לזה הם לא ציפו: השחתת שלט בבני ברק חשפה את המסר המפתיע שחיכה מתחת
יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, שמצוין היום ב-25 בנובמבר כמדי שנה, לווה על ידי קמפיינים רבים מסביב לעולם. בתוך כך, גם בישראל, בה נרצחו מתחילת השנה 19 נשים בידי בני זוגן, ועוד מאות חיות במערכת יחסים אלימה, צוין האירוע במהלך פרסום יצירתי באמצעות משרד הפרסום טוויסטד.
משרד הפרסום החליט לעשות שימוש בתופעה, שבימים כתיקונם, המפרסמים סובלים ממנה רבות. התופעה המדוברת היא השחתת שלטי הפרסום עליהם מופיעות תמונות נשים. במשרד (שבעצמו ממוקם בבני ברק) בחרו שלט שהושחת מספר פעמים בעבר, בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-בן גוריון, על גבול בני ברק רמת גן, והרכיבו עליו פוסטר דו שכבתי, כאשר החלק התחתון הוא המסר אותו מבקש המשרד להעביר, באמצעות האקט שיוביל לגילויו, שאף הוא חלק מהמסר.
הפעילות שמזכירה מאוד את העבודה נושאת הפרסים של
לפני:
אחרי:
קרדיטים: מנכ"לי טוויסטד: אלון מוליאן, קרן פרידמן; סמנכ"ל קריאייטיב: אייל גן-מור; מנהל קריאייטיב: יגאל לוי; קופי: אלעד גייזלר.
- 37.כ 27/11/2013 12:23הגב לתגובה זוdocument.location='http://www.lamdat.com/'
- 36.עמית 26/11/2013 22:10הגב לתגובה זויצירתי בטרוף
- 35.איש קריאייטיב חרדי 26/11/2013 21:14הגב לתגובה זומבחינה קריאייטיבית כל הכבו על הרעיון והחשיבה מחוץ לקופסא. אבל בדרך, הם רמסו ציבור שלם שלא כפי המובן מהמהלך - אינו משפיל ואינו אלים כלפי נשים. אין לכם מושג עד כמה זה שטויות כל הסיפורים על אלימות או השפלת נשים במגזר שלנו. אתם פשוט אוכלים את כל מה שמלעיטים אתכם בו חברות החדשות.
- 34.ג.עמיחי 26/11/2013 17:24הגב לתגובה זוגם מפוברק וגם עשו כזה כבר. סורי.
- 33.מה זה משנה מי קרע 26/11/2013 15:43הגב לתגובה זולמרות שזה לא משנה בעיני אם הונדליסטים אמיתיים או שהפרסומאים עשו את זה, אבל בתקופה הבחירות היה שלט של הבית היהודי בכניסה לעיר שהתפרס על פני בניין שלם וחתכו מתוכו את הפנים של איילת שקד (ורואים שהתחילו בטעות מהפנים של בנט). שלא לדבר על הפנים של הספורטאיות שהגיעו למכביה שנקרעו מעל כל פנס ועמוד תאורה מהכניסה לעיר וכולל בנייני האומה.
- מישהו 26/11/2013 17:26הגב לתגובה זואתה במקרה עובד בטוויסטד?
- 32.ראש טוב 26/11/2013 13:58הגב לתגובה זוגם משחיתי השלטים תומכים במאבק באלימות נגד נשים. אבל זה לא צריך להפתיע, החשיפה של נשים לא צנועות, בין אם נשים אמיתיות או רק בתמונה, רק מגבירה את האלימות נגד נשים.
- פלג 27/11/2013 13:21הגב לתגובה זוזו אפילו לא הייתה תמונה פרובוקטיבית. כולה ראש של אישה. אם זה לא דבר לגיטימי להראות מה זה אומר על מקומה של האישה בחברה החרדית?
