וויקס
צילום: יחצ

WIX מעלה תחזיות להמשך ומסבירה מדוע היא בשווי שיא של 9 מיליארד דולר

אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד: "המשבר הנוכחי הגדיל את החשיבות של נוכחות אונליין יותר מאי פעם, ואנחנו ברי מזל להציע מוצר המספק לעסקים, מותגים ולעצמאיים הזדמנות לבנות ולצמוח למרות הקשיים ההולכים וגדלים שהם חווים"
עמית נעם טל | (12)

Wix.com (וויקס) הישראלית שמפתחת פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט בצורה מהירה ופשוטה, מדווחת על תוצאות טובות ברבעון הראשון ומעדכנת, כפי שציפינו כאן, על גידול בביקושים לפלטפורמה של החברה - "חודש אפריל הראה מומנטום משמעותי של הפלטפורמה כתוצאה מהגידול המואץ בצורך לנוכחות דינמית אונליין", מסבירים מנהלי החברה, וזה ברור - עסקים קטנים, עצמאים ובעצם כולם הבינו במשבר הקורונה שהם צריכים (אפילו חייבים) נוכחות באינטרנט - וויקס היא אחרי וורדפרס מבין פלטפורמות בניית האתרים המועדפת על עסקים קטנים ועצמאים.

כתוצאה מכך וויקס, מספקת תחזית משופרת לרבעון השני עם צמיחה מואצת בהכנסות ובגביה - הנהלת החברה מצפה לצמיחה של 30%-28% בגביה בהשוואה לרבעון אשתקד. 

אז התוצאות טובות, התחזית טובה (אם כי החברה לא מספקת תחזית למחצית השנייה), והמניה בשיא - שווי של כמעט 9 מיליארד דולר - הצלחה ישראלית מרשימה. חבל שהחברים בוויקס מתעקשים שלא לרשום את החברה בבורסה הישראלית - למה הם מתביישים בישראליות שלהם?

תוצאות חזקות ברבעון הראשון 

וויקס מדווחת כי ברבעון הראשון ההכנסות עמדו על 216 מיליון דולר וסך הגביה עמדה על 249 מיליון דולר, עליה של 24% בשני הפרמטרים בהשוואה לשנה אשתקד. "המשבר הנוכחי הגדיל את החשיבות של נוכחות אונליין יותר מאי פעם, ואנחנו ברי מזל להציע מוצר המספק לעסקים, מותגים ולעצמאיים הזדמנות לבנות ולצמוח למרות הקשיים ההולכים וגדלים שהם חווים", אמר אבישי אברהמי מנכ"ל ושותף מייסד של Wix. "ככל שהדרישה לנוכחות אונליין גדלה, אנחנו ממשיכים לשים את הפוקוס שלנו על לספק את המוצר הטוב ביותר, בחינם ובתשלום, ולבצע שיפורים לפלטפורמה שלנו בתגובה לצרכים של המשתמשים שלנו

"המשבר 19-COVID כפה על המשתמשים שלנו שינוי מסיבי. הצורך של עסקים קטנים ובינוניים, יזמים ומותגים לעבור לאונליין במהירות, לתקשר עם הלקוחות שלהם ולספק מוצרים ושירותים, מעולם לא היה ברור כל כך. הביקוש לפלטפורמה שלנו גדל מאוד בתחילת אפריל, ואני מאוד גאה להגיד שהצוות שלנו הגיב מהר כדי לוודא שאנחנו יכולים לספק את השירות הטוב ביותר למשתמשים שלנו ברחבי העולם"

ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול של Wix הוסיף,"השינויים שראינו בשוק, החל מסוף הרבעון הראשון, הציגו את היכולת הרבות והגמישות של הפלטפורמה שלנו. קל לחשוב על עסקים קטנים ובינוניים שהם באופן ספציפי רגישים לשינויים ולמשבר, אבל ברגע האמת, אנחנו רואים שיזמים ובעלי עסקים יעשו כל ביכולתם להתאים את עצמם ולהמשיך להפעיל את העסק שלהם. אנחנו מאוד מרוצים מכך שאנחנו מציעים למשתמשים פלטפורמה שבאמצעותה יוכלו להגדיל את העסק שלהם, או אפילו להמציא את עצמם מחדש אונליין, כדי שהם יוכלו להמשיך לנהל את העסק שלהם ולתמוך במשפחה שלהם".

ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה הוסיף, "התוצאות בחודש אפריל מעידות על כך שהעסק שלנו איתן, וזאת למרות המגיפה שהשביתה את רוב העולם. לאור השינויים שחווינו בהתנהגות הלקוחות, החלטנו להגדיל את ההשקעה בשיווק בכדי לתמוך בביקוש הרב לפלטפורמה שלנו וזאת במטרה להגדיל את הצמיחה שלנו אף יותר. אנחנו מאמינים ששילוב של תוספת השקעה זו עם הגידול בביקוש יאפשרו במהירות לחלוש על נתח שוק גדול יותר." שמש הוסיף, "הגידול העצום בביקוש בשילוב עם גידול ההשקעה בשיווק  הביא אותנו לתחזית גבוהה יותר באופן משמעותי ממה שציפינו במקור. אנחנו צופים עכשיו גידול בגביה של 30%-28% ברבעון השני בהשוואה לרבעון השני אשתקד"

עדכונים עסקיים נכון לאפריל 2020:

ביקוש מואץ ליצירת נוכחות אונליין כתוצאה מכך שעסקים ברחבי העולם מסתגלים למצב הנוכחי. במהלך חודש אפריל, למעלה מ-3.2 מיליון משתמשים חדשים נרשמו ב-Wix כדי ליצור נוכחות אונליין, גידול של 63 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת והמספר הגבוה ביותר לחודש בכל הזמנים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

משתמשים זקוקים לנוכחות אונליין במהירות וזקוקים לפונקציונליות, נוספת, דבר המדרבן את המשתמשים החדשים לבחור חבילות עסקיות המתומחרות במחיר גבוה יותר ובכך לשלם יותר בהשוואה לקבוצות משתמשים קודמות. הגביה מלקוחות באפריל 2020 היתה 76% גבוהה יותר ממשתמשים באפריל לפני שנה.

בתחילת המשבר הבחנו בגידול בביטולים מקבוצות משתמשים קיימות ומאוד מהר מגמה זו התהפכה, עדות לחוזק של המודל ה-Freemium שלנו. במהלך חודש אפריל, הוספנו יותר מנויים משלמים מקבוצות משתמשים קיימות (מכל הקבוצות שנוצרו לפני אפריל 2020) מאשר ביטולים מאותן קבוצות. תוספת נטו של מנויי פרימיום בחודש אפריל עלו ב-207% לעומת אפריל אשתקד. 

המשתמשים שלנו  מעבירים את המסחר לאונליין במהירות רבה יותר מבעבר, מספר המנויים המשלמים של Wix Stores עלה ב-580% בהשוואה לשנה אשתקד ותוספת נטו של מספר המנויים המשלמים של Wix Restaurants עלה ב-167% בחודש אפריל 2020 בהשוואה לאפריל אשתקד.

ככל שיותר מסחר עובר לאונליין, עסקים צריכים גם פתרונות לתקשורת עם לקוחות ולשיווק אונליין. רכישות חדשות של Ascend by Wix גדלו ב-136% בחודש אפריל 2020 בהשוואה לשנה הקודמת.

אנו רואים גידול משמעותי גם במחזור המכירות (GMV) מעסקים שמוכרים על הפלטפורמה של Wix. מחזור המכירות של לקוחותינו עלה בכל פלטפורמות התשלום ב-110% בחודש אפריל בהשוואה לאפריל אשתקד. מספר החנויות אונליין המשתמשות ב- Wix Payments צמחו גם הם ב-123% בחודש אפריל 2020 בהשוואה למרץ 2020. מחזור המכירות הגולמי של חנויות אונליין המשתמשות בWix Payments- צמח בחודש אפריל 2020 בכ-66% בהשוואה למרץ 2020.

