גולדן דראם
צילום: יחסי ציבור

גולדן דראם: 8 זכיות למקאן ת"א ו-3 לגיתם BBDO בסלובניה

THISABLES של מקאן ועמותת TOM ממשיך לרגש את האירופאים שמעניקים לו 2 גראנד פרי. גיתם זכה עבור מהלך "ההצבעה העיוורת". תלמידת הבצפר זכתה בשורטליסט
משה בנימין | (1)

תחרות הפרסום הסלובנית גולדן דראם (Golden Drum) שנערכה במהלך חול המועד סוכות נחתמה לפני 3 ימים (מוצ"ש) עם 12 זכיות (מארד ומעלה) שהתחלקו בין 2 משרדים ישראלים בלבד: מקאן תל אביב שהמשיך לככב עם מהלך IKEA THISABLES וגרף 8 פרסים וגיתם BBDO עם 3. עוד השתתפו בתחרות לעומק התודעה, M&C Saatchi, מנצ' וברוקנר יער לוי.

כאמור, מקאן תל אביב שכבר הגיע לשיא בפסטיבל קאן האחרון לא היה צריך לעבוד קשה כדי להרשים את שופטי הגולדן דראם שכבר הכירו את מהלך IKEA THISABLES של המשרד ועמותת TOM. 

המהלך של רשת הריהוט הבינלאומית להנגשת מוצרים זכה בפרס "הטוב בקטגוריה" בקטגוריית עמותות, ב-2 גראנד פרי בקטגוריות עיצוב מוצר וחדשנות, 3 זהב באינטגרייטד, דיירקט ו-Functional Efficiency ובכסף בקטגוריית פתרונות דיגיטליים וכלים אינטראקטיביים. כמו כן קיבל המשרד תואר פיינליסט בקטגוריית אקטיביישן. הישג משמעותי נוסף שרשמה הסוכנות התל אביבית של מקאן הוא הזכייה במקום השני באירופה בתואר סוכנות השנה.

 

משרד הפרסום גיתם BBDO וזרוע הייעוץ האסטרטגי BBDO IM שזכה בפיינליסטים בקאן עבור מהלך "ההצבעה העיוורת" לחברת ORCAM זכה ב-2 פרסי זהב בקטגורית Engagement, ובקטגוריית Social good, וכסף בקטגוריית Functional Efficiency. במסגרת המהלך הונגשו הבחירות בישראל לעיוורים, לקויי ראייה ולמתקשים בקריאה שהצביעו לראשונה בעולם באופן עצמאי וללא עזרת מלווה. 

 

בנוסף למשרדי הפרסום התמודד השנה בתחרות גם הבצפר - מוסד לימודי הפרסום של איגוד חברות הפרסום. הבצפר השתתף בתחרות במסגרת הבריף הבינלאומי של התחרות שנועד לפרסומאים צעירים - YDC. העבודה של הסטודנטית גולדי דונסקיה מקורס ארטדיירקשן זכתה בשורטליסט. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תחרות גולדן דראם שמושכת אליה בעיקר את מדינות מזרח אירופה ציינה השנה 26 שנים להיווסדה. בין המדינות המתמודדות ניתן לראות סוכנויות מפולין, רומניה, רוסיה, אוקראינה, סרביה, איטליה, צ'כיה, בולגריה, קפריסין, לטביה, גיאורגיה, טורקיה ועוד. 

התחרות נשפטת על ידי שתי אספות שופטים נפרדות, במסלולים שמוגדרים כ-Why ו-What. כל קטגוריה תענה בהתאמה על השאלות "לשם מה העבודה, או המהלך יצא לפועל", ו"מה היא". ה-What יבחן עבודות על פי פרמטר של פתרון בעיות ויישום, בעוד שה-Why יחפש אחר הרציונל. השנה שפט בתחרות גם מנהל הקריאייטיב הראשי של גיתם BBDO - ערן ניר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד שהיה שם 23/10/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    תוציאו את הראש מהתחת. יצירתיות מתקיימת היום בעוד הרבה מקומות חוץ בסרטוני שמאלץ מלאכותיים ומאולצים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.