האח הגדול; קרדיט: רשתות חברתיותהאח הגדול; קרדיט: רשתות חברתיות

האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל

קשת ממשיכה להוביל בחדשות אבל מוצר הדגל של רשת, "האח הגדול" מוביל את הפריים טיים 


רן קידר | (9)
נושאים בכתבה רייטינג

בקרב מהדורות החדשות המרכזיות, המובילה הנצחית של הרצועה היתה וככל הנראה תישאר חדשות 12 (קשת) שהיתה עם 13.5% רייטינג ו-360 אלף צופים. במהלך השבוע, שלא כמו במוצ"ש, אנחנו רואים את הרייטינג מתיישר כרגיל, עם חדשות 14 במקום השני ורייטינג של 7.2%, חדשות 13 במקום השלישי עם 5.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ובמקום האחרון ובאופן קבוע עם פחות מ-100 אלף צופים, נמצאת מהדורת חדשות 11. 

באופן מפתיע, בהשוואה למוצאי שבת, אם מסתכלים על המספרים, ניתן לראות כי הצופים שנודדים מערוץ 14 בעקבות זמני המהדורה עושים זאת ככל הנראה בעיקר לערוץ 13. המספרים של מהדורות 12 ו-11 יציבים לאורך השבוע ורק מהדורות 13 ו-14 משתנות במהלך סוף השבוע. 

פריים: האח הגדול 19.8/501 המטבח המנצח 15.5/383 המרדף 5.1/126 הפטריוטים 7.9/213

מבחינת רצועת הפריים טיים, כל עוד רשת משדרת את מוצר הדגל שלה, האח הגדול, היא ראש, עם 19.8% רייטינג ויותר מחצי מיליון צופים (501 אלף, ליתר דיוק). המטבח המנצח של קשת לא מנצח בקרב הרייטינג ונמצא במקום השני, עם 15.5% ו-383 אלף צופים. "הפטריוטים", שאפשר לראותה כמעגל של דן שילון גירסת המאה ה-21, מצליחה להיות עם 213 אלף צופים ורייטינג של 7.2%. במקום האחרון נמצא השעשועון של כאן 11, "המרדף", עם 5.1% רייטינג ו-126 אלף צופים בלבד. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חיים רוטר 28/07/2025 20:51
    הגב לתגובה זו
    את המאבק לגיוס כל הפרזיטים החרדים לצהל בה
  • 5.
    האח הגדול התוכן שיש לערוץ השמאל להפיץ. חחח. סוגה עילית. (ל"ת)
    תל אביבי 28/07/2025 19:31
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תעודת עניות לעם ישראל שהאח הגדול מושך צופים (ל"ת)
    טלוויזיה פח 28/07/2025 10:22
    הגב לתגובה זו
  • ולדימיר 29/07/2025 22:29
    הגב לתגובה זו
    כך פסקו מיטב הרבנים
  • טטיאנה 28/07/2025 23:09
    הגב לתגובה זו
    חסר ערך
  • 3.
    קפלניסט 28/07/2025 10:21
    הגב לתגובה זו
    צאו להפגין למען גיוס כל החרדים הפרזיטים לצהל בכפייה.
  • 2.
    חיים רוטר 28/07/2025 10:20
    הגב לתגובה זו
    לא ברור איך מודדים את כמויות הכסף הקטארי שזרמו ללשכת ראש הממשלה ממדינת אויב. חלק מהכסף הוזרם לחמאס במזוודות חלק חולק ליועצים השונים בלשכה וחלק עדיין חסר.
  • 1.
    רק ערוץ 14!!!! בריא לנפש ולתפיסת העולם הנכונה!!!! (ל"ת)
    היזהרו מערוצי התבהלה!!! 28/07/2025 10:02
    הגב לתגובה זו
  • חיים רוטר 28/07/2025 20:50
    הגב לתגובה זו
    אני ורעייתי המסורה רואים 14 במיטה אחרי עונג שבת
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12

שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת

לקראת סוף תשפ"ה, אפשר לומר חד משמעית שחדשות 12 של קשת הם המוצר הטלוויזיוני המצליח ביותר השנה, וככל הנראה מאז הקמתה של הטלוויזיה המסחרית; לאחר פריצה יוצאת דופן, ערוץ 14 התייצב ותכניות הדגל שלו, המהדורה המרכזית והפטריוטים הגיעו כנראה לתקרת הזכוכית שלם; רשת בבעיה, היות ולמעט "האח הגדול" נמצאת בירידה מתמדת; כאן11 והתאגיד נמצאים בבעיית רייטינג קשה לכל אורכו ורוחבו של לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

רצועות שידור רבות מילאו את לוח השידורים ולוח השנה בתשפ"ה ואנחנו כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר בנתונים. 