מנקודת מבט של פיתוח, העברנו בהצלחה את כל צוות העובדים לעבודה מהבית, ותוכנית הפיתוח שלנו לא התעכבה. COVID-19 לא השפיעה באופן משמעותי על זמני ביצוע או זמני שחרור מוצרים.

ההשקה של Editor X עדיין מתוכננת להתקיים בקיץ 2020, המביא לסוכנויות לבניית אתרים ומעצבים את הפלטפורמה החדשנית ביותר ליצירה ועיצוב אונליין, עם יכולות עיצוב מתקדמות, המוצעים היום.תוצאות פיננסיות לרבעון הראשון 2020.

סך ההכנסות ברבעון הראשון 2020 עמדו על 216.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-174.3 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה. ללא השפעה של שערי חליפין בהשוואה לשנה אשתקד, ההכנסות ברבעון הראשון היו עומדות על 217.5 מיליון דולר, עליה של 25% בהשוואה לשנה הקודמת.

ההכנסות ממנויים קריאטיביים ברבעון הראשון של 2020 עמד על 176.5 מיליון דולר, בהשוואה ל- 151.4 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 17% בהשוואה לשנה הקודמת. ההכנסות מפתרונות עסקיים ברבעון הראשון 2020, עמד על 39.4 מיליון דולר, בהשוואה ל- 22.9 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 72% בהשוואה לשנה הקודמת

ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממנויים קריאטיביים עמדו על 739.5 מיליון דולר ברבעון הראשון 2020, בהשוואה ל- 621.9 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 19% בהשוואה לשנה הקודמת

סך הגביה ברבעון הראשון 2020 עמדה על 248.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-200.4 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה.

ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון הראשון של שנת 2020 עמד על (0.4) מיליון דולר, או (0.01) דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 1.5 מיליון דולר, או 0.03 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת - האנליסטים ציפו להפסד גדול יותר של 3 סנט למניה.

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 נוספו 162,000 מנויי פרימיום חדשים נטו, המביאים לסך של 4.7 מיליון מנויי פרימיום נכון ל- 31 במרץ, 2020. עליה זו משקפת גידול של 12% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון הראשון של שנת 2019. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 נוספו כ-6.9 מיליון משתמשים רשומים המביאים לסך של 172 מיליון משתמשים רשומים נכון ל-31 במרץ 2020, עליה המשקפת גידול של 16% בהשוואה לסוף הרבעון הראשון אשתקד.

תחזית רבעון שני 2020

הכנסות -  231-233 מיליון דולר; צמיחה של 26%-25%.

גביה -  255-260 מיליון דולר, עלייה של 30%-28%

תזרים מזומנים חופשי - 41-43 מיליון דולר גידול של 40%-33%

ועוד אמרה ההנהלה - "אנחנו מצפים שהחצי השני של 2020 יהיה שונה בהרבה ממה שציפינו כשסיפקנו את התחזית לכל שנת 2020 בפברואר. ברור שאנחנו חווים שינויים חיוביים למצב הצמיחה הנוכחי שלנו, למרות זאת, בשלב זה אין לנו שום דרך להעריך את זמן ההשפעה של השינויים האלה, מה עוד עלול להשתנות או מה יישאר כפי שהיה.

