וירוס הקורונה, תושבים בסין בתור לסופרמרקט
צילום: China News Service

וירוס הקורונה: 17,400 נדבקו, 2,300 במצב קשה, 362 מתו

עד עכשיו, כל המתים כתוצאה מהווירוס פרט לאחד אירעו בסין, מרביתם במחוז חוביי, שם פרץ הנגיף. רק 508 החלימו באופן מלא. קצת פרופורציה: רק אתמול מתו 571 אנשים משפעת
ארז ליבנה | (11)

וירוס הקורונה שהתפרץ בחודש שעבר בסין הפך מאירוע מקומי לתופעה גלובלית, שהתפשטה ל-27 מדינות, מאוסטרליה, דרך יפן, הודו, קמבודיה, ארצות הברית ואירופה. בינתיים, רק דרום אמריקה מחוץ למפה. וטוב שכך.

 

לפי אתר World-O-Meter של האו"ם לסטטיסטיקות, סך כל הנדבקים במחלה עומד על 17,408 מקרים (נכון לכתיבת שורות אלה). מתוכם, 17,222 מקרים הם בסין. אחריה יפן (20 נדבקים), תאילנד (19), סינגפור (18), דרום קוריאה והונג קונג (15), אוסטרליה (12), ארצות הברית (11), כשגרמניה וטיוואן (10) סוגרות את הרשימה של המדינות עם מספרים דו ספרתיים.

 

כרגע, מתו כתוצאה מהנגיף 362 בני אדם, כשרק אחד מחוץ לגבולות סין, אתמול בפיליפינים. סך הכול 508 בני אדם החלימו לחלוטין מהמחלה. עם זאת, 2,298 נמצאים במצב קשה והם מהווים כ-13% מכלל הנדבקים.

המחלה מדבקת ב-95% מהמקרים

לפי מחקר ראשוני שפורסם בירחון הנחשב הג'ורנל של ניו אנגלנד לתרופות (New England Journal of Medicine), שבו נבדקו 425 מקרים של אנשים שלקו בווירוס, הגיל החציוני של הנדבקים עמד על 59, כש-56% היו גברים.

 

מרבית המקרים שנתגלו לפני ה-1 בינואר, קשורים לשוק הסיטונאי למזון של הונאן. תקופת הדגירה הממוצעת של הווירוס הוא 5.3 ימים, כשבמהלך 12.5 הימים הבאים, נושאי הווירוס היו מדבקים בכ-95%. בשלבים הראשונים של המחלה, היא הכפילה את עצמה בכל 7.5 ימים.

 

הנתונים האלה הופכים למבהילים, כשמסתכלים על הנתונים המלאים. מה-21 לינואר, אז כמות החולים עמדה על 446, כיום, 13 ימים לאחר מכן, מספר הנדבקים עלה בקרוב ל-400% - כשכרגע לא נראה כי המספר הזה יהיה הסופי. מה-23 לינואר, אז עמדו מספר מקרי המוות על 25, נכון לנתונים של אתמול, כמות המקרים קפצה ב-1,600%! עם זאת, אחוז התמותה הוא יחסית נמוך ועומד על 2% בלבד.

 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    דירה=קורת גג 05/02/2020 17:52
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
  • 8.
    מוריס 03/02/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    כיוון שלא ידוע מה יעלה בגורלם של כל החולים במחלה, צריך לחשב את היחס של אלה שנפטרו לאלה שהבריאו: 100 * (508 + 362) / 362 = 41.6% כלומר לפי הנתונים שיש בידינו כיום, יש פוטנליאל תיאורטי של למעלה מ-7000 הרוגים
  • 7.
    17,400 אובחנו, חולים הרבה יותר (פי-10) (ל"ת)
    וירולוג. מ. וייצמן 03/02/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    איתן 03/02/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    אחוז המתים מקורונה הוא נמוך מאד רק 2% ומתו עד כה 362 אנשים ואילו משפעת מתו אתמול 571 אנשים ו כ 44000 אנשים מתים משפעת בשנה
  • 5.
    רופא פנימי 03/02/2020 11:32
    הגב לתגובה זו
    כי הסימפטומים מתגלים אחרי שבועיים מרגע ההדבקה - בנתיים הם מדביקים אחרים. והיום חזרו לעבודה מעוצר בבית.
  • 4.
    עד סוף החודש המדד ב1740 (ל"ת)
    אלין 03/02/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 05/02/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    היתה ירידה לצורך עלייה
  • 3.
    רק שהוירוס קיים חודש, והשפעת שנה... (ל"ת)
    רופא פנימי 03/02/2020 11:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני מעדיף למות משפעת (ל"ת)
    אבי 03/02/2020 11:23
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 05/02/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    לא פותחים פה לשטן.לך תעשה התרת נדרשים וקללות
  • 1.
    שרוני 03/02/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    תמותה. אם חס וחלילה תפתח הקורונה להדבקה המונית זה יהיה אסון!
ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.


