ערים מרכזיות בגוש דן ויהפוך לאחד מעורקי התחבורה הציבורית המרכזיים במדינה.
העבודות מתמקדות בשטח חניון אחוזות החוף שבמתחם סבידור. הן כוללות העתקת תשתיות חשמל, מים, תאורה, תקשורת וניקוז. עם תחילתן צפויים שינויים בהסדרי התנועה באזור, אך כל הפעילות מתקיימת בתוך שטח מגודר כדי למזער פגיעה בשגרת תושבי העיר והנוסעים בתחבורה הציבורית.
קו M1 התת-קרקעי, שיעבור במתחם, הוא אחד משלושת הקווים במערכת המטרו העתידית של גוש דן. במתחם ארלוזורוב-סבידור ייבנה מרכז תחבורתי משולב שיאחד קווי מטרו, קווי רכבת קלה (האדום והסגול), תחנת רכבת ישראל ומסוף אוטובוסים מרכזי. בנת"ע מציינים כי כל אמצעי התחבורה יתחברו באולם מרכזי אחד, כדי לאפשר מעבר נוח, מהיר ויעיל בין קווים.
פרויקט המטרו כולו כולל כ-150 קילומטרים של מסילות בשלושה קווים, 109 תחנות, וכשירותו צפויה להתחיל בשנות ה-40. בשלב ראשון, קו M1 לבדו ישרת כמיליון נוסעים ביום ויעבור ב-62 תחנות בערים רבות – כולל רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, ראשון לציון, רמלה, רחובות ועוד.
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העבודות יוצאות לדרך למרות קשיים מנהליים שהעיקו על הפרויקט. רשות המטרו, שאחראית על התכנון, התפרקה בתקופת שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, ומנהלה עוזי יצחקי התפטר לאחר חודשים ספורים. כעת האחריות המלאה בידי נת"ע, שמובילה את הפרויקט. נת"ע פרסמה לאחרונה מכרז ראשון לשלב המיון המוקדם של חברות בינלאומיות שיתמודדו על ביצוע העבודות הענקיות. השלב הראשון מוערך ב-65 מיליארד שקל וכולל כריית 78 ק"מ של מנהרות כפולות והקמת 59 תחנות תת-קרקעיות.
