הפועל באר שבע נגד מכבי תל אביב
צילום: אסף הופמן, באדיבות אתר ישראל ספורט
פרסום ראשון

אחרי עסקת המיליונים של צ'רלטון: מכרז רדיו לכדורגל

המכרז על שידור 'שירים ושערים' ייצא בקרוב לדרך, וצפוי לעמוד על כמה מאות אלפי ש'. מתמודדים אופציונליים: רשת ב' והתאגדות של תחנות אזוריות יחד עם ONE
אלכסנדר כץ |

מנהלת ליגת העל צפויה לצאת בימים הקרובים במכרז לשידור משחקי ליגת העל בכדורגל – כך נודע לאייס. המכרז יכלול את שידור כל משחקי ליגת העל בכדורגל, שתצא בעונה חדשה ב-20 באוגוסט.

 

לאורך עשרות שנים שודרו המשחקים ברשת ב', למעט הפסקה אחת בה המשחקים שודרו ברדיו ירושלים. לפני שנתיים נפתחה אופציה לתחנות רדיו בפריפריה לשדר את משחקיהן של הקבוצות מאותו אזור, כך שרדיו חיפה שידרה את משחקיה של מכבי חיפה מאצטדיון סמי עופר, ואילו רדיו דרום את משחקי הפועל באר שבע ומ.ס. אשדוד מוורסמיל ואחר כך מטוטו-טרנר. כמו כן שודר המשחק המרכזי באתר גל"צ.

 

המכרז הנוכחי יוצא בבלעדיות, ועל פי הערכות צפוי לעמוד על סכום מינימום של כ-100-150 אלף שקלים לעונה – נמוך בהרבה מהסכומים שהשיג מכרז הטלוויזיה – כ-126 מיליון שקלים לעונה על ידי צ'רלטון. הערכות כי בסופו של דבר הסכום יעמוד על כמה מאות אלפי שקלים בודדים.

 

בכל מקרה, מי שיוכל לגשת למכרז מעין זה, יצטרף להתחייב ככל הנראה לשידור ארצי מלא, מה שמבטל את האופציה לשידור אזורי כפי שקרה עד כה. מועמדת אופציונלית היא כאמור רשת ב', שמתעניינת בהמשך השידורים ויכולה לעמוד בהוצאות. גם שינוי מבנה השידור הציבורי לא אמור לפגוע בשידורים כאלה, משום שרשות השידור אמורה להתפרק ב-30 באפריל, ממש בישורת האחרונה של הליגה.

 

אופציה נוספת היא התאגדות של קבוצת תחנות רדיו אזוריות. בהקשר זה אפשר לציין את קבוצת תחנות ישראל המאגדת את רדיו חיפה על 2 תדריו, רדיו תל אביב, רדיו דרום על 2 תדריו וגלי ישראל, במה שנראה כפריסה ברמה כמעט ארצית. גורמים בתעשייה טוענים כי ישנה התעניינות מצדו של רדיו חיפה, ובמקרה מסוים עשוי מהלך כזה אף לכלול את ONE. אופציית גל"צ – תחנה ארצית – אינה נמצאת על הפרק לדברי גורמים, משום שהתחנה לא תשלם עבור זכויות השידור.

 

בכל מקרה, המכרז צפוי להתפרסם כבר השבוע, ולהסתיים בתוך פרק זמן קצר, עד המשחק הראשון העונה – משחק אלוף האלופים שצפוי להתקיים שבוע לפני תחילת העונה. כבר במשחק זה יוכל הזכיין הזוכה לשדר ולמעשה לבצע "ניסוי כלים".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.