"איש השנה" של מגזין TIME: נשות קמפיין MeToo#
ההכרזה על הזוכות, הבוקר (שעון ארה"ב) ב-NBC האשטאג MeToo# זכה לשימוש מיליוני פעמים בלפחות 85 מדינות. ב-TIME העלו את התהייה מה היה קורה לזכויות האזרח אם לרוזה פארקס היה חשבון טוויטר. במגזין כתבו כי הנושא "הפך להאשטאג, כתנועה, כבקשה לתת דין. אבל זה החל, כפי ששינוי חברתי מתחיל תמיד, בפעולות אמיצות של יחידות". הקמפיין הזה גם הגיע לישראל, ונשים כתבו כי הוטרדו לכאורה על ידי בכירים בתקשורת בהם אלכס גלעדי, גבי גזית ונתן זהבי.WATCH: “The image you see partially on the cover is of a woman we talked to… who doesn’t feel that she can come forward without threatening her livelihood.” @TIME EIC @efelsenthal talks #TIMEPOY cover pic.twitter.com/q3bPbKNPbg
— TODAY (@TODAYshow) 6 בדצמבר 2017
התואר של TIME מוענק ברציפות מאז שנת 1927, לאנשים בודדים, ארגונים או רעיונות שהשפיעו על השנה החולפת. בעבר הוגדר התואר כ"איש השנה" אולם לאורך השנים שונה ל"אישיות השנה". בשנה שעברה זכה בו דונלד טראמפ, במרווח שבין זכייתו בבחירות לנשיאות, לכניסתו לתפקיד.
השנה צייץ טראמפ כי אנשי המגזין רמזו לו כי הוא זכה שוב בתואר, והוא החליט לוותר עליו: "מה-TIME התקשרו לומר שאני כנראה הולך להיות איש השנה כמו בשנה שעברה, אבל אני צריך להסכים לראיון ולסדרת צילומים גדולה. אז אמרתי שכנראה זה לא טוב ו-ויתרתי. תודה בכל מקרה!". ואולם במגזין הכחישו את הדברים, ועורך המגזין אלן מוראי אף כינה בטוויטר את הדברים "מדהימים, אין כאן שמץ של אמת".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
