גרף

הריבאונד של קרדיט סוויס: מניית הבנק משלימה מהלך בזק של 30% - צפו בגרף

אחרי התרסקות של 80% מהשיא של 2007, מניית הבנק השוויצרי מתאוששת בשבועות האחרונים. פה בישראל - כור מזנקת 8%
יעל גרונטמן | (15)

קצת נחת לנוחי דנקנר שרואה היום את מניית קרדיט סוויס (סימול: CS) עולה בעוד 3% ומשלימה בכך טיסה של כ-30% מאז השפל שרשמה בתחילת חודש אוגוסט, גם במסחר המוקדם בוול סטריט מטפסת קרדיט סוויס בכ-3.5% לרמה של 22.24 דולר, המשקף לה שווי של כ-28.5 מיליארד דולר.

העליות שנרשמות היום בקרדיט סוויס מובילות לעליות של כ-8% במניית כור כ-10% במנית דיסקונט השקעות ומגיעות גם לראש הפירמידה, אידיבי אחזקות שעולה ב-4.3%.

העליות בקרדיט סוויס מוסברות בעיקר על ידי העליות שנרשמות בסקטור הבנקאות האירופי כולו היום. זאת, על רקע האישור שנתן ביהמ"ש בגרמניה להשתתפותה של המדינה החזקה ביותר בגוש האירופי בקרן החילוץ המיועדת לשמש כמנגנון היציבות האירופי. קרן שבאמצעותה מתכוון יו"ר ה-ECB לבצע את רכישות האג"ח הפריפריאליות עליהם הודיע בשבוע שעבר. מדובר ב, פעולה עלייה רמז לראשונה באופן ברור כבר בהחלטת הריבית הקודמת באיחוד האירופי בחודש שעבר.

מניית קרדיט סוויס נעה בשנה האחרונה בין שיא של כ-32.4 דולר שנרשם באוקטובר 2011 לשפל של כ-16.1 דולר שנרשם באוגוסט 2012, מחודש מארס צנחה המניה ברציפות עד לאוגוסט והובילה למשבר אדיר בקונצרן הישראלי שדיווח בסיום הרבעון השני על הפסד ענק של כ-1.27 מיליארד דולר שרובו נבע מהפסדיה של כור בגין השקעתה ב-2.3% ממניות קרדיט סוויס.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    כדאי שתפנימו-נוחי גמור! גם טיפוס של 50% בCS לא יועיל לו (ל"ת)
    טיפה בים שלא תועיל 12/09/2012 21:30
    הגב לתגובה זו
  • כדי שנוחי יתאושש צריך שהמשיח יבוא - מר רנטגן - לטיפולך! (ל"ת)
    אכן מצב נוחי סופני 12/09/2012 22:08
    הגב לתגובה זו
  • סלקום תתאושש, קרדיט תפציץ, שופרסל תרים ראש, ווגאס יצליח (ל"ת)
    נוחי כן יצליח להשתקם 12/09/2012 22:03
    הגב לתגובה זו
  • שכחת להוסיף שגם המשיח יגיע (ל"ת)
    המשיח 16/09/2012 11:38
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    בדיחה טובה 14/09/2012 10:45
  • 6.
    גיל 12/09/2012 20:48
    הגב לתגובה זו
    עכשיו שקרדיט סוויס תתחיל לעלות כולם יחזרו לעשות חשבון שוב.
  • 5.
    נשמה טובה שלנו אתה 12/09/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    אתה חלק חשוב בעם הזה
  • האיש הרע 16/09/2012 11:37
    הגב לתגובה זו
    אבל אם לא ישלם, נקצץ לו אותם.
  • 4.
    מני 12/09/2012 19:24
    הגב לתגובה זו
    בבקשה עוד 30% ואז יחזיר חובות כמו שמתכנן
  • יוחאי 16/09/2012 11:35
    הגב לתגובה זו
    אתה כניראה נמצא בפוזיציה.
  • 3.
    מי שהספיד את נוחי עוד יוכל את הקובע (ל"ת)
    פיני 12/09/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
  • נכון מאוד. רק להבא תכתוב 'כובע' ולא 'קובע' (ל"ת)
    אריסטובלוס 12/09/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
  • יאכל את הכובע. כוונתך טובה אבל סבירותה אפסית. (ל"ת)
    גם המילה יוכל שגויה 13/09/2012 19:52
  • 2.
    משקיע 12/09/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
    לממש 30-40% ממניות על מנת להקטין מינוף ולצמצם נזקים אפשריים עתידיים (כי אירופה היתה ונשארה במשבר)
  • 1.
    שמח 12/09/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
    אני מאחל לנוחי הרבה נחת בשבילו ובשביל המשקיעים
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.