אוטו mako
צילום: צילום מסך: mako

כפי שנחשף באייס: 'אוטו' משתלב בתוך אתר mako - לאחר חודשים של מגעים

לא רק הספקת תכנים, אלא ממש השתלבות 'אוטו' בתוך mako - כך נקבע בין הצדדים, והשת"פ יצא לפועל. האם המהלך יקרוץ גם למפרסמים בענף הרכב?
אלכסנדר כץ | (1)

מגזין הרכב אוטו משתלב בקבוצת mako וישמש כמדור הרכב באתר של הזכיינית קשת. על המגעים בין הצדדים פורסם לראשונה באייס לפני כחצי שנה, אולם אז נראה היה כי מדובר בשת"פ רגיל במסגרתו תוכנן כי 'אוטו' יספק תכנים.

ואולם כעת מתברר כי שיתוף הפעולה הוא עמוק הרבה יותר, כאשר 'אוטו' למעשה שולב בתוך mako. 'אוטו' נמצא בבעלותו של דני פרומצ'נקו שהקים אותו ב-1986 עם עוד 3 שותפים, ובהמשך רכש את השליטה המלאה עליו. במקביל למגזין הפרינט ולאתר שהשתלב באתר, 'אוטו' גם מפעיל את מדור הרכב של ישראל היום, ומשתף פעולה עם מספר מקומונים ברחבי הארץ, והוא ימשיך בשת"פים אלו בופן עצמאי, ולא כחלק משיתוף הפעולה עם mako.

האתר יציע חדשות מעולם הרכב, סיקור תערוכות בינ"ל, בחינת הרכבים הנמצאים בשוק, ייעוץ אובייקטיבי וחינמי לקניית רכב, טיפול בנושאים מוטוריים נוספים ועוד. ב-mako מקווים כי איחוד כזה יקרוץ גם למפרסמים בתחום הרכב, וכי מהלך כזה יגדיל את ההכנסות מפרסום בענף זה, שנחשב לאחד הענפים הגדולים מבחינת פרסום.

לדברי גורם באתר, "שיתוף הפעולה נועד להוות כמוקד המרכזי לקוני הרכב בישראל, להרחיב את גוף התוכן המוטורי לגדול בישראל, הן מבחינת היקף התוכן, איכותו וחשיפתו לצרכני המוטור הטבעיים לצד הקהל הרחב".

אורי רוזן, מנהל mako והעורך הראשי של האתר, מסר לאייס כי "אנחנו שמחים לצרף אותו לקבוצת mako. היופי בחיבור הזה הוא באפשרות לחשוף את תכני 'אוטו' לקהלים חדשים ורחבים, ובה בעת להציע למפרסמים בתחום פתרונות ברמת כיסוי ומיקוד ללא תחרות".

דני פרומצ'נקו, המו"ל והעורך האחראי של 'אוטו', מסר: "חברנו לקבוצת המדיה הגדולה בארץ, על מנת להקים את הזירה המובילה עבור קוני הרכב בישראל. הכלים והמוניטין אותם צברנו ופיתחנו במהלך 29 שנים, בעיקר בנושא בחינה וייעוץ אובייקטיבי לקוני רכב, יחד עם הפלטפורמה האינטרנטית החזקה של mako - ייצרו ערך מוסף וכוח לקוני הרכב בישראל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 11/09/2014 18:14
    הגב לתגובה זו
    "כעת מתברר כי שיתוף הפעולה הוא עמוק הרבה יותר". מה עמוק הרבה יותר? נותנים תכנים ומקווים לחלוק את הפרסום. או שמאקו רכשו את אוטו?...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.