מרקוס רשפורד
צילום: מנצסטר יונייטד טוויטר רשמי

650 אלף אירו: על הקנס שקיבל רשפורד לאחר שבילה במסיבה במשך 12 שעות

שחקנה של השדים האדומים הודיע על מחלה לאחר ששב לפנות בוקר לאנגליה אחרי לילה ארוך במסיבה בבלפסט. על הקנס שקיבל, התגובה של המאמן טן האח, ואגדות המועדון איתם נמצא בקשר ישיר
יובל כרמל |

סיבה לדאגה? כוכב מנצ'סטר יונייטד, מרקוס רשפורד, תמיד היה נחשב לבליין סדרתי, וכזה שמעדיף את חיי הלילה ממגרשי הכדורגל. נקודת הרתיחה הגיעה כשהאנגלי בן ה-26 הוצא מסגל הקבוצה במשחקה נגד ניופורט בגביע האנגלי, לאחר שבילה כ-12 שעות במועדון בבלפסט שבאירלנד, כשבבוקר שאחרי הודיע כי הוא חולה - ולאחר מכן פספס את האימון המסכם של הקבוצה לקראת המשחק.

המועדון פרסם הודעה רשמית שבה נכתב כי הקיצוני "לקח אחריות על המעשה", ודווח כי המאמן אריק טן האח נזף בו בכבדות על המעשה, ונקט נגדו בצעדים משמעותיים שלא פורסמו. הנהלת השדים האדומים אף נתנה לרשפורד קנס, שבו לא יקבל משכורת לשבועיים הקרובים, בסכום עתק שמצטבר ל-650 אלף ליש"ט.

רשפורד וטן האח (מנצ'סטר יונייטד טוויטר)

טן האח אף נשאל על המקרה, ואמר: "רשפורד לקח אחריות על הנושא, ולגבי השאר אלו הם עניינים פרטיים. התיק נסגר, וההצהרה ברורה - אנחנו מוכרחים להתרכז בלנצח משחקי כדורגל".

ניתן להבין את המנג'ר ההולנדי. רשפורד מציג העונה ירידה דרסטית בכושרו לעומת העונה הקודמת, בה כבש לא פחות מ-30 שערים ובישל 11 נוספים ב-5 משחקים. העונה כבש האנגלי 4 שערים ותרם 6 בישולים ב-26 משחקים. השדים האדומים ככלל חווים עונת בלהות, כשהם נמצאים במקום התשיעי עם תשעה הפסדים, לעומת העונה שעברה בה ספגו מספר זהה של תבוסות ב-17 משחקים יותר, וסיימו במקום השלישי.

זוהי לא התקרית הראשונה של רשפורד העונה בכל הנוגע לחיי הלילה: באוקטובר נצפה הכדורגלן מבלה במסיבה אחרי שקבוצתו נרמסה 3:- בדרבי של מנצ'סטר, כשהמועדון טען כי הוא יצא לבלות לכבוד יום הולדתו ה-26.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.