- בחורה שפויה. 27/11/2013 07:59הגב לתגובה זומנסיוני (ולצערי הוא גדול), בערים בהם הציבור החרדי הוא הרוב, משחיתים פרצופים של נשים מאוד צנועות, אפילו שלא רואים להן את הגוף חלילה וחס. ושלא נדבר על זה שכל המודעות מציגות נשים בלבוש מלא, מתוך התחשבות. מה שקורה פה בשנים האחרונות מבחינת השחתת תמונות של נשים יוצא מכל פרופורוציה והפך להיות "אישה בתמונה=דבר אסור בהחלט", כאילו חלילה יתפתו הצדיקים לעמוד ולהסתכל יותר מדי על זיו פניה הלא-צנועים. מה גם שלתגובות כאלה אין מקום בחברה מתוקנת- אין דבר כזה "לבוש לא צנוע מגביר אלימות נגד נשים", אנשים אלימים לנשים מגבירים אלימות נגד נשים ולא שום תירוץ אחר שמספקים להם מטורפים כמוך.
- 31.שומר הגינות 26/11/2013 10:39הגב לתגובה זואיך לא נחתך החלק הסמוי???? ולך תאמין לפרסומאי.... מי שחותך או קורע, קורע כל כך מדויק?
- 30.http://www.ted.com/initiatives/aws/the_return (ל"ת)נו נו נו טוויסטד 26/11/2013 10:11הגב לתגובה זו
- 29.רונן 26/11/2013 08:56הגב לתגובה זומזכירים קמפיינים של משהוא אחר עשה לא מזמן
- 28.יעל גיא 26/11/2013 08:31הגב לתגובה זוהסיכוי שחרדים "השחיתו" את זה כל כך יפה, בדיוק בדרך שהמפרסם רצה.... נו באמת. תלמדו קצת את הקהל שעליו אתם רוצים ללכלך. (לא תאמינו אבל הם יודעים לקרוא, וגם האינטליגנציה הממוצעת שלהם יותר גבוהה מכלל האוכלוסייה)
- 27."אלימות נגד נשים" 26/11/2013 02:03הגב לתגובה זונשים הן לא קורבן לאלימות יותר מאשר גברים (אם כבר ההפך מכך) והגיע הזמן להפסיק עם השקר ושטיפת המוח המרושעת והפוגענית הזאת שרק מגבירה בסופו של דבר אלימות כלפי גברים. לכל מי שמאמין בתפיסה השטנית הזאת, זה רק על קצה המזלג: http://www.youtube.com/watch?v=K8j1MCML5WI עוד אחד: http://www.youtube.com/watch?v=6yVFsH_XhSY
- 26.תמר 26/11/2013 01:09הגב לתגובה זושבבני ברק יש יותר אלימות נגד נשים מבכל מקום אחר בארץ?
- חרדים זה מזמן השעיר לעזאזל של התקשורת (ל"ת)סתרשף 26/11/2013 09:55הגב לתגובה זו
- 25.מצחיק לתת שורת קרדיטים למפרסם על הברקה גנובה (ל"ת)שקופים 26/11/2013 00:31הגב לתגובה זו
- 24.מירי 25/11/2013 23:02הגב לתגובה זושאפו ענק למשרד הפרסום הזה!מצמרר!
- 23.נעמה 25/11/2013 22:54הגב לתגובה זוהרעיון יפה, רק חבל שהם מעמידים פנים שלא הם קרעו את זה אלא איזה ״חרדי״. זה פוגע באמינות ומחליש את הקמפיין. (וגם מוסיף עוד אירוע שמהווה במת השמצה לחרדים. אפשר לבקר קשות, כמו שהם עושים פה יפה, גם בלי להפליל מישהו באופן מלאכותי).
- 22.שאפו 25/11/2013 22:14הגב לתגובה זוהייתי בטוח שמראש קרעו את הפרסומת הראשונה ואמרתי לעצמי שאפו על הפרסומת. אגב, ברור שלא החרדים קרעו את הפרסומת זה עורק תחבורה ראשי ליד המשטרה ובמקומות כאלו הם בד"כ מרססים בספריי שחור ונעלמים קצת יותר מהר מאשר להסתכן בקריעת המודעה.
