פאגאיה
צילום: ענבל מרמרי

פאגאיה רוכשת את חברת האשראי הצרכני האמריקאית Theorem

החברה הישראלית חתמה על הסכם לרכישת החברה האמריקאית, המנהלת קרנות בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד דולר, אשר יביא את פעילות הקרנות של פאגאיה למעל 3 מיליארד דולר
איתן גרסטנפלד | (3)

חברת פאגאיה פאגאיה הישראלית העוסקת בהערכת סיכונים לנותני אשראי חתמה על הסכם לרכישת חברת Theorem, המנהלת קרנות אשראי צרכני. להערכת החברה לאחר הרכישה, פעילות הקרנות שלה צפויה לגדול למעל 3 מיליארד דולר.

לקריאה נוספת

הפסידו מיליארדי דולרים למשקיעים והרוויחו שכר של עשרות מיליונים

Theorem שהוקמה ב-2014, פועלת בתחום האשראי הצרכני בארצות הברית, ומנהלת מספר קרנות בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד דולר. לאחר הרכישה, יפעלו קרנות האשראי הצרכני של החברה תחת פאגאיה שתקבל גישה גם לכלל הדאטה שנצבר בה. בנוסף, למשקיעים בקרנות האשראי של Theorem תהיה כעת גישה לנכסי אשראי שנוצרו על ידי הרשת של פאגאיה.

בתוך כך, פאגאיה תפרסם את תוצאותיה לרבעון השני של 2024 בסוף השבוע הבא (9.8). בעבר העריכה החברה כי תסיים את הרבעון הקרוב עם הכנסות של 240 מיליון דולר ו-EBITDA של 42.5 מיליון דולר. זאת לאחר שאת הרבעון הראשון סיימה עם הכנסות של 245 מיליון דולר, לצד מעבר לרווח נקי של 20 סנט למניה.

״הרכישה מהווה הבעת אמון של פאגאיה בשוק האשראי הצרכני ובפעילות הקרנות״ אמרה קרן דנציגר, מנכלית פעילות הקרנות וההשקעות של החברה בישראל. השילוב עם Theorem, שהיא הקרן הגדולה בתחום הוא טבעי ויאפשר לפאגאיה להגדיל את פעילות הקרנות העולמית שלה. ולצרף משקיעים מוסדיים בינלאומיים גדולים נוספים״.

"​Theorem ממוקדת באופן מתמיד בפיתוח יכולות ניהול התיק שלה והגדלת מערך הזדמנויות ההשקעה שלה ופאגאיה היא השותפה האידיאלית עבורנו כדי להעלות את עסקי הקרנות המוסדיות שלנו לרמה הבאה" ציין יו אדמונדסון, מייסד ומנהל השקעות ראשי של Theorem." אנו חושבים שהזדמנות זו עבור השותפים, העובדים ובעלי המניות שלנו באמצעות שילוב של פלטפורמת הטכנולוגיה הייחודית של כל חברה תניע ביצועים משופרים במשך שנים רבות".

המנהלים ישימו את העבר הבעייתי מאחוריהם?

בשנת 2022 רשמה פאגאיה, העוסקת בהערכת סיכונים לנותני אשראי, את מניותיה למסחר באמצעות מיזוג עם חברת SPAC. במסגרת המיזוג גייסה החברה סכום של 488 מיליון דולר, אשר שיקף לה שווי של 8.5 מיליארד דולר. מלבד העיתוי הבעיתי של המיזוג, שנערך לאחר ששוק ההנפקות התקרר, הוא לווה בשורה של סימנים מדאיגים ובראשם דיווחים על מכירת מניות מוקדמת של בעלי המניות הקיימים, והתפטרותו של החתם המוביל בעסקה. הענן השחור שריחף מעל ההנפקה, לווה בצניחה של 40% במחיר המנייה ביום המסחר הראשון. מאז ההנפקה צנח שווי החברה בכ-90% והיא נסחרת כיום במחיר של כ-14 דולר למניה (לאחר שביצעה פיצול מניות הפוך).

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    Pgy 30/07/2024 18:05
    הגב לתגובה זו
    מאחל להם הצלחה רבה ומתן אשראי רב ופדיונות נמוכים
  • 2.
    הלך על פאגאיה. מי שרוצה לעשות כסף קל שיהיה שורט על פאגא (ל"ת)
    Ron DeSantis 30/07/2024 17:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שכחת לציין שדפקו את המשקיעים שהשקיעו בקרנות שלהם (ל"ת)
    שלום 30/07/2024 17:00
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social