אפל תשיק בשבוע הבא אייפונים מדור 5; מורגן סטנלי: השקה דרמטית

אירוע ההשקה של אפל בשבוע הבא מעורר עניין רב על רקע ההערכות שהאייפונים שיושקו יתמכו בטכנולוגיית הדור החמישי; לקראת ההשקה מורגן סטנלי מעלה את מחיר היעד של המניה

ניצן כהן | (10)

הדור החמישי של הסלולר אמור להיות העתיד של הענף. אם ננסה לתמצת את העניין הגדול סביב הטכנולוגיה הרי שהיא תאפשר שימוש יציב יותר ברשת הסלולר והעברת מידע (גלישה באינטרנט) בקצבים גדולים משמעותית מכפי שניתן היום, מה שפותח עולם גדול וחדש בענף.

אם נתעלם לרגע מהאפשרויות הנפתחות בעולם ה-IOT (אינטרנט של הדברים) כלומר שימוש באינטרנט סלולרי לדברים שהיה קשה לעשות בהם שימוש עד כה, הרי ליצרניות הטלפונים שהגיעו לקצה גבול היכולת בפיתוחים של הטלפונים שלהם, נפתח השוק מחדש.

נסביר: השקה של טלפון סלולרי חדש בשנים האחרונות כללה טלפונים עם מעבד חזק יותר, מצלמה טובה יותר ועיצוב יפה יותר אבל זהו.

היעדר חידושים בתחום היו החשש הגדול ביותר למשקיעים בחברות האלה שהעריכו שזהו, הרווחיות הגדולה בענף הגיעה לסיומה ועכשיו צריך למצוא שווקים חדשים כמו שירותים נוספים בתשלום (כמו טלוויזיה, מוסיקה, אחסון וכד') ולמעשה באמצעות שירותים אלה לגרום לצרכן להגדיל את הרכישות שלו מהחברות.

הבוננזה האמיתית של הענף נמצאת בדור החמישי שככל שיושק בהצלחה ברחבי העולם הרי שיחייב את אזרחי העולם להחליף את הטלפון שברשותם לטלפון חדש ורצוי כמה שיותר יקר. כאן נכנסת אפל לתמונה.

הרווחיות הגדולה של APPLE היא מתחום האייפונים, אפל ממוצבת כמובילת התחום עם מכשירים יקרים שבאופן מסורתי הגבילו את החברה במכירות המוניות באסיה מה שחייב אותם להוציא אייפונים זולים יותר מתוך אמונה שהמכורים לחברה כבר רכשו טלפון ומחליפים אותו מידי 3 שנים. המצב היום הוא שונה ולמעשה ידחוף את הלקוחות להחליף אייפונים כבר עכשיו גם אלה שרוכשים אייפונים ישנים ומוצלחים מדורות מוקדמים יותר.

ההערכה הזו עומדת במרכזה של עבודה שנערכה בבנק ההשקעות מורגן סטנלי ופורסמה הערב. האנליסטית קטי הוברטי מעריכה בעבודה זו שרווחי אפל לאחר ההשקעה שתתקיים בשבוע הבא יביאו את החברה להציג רווחים גבוהים יותר מקונצנזוס ההערכות ולמעשה בשנת 2021 היא צופה כי רווחי החברה יסתכמו ב-4.07 דולר למניה שהם רווחים גבוהים ב-20 סנט מהקונצנזוס.

הוברטי מעריכה כי בשנה הבאה משלוחי האייפונים יהיו גבוהים ב-2 מיליון לעומת ההערכות המוקדמות והם יסתכמו ב-220 מיליון לעומת ההערכה הקודמת שצפתה משלוחים של 218 מיליון אייפונים. מכאן גוזרת הוברטי מחיר יעד חדש לאפל שעומד על 130 דולר, מחיר הגבוה ב-13% ממחיר המניה היום בוול סטריט.

קיראו עוד ב"גלובל"

זווית ישראלית מעניינת בכל הקשור בטכנולוגיית הדור החמישי היא אורבוטק הישראלית, חברת בת של KLA, שמעורבת בתהליכי הייצור של רכיבי ה-5G של כלל הסמארטפונים המתקדמים (וגם של האייפונים החדשים).