- 21.gro 25/11/2013 21:11הגב לתגובה זוהחרדים מרססים צבע על הפרסומות. מי ש"השחית" את השלטים הם אנשי משרד הפרסום. ואנשי אייס במקום לכתוב את זה, לקחו הודעת יח"צ כמו שהיא. האם הם בדקו עם חברת השלטים לאמיתות הדבר? כנראה שלא. האם יש מצלמות אבטחה? כן. האם הסרטונים נלקחו? ברור שלא. אחלה עבודה עיתונאית...
- 20.קורא להדרת דוסים 25/11/2013 21:11הגב לתגובה זומוכן לקבל נשים דוסיות, לא מוכן לקבל גברים דוסים, להשחית כל שלט שמכיל פנים של גבר דוס התלוי בפרהסייה.
- 19.הלפני מצולם בחושך מעניין למה.. (ל"ת)רק אומר 25/11/2013 20:34הגב לתגובה זו
- 18.דפקו את הקופי בסוף. מסכנון (ל"ת)חד גבה 25/11/2013 20:07הגב לתגובה זו
- 17.גיא 25/11/2013 19:51הגב לתגובה זושמישהו יסביר לי את הקשר בין חרדים והשחתת שלטים לאלימות נגד נשים.
- בחורה 26/11/2013 10:48הגב לתגובה זוותצליח להבין את הקשר לבד.
- ראש טוב 26/11/2013 13:59הקשר הזה קיים רק במוחם של חילונים חולניים .
- 16.זה אומנות לא שלט 25/11/2013 19:33הגב לתגובה זומקורי, אינטראקטיבי, מפתיע, מעצבן דתיים, גאוני, לקחת את המושג "שילוט רחוב" לשלב הבא
- 15.קופירייטר מכור לכסף 25/11/2013 19:29הגב לתגובה זובינוניות בשילוב המלך בלי בגדים וכולם יודעים. אין אדם אחד מעבר לבעלי המשרדים שאפשר לקרוא להם גאונים. הם יצרו עולם קריאייטיב דמיוני שבו יש גם עיתון, גם בלוג ו3 בתי ספר שמלמדים ועושים בכללית כלום.
- 14.אורטל 25/11/2013 18:42הגב לתגובה זוא- מי אמר שהשחתת שלטי פרסום עליהם מתנוססות תמונות של נשים (מתוך הרצון לצניעות, אמנם קצת מוגזם גם לדעתי, אך זו המטרה שעומדת מאחורי המעשה) מובילה או קשורה בהכרח לאלימות כלפי נשים?! ב- באופן כללי עצם העובדה שהתקשורת הישראלית חילונית מתעקשת לקשר כמעט כל נושא בעייתי או קשה לקהילת החרדים זה שטחי, פרובוקטיבי ולא מועיל. ג - היחס של החברה המערבית, ובניהם החברה החילונית בישראל, כלפי נשים הוא יחס של החפצה, נשים הפכו למוצר, לדרך "הולמת" ו"מקובלת" לפרסום כל דבר שהוא. שינוי אמיתי יגיע קודם כל כשכל אחד יעשה בדק בית עם עצמו ולא יטיל את כל המגרעות האנושיות והקשיים בעולם על רעהו
- בחורה 26/11/2013 10:46הגב לתגובה זומחיקה והשחתה של דימוי היא אלימות לכל דבר. תחשבי על חילול מצבות יהודיות. אף אחד לא באמת נפגע פיזית, אבל האקט הוא אלים. מחיקה של מגן דוד או ריסוס צלב קרס - זה סה"כ סמלים. אבל זו אלימות לכל דבר.
- ראש טוב 26/11/2013 14:02תחשוב על פרסומת כזו, כאילו היית לוקח בחורה צנועה לבושה מכרף רגל ועד ראש והפשטת את בגדיה כדי שכולם יוכלו לראות את יופיה. זו אלימות נגד נשים במלוא מובן המילה. השחתת השלט היא בסך הכל אלימות נגד שלטים פרובוקטיביים, אך אין קשר בינה לבין אלימות נגד נשים.
