יותר מרונאלדו: שחקן הבייסבול שוהיי אוטני ירוויח 700 מיליון דולר
כמו בשאר העולם, סכומי הספורט באמריקה לא מפסיקים להרקיע שחקים, ובמיוחד ב-MLB (ליגת הבייסבול האמריקאית), שהרוויחה בשנה האחרונה 1.5 מיליארד דולר מחסויות, קפיצה של 23% מהשנה שעברה. אוטני נחשב לאחד משחקני הבייסבול הטובים ביותר כיום, ואף זכה ב-MVP של הליגה לפני כשנתיים, אך לדעת רבים הוא אינו מצדיק חוזה עתק שכזה. הדודג'רס העניקו לא מעט חוזים יקרים במהלך השנים, כולל השישי היקר ביותר אי פעם, שעליו חתם מוקי בטס, אשר הרוויח 365 מיליון דולר ב-12 שנה. חוזי העתק ב-MLB מגיעים מהעובדה שאין הגבלה לכמות השנים בחוזה, וכתוצאה מכך 13 חוזים מתוך 20 היקרים ביותר אי פעם שייכים לענף, כשרובם החזיקו כעשור ומעלה. חוזהו של אוטני עוקף כמה מהספורטאים הגדולים בהיסטוריה, כולל ליאו מסי בברצלונה, שהרוויח 674 מיליון דולר ב-4 שנים, כריסטיאנו רונאלדו שמרוויח באל נאסר 536.3 מיליון דולר ב-2.5 שנים וכרים בנזמה שמרוויח באל איתיחאד 436.3 מיליון דולר בשנתיים. אך כשזה נוגע לשכר שנתי, אוטני לא מתברג בראש הרשימה: רונאלדו ובנזמה מרוויחים 214.5 מיליון דולר בשנה, לעומת 70 מיליון דולר שצפוי להרוויח היפני.that’s “2023 All-Star Pitcher Shohei Ohtani” to you#GoHalos pic.twitter.com/ux2jisfBLc
— Los Angeles Angels (@Angels) July 2, 2023
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
