מוסא חסדיה משלים את מכירת קבוצת 'כל אל ערב': יקבל עד 10 מיליון שקלים

חסדיה מכר את חלקו שעמד על 62.5% לשותפו פאיז אשתווי שיהיה מעתה הבעלים הבלעדי של הקבוצה. המניות מוחזקות בידי הנאמן עו"ד ריפעת מרעי
משה בנימין | (1)

איש הפרסום מהמגזר הערבי מוסא חסדייה משלים בימים אלו את עסקת מכירת מניותיו בקבוצת כל אל ערב. חסדייה שהודיע על כוונתו לפרוש מבעלותו על קבוצת התקשורת בסוף שנת 2012 מוכר את חלקו שעמד על 62.5% מהמניות לשותפו פאיז אשתווי שיהיה מעתה הבעלים הבלעדי של הקבוצה.

חסדייה, מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום סקטורס אל בוסתאני הצהיר בשנה החולפת כי בכוונתו להתמקד בתחום הפרסום, באמצעותו קנה את שמו ומעמדו, ובנה את עסקיו בשוק התקשורת במגזר הערבי. לאייס נודע כי חסדייה עתיד לקבל בין 5 ל-10 מיליון שקלים עבור מניותיו בקבוצת התקשורת שכוללת את השבועון 'כל אל ערב', המגזין ליידי, ירחון מוביל לנשים ואת האתר אל ערב. נכון לעכשיו, המניות מוחזקות בנאמנות על- ידי עורך הדין שמלווה את העסקה, ריפעת מרעי.

כזכור, במהלך שנת 2012 הודיע חסדייה על פרישתו משותפות בערוץ הערבי הלא טי.וי. בסביבתו הסבירו כי במסגרת הוויתור על החזקותיו בנכסי המדיה של שוק התקשורת הערבי "יפסק החשש לניגוד אינטרסים בין תפקידו כמנכ"ל משרד פרסום לתפקידיו באמצעי התקשורת".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רחמים 11/08/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    זה תרגיל חכם מאוד , עכשיו מר חסדיה יוכל לשכנע את המפרסמים שאתר אל-ערב זה לא בבעלותו , ויוכל להזרים את כל הפרסומות אליו בלי דאגה , מה שלא יכל לעשות בקלות בזמן בו היה הוא עצמו הבעלים . אז איך בעלים של משרד פרסום יתן מודעות לאתרים אחרים ?! אין מצב הוא רוצה לשווק את האתר שלו , ואת זה המפרסמים לא מקבלים . עכשיו בתרגיל הזה הוא הופך להיות רק פרסומאי , מה שאומר שהוא יכול לתת לאתר אל-ערב כל מודעה שמגיעה ! והמבין בשוק הפרסום יבין לבד .
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.