שת"פ בין פרטנר למיזם הסטרימינג FREETV: חבילת תוכן וסיבים אופטיים
אבי ניר (מימין) ואבי צבי. משתפים פעולה (צילום: יח"צ, ינאי יחיאל)
פעם הם היו יריבים מרים, אבל היום אבי צבי מפרטנר (בזמנו מנכ"ל רשת) ואבי ניר מקשת משתפים פעולה. קבוצת התקשורת פרטנר 1.19% חתמה בסוף שבוע עם מיזם הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE, על הסכם בלעדיות במסגרתו תציע FREETV את שירותי הסטרימינג שלה כחבילה משולבת (באנדל סיב-סטרימינג) על בסיס תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר.
FREETV הוא שירות סטרימינג אפליקטיבי שיוצע לכלל צרכני הטלוויזיה בישראל על גבי תשתית האינטרנט הקיימת. השירות צפוי להיות מושק לקראת סוף השנה, והוא נכנס לנישת הסטרימינג הלוהטת בישראל ובעולם.
שיתוף פעולה זה יאפשר ל-FREETV להציע לצרכני הקצה חבילה אחת של שירות פרימיום המשלב את פרטנר פייבר, שירות האינטרנט המהיר של פרטנר, יחד עם שירות הסטרימינג של FREETV. בשלב זה לא ברור התמחור, בין היתר משום שב-FREETV טרם החליטו לגבי המחיר הסופי של החבילה, שעל פי הערכות צפויה לעמוד על כ-50 שקלים פלוס מינוס.
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההסכם בין פרטנר ל-FREETV נחתם לשלוש שנים, ולאחר מכן צפוי להתחדש בכל שנה באופן אוטומטי. לצורך מתן שירותי הבאנדל תקים FREETV ספק אינטרנט (ISP).
כחלק מהאסטרטגיה של פרטנר שמעוניינת להיות שחקן תשתיות מרכזי, הקבוצה פורסת סיבים אופטיים בקצב מואץ. עד היום, פרסה כ-740 אלף משקי בית ברחבי הארץ, מתוכם כ-225 אלף מנויים לשירות. עד סוף 2022, בחברה צופים כי יגיעו לכמיליון משקי בית פרוסים.
מנכ"ל FREETV יעקב נדבורני אמר: "חברת הסטרימינג FREETV תציע לצרכן הישראלי שירותי טלוויזיה איכותיים וחדשניים במחיר אטרקטיבי ביותר. שיתוף הפעולה עם פרטנר יאפשר לנו להציע באנדל סיב-סטרימינג כמוצר פרימיום המשלב את שירותי הסטרימינג של FREE ואת תשתית הסיבים האיכותית, היציבה והמהירה של פרטנר".
המשנה למנכ"ל פרטנר, תמיר אמר, מסר כי "החיבור של פרטנר ל-FREETV טבעי, ומהווה הוכחה נוספת לעוצמתה וחשיבותה של פרטנר כחברת תשתיות לאומית, וזהו צעד גדול נוסף שממנף את פעילות הסיבים וממצב אותנו כשחקן תשתיות מרכזי בישראל. הסיבים האופטיים של פרטנר פרוסים בכל רחבי הארץ, לרבות בפריפריה, ובכוונת החברה להמשיך בפריסה בקצב מואץ. אנו מודים ל- FREETV על הבעת האמון והשותפות".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
