תסתכלו טוב טוב על התמונה - החבר'ה הנחמדים האלו שותפים לעקיצה גדולה וזה יעלה לכולנו ביוקר
במהלך סוף השבוע האחרון (ו') אושר המיזוג של חברת הפינטק הישראלית פאגאיה עם הספאק EJF, לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר. אלא שמעל האישור ותחילת המסחר הצפויה במנייה, מרחף ענן שחור. זאת, בין היתר בשל דיווחים על מכירת מניות מוקדמת של בעלי המניות, והתפטרותו של החתם המוביל בעסקה.
מייסדי פאגאיה, אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר
על אף אישור העסקה על ידי בעל מניות של חברת הספאק, המשקיעים מכרו את המניות והמניה נפלה ביומיים בכ-40% למחיר של 5.6 דולר. מדובר בצעד משמעותי של הבעת אי אמון מצד המשקיעים, שסבורים ששווי החברה האמיתי רחוק מאד מהשווי לפיו בוצע העסקה, והעדיפו למכור את המניות.
אם כך, מדוע לא התנגדו בעלי המניות לעסקת המיזוג, וקיבלו 10 דולר (לפי תנאי הספאק)? רב הנסתר על הגלוי, אך מבדיקה שעשינו עולה התמונה הבאה: חלק מבעלי המניות לא אישרו את המיזוג והם כמובן אמורים לקבל 10 דולר למניה. בסך הכל בעלי המניות מחזיקים במניות בכ-300 מיליון דולר. חלק אחר לא אישר ולא התנגד, ומבדיקה שערכנו, עולה כי ככל הנראה במצב כזה מדובר באישור (גם בשל ההמלצה של הדירקטוריון). חלק אחר אישר במודע וזה החלק הבעייתי. היזם של הספאק הוא בעצם בעל השליטה בספאק, הוא זה שיזם את המיזוג עם פאגאיה, הוא זה שמקבל אופציות וטובות הנאה נוספות וגם הוא זה ששולט בדירקטוריון שהמליץ על המיזוג. יש לו אינטרס גדול שהמיזוג יושלם, אינטרס כלכלי.
- הכתובת הייתה על הקיר: פוםוום מגייסת הון ומדללת את המשקיעים
- פוםוום - התרסקות ידועה מראש; המנכ"ל נחשד במשיכת כספים מהחברה לשימושו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז בזכותו כנראה המיזוג אושר. הא כנראה ירוויח, כל האחרים יפסידו המון. מפסידים נוספים יהיו הגופים שהבטיחו להזרים 350 מיליון דולר לחברה. הם כנראה המפסידים הגדולים.
בשורה התחתונה, בזכות מנגנון עקום, מצליחה פאגאיה לעקוץ את המשקיעים ולגייס בשווי מנופח. זאת ועוד, מעיון במסמכי החברה עולה כי בעלי המניות שהצביעו היו אלה שהחזיקו מניות ב-17 במאי. ההצבעה היתה ב-17 ביוני. משקיעים שרוצים במיזוג, אבל יודעים כי הודעת המיזוג תוריד את המניה, יכלו למכור לפני ההודעה ואכן בין ה-17 במאי ועד ה-17 ביוני היו ימים עם מחזורים גדולים.
חשוב להבהיר, אין דבר כזה שבעלי המניות מאשרים משהו כי הוא טוב לחברה והמניה קורסת ב-40%, זה נגד ההיגיון הבריא, זה לא אפשרי. זה מוכיח שהיו כאן אינטרסים מנוגדים של חלק מבעלי המניות.
- טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
- כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
לכך, כאמור מצטרפת העובדה שעוד לפני השלמת העסקה בחר אחד החתמים המובילים של העסקה בנק ההשקעות הבריטי ברקליס למשוך את ידיו מהעסקה ולוותר על כל זכויותיו. אתם מכירים חתם שמוכן לוותר על עמלה שמנה? רק אם הוא יודע שהסיכון גדול מדי, סיכון תדמיתי, אולי סיכון משפטי.
כעת, לעסקה נותרו שני חתמים מובילים, ג'יי.פי מורגן ו-UBS, אך העובדה שחתם מוביל בוחר לוותר על השתתפותו שבוע בלבד לקראת השלמתו, ולאחר תקופה כל כך ארוכה של עבודה, עשויה ללמד על התהליך העקום, מסריח ואולי גם לא לגיטימי.
אנחנו לא תמימים, אנחנו יודעים שמדובר בכסף גדול, אנחנו מבינים את החשיבות של הנפקות ישראליות בוול סטריט ואפילו עודדנו אותו למען החברות והכלכלה הישראלית. הבעיה שבדרך היו פלופים גדולים. ניפוח מוגזם ומטורף שחוזר לחברות האלו כבומרנג. זה גם חוזר אלינו - לישראל, אבל אנחנו בסירה גדולה עם חברות אמריקאיות, קנדיות ונוספות.
