יונדאי סונטה היברידית 2024
צילום: קרדיט יצרן

כלמוביל משיקה את הסונטה ההיברידית המעודכנת

כלמוביל חושפים את הסונטה ההיברידית המעודכנת, שחוזרת לשיווק לסגמנט שעבר שינוי, ותצטרך עכשיו להתמודד גם עם מספר חשמליות מצטיינות
יואב פולס |

כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל, השיקה הבוקר את הסונטה ההיברידית החדשה.

הסונטה של יונדאי, המשפחתית הגדולה (המכונה בישראל רכב מנהלים) של היצרן, קיבלה עידכונים עיצוביים חיצוניים, ומיישרת קו עם העיצובים של היצרן בעיקר בחתימת האור בחזית הרכב.

שינוי גדול יותר בוצע בתא הנוסעים, עם עיצוב בדומה לדגמי יונדאי העדכניים עם צג לוח מחוונים 12.3'' כולל תצוגה עילית (HUD) בגודל 10'' (בגירסת הלימיטד) ומסך מולטימדיה בגודל 12.3'', עם מבנה פנורמי המופנה כלפי הנהג. למולטימדיה קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.  

הסונטה ההיברידית משלבת הנעת בנזין יחד עם הנעה חשמלית. מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר בטכנולוגיית Smartstream מפיק 152 כ"ס ו 19.2 קג"מ. למנוע זה מתווסף מנוע חשמלי, כאשר ההספק המשולב עומד על 192 כ"ס ו 37.5 קג"מ מרשימים. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. בניגוד לכלי רכב היברידיים בהם יש אפשרות יחידה לבחירת עוצמת רגנרציה (איחזור חשמל בבלימה) בסונטה ההיברידית החדשה שילבו יונדאי אפשרות בחירה מבין חמישה מצבים. צריכת הדלק של הסונטה ההיברידית החדשה עומדת לפי היצרן על 5 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 20 קמ' לליטר.

האורך הכולל של הסונטה החדשה עומד על 4.91 מטר, ובסיס הגלגלים מסתכם ב 2.84 מטר.

ביונדאי יודעים לספר על שימוש בפלדה חדשה המעניקה חוזק גבוה יותר יחד עם הפחתת משקל המסייעת לחלוקת משקל מאוזנת יותר. עוד מעדכנים ביונדאי על שינויים במתלים הקדמיים והאחוריים לטובת נוחות והתנהגות כביש מדויקת יותר. את שני אלה צריך יהיה לבחון באופן דינמי מול ההגה.  

הסונטה החדשה תשווק בשתי רמות גימור. הראשונה תהיה גירסת Luxury הכוללת חישוקי 17'', מערכת שמע מבית BOSE, קילס מלא, יחידות תאןרה משלובות לד, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, גג שמש פנורמי, וילונות מובנים לחלונות האחוריים לפרטיות ועוד. גירסת ה Limited מוסיפה את התצוגה העילית, מיזוג וחימום למושבים הקדמיים מערכת מצלמות היקפיות ועוד.

בהיבטי בטיחות, מצויידת הסונטה בכל מערכות הבטיחות המתקדמות החדשות, לרבות תשע כריות אוויר.

מחירים ותחרות

המחירים של הסונטה ההיברידית החדשה יתחילו ב 213.900 ₪ לדגם ה Luxury, ו 229,900 ₪ לדגם ה Limited.

בהיעדר הסקודה סופרב החדשה שהושקה בחו"ל וטרם הגיעה לישראל, לסונטה החדשה יש תחרות מצד הטויוטה קאמרי שעולה 224,900 ₪.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

קיה ספורטאז' לונג היברידי מעודכן. צילום יצרןקיה ספורטאז' לונג היברידי מעודכן. צילום יצרן

ספורטאז' LONG היברידי- יותר גדול, חסכוני, חזק ומעוצב

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק הספורטאז' LONG ההיברידי - עם עיצוב עדכני, מערכת היברידית חזקה וחסכונית, מאובזר, ובעיקר יותר גדול במימדים.

המחיר 210.0 אש"ח

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק מתיחת הפנים של דגם הספורטאז' LONG. הספורטאז' LONG כשמו כן הוא, ספורטאז' מוארך על בסיס גלגלים גדול משמעותית מזה של הספורטאז' הרגיל. בנוסף הדגם משווק עם הנעה היברידית מתקדמת המעניקה לרכב צריכת דלק נמוכה יחד עם הספק גבוה.

השינוי המהותי הוא כאמור בעיצוב החזית ותא הנוסעים. חזית הרכב מקבלת את השפה העיצובית העדכנית של דגמי קיה המשלבת גריל גדול ויחידות תאורה ראשיות התחומות בצדדים החיצוניים ובחלק העליון עם פס לד כתום. גם החלק האחורי עודכן והוא נראה טוב מתמיד.

העיצוב הפנימי עודכן גם הוא, עם זאת נשארו שני מסכי ה ''12.3 – אחד כלוח מחוונים והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הספורטאז' LON ההיברידי משווק ברמת גימור יחידה 'פרימיום' הכוללת בקרת אקלים דיגיטלית, מושבים קדמיים חשמליים הכוללים חימום ואוורור, ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטי, שליטה על רמות רגנרציה, גג פנורמי נפתח, חישוק ''17 , דלת תא מטען חשמלית ועוד.

ספורטאז' LONG היברידי. צילום יצרן

לספורטאז' LONG בסיס גלגלים של 2.756 ( גידול של 7.6 ס"מ לעומת הספורטאז' הרגיל) והוא מיישר קו עם המתחרות הגדולות בסגמנט. האורך הכולל 4.66 מטר (גידול של 14.5 ס"מ), הגובה 1.666 מטר, והרוחב 1.865 מטר.