"אנו לא הכי גדולים בטלוויזיה, לכן מאתגרים את השוק ומושכים בצמות"
סטטיק בקמפיין החדש של פרטנר (צילום: מיכה לובטון)
.
בחמישי האחרון עלתה פרטנר עם קמפיין חדש לשירות הטלוויזיה שלה. הסרטון בכיכובו של טאלנט הבית לירז רוסו (סטטיק), עקץ את המתחרה yes, וכלל שבירת צלחות (רפרנס לצלחות של חברת הלווין, כמו גם שחקנית שדומה להפליא לזמרת נועה קירל, הפרזנטורית של yes). וזו לא הפעם הראשונה שבחברה עוקצים את המתחרים. זוכרים את בזק -0.76% ? נתייחס אליה בהמשך.
פעם תקציבי השיווק והפרסום של פרטנר ושאר הקולגות מתחום הסלולר, היה מטורף. דובר בזמנו (לפני כעשור) על תקציב של כ-100 מיליון שקלים לכל אחת מהחברות. הרפורמה בשוק הסלולר שיזם שר התקשורת לשעבר משה כחלון, הובילה לירידת מחירי מנויי הסלולר בצורה משמעותית, אבל במקביל גם להפסדים גדולים לחברות, מה שחייב אותן להקטין משמעותית גם את תקציב השיווק - ובתוכו תקציב הפרסום. אולם גם השוק השתנה, פרטנר הלכה ושינתה את ה-DNA שלה לחברת תשתיות עם שירותי טלוויזיה, ולא רק סלולר, וכך תקציב השיווק עומד על פי מקורות זרים, על כמה עשרות מיליון שקלים בשנה.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם קמפיין מדובר על השולחן, ועם שוק תקשורת סוער יותר מאי-פעם, התראיין סמנכ"ל השיווק של פרטנר, אורי גל, ל"ביז מדיה". גל הגיע לחברה לפני כשמונה חודשים. לפני זה שימש במשך כשנתיים במנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט, ועוד לפני כן היה סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של yes. איך שגלגל מסתובב לו.
.
סמנכ"ל השיווק של פרטנר, אורי גל
.
-היו דיבורים על כך שפרטנר עשויה לוותר על זרוע הטלוויזיה שלה, אולי להתאחד עם סלקום. על פי ההודעה שלכם בשבוע שעבר, נראה שאתם לא מוותרים על המוצר הזה, אבל משנים את הכיוון שלו, מרזים אותו ולמעשה יוצרים פלטפורמת פאזל כזו - שכל אחד ירכוש איזו אפליקציה שהוא רוצה, כאשר הבסיס מוזל
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר...
"אנחנו משאירים את זרוע הטלוויזיה. כל הסיפור עם החיבור עם סלקום, זה היה לפני שנכנסתי לתפקיד. לפי מה שהבנתי, הייתה הצעה מסלקום שנרכוש את הטלוויזיה שלהם. אנחנו רצינו שהם ימכרו לנו גם את הסיבים. הסכמנו לעשות עסקת חבילה, הם את הסיבים לא רצו למכור, וככה העסקה לא יצאה בסוף אל הפועל.
"בסופו של דבר, כחברה שמפעילה שירות טלוויזיה, יש לנו שלושה סוגים של עלויות: הראשון הוא התוכן. אחרי שהסרנו ערוצים עם מעט צופים ופתחנו חוזים מול ספקי תוכן כדי להוזיל אותם, יצרנו אופטימיזציה ודיוקים. יש עוד שני באקטים (סלים) - של הטכנאים שזמן העבודה שלהם יקר, וכאן אנחנו שולחים אליך את הסטרימר ואתה יכול להרכיב אותו לבד או שאפשר לאסוף אותו ממרכז שירות ללא תשלום. כך למעשה אתה כלקוח, מוריד ממני את העלות של הטכנאי. הבאקט השלישי הוא עלות הסטרימר. כל אחד יכול להתקין לבד, אז הדיל שלנו זה שאתה מקבל את הטלוויזיה במחיר טוב יותר של 50 שקל. זה מבנה העלויות של פרטנר".
-ועדיין אתם נשארים גם עם החבילה הרגילה, של טלוויזיה עם ממיר וטכנאי שמגיע הביתה
"כן, יש לנו את החבילה הרגילה שעולה 99 שקל, שבה אתה מקבל את הממיר והטכנאי. המודל החדש אולי לא מתאים לכולם, והוא מתאים לשכבות מאד רחבות שרק הולכות וגדלות. ובהיבט הזה, זה העתיד.
"המהפכה שעוברת על ישראל מבחינת סטרימינג היא מדהימה. בשנה הקרובה יהיה גשם של אפליקציות סטרימינג, כמו דיסני פלוס שתיכנס ביוני, HBO מקס, פרמאונט פלוס עם ניקלודיאון שיגיעו בשנה הבאה, ומה שיקרה הוא שהצרכן יצטרך להיות מנוי לשניים שלושה שירותים. למעשה אנחנו מפנים לך את הארנק עם אפליקציה מוזלת, ותוסיף עוד אפליקציות שכל אחת תעלה 40-50 שקלים. יש פה את הסיפור של בוא תתחלק איתנו בעלויות, ויש את ההכנה לעתיד, איך הטלוויזיה הולכת להיראות בשנתיים שלוש הקרובות. אנחנו מביאים את העתיד קצת לפני כולם".
-יש מצב שנתחיל לראות גם תוכן מקורי בפרטנר TV בצורה כזו או אחרת?
