גל גבאי ואקום חינוכית
צילום: צילום: באדיבות הטלוויזיה החינוכית

סגירת 'באזז טלוויזיה': "רגע של חשבון נפש לתעשייה, היום אני מתאבלת"

כך אמרה לאייס אשת התקשורת גל גבאי, שתכניתה המוערכת 'ואקום' הופקה ע"י בית ההפקות, שהודיע היום על סגירת שעריו בשל קשיים כלכליים
אלכסנדר כץ | (5)
נושאים בכתבה גל גבאי

סגירת בית ההפקה באזז טלוויזיה היא סימן נוסף למצבו של שוק התקשורת הישראלי. גורם בכיר אמר לפני שעה קלה (יום ג') לאייס, כי למרות שנראה היה ששוק הטלוויזיה מתאושש, אין זה כך, והמשבר בשנים האחרונות, חי וקיים גם היום.

כפי שנחשף באייס, בעלי 'באזז' גלית בנגלס ועידו צוקרמן, החליטו על סגירת בית ההפקה בשל קשיים כלכליים קשים. החברה העסיקה על פי הערכות כ-20 עובדי פרילנס, ולחלקם היא חייבת עשרות אלפי שקלים.

אחת מאותם עובדים היא העיתונאית ואשת התקשורת המוערכת גל גבאי, שתכניתה ואקום הופקה על ידי 'באזז' ושודרה כ-3 עונות בטלוויזיה החינוכית. על פי הערכות של גורמים בחברה, החוב כלפי גבאי עומד על כמה עשרות אלפי שקלים, אולם גבאי עצמה מסרבת להתייחס לכך, ומביעה את כאבה על סגירת בית ההפקה.

"זה יום מאד מאד עצוב, ואולי רגע לחשבון נפש בתעשייה שהולכת והופכת את ייצור התוכן המשמעותי לכמעט בלי אפשרי מבחינה כלכלית", אמרה לאייס גבאי, שזכתה עם התכנית בפרס סוקולוב ובפרס פרימור. "'באזז טלוויזיה' תמיד ידעה לייצר תוכן משמעותי ויצירה מקורית במעט (משאבים, א"כ), ואם הם (הבעלים גלית בנגלס ועידו צוקרמן, א"כ), אחרי כל כך הרבה שנים של עשייה חשובה, הגיעו ליום הזה, אז משהו כנראה משובש לא רק בממלכתם. משהו בהגדרות של נאותות הפקה, משהו בחלוקת התקציבים והמשאבים, התעוות, ואם אנחנו רוצים לראות גם תוכן משמעותי, צריך לנער את החשיבה של מחלקי העוגה".

גבאי הוסיפה עוד כי "'באזז' היא חברה יקרה שבה בחרתי להפיק את כל העשייה הדוקומנטרית שלי, והיום אני מתאבלת, ממש מתאבלת. גלית ועידו הם אנשים יקרים מאד, והלב מתכווץ מהמחשבה שהם לא יהיו חלק מהתעשייה הזאת".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חוחית 12/06/2014 01:21
    הגב לתגובה זו
    חחחח בנגלס חחחח ועוד חחחחח
  • 3.
    מהתעשיה 10/06/2014 23:37
    הגב לתגובה זו
    אל תתפלא כשאתה לא מחזיק כלכלית. יש מחיר לחובבנות. להאשים אחרים זה תמיד קל.
  • 2.
    טובי ארבל 10/06/2014 21:03
    הגב לתגובה זו
    וגופי השידור בחזקת 'ישחקו הנערים' ממשיכים להקציב כמה שפחות, ובדרך - להערים קשיים קטנוניים, שלא מותירים לחברות קטנות ובינוניות שום מצב להרים את הראש. הרבה הערכה יש לי למגוון ואיכויות העשייה של עידו וגלית. מקווה שתמצאו פתרונות ונחמה
  • 1.
    אדמית 10/06/2014 18:04
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר להתפרנס בכבוד מיצירה טלוויזיונית. השוק פלט עשרות יוצרים בשנים האחרונות שמחפשים את עצמם במעגלים!!! משפחות שלמות ללא פרנסה!!! שום לויאליות מערכתית... גועל נפש!!!
  • משה 10/06/2014 23:32
    הגב לתגובה זו
    תעשיית התקשורת בארץ באדמה, בדומה לעולם, אך הקפיטליזם החזירי המאפיין את השוק הזה מתואם עם מה שקורה בברנג'ת הון שלטון תקשורת. חברות ההפקה- לוקחות לעצמן את הנתח הארי בתקציב עד 90% ( ניתן לבדיקה), והעובדים עורכים, צוותים טכניים, תחקירנים , טכנאים כולם מתחלקים בשאר 10% מסכנים..... זוהי בדיוק תכנית של שני אבירי הג'ל לפיד, ארדן ועושה דברם לנדיס, ראו את חלוקת ההכנסות במקומיות, וראו הפרסום בדה מרקר היום על ערוץ 10. רק ברשות השידור מירב העובדים זוכים לשכר הוגן, ובטחון סוציאלי. בערוץ ציבורי לא צריכים קומיסר פוליטי..... צריכים לתת לעובדים מרחב יצירה וחופש פעולה.עוצו עצה ותופר, בקרוב נפריט גם את הממשלה!
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.61%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״