על רקע הצלחת מותגי הריאליטי בערוץ 2: אתרי mako ו'רשת' התחזקו בחודש מאי
אתרי האינטרנט של 2 זכייניות ערוץ 2 רשמו בחודש מאי עלייה נאה, על רקע מותגי התוכן המצליחים שלהן על המרקע. הארץ ממשיך לזגזג, גלובס נכנס לעשירייה, ועכבר העיר אונליין יורד דרסטית, במקביל להכנסת שותף חדש.
את ראש הטבלה מוביל כרגיל וואלה עם 2.468 אלף גולשים ו-415 מיליון דפים נצפים, ירידה קלה ביחס לאפריל אז מספר הגולשים עמד על 2.482 מיליון. בחודש שלפני כן מספר הגולשים היה 2.471 מיליון. ynet שומר על המקום ה-2 וגם עם התחזקות קלה: 2.135 מיליון גולשים במארס, 2.152 מיליון באפריל, ו-2.158 מיליון במאי. מספר הדפים הנצפים עמד על 218 מיליון.
אתר mako מתחזק ב-5% מ-1.655 מיליון גולשים באפריל ל-1.742 מיליון במאי. האתר של 'קשת' רושם התחזקות משמעותית בעיקר במספר הדפים הנצפים: בחודש אחד זינק נתון זה ב-16% - מ-76.777 מיליון ל-88.986 מיליון בחודש החולף.
במקום הרביעי תפוז עם 1.333 מול 1.338 בחודש שלפני כן, במקום החמישי נענע10 שממשיך במגמת ההתחזקות: בפברואר - 1.151, במארס - 1.191 מיליון, באפריל - 1.216 מיליון, ובחודש האחרון - 1.265 מיליון גולשים.
- פונקציה חדשה ב-mako: גרי ויתקין מונה לסמנכ"ל תפעול ראשי
- בכיר בקבוצת קשת עומר ניצני פורש לאחר 22 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השישי אתר יד2 עם ירידה קלה מ-1.156 באפריל ל-1.070 מיליון בחודש האחרון; דפי זהב עם 1.004 מיליון; אתר הקהילות לצעירים FXP במקום ה-8 עם נתון גבוה של 894 אלף גולשים בחודש האחרון, מול 877 אלף באפריל, ורק 782 אלף במארס; אתר זאפ במקום ה-9 עם 873 אלף גולשים.
במקום ה-12 אתר NRG של מעריב, שירד קלות מ-658 אלף גולשים באפריל ל-649 אלף במאי; ואילו אתר הארץ שהפך בתחילת מארס לפורמט "חומת תשלום", זגזג גם החודש: בינואר גלשו בו 701, בפברואר 612 אלף, במארס 519 אלף איש בלבד - החודש הראשון ב"חומת תשלום", באפריל זינוק ל-552 אלף גולשים, ובחודש האחרון - ירידה ל-525 אלף גולשים.
אתרים נוספים ברשימה: באתר הלייף סטייל של 'ידיעות' XNET גלשו 531 אלף איש ומקום 14, אתר רשת התחזק משמעותית מ-321 אלף באפריל ל-389 אלף בחודש מאי, זינוק של 21%; אתר allmag של מוטו תקשורת עמד על 241 אלף.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בגזרה הכלכלית: גלובס חודר לעשירייה הפותחת עם התחזקות של 8% בחודש - מ-634 אלף ל-683 אלף בחודש החולף, ומקום 10. במקום ה-12 נמצא TheMarker במקום עם 647 אלף גולשים מול 631 אלף בחודש שלפני כן. כלכליסט במקום ה-13 עם 590 אלף (מול 581 אלף באפריל). אתר ביזפורטל התחזק ב-10% בחודש, מ-171 אלף בחודש אפריל ל-188 בחודש החולף.
בגזרת הספורטיבית: הפער בין ONE לאתר ספורט 5, עומד על כ-80 אלף. מספר הגולשים ב-ONE עמד על במאי על 461 אלף גולשים (ירידה מ-493 אלף באפריל), שהספיק לו למקום ה-17 ברשימה, מול ספורט5 עם 382 אלף בחודש החולף, ובמקום ה-22.
בווידאו: ynet חוטף מכה - mako מזנק בכל הפרמטרים
סוגיית הווידאו היא המרתקת ביותר. וואלה ממשיך לשלוט בגדול בתחום זה, הן מבחינת מספר הגולשים השונים (639), והן מבחינת מספר הצפיות (13.09 מיליון), אבל מסתמן כי mako מתחיל לאיים מאחור.
וואלה ירד במספר הצופים השונים מ-656 אלף באפריל ל-639 בחודש האחרון, נרשמה ירידה גם במספר הצפיות מ-13.379 מיליון ל-13.087, וגם בזמן הצפייה - מ-2:50 שעות ל-2:42.
אתר mako עקף בקלות את ynet. בחודש אפריל היה לאתר מבית קשת 478 אלף צופים שונים מול 529 אלף ל-ynet. בחודש שלאחר מכן - מהפך. mako רשם זינוק של 21% ל-578 אלף צופים, ואילו ynet ירד ב-13% ל-462 אלף.
גם בתחום זמן הצפייה, mako עשה את המכה החודשית: האתר זינק מ-1:30 שעה ל-3:10 שעות, כלומר פי שניים. ynet נשאר עם נתון דומה, קצת פחות משעה חודשית.
בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת
קבוצות האתרים רשמו בחודש מאי מגמה מעורבת. קבוצות ynet, mako, זאפ, גלובס וקו מנחה רשמו עליות, קבוצות וואלה, תפוז ו'הארץ - TheMarker' ירדו.
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il
2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il
3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il
4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com
5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il
6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com
7.קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il
- 4.חלי 18/06/2013 07:52הגב לתגובה זוהתשלום. פאדיחה
- 3.בטבלה רואים שNRG מקום 11 ובכתבה כתוב 12 (ל"ת)יריב 17/06/2013 19:59הגב לתגובה זו
- 2.ירון 17/06/2013 15:29הגב לתגובה זוגם בלי אחים גדולים וואלה עדיין מוביל! מוכיח שתוכן איכותי מנצח !
- 1.גנית 17/06/2013 15:11הגב לתגובה זובחומת התשלום
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
