מחברים ליריבים והמשתכרים הבכירים בעולם: רונאלדו פוגש את בנזמה
לראשונה מאז שעזבו את ריאל מדריד, כרים בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו יפגשו שוב - הפעם כיריבים. אל נאסר של רונאלדו תארח היום (שלישי, 20:00) את אל איתיחאד, האלופה המכהנת, למפגש מעניין בין שני השחקנים, שחלקו חדר הלבשה בריאל מדריד במשך 11 שנים.
הפעם האחרונה שבה השחקנים נפגשו מאז שהפורטוגלי עזב את הבלאנקוס הייתה ביורו 2021, במשחק שנגמר בתוצאה 2-2 כששני החלוצים סיימו עם שער. כעת רונאלדו בא למשחק כשקבוצתו ממוקמת במקום השני, רחוקה 10 נקודות (ומשחק חסר) מאל הילאל של ניימאר הפצוע שנמצאת במקום הראשון. אל איתיחאד מציגה יכולת חלשה ביחס לעונה שעברה ולא לוקחת חלק במאבק האליפות, כשהיא רחוקה 22 נקודות מהצמרת, גם היא עם משחק חסר.
ביחד בריאל. רונאלדו ובנזמה (ריאל מדריד טוויטר)
ובכל זאת, גם בליגה הסעודית הכוכבים עושים את מה שהם עושים הכי טוב: להבקיע שערים. רונאלדו בן ה-37 מוביל את הטבלה המקומית עם 17 כאלה (ועוד 9 בישולים), כשבסצנה העולמית הוא מסוגל להפוך למלך השערים של 2023, כשחסר לו שני שערים בכדי לעקוף את הארי קיין ואמבפה שלא ישחקו כדורגל עוד השנה.
- עם מעל 200 מיליון אירו שנשארו בחוזה: בנזמה יעזוב לליון בהשאלה?
- יוותר על חצי מיליארד אירו? בנזמה שוקל לעזוב את אל איתיחאד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות גילו המבוגר, הפורטוגלי הבלתי נגמר כבש לא פחות מ-50 שערים השנה, ובמידה ויבקיע צמד במשחק יהפוך לכובש המוביל בעולם השנה.
בנזמה בן ה-36 גם מנפק מספרים יפים, כשבעונתו הראשונה בליגה הסעודית מצא את הרשת 9 פעמים והוסיף 4 בישולים. כזכור, שני החלוצים נחשבים למשתכרים הבכירים בליגה ולכדורגלנים שמרוויחים הכי הרבה כיום, כשכל אחד מכניס לכיסו העמוק לא פחות מ-200 מיליון אירו לעונה.

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)