מוסא חסדייה
צילום: יח"צ

מוסא חסדיה משלים את מכירת קבוצת 'כל אל ערב': יקבל עד 10 מיליון שקלים

חסדיה מכר את חלקו שעמד על 62.5% לשותפו פאיז אשתווי שיהיה מעתה הבעלים הבלעדי של הקבוצה. המניות מוחזקות בידי הנאמן עו"ד ריפעת מרעי
משה בנימין | (1)

איש הפרסום מהמגזר הערבי מוסא חסדייה משלים בימים אלו את עסקת מכירת מניותיו בקבוצת כל אל ערב. חסדייה שהודיע על כוונתו לפרוש מבעלותו על קבוצת התקשורת בסוף שנת 2012 מוכר את חלקו שעמד על 62.5% מהמניות לשותפו פאיז אשתווי שיהיה מעתה הבעלים הבלעדי של הקבוצה.

חסדייה, מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום סקטורס אל בוסתאני הצהיר בשנה החולפת כי בכוונתו להתמקד בתחום הפרסום, באמצעותו קנה את שמו ומעמדו, ובנה את עסקיו בשוק התקשורת במגזר הערבי. לאייס נודע כי חסדייה עתיד לקבל בין 5 ל-10 מיליון שקלים עבור מניותיו בקבוצת התקשורת שכוללת את השבועון 'כל אל ערב', המגזין ליידי, ירחון מוביל לנשים ואת האתר אל ערב. נכון לעכשיו, המניות מוחזקות בנאמנות על- ידי עורך הדין שמלווה את העסקה, ריפעת מרעי.

כזכור, במהלך שנת 2012 הודיע חסדייה על פרישתו משותפות בערוץ הערבי הלא טי.וי. בסביבתו הסבירו כי במסגרת הוויתור על החזקותיו בנכסי המדיה של שוק התקשורת הערבי "יפסק החשש לניגוד אינטרסים בין תפקידו כמנכ"ל משרד פרסום לתפקידיו באמצעי התקשורת".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רחמים 11/08/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    זה תרגיל חכם מאוד , עכשיו מר חסדיה יוכל לשכנע את המפרסמים שאתר אל-ערב זה לא בבעלותו , ויוכל להזרים את כל הפרסומות אליו בלי דאגה , מה שלא יכל לעשות בקלות בזמן בו היה הוא עצמו הבעלים . אז איך בעלים של משרד פרסום יתן מודעות לאתרים אחרים ?! אין מצב הוא רוצה לשווק את האתר שלו , ואת זה המפרסמים לא מקבלים . עכשיו בתרגיל הזה הוא הופך להיות רק פרסומאי , מה שאומר שהוא יכול לתת לאתר אל-ערב כל מודעה שמגיעה ! והמבין בשוק הפרסום יבין לבד .
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.