- 18.אזרח 29/09/2024 18:10הגב לתגובה זולדין ולכלא!
- 17.Pagaya Friend 29/06/2022 22:05הגב לתגובה זומושג ירוק אין לכם - פאגיה תעלה לרמות שלא חלמתם - אשרי המאמין
- 16.קורא 22/06/2022 12:59הגב לתגובה זואיזה שטויות, זה תוכן ממומן או שסתם הכתב טמבל?
- 15.יוניק 19/06/2022 23:35הגב לתגובה זוגרוע. מהאנשים שהביאו לכם את אדם נוימן
- 14.איציק הכלכן 19/06/2022 20:13הגב לתגובה זותודה. כסף קל
- 13.נוכלים צריכים לשבת בכלא (ל"ת)יואב 19/06/2022 19:43הגב לתגובה זו
- 12.לרון 19/06/2022 13:52הגב לתגובה זוש"מומצא" מונח חדש ו"עכשוי" הסיכון עולה עשרת מונים
- 11.נאמן לא נאמן (ל"ת)עומר אצילי 19/06/2022 13:32הגב לתגובה זו
- 10.המשרוקית 19/06/2022 12:32הגב לתגובה זוהעסקה נחתמה בספטמבר אז זה היה מחיר סביר לחברה. השוק כולו התרסק מאז. בדקתם אולי מה היה הקנס על המשקיעים לו היו נסוגים מהעסקה שנחתמה? עבודה חובבנית כמיטב המסורת של ביזפורטל והתקשורת הכלכלית הישראלית
- אפילו קנס של 100 מיליון היה כדאי (ל"ת)דני 19/06/2022 15:45הגב לתגובה זו
- 9.יוני 19/06/2022 12:28הגב לתגובה זועכשיו יש לחברה $350מ!!!! לשרוף. מסכים שמשקיעי ה PIPE ב 100% אחראים לתופעה הזו אבל הם גם יפסידו הכי הרבה כסף.
- מדייק בעובדות 19/06/2022 14:04הגב לתגובה זו600+- מ' דולר. למה רק 350?
- 8.ה-SEC לא תעזוב אותם, ויהיו תביעות משפטיות, חכו חכו (ל"ת)עדי 19/06/2022 12:03הגב לתגובה זו
- 7.דוד כהן 19/06/2022 11:39הגב לתגובה זואולי בדולר למניה זה שווה ....וגם אולי גדול
- 6.שווים 1.5 דולר, חכו עוד חודשיים (ל"ת)מני 19/06/2022 11:39הגב לתגובה זו
- 5.צודק. נדרשת זהירות 19/06/2022 11:37הגב לתגובה זוזה גורם לשם רע לחברות מישראל, וחברות וציבור מחו"ל , עלול להדיר רגליו מהשקעות בחברות מישראל. מספיק עם הקומבינות והשטיקים למיניהם. מדוע לא יכולים להיות ישרים?כסף שהושג במרמה, אין בו ברכה. זה ידוע.
- לרון 19/06/2022 13:55הגב לתגובה זוהוא שמה השני של ישראל ,שמה הראשון היה יעקב שחמד ירושת עשיו,הכניסו זאת למדורכם ה"דתי"הצבוע
- 4.איך קוראים לטרמפיסט באמצע? (ל"ת)אנונימי 19/06/2022 11:00הגב לתגובה זו
- 3.אייל 19/06/2022 11:00הגב לתגובה זוכל הלוליינות הפיננסית וכל התחבולות החשבונאיות יחזרו על הראש שלכם בתרופות.
- 2.שווים יותר מ10 דולר למניה קללל (ל"ת)לא ביבי לא חוקרים 19/06/2022 10:47הגב לתגובה זו
- 1.דפקו את הPIPE 19/06/2022 10:09הגב לתגובה זומילא להיות פופוליסט אבל גם את העובדות צריך לדעת
- אפשר להרחיב? (ל"ת)מי שקשור 19/06/2022 11:01הגב לתגובה זו
- יש לי במחיר 10 ועכשיו 5.6 - אני הציבור, דפקו אותי (ל"ת)דניאל 19/06/2022 10:35הגב לתגובה זו
- ממש לא חמוד, מי זה ה-PIPE?, כספי פנסיות חביבי (ל"ת)שכל 19/06/2022 10:28הגב לתגובה זו
- לא הפנסיות שלך (ל"ת)מנש 19/06/2022 10:54
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)