רייטינג בינ"ל

המשדר הכי נצפה אי פעם בארה"ב: 111.5 מיליון אמריקאים צפו בסופרבול

המשחק ששודר אמש ב-FOX בו הביסה סיאטל סיהוקס את דנבר ברונקוז, שבר את השיא מלפני שנתיים, אולם מבחינת רייטינג - התמקם במקום החמישי
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה סופרבול

לא פחות מ-111.5 מיליון אמריקאים צפו הלילה (בין יום א' ליום ב') בניצחון המוחץ של סיאטל סיהוקס על דנבר ברונקוז 43:8 באצטדיון המיט-לייף בניו ג'רזי, ששודר ברשת הטלוויזיה האמריקאית FOX. מדובר על המשדר הנצפה ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקאית, ששבר את השיא שנרשם בסופרבול 2012, בו צפו 111.3 מיליון בגמר ששידרה NBC את ניצחונה של בולטימור רייבנס על סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס.

מאידך, על פי מדד נילסן, עולה כי הרייטינג של המשחק אמש לא שבר שיא, ועמד על 47.6% (במקום החמישי בהיסטוריה) עם נתח צפייה של 70%.

בשנה שעברה מספר הצופים בגמר בו ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, עמד על 108.4 מיליון ב-CBS, ואילו הרייטינג דווקא שבר אז שיא - 48.1%. לפני 3 שנים, צפו בגמר בין גרין ביי פאקרס את פיטסבורג סטילרס, 110 מיליון איש, עם רייטינג של 47.9%.

במקום החמישי ברשימת המשדרים הבודדים הנצפים ביותר, נמצא סופרבול 2010, בו ניצחה אורלינס סיינטס את אינדיאנפוליס קולטס, צפו 106.5 מיליון איש, הרייטינג ב-CBS עמד על 64.4% ונתח צפייה התייצב על 68%. במקום הששי נמצא פרק הסיום של הסדרה מ.א.ש, שהחזיק בתואר "המשדר הנצפה ביותר בארה"ב" במשך 27 שנים, משנת 1983, בו צפו 106 מיליון איש.

וכך נראתה המחצית

העיר עם אחוז הצופים הגבוה ביותר, הייתה קנזס סיטי - בה הרייטינג עמד על 58.1% ונתח צפייה של 78%. בעיר הזוכה סיאטל הרייטינג עמד על 56.7%, באינדיאפוליס 53.9%, בניו אורלינס 53.2% ובטולסה - 52.9%.

על פי דיווחי ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקאית), הסופרבול הגיע ל-198 מדינות, שמשדרות במיותר מ-25 שפות שונות. בנוסף, יותר מ-100 תחנות רדיו שידרו את המשחק ממרכז התקשורת בטיימס-סקוור בניו יורק.

בישראל הרייטינג של המשדר שהחל בחצות ושודר בערוץ הספורט, עמד על 1.3%. יש לציין כי מדובר בנתון נאה יחסית לפלטפורמה, לספורט הלא מאד פופולארי בישראל, ולשעת השידור המאד מאוחרת. כמו כן המדידה היא עד 2:00 בלילה, כאשר המשחק עצמו החל ב-1:30 בלילה, וזאת משום שהוועדה למדרוג מודדת מ-2:00 עד 2:00.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.