גולדן דראם: 8 זכיות למקאן ת"א ו-3 לגיתם BBDO בסלובניה
תחרות הפרסום הסלובנית גולדן דראם (Golden Drum) שנערכה במהלך חול המועד סוכות נחתמה לפני 3 ימים (מוצ"ש) עם 12 זכיות (מארד ומעלה) שהתחלקו בין 2 משרדים ישראלים בלבד: מקאן תל אביב שהמשיך לככב עם מהלך IKEA THISABLES וגרף 8 פרסים וגיתם BBDO עם 3. עוד השתתפו בתחרות לעומק התודעה, M&C Saatchi, מנצ' וברוקנר יער לוי.
כאמור, מקאן תל אביב שכבר הגיע לשיא בפסטיבל קאן האחרון לא היה צריך לעבוד קשה כדי להרשים את שופטי הגולדן דראם שכבר הכירו את מהלך IKEA THISABLES של המשרד ועמותת TOM.
המהלך של רשת הריהוט הבינלאומית להנגשת מוצרים זכה בפרס "הטוב בקטגוריה" בקטגוריית עמותות, ב-2 גראנד פרי בקטגוריות עיצוב מוצר וחדשנות, 3 זהב באינטגרייטד, דיירקט ו-Functional Efficiency ובכסף בקטגוריית פתרונות דיגיטליים וכלים אינטראקטיביים. כמו כן קיבל המשרד תואר פיינליסט בקטגוריית אקטיביישן. הישג משמעותי נוסף שרשמה הסוכנות התל אביבית של מקאן הוא הזכייה במקום השני באירופה בתואר סוכנות השנה.
משרד הפרסום גיתם BBDO וזרוע הייעוץ האסטרטגי BBDO IM שזכה בפיינליסטים בקאן עבור מהלך "ההצבעה העיוורת" לחברת ORCAM זכה ב-2 פרסי זהב בקטגורית Engagement, ובקטגוריית Social good, וכסף בקטגוריית Functional Efficiency. במסגרת המהלך הונגשו הבחירות בישראל לעיוורים, לקויי ראייה ולמתקשים בקריאה שהצביעו לראשונה בעולם באופן עצמאי וללא עזרת מלווה.
בנוסף למשרדי הפרסום התמודד השנה בתחרות גם הבצפר - מוסד לימודי הפרסום של איגוד חברות הפרסום. הבצפר השתתף בתחרות במסגרת הבריף הבינלאומי של התחרות שנועד לפרסומאים צעירים - YDC. העבודה של הסטודנטית גולדי דונסקיה מקורס ארטדיירקשן זכתה בשורטליסט.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
תחרות גולדן דראם שמושכת אליה בעיקר את מדינות מזרח אירופה ציינה השנה 26 שנים להיווסדה. בין המדינות המתמודדות ניתן לראות סוכנויות מפולין, רומניה, רוסיה, אוקראינה, סרביה, איטליה, צ'כיה, בולגריה, קפריסין, לטביה, גיאורגיה, טורקיה ועוד.
התחרות נשפטת על ידי שתי אספות שופטים נפרדות, במסלולים שמוגדרים כ-Why ו-What. כל קטגוריה תענה בהתאמה על השאלות "לשם מה העבודה, או המהלך יצא לפועל", ו"מה היא". ה-What יבחן עבודות על פי פרמטר של פתרון בעיות ויישום, בעוד שה-Why יחפש אחר הרציונל. השנה שפט בתחרות גם מנהל הקריאייטיב הראשי של גיתם BBDO - ערן ניר.
- 1.אחד שהיה שם 23/10/2019 10:04הגב לתגובה זותוציאו את הראש מהתחת. יצירתיות מתקיימת היום בעוד הרבה מקומות חוץ בסרטוני שמאלץ מלאכותיים ומאולצים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.