- 13.איל 25/11/2013 18:30הגב לתגובה זוכי המסר פה הוא נגד אלימות וההשחתה עצמה היא אקט אלים.
- 12.תומר 25/11/2013 18:11הגב לתגובה זוהיה יכול להיות מעניין לראות איך המשחיטים מגיבים למסר שהם מוצאים מתחת.
- פינקי 26/11/2013 08:01הגב לתגובה זואל תהיה תמים. מי שמבין קצת בפרסום יודע טוב מאוד שהחברת פרסום הם אלו שקרעו אותו..זה חלק מגימיק מוכר..ודיביל..
- נעמה 25/11/2013 22:57הגב לתגובה זובחור/ה מטעם משרד הפרסום קורע/ת את זה. זה בעצם קמפיין פרסום למשרד הפרסום. וקמפיין לא רע, אני חייבת לומר. פרסמו את עצמם יפה מאוד היום והוכיחו שהם משרד פרסום עם מעוף. (גם אם לא בטוח שאלימות נגד נשים היא מה שעומד בראש דאגותיהם).
- הממ 25/11/2013 19:22הגב לתגובה זוכי ה"משחיתים" במקרה הזה הם מין הסתם החברה עצמה.
- 11.זכה בקאן שנה שעברה 25/11/2013 17:59הגב לתגובה זותלו שלט של דיקטטור שהפילו במטרה שהאזרחים יקרעו את השלט ומתחת חיכה להם שלט הקורא להצביע כדי שדיקטטורים לא יחזרו
- 10.פרגנו, ברור שזה מכוון. זוהי גאונות לשמה! (ל"ת)מיכל 25/11/2013 17:50הגב לתגובה זו
- 9.שאול 25/11/2013 17:48הגב לתגובה זואבל הרעיון מבריק
- השלט הקודם באותו מקום- נקרע ולא רוסס (ל"ת)לא בהכרח 25/11/2013 19:12הגב לתגובה זו
- 8.מפוברק.כל כך ברור (ל"ת)שלמור 25/11/2013 17:35הגב לתגובה זו
- 7.25/11/2013 17:26הגב לתגובה זועובדה שאנחנו מדברים על זה כאן עכשיו. אחלה של רעיון, משרד אש.
- 6.רעיון יפה 25/11/2013 16:53הגב לתגובה זולהבדיל מהמקור שהיה תמונה של נשיא שנוא שכשהשחיתו אותו התגלתה בקשה להגדיל את אחוזי ההצבעה, כאן ההשחתה היא מפוברקת לחלוטין שכן הדוסים לא מבזבזים אנרגיה בלקרוע ורק מרססים ספריי שחור...
- יהויכין 25/11/2013 17:36הגב לתגובה זוכואב לך הלב לתת קרדיט כשמגיע? ואם יחסף רק אחד מכל שניים - שאפו!
- 5.25/11/2013 16:51הגב לתגובה זוזה עדיין מקורי, משובח ומעביר את המסר בדרך מתוחכמת. שאפו
- 4.החיתוך המדויק של מסגרת הדמות מעלה ספקות (ל"ת)לא אמין 25/11/2013 16:45הגב לתגובה זו
- 3.יולה זובריצקי 25/11/2013 16:42הגב לתגובה זותענוג לראות את התכנון,החשיבה והניצול של הבעיות בשטח לחיזוק והעברת המסר
- 2.ויטלי וחיוני 25/11/2013 16:39הגב לתגובה זוע"י המפרסם. היום החוצפה האמירה והכל מותר, לכאורה, זה ספין. ועכשיו לכו תחפשו נשים מוכות במגזר הבדואי, ערבי, וחילוני. יום טוב.
- מירי 25/11/2013 23:05הגב לתגובה זועדין המסר עובר! גם להצגה וסרט יש במאי...
- 1.איריס 25/11/2013 16:37הגב לתגובה זוכנראה מתבזבז על הקהל הבני-ברקי נטול חוש האירוניה...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
