רייטינג האתרים

על רקע הצלחת מותגי הריאליטי בערוץ 2: אתרי mako ו'רשת' התחזקו בחודש מאי

Mako עלה ב-5%, אבל רשם זינוק מרשים בצפיה בווידאו בזכות 'האח הגדול' ואף עקף את ynet. 'רשת' זינקה ב-21% בזכות 'המרוץ למיליון'. נענע10 ממשיכה במגמת ההתחזקות, צפוף בגזרה הכלכלית - עלייה נאה לביזפורטל
אלכסנדר כץ | (4)

אתרי האינטרנט של 2 זכייניות ערוץ 2 רשמו בחודש מאי עלייה נאה, על רקע מותגי התוכן המצליחים שלהן על המרקע. הארץ ממשיך לזגזג, גלובס נכנס לעשירייה, ועכבר העיר אונליין יורד דרסטית, במקביל להכנסת שותף חדש.

את ראש הטבלה מוביל כרגיל וואלה עם 2.468 אלף גולשים ו-415 מיליון דפים נצפים, ירידה קלה ביחס לאפריל אז מספר הגולשים עמד על 2.482 מיליון. בחודש שלפני כן מספר הגולשים היה 2.471 מיליון. ynet שומר על המקום ה-2 וגם עם התחזקות קלה: 2.135 מיליון גולשים במארס, 2.152 מיליון באפריל, ו-2.158 מיליון במאי. מספר הדפים הנצפים עמד על 218 מיליון.

אתר mako מתחזק ב-5% מ-1.655 מיליון גולשים באפריל ל-1.742 מיליון במאי. האתר של 'קשת' רושם התחזקות משמעותית בעיקר במספר הדפים הנצפים: בחודש אחד זינק נתון זה ב-16% - מ-76.777 מיליון ל-88.986 מיליון בחודש החולף.

במקום הרביעי תפוז עם 1.333 מול 1.338 בחודש שלפני כן, במקום החמישי נענע10 שממשיך במגמת ההתחזקות: בפברואר - 1.151, במארס - 1.191 מיליון, באפריל - 1.216 מיליון, ובחודש האחרון - 1.265 מיליון גולשים.

במקום השישי אתר יד2 עם ירידה קלה מ-1.156 באפריל ל-1.070 מיליון בחודש האחרון; דפי זהב עם 1.004 מיליון; אתר הקהילות לצעירים FXP במקום ה-8 עם נתון גבוה של 894 אלף גולשים בחודש האחרון, מול 877 אלף באפריל, ורק 782 אלף במארס; אתר זאפ במקום ה-9 עם 873 אלף גולשים.

במקום ה-12 אתר NRG של מעריב, שירד קלות מ-658 אלף גולשים באפריל ל-649 אלף במאי; ואילו אתר הארץ שהפך בתחילת מארס לפורמט "חומת תשלום", זגזג גם החודש: בינואר גלשו בו 701, בפברואר 612 אלף, במארס 519 אלף איש בלבד - החודש הראשון ב"חומת תשלום", באפריל זינוק ל-552 אלף גולשים, ובחודש האחרון - ירידה ל-525 אלף גולשים.

אתרים נוספים ברשימה: באתר הלייף סטייל של 'ידיעות' XNET גלשו 531 אלף איש ומקום 14, אתר רשת התחזק משמעותית מ-321 אלף באפריל ל-389 אלף בחודש מאי, זינוק של 21%; אתר allmag של מוטו תקשורת עמד על 241 אלף.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בגזרה הכלכלית: גלובס חודר לעשירייה הפותחת עם התחזקות של 8% בחודש - מ-634 אלף ל-683 אלף בחודש החולף, ומקום 10. במקום ה-12 נמצא TheMarker במקום עם 647 אלף גולשים מול 631 אלף בחודש שלפני כן. כלכליסט במקום ה-13 עם 590 אלף (מול 581 אלף באפריל). אתר ביזפורטל התחזק ב-10% בחודש, מ-171 אלף בחודש אפריל ל-188 בחודש החולף.

בגזרת הספורטיבית: הפער בין ONE לאתר ספורט 5, עומד על כ-80 אלף. מספר הגולשים ב-ONE עמד על במאי על 461 אלף גולשים (ירידה מ-493 אלף באפריל), שהספיק לו למקום ה-17 ברשימה, מול ספורט5 עם 382 אלף בחודש החולף, ובמקום ה-22.

בווידאו: ynet חוטף מכה - mako מזנק בכל הפרמטרים

סוגיית הווידאו היא המרתקת ביותר. וואלה ממשיך לשלוט בגדול בתחום זה, הן מבחינת מספר הגולשים השונים (639), והן מבחינת מספר הצפיות (13.09 מיליון), אבל מסתמן כי mako מתחיל לאיים מאחור.

וואלה ירד במספר הצופים השונים מ-656 אלף באפריל ל-639 בחודש האחרון, נרשמה ירידה גם במספר הצפיות מ-13.379 מיליון ל-13.087, וגם בזמן הצפייה - מ-2:50 שעות ל-2:42.

אתר mako עקף בקלות את ynet. בחודש אפריל היה לאתר מבית קשת 478 אלף צופים שונים מול 529 אלף ל-ynet. בחודש שלאחר מכן - מהפך. mako רשם זינוק של 21% ל-578 אלף צופים, ואילו ynet ירד ב-13% ל-462 אלף.

גם בתחום זמן הצפייה, mako עשה את המכה החודשית: האתר זינק מ-1:30 שעה ל-3:10 שעות, כלומר פי שניים. ynet נשאר עם נתון דומה, קצת פחות משעה חודשית.

בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת

קבוצות האתרים רשמו בחודש מאי מגמה מעורבת. קבוצות ynet, mako, זאפ, גלובס וקו מנחה רשמו עליות, קבוצות וואלה, תפוז ו'הארץ - TheMarker' ירדו.

*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.

1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il

2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il

3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il

4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com

5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il

6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com

7.קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חלי 18/06/2013 07:52
    הגב לתגובה זו
    התשלום. פאדיחה
  • 3.
    בטבלה רואים שNRG מקום 11 ובכתבה כתוב 12 (ל"ת)
    יריב 17/06/2013 19:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ירון 17/06/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    גם בלי אחים גדולים וואלה עדיין מוביל! מוכיח שתוכן איכותי מנצח !
  • 1.
    גנית 17/06/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
    בחומת התשלום
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.