מאנדיי מנכליםמאנדיי מנכלים

מאנדיי צונחת ב-19% - התחזית להמשך חלשה

החברה עמדה ביעדי הרבעון, אבל סיפקה תחזית נמוכה לרבעון הבא; החשש הגדול של מאנדיי וחברות התוכנה - ה-AI מחליף את המוצר שלהם בהשקעה מאוד נמוכה

רן קידר |

מאנדיי monday.com 4.73%  דיווחה על הכנסות של 316.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, גידול של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעל הציפיות שעמדו על 312.5 מיליון דולר. גם הרווח למניה שעמד על 1.16 דולר למניה היה חזק מהתחזיות של הקונסנזוס שעמדו על כ-0.9 דולר למניה ובכל זאת - המניה מאבדת כעת 19%. הסיב ההיא התחזית קדימה. התחזית היא ל-328 מיליון עד 330 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-333 מיליון דולר.  הצמיחה היא חזות הכל בוול סטריט, וכל פיפס חשוב. עם זאת, צריך להסתכל על התמונה המלאה - אחרי הירידה בטרום, מאנדיי נסחרת במכפיל רווח של 33-34, וזאת פעם ראשונה שהיא מגיעה לרמת מכפילים יחסית נורמלית, כשעד כה המכפיל שלה היה 50-60 וצפונה.

כלומר, אולי בהדרגה החברה מצמצמת צמיחה והופכת לחברת ערך שמרוויחה ונסחרת בתמחור ערך שהוא בהגדרה נמוך יותר. אך השאלה הבאמת חשובה בקשר למאנדיי היא איך ה-AI משפיע עליה? חברות התוכנה סובלות מהסרת חסמי הכניסה של מתחרות. אפשר להרים בזכות ה-AI מערכות מתחרות בעלויות נמוכות דרמטיות. התוכנה היא כבר לא הסיפור הגדול, וזה אומר שהתחרות עשויה לגדול ושחברה בלי ייחודיות תתקשה להתחרות.

מאנדיי עם תפעול רחב, מוצר ומותג חזקים ויכולת שיווק ומכירה, ועדיין, האיום של ה-AI מאיים מאוד ולא רק עליה - על כל חברות התוכנה שרובן מאבדות ערך בוול סטריט בחודשים האחרונים בניגוד למגמה הכללית. מאנדיי גם סובלת מכך שגוגל מעצימה את החיפוש הצ'אטי שלה במנוע חיפוש על חשבון התוצאות המקודמות והאורגניות. היא מפרסמת בסכומים גדולים כדי להגיע ללקוחות והיא ככל הנראה נאלצת לפרסם בסכומים  גדולים עוד יותר אחרי השינוי שעשתה גוגל. זה השפיע מאוד ברבעון הקודם, אז הנמיכה החברה תחזית קדימה וקרסה ב-30%, ונראה שזה נמשך.

  


"תוצאות הרבעון הזה משקפות את רמת הביצועים הגבוהה שלנו ואת היישום המוצלח של האסטרטגיה שלנו להמשיך ולהתרחב ללקוחות וארגונים גדולים יותר (upmarket motion) בשילוב עם הגדלת היצע המוצרים שלנו", אמרו המייסדים והמנכ"לים המשותפים של מאנדיי, רועי מן וערן זינמן. "אנחנו רואים ביקוש גובר מצד לקוחות גדולים יותר שמשתמשים במספר מוצרים במקביל כדי לייעל את תהליכי העבודה החשובים ביותר שלהם. היכולת שלנו לשלב חדשנות עם צמיחה מתמשכת מסייעת לנו להבטיח המשך הצלחה לטווח ארוך".

"ברבעון הנוכחי השגנו את הרווח התפעולי Non-GAAP הגבוה ביותר אי-פעם, מה שמדגיש את המיקוד שלנו בצמיחה יעילה ורווחית", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "אנחנו ממשיכים להגדיל את הפעילות שלנו באופן אחראי, באמצעות איזון בין השקעה בחדשנות והרחבת אסטרטגיית ה- go-to-market שלנו לבין משמעת תפעולית חזקה. גישה זו מאפשרת לנו לשמור על הרווחיות שלנו במקביל לצמיחה יציבה וארוכת טווח".