גולדן דראם
צילום: יחסי ציבור

גולדן דראם: 8 זכיות למקאן ת"א ו-3 לגיתם BBDO בסלובניה

THISABLES של מקאן ועמותת TOM ממשיך לרגש את האירופאים שמעניקים לו 2 גראנד פרי. גיתם זכה עבור מהלך "ההצבעה העיוורת". תלמידת הבצפר זכתה בשורטליסט
משה בנימין | (1)

תחרות הפרסום הסלובנית גולדן דראם (Golden Drum) שנערכה במהלך חול המועד סוכות נחתמה לפני 3 ימים (מוצ"ש) עם 12 זכיות (מארד ומעלה) שהתחלקו בין 2 משרדים ישראלים בלבד: מקאן תל אביב שהמשיך לככב עם מהלך IKEA THISABLES וגרף 8 פרסים וגיתם BBDO עם 3. עוד השתתפו בתחרות לעומק התודעה, M&C Saatchi, מנצ' וברוקנר יער לוי.

כאמור, מקאן תל אביב שכבר הגיע לשיא בפסטיבל קאן האחרון לא היה צריך לעבוד קשה כדי להרשים את שופטי הגולדן דראם שכבר הכירו את מהלך IKEA THISABLES של המשרד ועמותת TOM. 

המהלך של רשת הריהוט הבינלאומית להנגשת מוצרים זכה בפרס "הטוב בקטגוריה" בקטגוריית עמותות, ב-2 גראנד פרי בקטגוריות עיצוב מוצר וחדשנות, 3 זהב באינטגרייטד, דיירקט ו-Functional Efficiency ובכסף בקטגוריית פתרונות דיגיטליים וכלים אינטראקטיביים. כמו כן קיבל המשרד תואר פיינליסט בקטגוריית אקטיביישן. הישג משמעותי נוסף שרשמה הסוכנות התל אביבית של מקאן הוא הזכייה במקום השני באירופה בתואר סוכנות השנה.

 

משרד הפרסום גיתם BBDO וזרוע הייעוץ האסטרטגי BBDO IM שזכה בפיינליסטים בקאן עבור מהלך "ההצבעה העיוורת" לחברת ORCAM זכה ב-2 פרסי זהב בקטגורית Engagement, ובקטגוריית Social good, וכסף בקטגוריית Functional Efficiency. במסגרת המהלך הונגשו הבחירות בישראל לעיוורים, לקויי ראייה ולמתקשים בקריאה שהצביעו לראשונה בעולם באופן עצמאי וללא עזרת מלווה. 

 

בנוסף למשרדי הפרסום התמודד השנה בתחרות גם הבצפר - מוסד לימודי הפרסום של איגוד חברות הפרסום. הבצפר השתתף בתחרות במסגרת הבריף הבינלאומי של התחרות שנועד לפרסומאים צעירים - YDC. העבודה של הסטודנטית גולדי דונסקיה מקורס ארטדיירקשן זכתה בשורטליסט. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תחרות גולדן דראם שמושכת אליה בעיקר את מדינות מזרח אירופה ציינה השנה 26 שנים להיווסדה. בין המדינות המתמודדות ניתן לראות סוכנויות מפולין, רומניה, רוסיה, אוקראינה, סרביה, איטליה, צ'כיה, בולגריה, קפריסין, לטביה, גיאורגיה, טורקיה ועוד. 

התחרות נשפטת על ידי שתי אספות שופטים נפרדות, במסלולים שמוגדרים כ-Why ו-What. כל קטגוריה תענה בהתאמה על השאלות "לשם מה העבודה, או המהלך יצא לפועל", ו"מה היא". ה-What יבחן עבודות על פי פרמטר של פתרון בעיות ויישום, בעוד שה-Why יחפש אחר הרציונל. השנה שפט בתחרות גם מנהל הקריאייטיב הראשי של גיתם BBDO - ערן ניר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד שהיה שם 23/10/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    תוציאו את הראש מהתחת. יצירתיות מתקיימת היום בעוד הרבה מקומות חוץ בסרטוני שמאלץ מלאכותיים ומאולצים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.