
שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת
לקראת סוף תשפ"ה, אפשר לומר חד משמעית שחדשות 12 של קשת הם המוצר הטלוויזיוני המצליח ביותר השנה, וככל הנראה מאז הקמתה של הטלוויזיה המסחרית; לאחר פריצה יוצאת דופן, ערוץ 14 התייצב ותכניות הדגל שלו, המהדורה המרכזית והפטריוטים הגיעו כנראה לתקרת הזכוכית שלם; רשת בבעיה, היות ולמעט "האח הגדול" נמצאת בירידה מתמדת; כאן11 והתאגיד נמצאים בבעיית רייטינג קשה לכל אורכו ורוחבו של לוח השידורים
רצועות שידור רבות מילאו את לוח השידורים ולוח השנה בתשפ"ה ואנחנו כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר בנתונים.
מעל כולם, ניצבות מהדורות החדשות של קשת, אם זו המהדורה המרכזית שנמצאת תמיד, אבל תמיד, בראש הטבלה, ואם אלו שאר רצעות החדשות, בבוקר, ברצועות המוקדמות של הערב ובלייט נייט. קשת היא השליטה הבלתי מעורערת של החדשות בישראל ומעבר להכנסות שנובעות מכך, חדשות 12 מכתיבות סדר יום ציבורי, אם זה בבחירת האייטמים לשידור ואם זה באופן שבו הם מתווכים. החדשות של היום כבר מזמן אינן מתכסות בגלימה של אובייקטיביות, אלא משודרות מתוך עמדה ברורה, גם אם היא לא נאמרת בפירוש. וכך, עם שליטה חזקה כל כך, חדשות 12 היא במובנים רבים הציבוריות הישראלית ואפשר גם לקרוא לה הממלכתיות החדשה (תואר שמגיע לה כבר כמה עשורים ברציפות).
כך גם אתמול, כשהרייטינג של המהדורה המרכזית של חדשות 12 עמד על 14.3% ו-376 אלף צופים. אמנם אתמול הטבלה הפנימית של מקומות 2-4 השתנה ואינה מייצגת את השנה האחרונה, אבל היא כן מייצגת את הרייטינג של מוצאי שבת, שבהם ערוץ 14, שהתבסס כמעט באורח קבע במקום השני, יורד למקום האחרון עם 4.7% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים בסך הכל. רשת, שלרוב נמצאת במקום השלישי, היתה עם 5% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו כאן11, שלאחרונה ירדה לנתונים שמעידים על צפייה דלילה מאד, היתה אתמול עם 4.9% רייטינג ו-124 אלף צופים.
הריאליטי בראש הפריים טיים
מוצר טלוויזיוני נוסף שתמיד מספק את הסחורה הוא "האח הגדול" של רשת. גם אתמול משדר "פגישת מחזור" של הריאליטי המצליח ביותר אי פעם והמוצר שמציל את רשת עמד על 16% רייטינג ו-448 אלף צופים. ניתן רק לדמיין מה היה מצבה הכלכלי של רשת ללא המוצר הזה, אבל מבלי להיכנס לספוקלציות, הוא בבירור קלף מנצח ולכל אורך השנה, בכל ערב ששודר, היה במקום הראשון ברייטינג של הפריים טיים. ניתן להתווכח על רמת העניין, אבל זוהי תופעה עולמית וסיפור ישן למדי על הפופולריות של תכניות הריאליטי, בטח ובטח כשהן בתחרות מול תכניות "איכות" כלשהן. וכך, אתמול ריאליטי נוסף "מאסטר שף" של רשת היה במקום השני עם נתונים מכובדים של 14.7% ו-354 אלף צופים. שתי תכניות הריאליטי הם עם הרייטינג הגבוה ביותר בכל רצועות השידור, והם מוצר טלוויזיוני יותר מצליח אפילו מחדשות 12. עם זאת, לא ניתן לומר שהם מביאים ערך מוסף מעבר לערך הכלכלי שהם מביאים איתם.
