הריבאונד של קרדיט סוויס: מניית הבנק משלימה מהלך בזק של 30% - צפו בגרף
קצת נחת לנוחי דנקנר שרואה היום את מניית קרדיט סוויס (סימול: CS) עולה בעוד 3% ומשלימה בכך טיסה של כ-30% מאז השפל שרשמה בתחילת חודש אוגוסט, גם במסחר המוקדם בוול סטריט מטפסת קרדיט סוויס בכ-3.5% לרמה של 22.24 דולר, המשקף לה שווי של כ-28.5 מיליארד דולר.
העליות שנרשמות היום בקרדיט סוויס מובילות לעליות של כ-8% במניית כור כ-10% במנית דיסקונט השקעות ומגיעות גם לראש הפירמידה, אידיבי אחזקות שעולה ב-4.3%.
העליות בקרדיט סוויס מוסברות בעיקר על ידי העליות שנרשמות בסקטור הבנקאות האירופי כולו היום. זאת, על רקע האישור שנתן ביהמ"ש בגרמניה להשתתפותה של המדינה החזקה ביותר בגוש האירופי בקרן החילוץ המיועדת לשמש כמנגנון היציבות האירופי. קרן שבאמצעותה מתכוון יו"ר ה-ECB לבצע את רכישות האג"ח הפריפריאליות עליהם הודיע בשבוע שעבר. מדובר ב, פעולה עלייה רמז לראשונה באופן ברור כבר בהחלטת הריבית הקודמת באיחוד האירופי בחודש שעבר.
מניית קרדיט סוויס נעה בשנה האחרונה בין שיא של כ-32.4 דולר שנרשם באוקטובר 2011 לשפל של כ-16.1 דולר שנרשם באוגוסט 2012, מחודש מארס צנחה המניה ברציפות עד לאוגוסט והובילה למשבר אדיר בקונצרן הישראלי שדיווח בסיום הרבעון השני על הפסד ענק של כ-1.27 מיליארד דולר שרובו נבע מהפסדיה של כור בגין השקעתה ב-2.3% ממניות קרדיט סוויס.
- 7.כדאי שתפנימו-נוחי גמור! גם טיפוס של 50% בCS לא יועיל לו (ל"ת)טיפה בים שלא תועיל 12/09/2012 21:30הגב לתגובה זו
- כדי שנוחי יתאושש צריך שהמשיח יבוא - מר רנטגן - לטיפולך! (ל"ת)אכן מצב נוחי סופני 12/09/2012 22:08הגב לתגובה זו
- סלקום תתאושש, קרדיט תפציץ, שופרסל תרים ראש, ווגאס יצליח (ל"ת)נוחי כן יצליח להשתקם 12/09/2012 22:03הגב לתגובה זו
- שכחת להוסיף שגם המשיח יגיע (ל"ת)המשיח 16/09/2012 11:38
- חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)בדיחה טובה 14/09/2012 10:45
- 6.גיל 12/09/2012 20:48הגב לתגובה זועכשיו שקרדיט סוויס תתחיל לעלות כולם יחזרו לעשות חשבון שוב.
- 5.נשמה טובה שלנו אתה 12/09/2012 19:25הגב לתגובה זואתה חלק חשוב בעם הזה
- האיש הרע 16/09/2012 11:37הגב לתגובה זואבל אם לא ישלם, נקצץ לו אותם.
- 4.מני 12/09/2012 19:24הגב לתגובה זובבקשה עוד 30% ואז יחזיר חובות כמו שמתכנן
- יוחאי 16/09/2012 11:35הגב לתגובה זואתה כניראה נמצא בפוזיציה.
- 3.מי שהספיד את נוחי עוד יוכל את הקובע (ל"ת)פיני 12/09/2012 17:02הגב לתגובה זו
- נכון מאוד. רק להבא תכתוב 'כובע' ולא 'קובע' (ל"ת)אריסטובלוס 12/09/2012 17:27הגב לתגובה זו
- יאכל את הכובע. כוונתך טובה אבל סבירותה אפסית. (ל"ת)גם המילה יוכל שגויה 13/09/2012 19:52
- 2.משקיע 12/09/2012 17:01הגב לתגובה זולממש 30-40% ממניות על מנת להקטין מינוף ולצמצם נזקים אפשריים עתידיים (כי אירופה היתה ונשארה במשבר)
- 1.שמח 12/09/2012 16:44הגב לתגובה זואני מאחל לנוחי הרבה נחת בשבילו ובשביל המשקיעים
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיהאנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית
ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%.
רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.
ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.
גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות
ספורה
חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה,
ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים
קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה
למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.
- רד סטאר משיקה אתר חדש: המהפכה הדיגיטלית בעולם הקוסמטיקה מגיעה לישראל
- לימודי קוסמטיקה: הדרך המהירה להפוך לאשת עסקים מצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