מעל כולם, ניצבות מהדורות החדשות של קשת, אם זו המהדורה המרכזית שנמצאת תמיד, אבל תמיד, בראש הטבלה, ואם אלו שאר רצעות החדשות, בבוקר, ברצועות המוקדמות של הערב ובלייט נייט. קשת היא השליטה הבלתי מעורערת של החדשות בישראל ומעבר להכנסות שנובעות מכך, חדשות 12 מכתיבות סדר יום ציבורי, אם זה בבחירת האייטמים לשידור ואם זה באופן שבו הם מתווכים. החדשות של היום כבר מזמן אינן מתכסות בגלימה של אובייקטיביות, אלא משודרות מתוך עמדה ברורה, גם אם היא לא נאמרת בפירוש. וכך, עם שליטה חזקה כל כך, חדשות 12 היא במובנים רבים הציבוריות הישראלית ואפשר גם לקרוא לה הממלכתיות החדשה (תואר שמגיע לה כבר כמה עשורים ברציפות). 

כך גם אתמול, כשהרייטינג של המהדורה המרכזית של חדשות 12 עמד על 14.3% ו-376 אלף צופים. אמנם אתמול הטבלה הפנימית של מקומות 2-4 השתנה ואינה מייצגת את השנה האחרונה, אבל היא כן מייצגת את הרייטינג של מוצאי שבת, שבהם ערוץ 14, שהתבסס כמעט באורח קבע במקום השני, יורד למקום האחרון עם 4.7% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים בסך הכל. רשת, שלרוב נמצאת במקום השלישי, היתה עם 5% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו כאן11, שלאחרונה ירדה לנתונים שמעידים על צפייה דלילה מאד, היתה אתמול עם 4.9% רייטינג ו-124 אלף צופים. 

הריאליטי בראש הפריים טיים

מוצר טלוויזיוני נוסף שתמיד מספק את הסחורה הוא "האח הגדול" של רשת. גם אתמול משדר "פגישת מחזור" של הריאליטי המצליח ביותר אי פעם והמוצר שמציל את רשת עמד על 16% רייטינג ו-448 אלף צופים. ניתן רק לדמיין מה היה מצבה הכלכלי של רשת ללא המוצר הזה, אבל מבלי להיכנס לספוקלציות, הוא בבירור קלף מנצח ולכל אורך השנה, בכל ערב ששודר, היה במקום הראשון ברייטינג של הפריים טיים. ניתן להתווכח על רמת העניין, אבל זוהי תופעה עולמית וסיפור ישן למדי על הפופולריות של תכניות הריאליטי, בטח ובטח כשהן בתחרות מול תכניות "איכות" כלשהן. וכך, אתמול ריאליטי נוסף "מאסטר שף" של רשת היה במקום השני עם נתונים מכובדים של 14.7% ו-354 אלף צופים. שתי תכניות הריאליטי הם עם הרייטינג הגבוה ביותר בכל רצועות השידור, והם מוצר טלוויזיוני יותר מצליח אפילו מחדשות 12. עם זאת, לא ניתן לומר שהם מביאים ערך מוסף מעבר לערך הכלכלי שהם מביאים איתם. 

באותה רצועת הפריים טיים שודרו גם הפטריוטים של ערוץ 14, שאמנם התברגה באורח קבע למקום השלישי בלבד, אבל ניתן רק לשער שהתמורה הכלכלית שהיא נותנת לערוץ 14, לעומת ההשקעה הכלכלית היא גבוהה וזהו מוצר טלוויזיה מצליח. עם זאת, כמו כל שידורי ערוץ 14, הוא הגיע לתקרת הזכוכית שלו. וללא מהלך גורף כלשהו של הערוץ, זה יהיה מקומו. כבר לא ערוץ נישה, אבל לא זה שמכתיב את האג'נדה הציבורית. 

בפריים טיים שודר גם "שיר אחד" בכאן11, פרויקט ראוי וחשוב של התאגיד, שמסקר את התרבות הישראלית דרך השירים שעיצבו אותה. עם זאת, הרייטינג אמנם גבוה יחסית לכאן11, אבל עדיין עמד על 3.5% בלבד ו-85 אלף צופים בסך הכל. וזהו הסיפור של כאן11 ותאגיד השידור הציבורי. ישנו דיון שלם לגבי התיקצוב שלו, ההטייה שלו ושל עובדיו, בייחוד סביב מחלקת החדשות וסביב סוג התכנים שמשודרים בתכניות המקור, אבל מבלי לנקוט בעמדה כלשהי, היות ואנחנו כאן כדי לדבר על הרייטינג, כאן11 בבעיה קשה. השידור הציבורי לא מצליח להתחרות בשידור המסחרי, וכשמדובר על רצועות החדשות, המצב הופך לעגום במיוחד, היות וברוב רובם של הימים הרייטינג שלו לא רחוק מהרייטינג של ערוץ נישה כמו ערוץ 9. זוהי ממש התרסקות והיא על חשבוננו. 

פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.