על רקע הצלחת מותגי הריאליטי בערוץ 2: אתרי mako ו'רשת' התחזקו בחודש מאי
אתרי האינטרנט של 2 זכייניות ערוץ 2 רשמו בחודש מאי עלייה נאה, על רקע מותגי התוכן המצליחים שלהן על המרקע. הארץ ממשיך לזגזג, גלובס נכנס לעשירייה, ועכבר העיר אונליין יורד דרסטית, במקביל להכנסת שותף חדש.
את ראש הטבלה מוביל כרגיל וואלה עם 2.468 אלף גולשים ו-415 מיליון דפים נצפים, ירידה קלה ביחס לאפריל אז מספר הגולשים עמד על 2.482 מיליון. בחודש שלפני כן מספר הגולשים היה 2.471 מיליון. ynet שומר על המקום ה-2 וגם עם התחזקות קלה: 2.135 מיליון גולשים במארס, 2.152 מיליון באפריל, ו-2.158 מיליון במאי. מספר הדפים הנצפים עמד על 218 מיליון.
אתר mako מתחזק ב-5% מ-1.655 מיליון גולשים באפריל ל-1.742 מיליון במאי. האתר של 'קשת' רושם התחזקות משמעותית בעיקר במספר הדפים הנצפים: בחודש אחד זינק נתון זה ב-16% - מ-76.777 מיליון ל-88.986 מיליון בחודש החולף.
במקום הרביעי תפוז עם 1.333 מול 1.338 בחודש שלפני כן, במקום החמישי נענע10 שממשיך במגמת ההתחזקות: בפברואר - 1.151, במארס - 1.191 מיליון, באפריל - 1.216 מיליון, ובחודש האחרון - 1.265 מיליון גולשים.
- פונקציה חדשה ב-mako: גרי ויתקין מונה לסמנכ"ל תפעול ראשי
- בכיר בקבוצת קשת עומר ניצני פורש לאחר 22 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השישי אתר יד2 עם ירידה קלה מ-1.156 באפריל ל-1.070 מיליון בחודש האחרון; דפי זהב עם 1.004 מיליון; אתר הקהילות לצעירים FXP במקום ה-8 עם נתון גבוה של 894 אלף גולשים בחודש האחרון, מול 877 אלף באפריל, ורק 782 אלף במארס; אתר זאפ במקום ה-9 עם 873 אלף גולשים.
במקום ה-12 אתר NRG של מעריב, שירד קלות מ-658 אלף גולשים באפריל ל-649 אלף במאי; ואילו אתר הארץ שהפך בתחילת מארס לפורמט "חומת תשלום", זגזג גם החודש: בינואר גלשו בו 701, בפברואר 612 אלף, במארס 519 אלף איש בלבד - החודש הראשון ב"חומת תשלום", באפריל זינוק ל-552 אלף גולשים, ובחודש האחרון - ירידה ל-525 אלף גולשים.
אתרים נוספים ברשימה: באתר הלייף סטייל של 'ידיעות' XNET גלשו 531 אלף איש ומקום 14, אתר רשת התחזק משמעותית מ-321 אלף באפריל ל-389 אלף בחודש מאי, זינוק של 21%; אתר allmag של מוטו תקשורת עמד על 241 אלף.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
בגזרה הכלכלית: גלובס חודר לעשירייה הפותחת עם התחזקות של 8% בחודש - מ-634 אלף ל-683 אלף בחודש החולף, ומקום 10. במקום ה-12 נמצא TheMarker במקום עם 647 אלף גולשים מול 631 אלף בחודש שלפני כן. כלכליסט במקום ה-13 עם 590 אלף (מול 581 אלף באפריל). אתר ביזפורטל התחזק ב-10% בחודש, מ-171 אלף בחודש אפריל ל-188 בחודש החולף.
בגזרת הספורטיבית: הפער בין ONE לאתר ספורט 5, עומד על כ-80 אלף. מספר הגולשים ב-ONE עמד על במאי על 461 אלף גולשים (ירידה מ-493 אלף באפריל), שהספיק לו למקום ה-17 ברשימה, מול ספורט5 עם 382 אלף בחודש החולף, ובמקום ה-22.
בווידאו: ynet חוטף מכה - mako מזנק בכל הפרמטרים
סוגיית הווידאו היא המרתקת ביותר. וואלה ממשיך לשלוט בגדול בתחום זה, הן מבחינת מספר הגולשים השונים (639), והן מבחינת מספר הצפיות (13.09 מיליון), אבל מסתמן כי mako מתחיל לאיים מאחור.
וואלה ירד במספר הצופים השונים מ-656 אלף באפריל ל-639 בחודש האחרון, נרשמה ירידה גם במספר הצפיות מ-13.379 מיליון ל-13.087, וגם בזמן הצפייה - מ-2:50 שעות ל-2:42.
אתר mako עקף בקלות את ynet. בחודש אפריל היה לאתר מבית קשת 478 אלף צופים שונים מול 529 אלף ל-ynet. בחודש שלאחר מכן - מהפך. mako רשם זינוק של 21% ל-578 אלף צופים, ואילו ynet ירד ב-13% ל-462 אלף.
גם בתחום זמן הצפייה, mako עשה את המכה החודשית: האתר זינק מ-1:30 שעה ל-3:10 שעות, כלומר פי שניים. ynet נשאר עם נתון דומה, קצת פחות משעה חודשית.
בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת
קבוצות האתרים רשמו בחודש מאי מגמה מעורבת. קבוצות ynet, mako, זאפ, גלובס וקו מנחה רשמו עליות, קבוצות וואלה, תפוז ו'הארץ - TheMarker' ירדו.
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il
2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il
3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il
4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com
5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il
6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com
7.קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il
- 4.חלי 18/06/2013 07:52הגב לתגובה זוהתשלום. פאדיחה
- 3.בטבלה רואים שNRG מקום 11 ובכתבה כתוב 12 (ל"ת)יריב 17/06/2013 19:59הגב לתגובה זו
- 2.ירון 17/06/2013 15:29הגב לתגובה זוגם בלי אחים גדולים וואלה עדיין מוביל! מוכיח שתוכן איכותי מנצח !
- 1.גנית 17/06/2013 15:11הגב לתגובה זובחומת התשלום
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
