"איש השנה" של מגזין TIME: נשות קמפיין MeToo#
צילום: שער מגזין TIME

"איש השנה" של מגזין TIME: נשות קמפיין MeToo#

הקמפיין נגד ההטרדות המיניות, שנולד בזכות התלונות על המפיק הווליוודי הארווי ויננשטיין, והתפשט לכל העולם, הביא למתלוננות את התואר המכובד
אלכסנדר כץ |
המגזין האמריקאי TIME פרסם היום את זהות "איש השנה" שלו - הנשים שהובילו את קמפיין MeToo# נגד ההטרדות המיניות. הקמפיין החל בעקבות החשיפה על התנהלותו של המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין, שהואשם באונס ועבירות מין נגד נשים, ופוטר מהחברה בה היה שותף.   ההכרזה על קבוצת הזוכות נמסרה הבוקר (יום ד') בתכנית 'היום' של רשת NBC, שרק לאחרונה פיטרה את המגיש שלה מאט לואר בעקבות תלונות כי הטריד מינית נשים.  ההכרזה על הזוכות, הבוקר (שעון ארה"ב) ב-NBC   האשטאג MeToo# זכה לשימוש מיליוני פעמים בלפחות 85 מדינות. ב-TIME העלו את התהייה מה היה קורה לזכויות האזרח אם לרוזה פארקס היה חשבון טוויטר. במגזין כתבו כי הנושא "הפך להאשטאג, כתנועה, כבקשה לתת דין. אבל זה החל, כפי ששינוי חברתי מתחיל תמיד, בפעולות אמיצות של יחידות". הקמפיין הזה גם הגיע לישראל, ונשים כתבו כי הוטרדו לכאורה על ידי בכירים בתקשורת בהם אלכס גלעדי, גבי גזית ונתן זהבי.   התואר של TIME מוענק ברציפות מאז שנת 1927, לאנשים בודדים, ארגונים או רעיונות שהשפיעו על השנה החולפת. בעבר הוגדר התואר כ"איש השנה" אולם לאורך השנים שונה ל"אישיות השנה". בשנה שעברה זכה בו דונלד טראמפ, במרווח שבין זכייתו בבחירות לנשיאות, לכניסתו לתפקיד.   השנה צייץ טראמפ כי אנשי המגזין רמזו לו כי הוא זכה שוב בתואר, והוא החליט לוותר עליו: "מה-TIME התקשרו לומר שאני כנראה הולך להיות איש השנה כמו בשנה שעברה, אבל אני צריך להסכים לראיון ולסדרת צילומים גדולה. אז אמרתי שכנראה זה לא טוב ו-ויתרתי. תודה בכל מקרה!". ואולם במגזין הכחישו את הדברים, ועורך המגזין אלן מוראי אף כינה בטוויטר את הדברים "מדהימים, אין כאן שמץ של אמת".   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.