"תוכן מקורי זה משהו שהוא תמיד על השולחן. אבל מצד שני, יש לזה עלויות גבוהות. אנחנו רואים את עצמנו כחברת תשתיות, זה ה-DNA שלנו. אנחנו רוצים לתת לך את הרשתות הכי מתקדמות, סיבים אופטיים, אנחנו מספקים לך פלטפורמה טלוויזיונית לגשת לכל אותם תכנים. המודל היום של תוכן מקורי הולך לייצא אותו החוצה. כשחברות תוכן עושות את 'שטיסל' ו'פאודה', הן חושבות על ייצוא, למכור תכנים לאפל TV, לנטפליקס. בשביל זה צריך זרוע הפקה והפצה, וזה מתרחק מההתמחות שלנו".
-טוב, בוא נדבר קצת על הקמפיין החדש שלכם. אחרי שהלכתם על הראש של בזק, עכשיו בחרתם ללכת על הראש של yes, עם צלחות הלוויין על הגג ושבירת הצלחות בסגנון יווני, עם שחקנית שדומה לנועה קירל. כמובן, צריך להזכיר שגם מדובר היה באחד הבתים הקודמים שלך (גל שימש כסמנכ"ל השיווק של yes אי-שם בעשור הקודם, א"כ). זו האסטרטגיה - להדליק את השוק?
"אנחנו לא הולכים על הראש. אנחנו מנסים לעשות שלושה דברים. הראשון הוא לעשות מרקטינג שהוא כיף לראות, מעניין, שידברו עליו, קמפיין ויראלי שיצית שיחה. נורא נורא קשה ללכוד את תשומת הלב של הצרכן. גם כשהם צופים בטלוויזיה, הם עושים את זה עם האייפון ביד. כדי שיראו את הפרסומות שלך, אתה צריך להיות קצת אחר, מעבר לפרסום עצמו.
.
.
"דבר שני, אנחנו מותג שמאתגר את השוק. אנחנו לא הכי גדולים בשוק, אנחנו מאתגרים את השוק ומושכים בצמות. אנחנו החברה הכי גדולה בארץ בתחום הסיבים, מחברה שלא היה לה סיב אופטי אחד לפני שנים בודדות. אנחנו מאתגרים במישור העסקי וגם במישור המיצובי. והדבר השלישי הוא שאנחנו מנסים לבדל את פרטנר. yes היא חברה טלוויזיה, הקמפיין הוא על הטלוויזיה. עם הסיבים הלכנו על החברה הגדולה בתחום - בזק, ועם הטלוויזיה עם מה שראינו את המתחרה הגדולה שלנו - yes".
-איך בוחרים בכלל פרזנטור, למשל סטטיק - מחקרים, אינטואיציה?
"בהיבט הזה אני מאמין קטן במחקרי שוק בהקשר הזה של בחירת פרזנטור. הלכנו על אינטואיציה. הייתי מנכ"ל של משרד פרסום (שימש במשך כשנתיים כמנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט, עד מינוי לסמנכ"ל שיווק בפרטנר, א"כ) ועשיתי מחקרים, אבל בסוף בסוף אתה מחליט לפי תחושות בטן. יש הלימה מאד גבוהה בין סטטיק לבין פרטנר, בין הערכים שהוא מביא לקשר הזה. הוא משדר רעננות, חוכמה ואינטליגנציה, הוא צעיר ופורץ דרך, הוא גאדג'טר. הוא כל מה שאנחנו רוצים לשדר, יש בו משהו אופטימי. זה בא לידי ביטוי בקמפיינים שלנו, זה בא לידי ביטוי על המסך".
-בתקציב הפרסום שלכם, עדיין הטלוויזיה היא השולטת או שיש זליגה יותר ויותר לדיגיטל מפחית הפלח?
"אני לא רוצה לחשוף את החלוקה המדויקת בין טלוויזיה לבין דיגיטל, בין היתר כי אנחנו חברת טלוויזיה ולקמפיינים שלנו יש פרודקשן ווליו (השקעה גבוהה, א"כ) מאד גבוהה. זה יוצא החוצה על המסך הגדול. הדיגיטל אכן הולך וגדל ואנחנו משתמשים בשני מישורים. להביא לידים כמו למשל המהלך נהדר עם נסים גרמה, קמפיין ייעודי לדיגיטל. בנוסף לדיגיטל יש אפשרות לתמוך בקמפיין הטלוויזיוני. לכל מדיה יש מטרה וקהל יעד אחר. מחלקים כל קמפיין על המיקס הנכון.
.
..
-מה המהלך הכי מוצלח שלכם בפרטנר בשנים האחרונות?
"אני רוצה לתת רספקט לאלה שהיו לפנינו. הכניסה של פרטנר לעולם הסיבים הייתה מהלך מאד מוצלח. המהלך הגדול והמשמעותי של פרטנר זה הסיבים. האומץ הזה מתגמל ואנחנו מאיצים את זה. גם קמפיין הטלוויזיה תומך בסיבים, כי הלקוחות רוכשים את זה לפעמים יחד. הנה, המהלך עם FREETV הוא כזה.
"הדבר הכי חשוב בסופו של דבר הוא לזכור מי אתה. בסוף בסוף אנחנו חברת תקשורת. אנחנו חייבים לנצח במהות, בתשתיות, בסיבים האופטיים, בטלוויזיה שהיא המוצר הכי עדכני.
"הטלוויזיה זה התחום היחיד שאתה מאותגר גם על ידי שחקנים בחו"ל. חברות שיושבות בארה"ב מוכרות פה טלוויזיה. בעולם התשתיות זה תחרות בין מקומיים. לרגל הזאת של תשתיות מעולות, צריך לשדך את הרגל של השירות.
-ואם נותנים לך יד חופשית להתפרע - בלי מגבלה תקציבית או קריאטיבית, מה הדבר הכי מטורף שהיית עושה?
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7