גולדן דראם: 8 זכיות למקאן ת"א ו-3 לגיתם BBDO בסלובניה
תחרות הפרסום הסלובנית גולדן דראם (Golden Drum) שנערכה במהלך חול המועד סוכות נחתמה לפני 3 ימים (מוצ"ש) עם 12 זכיות (מארד ומעלה) שהתחלקו בין 2 משרדים ישראלים בלבד: מקאן תל אביב שהמשיך לככב עם מהלך IKEA THISABLES וגרף 8 פרסים וגיתם BBDO עם 3. עוד השתתפו בתחרות לעומק התודעה, M&C Saatchi, מנצ' וברוקנר יער לוי.
כאמור, מקאן תל אביב שכבר הגיע לשיא בפסטיבל קאן האחרון לא היה צריך לעבוד קשה כדי להרשים את שופטי הגולדן דראם שכבר הכירו את מהלך IKEA THISABLES של המשרד ועמותת TOM.
המהלך של רשת הריהוט הבינלאומית להנגשת מוצרים זכה בפרס "הטוב בקטגוריה" בקטגוריית עמותות, ב-2 גראנד פרי בקטגוריות עיצוב מוצר וחדשנות, 3 זהב באינטגרייטד, דיירקט ו-Functional Efficiency ובכסף בקטגוריית פתרונות דיגיטליים וכלים אינטראקטיביים. כמו כן קיבל המשרד תואר פיינליסט בקטגוריית אקטיביישן. הישג משמעותי נוסף שרשמה הסוכנות התל אביבית של מקאן הוא הזכייה במקום השני באירופה בתואר סוכנות השנה.
משרד הפרסום גיתם BBDO וזרוע הייעוץ האסטרטגי BBDO IM שזכה בפיינליסטים בקאן עבור מהלך "ההצבעה העיוורת" לחברת ORCAM זכה ב-2 פרסי זהב בקטגורית Engagement, ובקטגוריית Social good, וכסף בקטגוריית Functional Efficiency. במסגרת המהלך הונגשו הבחירות בישראל לעיוורים, לקויי ראייה ולמתקשים בקריאה שהצביעו לראשונה בעולם באופן עצמאי וללא עזרת מלווה.
בנוסף למשרדי הפרסום התמודד השנה בתחרות גם הבצפר - מוסד לימודי הפרסום של איגוד חברות הפרסום. הבצפר השתתף בתחרות במסגרת הבריף הבינלאומי של התחרות שנועד לפרסומאים צעירים - YDC. העבודה של הסטודנטית גולדי דונסקיה מקורס ארטדיירקשן זכתה בשורטליסט.
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
תחרות גולדן דראם שמושכת אליה בעיקר את מדינות מזרח אירופה ציינה השנה 26 שנים להיווסדה. בין המדינות המתמודדות ניתן לראות סוכנויות מפולין, רומניה, רוסיה, אוקראינה, סרביה, איטליה, צ'כיה, בולגריה, קפריסין, לטביה, גיאורגיה, טורקיה ועוד.
התחרות נשפטת על ידי שתי אספות שופטים נפרדות, במסלולים שמוגדרים כ-Why ו-What. כל קטגוריה תענה בהתאמה על השאלות "לשם מה העבודה, או המהלך יצא לפועל", ו"מה היא". ה-What יבחן עבודות על פי פרמטר של פתרון בעיות ויישום, בעוד שה-Why יחפש אחר הרציונל. השנה שפט בתחרות גם מנהל הקריאייטיב הראשי של גיתם BBDO - ערן ניר.
- 1.אחד שהיה שם 23/10/2019 10:04הגב לתגובה זותוציאו את הראש מהתחת. יצירתיות מתקיימת היום בעוד הרבה מקומות חוץ בסרטוני שמאלץ מלאכותיים ומאולצים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
