כלמוביל משיקה את הסונטה ההיברידית המעודכנת
כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל, השיקה הבוקר את הסונטה ההיברידית החדשה.
הסונטה של יונדאי, המשפחתית הגדולה (המכונה בישראל רכב מנהלים) של היצרן, קיבלה עידכונים עיצוביים חיצוניים, ומיישרת קו עם העיצובים של היצרן בעיקר בחתימת האור בחזית הרכב.
שינוי גדול יותר בוצע בתא הנוסעים, עם עיצוב בדומה לדגמי יונדאי העדכניים עם צג לוח מחוונים 12.3'' כולל תצוגה עילית (HUD) בגודל 10'' (בגירסת הלימיטד) ומסך מולטימדיה בגודל 12.3'', עם מבנה פנורמי המופנה כלפי הנהג. למולטימדיה קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הסונטה ההיברידית משלבת הנעת בנזין יחד עם הנעה חשמלית. מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר בטכנולוגיית Smartstream מפיק 152 כ"ס ו 19.2 קג"מ. למנוע זה מתווסף מנוע חשמלי, כאשר ההספק המשולב עומד על 192 כ"ס ו 37.5 קג"מ מרשימים. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. בניגוד לכלי רכב היברידיים בהם יש אפשרות יחידה לבחירת עוצמת רגנרציה (איחזור חשמל בבלימה) בסונטה ההיברידית החדשה שילבו יונדאי אפשרות בחירה מבין חמישה מצבים. צריכת הדלק של הסונטה ההיברידית החדשה עומדת לפי היצרן על 5 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 20 קמ' לליטר.
האורך הכולל של הסונטה החדשה עומד על 4.91 מטר, ובסיס הגלגלים מסתכם ב 2.84 מטר.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביונדאי יודעים לספר על שימוש בפלדה חדשה המעניקה חוזק גבוה יותר יחד עם הפחתת משקל המסייעת לחלוקת משקל מאוזנת יותר. עוד מעדכנים ביונדאי על שינויים במתלים הקדמיים והאחוריים לטובת נוחות והתנהגות כביש מדויקת יותר. את שני אלה צריך יהיה לבחון באופן דינמי מול ההגה.
הסונטה החדשה תשווק בשתי רמות גימור. הראשונה תהיה גירסת Luxury הכוללת חישוקי 17'', מערכת שמע מבית BOSE, קילס מלא, יחידות תאןרה משלובות לד, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, גג שמש פנורמי, וילונות מובנים לחלונות האחוריים לפרטיות ועוד. גירסת ה Limited מוסיפה את התצוגה העילית, מיזוג וחימום למושבים הקדמיים מערכת מצלמות היקפיות ועוד.
בהיבטי בטיחות, מצויידת הסונטה בכל מערכות הבטיחות המתקדמות החדשות, לרבות תשע כריות אוויר.
מחירים ותחרות
המחירים של הסונטה ההיברידית החדשה יתחילו ב 213.900 ₪ לדגם ה Luxury, ו 229,900 ₪ לדגם ה Limited.
בהיעדר הסקודה סופרב החדשה שהושקה בחו"ל וטרם הגיעה לישראל, לסונטה החדשה יש תחרות מצד הטויוטה קאמרי שעולה 224,900 ₪.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