מכשירים התומכים בקישוריות 5G זקוקים לאנטנות מרובות שיתמכו בתדרים גבוהים, ואורבוטק מספקת פתרונות ייחודיים לייצור המעגלים המודפסים הנדרשים לכך.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מה הערך המוסף של דור 5 בשנה הקרובה ללקוח הממוצע בארץ? בעולם? (ל"ת)
    נח 10/10/2020 08:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יואב 09/10/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
    המניה הכי טובה, מורווח עליה מאות!!! אחוזים.רק שתמשיך ככה.
  • 7.
    המשועמם 09/10/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    2000$ למניה.
  • 6.
    לא הבנתי מה נותן ה 5 ? (ל"ת)
    לא הבנתי מה נותן ה5? 09/10/2020 11:49
    הגב לתגובה זו
  • מירי 09/10/2020 15:45
    הגב לתגובה זו
    הכל בלוף
  • 5.
    שחף 09/10/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    אפל= סטיב ג'ובס, מאז מותו של האיקון, החברה חדלה מחידושים מהפכניים כפי שעשה ג'ובס, האדם היה גאון ויצר לחברה פרמיה גבוהה מעל כולם, לעיתים בגלל בלעדיות במוצר, ראה אייפון עד הקמת מתחרים, כיום אפל רק משדרגת את הקיים!אין יותר איטונס, אייפד, אייפון וכו'חדשים כמוצר, אלא רק אייפון יותר טוב, אייפד יותר טוב, כמו כל המתחרים.
  • 4.
    אבי 09/10/2020 07:36
    הגב לתגובה זו
    מסרטן,לדברי החוקרת ד"ר ענת ....מהטכניון,נראה מתי זה יופנם
  • 3.
    יוסי פדלון 09/10/2020 05:58
    הגב לתגובה זו
    שהם ממלצים אני מוכר תודה על העידכון
  • 2.
    ישראלי בקנדה 09/10/2020 01:27
    הגב לתגובה זו
    עם דור 5 הכי זול שיש בשוק. יתרה מכך מחירי הגלישה יעלו דבר שיאט את המעבר לדור 5 בצפון אמריקה. מחיר חבילה של 10GB בארה"ב היא סביב $30 פלוס מע"מ ואותיות קטנות. חבילה מקבילה בקנדה היא $50 בהנחה ($60 רגיל) פלוס מע"מ ואותיות קטנות. מכאן שאפל בטח לא תהיה זאת שתעשה כסף מסמארטפונים כפי שאיננה עושה זאת שני דורות אחורה. אנדרואיד שולט כעת גם בארה"ב, זו שהיתה שיא האפל. כך שסייג לחוכמה שתיקה.
  • 1.
    תוך 09/10/2020 00:49
    הגב לתגובה זו
    איזה קשקוש זה האינטרנט של הדברים הזה, ברמת באג 2000.
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

מונית מעופפת
צילום: אתר החברה, צילום מסך

המהפכה האווירית: מוניות eVTOL יגיעו לאובר תוך שנתיים

חברת התעופה החשמלית Joby Aviation מתכננת להתחיל בהפעלה מסחרית ב־2026, לאחר שרכשה את פעילות Blade בניו יורק; המניה ממשיכה לעלות למרות ספקות האנליסטים על קצב הצמיחה

אדיר בן עמי |

בעוד שנתיים בלבד ייתכן שנוכל להזמין בחו״ל מונית מעופפת דרך אותה אפליקציה שבה אנחנו מזמינים כיום נסיעה רגילה. חברת Joby Aviation Joby Aviation 0.66%  הודיעה כי תחבר את שירות המוניות האוויריות שרכשה לאחרונה מ־Blade אל פלטפורמת אוברUber -1.02%  .


Joby מפתחת כלי טיס חשמליים עם המראה ונחיתה אנכית (eVTOL), שנועדו להיות שקטים ובטוחים מספיק לשימוש בערים צפופות. החברה מתכננת להפעיל אותם באופן מסחרי ב־2026, והחיבור לאפליקציית אובר אמור לאפשר לה להגיע ללקוחות בקלות, בלי צורך לשכנע אותם לאמץ פלטפורמה חדשה. המהלך נבנה על בסיס רכישת פעילות המוניות האוויריות של Blade. החברה, שפעלה עד כה בעיקר במסוקים סביב ניו יורק, הטיסה ב־2024 יותר מ־50 אלף נוסעים מ־12 מסופי תעופה, בהם ג’יי.אף.קיי, ניוארק וול סטריט. כעת מתכוונת Joby להחליף את המסוקים במטוסים חשמליים שקטים וזולים יותר להפעלה.


באובר רואים בכך המשך טבעי להתפתחות החברה. "מאז ההתחלה האמנו בתחבורה אווירית מתקדמת," אמר אנדרו מקדונלד, סמנכ"ל התפעול של Uber. "החיבור ל־Joby יאפשר להביא ללקוחות את הדור הבא של הנסיעות העירוניות."


המשקיעים קיבלו את החדשות באופטימיות זהירה. מניית Joby עולה ב־1% למחיר של 13.44 דולר, בעוד מניית אובר דווקא יורדת ב־1.5%. העלייה האחרונה ב-Joby מצטרפת לעלייה מצטברת של 65% מתחילת השנה ו־161% בשנה האחרונה, אך האנליסטים נותרו זהירים: רק אחד מתוך שבעה מעניק המלצת "קנייה".


הספקות נובעים מכך שהחברה עדיין לא מייצרת הכנסות משמעותיות. ההערכות מדברות על 51 מיליון דולר בלבד ב־2026, ורק ב־2030 היא צפויה לעבור את רף ה־2 מיליארד דולר. המשקיעים מגלמים בשווי הנוכחי ציפיות גדולות מאוד לשוק שעוד לא נבנה בפועל, בעוד האנליסטים חוששים שהדרך לשם תהיה ארוכה ויקרה. ובכל זאת, החיבור לאובר מעניק ל־Joby יתרון משמעותי: חשיפה מיידית למאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם. אם התוכניות יתממשו, ייתכן שכבר ב־2026 יוכלו נוסעים להחליט אם הם רוצים מונית שתאסוף אותם מהרחוב – או מונית שתמריא מהם ישירות לשדה התעופה.