"אנחנו מאמינים שראינו דוגמא לשינוי דרמטי במעבר העסקים לאונליין - מה שעלול היה לקחת שנים רבות קורה עכשיו בחודשים ספורים. אנו מאמינים ששינויים אלה ימשיכו ועסקים לא יחזרו למה שהיה קודם.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ואתרים שלהם זוועה ביחס למתחרים (ל"ת)
    הם שורפת כסף 15/05/2020 17:52
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    (ל"ת)
    15/05/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    החברה שורפת כסף -לא הייתי קונה גם בשווי של מליארד דולר שווי חברנ (ל"ת)
    אנונימי 15/05/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    צביקה 14/05/2020 11:42
    הגב לתגובה זו
    מודל לא כלכלי.
  • קנאי (ל"ת)
    סוסו 14/05/2020 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אופיר 14/05/2020 10:58
    הגב לתגובה זו
    בחסות הדפסת הטריליונים
  • קנאי (ל"ת)
    סוסו 14/05/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הכל נכון, אבל יש עכשיו הרבה מתחרות (ל"ת)
    רמי 14/05/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חברה מדהימה, כיף לעבוד בה (ל"ת)
    דניאל 14/05/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניב 14/05/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    מעביר ביקורת שחברה לא רושמת את עצמה בבורסה השראלית. מילא היית רק מציין זאת, אבל באפסיותך, אתה מנסה להעליב, משל אי רישום חברה בבורסה המקומית מראה על בושה במדינה. אז היום מגייסים כתבים לפי הדעה הפוליטית שלהם, ולא לפי המקצועויות שלהם. איזו בושה.
  • הכתבה טובה, הכתב צודק - אין סיבה שהחברות לא ירשמו בארץ (ל"ת)
    מיקי 14/05/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
  • דני 15/05/2020 12:58
    המסחר כאן גם ככה מאוד דליל
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

אינטרקיור
צילום: אינטרקיור

אינטרקיור נופלת: חוב בספק של 27 מיליון שקל מבזלת

צניחה ש כ-13% במניה לשווי של 200 מיליון שקל; בזלת נמצאת בסוג של הסדר חוב. על התוצאות של אינטרקיור, היקף החשיפה ביחס לשווי והעתיד

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטרקיור

מניית אינטרקיור -12.72%  ירדה ב-12.7% לאחר שבשבוע שעבר, בזלת שהיא ספקית של אינטרקיור החלה בהליך ארגון מחדש מטעם בית משפט. החשיפה הכספית של אינטרקיור מגיעה לכ-27 מיליון שקל. סכום משמעותי מתוך שווי השוק של החברה הפועלת בתחום הקנאביס שנסחרת ב-200 מיליון שקל. 

חלק מהסכום עשוי להיגבות במקביל להסדר חוב ומכירת הפעילות של בזלת, אך צפוי שתהיה תספורת. "המכה" הזו לאינטרקיור היא סוג של הוצאה חד פעמית, אבל בשנים האחרונות, יש הרבה "הוצאות חד פעמיות" לרבות הפסדים בגלל המלחמה והשיתוק של המפעל של החברה שנמצא סמוך לגדר. 

מנגד, הקנאביס גדל בביקושים בעולם, וצפוי לחזור לגדול גם בארץ, ואינטרקיור שהיא גם יבואנית, גם מייצרת בארץ וגם מייצאת לעולם, צופה ליהנות מהגידול העולמי. במחצית הראשונה של השנה 

במחצית הראשונה של השנה הסתמו הכנסות אינטרקיור ב-130 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת המחצית השנייה של 2024,. תזרים המזומנים התפעולי היה חיובי בסך של 12 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 43 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר במחצית האחת עשרה ברציפות שבה החברה מציגה EBITDA מתואם חיובי, שהסתכם ב-12.6 מיליון שקל (כ-10% מההכנסות). 

החברה מדווחת על המשך השיקום במתקן ניר עוז, שחידש את פעילות הייצור, הייבוא והמכירות לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר. במקביל הושקו יותר מ-40 מוצרים חדשים, ההשקות הראשונות מאז אוקטובר 2023. עד סוף התקופה קיבלה אינטרקיור מקדמות פיצוי של 81 מיליון שקל מהרשויות בגין נזקי מלחמה, מתוך תביעות כוללות בהיקף של 251 מיליון שקל. יתרות המזומנים הסתכמו ב-54 מיליון שקל וההון העצמי עמד על 432 מיליון שקל.