באותה רצועת הפריים טיים שודרו גם הפטריוטים של ערוץ 14, שאמנם התברגה באורח קבע למקום השלישי בלבד, אבל ניתן רק לשער שהתמורה הכלכלית שהיא נותנת לערוץ 14, לעומת ההשקעה הכלכלית היא גבוהה וזהו מוצר טלוויזיה מצליח. עם זאת, כמו כל שידורי ערוץ 14, הוא הגיע לתקרת הזכוכית שלו. וללא מהלך גורף כלשהו של הערוץ, זה יהיה מקומו. כבר לא ערוץ נישה, אבל לא זה שמכתיב את האג'נדה הציבורית.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפריים טיים שודר גם "שיר אחד" בכאן11, פרויקט ראוי וחשוב של התאגיד, שמסקר את התרבות הישראלית דרך השירים שעיצבו אותה. עם זאת, הרייטינג אמנם גבוה יחסית לכאן11, אבל עדיין עמד על 3.5% בלבד ו-85 אלף צופים בסך הכל. וזהו הסיפור של כאן11 ותאגיד השידור הציבורי. ישנו דיון שלם לגבי התיקצוב שלו, ההטייה שלו ושל עובדיו, בייחוד סביב מחלקת החדשות וסביב סוג התכנים שמשודרים בתכניות המקור, אבל מבלי לנקוט בעמדה כלשהי, היות ואנחנו כאן כדי לדבר על הרייטינג, כאן11 בבעיה קשה. השידור הציבורי לא מצליח להתחרות בשידור המסחרי, וכשמדובר על רצועות החדשות, המצב הופך לעגום במיוחד, היות וברוב רובם של הימים הרייטינג שלו לא רחוק מהרייטינג של ערוץ נישה כמו ערוץ 9. זוהי ממש התרסקות והיא על חשבוננו.
שאר הרצועות
מוריה וברקו מוקדם 3.1/87 פגוש מוקדם 9/209 מוריה וברקו שבת 3.8/107 פגוש את העיתונות 11/271 סיכום חדשות השבת 1.6/39 שער הרחמים 4.1/117
מה קרה לצה"ל שח 5/151 אברי ושרקי 7.4/179 שיחות מהכותל (שרה) 1.5/42
כפי שכתבנו, קשת מובילה ברצועות החדשות, כש-"פגוש את העיתונות" במהדורה המוקדמת עמדה על 9% רייטינג ו-209 אלף צופים והשאירה מאחור את מוריה וברקו עמדה על 3.1% רייטינג ו-87 אלף צופים. לאחר מכן, עלתה ל-271 אלף צופים ו-11% רייטינג, בעוד מוריה וברקו המשיכו לדשדש עם 107 אלף צופים בלבד ו-3.8% רייטינג.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
ברצועת הלייט נייט, רשת החליטו לשדר שידור חוזר של "מה קרה לצה"ל" והשיגו רייטינג לא רע של 5% ו-151 אלף צופים, בעוד "אברי ושרקי" של 12 עמדו בראש עם 7.4% רייטינג ו-179 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר "שיחות מהכותל" של ערוץ 14 עם שרה ב"ק, עם רייטינג נישה של 1.5% ו-42 אלף צופים בלבד.
- 10.שניאור 22/09/2025 01:26הגב לתגובה זואין מי שבאמת יכול לתת תחרות חוץ מ13.
- 9.חוליו 22/09/2025 01:15הגב לתגובה זושימוש נכון לכסף ציבורי
- 8.חיים רוטר 22/09/2025 00:15הגב לתגובה זולא ברור איך מודדים את כמויות הכסף הקטארי שזרמו ללשכת ראש הממשלה ממדינת אויב. חלק מהכסף הוזרם לחמאס במזוודות חלק חולק ליועצים השונים בלשכה וחלק עדיין חסר.
- 7.רימוני 22/09/2025 00:12הגב לתגובה זולמען גיוס כל האברכים הפרזיטים לצהל.מאסנו בעמלק הדתי המשתמט.
- 6.אנונימי 22/09/2025 00:10הגב לתגובה זולמען הסגרת נתניהו הכושל להאג.
- ברדה 23/09/2025 12:37הגב לתגובה זועיתונאי על
- 5.קפלניסט 22/09/2025 00:08הגב לתגובה זוצאו להפגין למען גיוס כל האברכים החרדים הפרזיטים לצהל.
- 4.אנונימיאלכס 21/09/2025 17:47הגב לתגובה זוהגיע הזמן לשנות פרצוף חמוץ של יונית! עדיף לראות פנים של אנשים מערוץ 14
- 3.אורה 21/09/2025 11:48הגב לתגובה זוערוץ 12 הכי ניצפהאמיתי מקצועי איכותיתמשיכו כך
- אפי אפללו 23/09/2025 12:06הגב לתגובה זומוביל את כל הערוצים
- ערוץ תעמולה של החמס (ל"ת)baba 23/09/2025 10:08הגב לתגובה זו
- 2.אזרח 21/09/2025 10:56הגב לתגובה זואחוזים הם של בני אב לא צופים!!!! בפועל צופים בערוץ 14 יותר אנשים.
- ערוץ 14 ערוץ ביביסטי לשטיפת מוח בכיוון אחד. סטאלין היה מברך (ל"ת)יעקב נחמן 21/09/2025 15:58הגב לתגובה זו
- 1.שרגאי 21/09/2025 10:12הגב לתגובה זואת המאבק לגיוס כל האברכים החרדים הפרזיטים לצהל
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
