גרף

הריבאונד של קרדיט סוויס: מניית הבנק משלימה מהלך בזק של 30% - צפו בגרף

אחרי התרסקות של 80% מהשיא של 2007, מניית הבנק השוויצרי מתאוששת בשבועות האחרונים. פה בישראל - כור מזנקת 8%
יעל גרונטמן | (15)

קצת נחת לנוחי דנקנר שרואה היום את מניית קרדיט סוויס (סימול: CS) עולה בעוד 3% ומשלימה בכך טיסה של כ-30% מאז השפל שרשמה בתחילת חודש אוגוסט, גם במסחר המוקדם בוול סטריט מטפסת קרדיט סוויס בכ-3.5% לרמה של 22.24 דולר, המשקף לה שווי של כ-28.5 מיליארד דולר.

העליות שנרשמות היום בקרדיט סוויס מובילות לעליות של כ-8% במניית כור כ-10% במנית דיסקונט השקעות ומגיעות גם לראש הפירמידה, אידיבי אחזקות שעולה ב-4.3%.

העליות בקרדיט סוויס מוסברות בעיקר על ידי העליות שנרשמות בסקטור הבנקאות האירופי כולו היום. זאת, על רקע האישור שנתן ביהמ"ש בגרמניה להשתתפותה של המדינה החזקה ביותר בגוש האירופי בקרן החילוץ המיועדת לשמש כמנגנון היציבות האירופי. קרן שבאמצעותה מתכוון יו"ר ה-ECB לבצע את רכישות האג"ח הפריפריאליות עליהם הודיע בשבוע שעבר. מדובר ב, פעולה עלייה רמז לראשונה באופן ברור כבר בהחלטת הריבית הקודמת באיחוד האירופי בחודש שעבר.

מניית קרדיט סוויס נעה בשנה האחרונה בין שיא של כ-32.4 דולר שנרשם באוקטובר 2011 לשפל של כ-16.1 דולר שנרשם באוגוסט 2012, מחודש מארס צנחה המניה ברציפות עד לאוגוסט והובילה למשבר אדיר בקונצרן הישראלי שדיווח בסיום הרבעון השני על הפסד ענק של כ-1.27 מיליארד דולר שרובו נבע מהפסדיה של כור בגין השקעתה ב-2.3% ממניות קרדיט סוויס.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    כדאי שתפנימו-נוחי גמור! גם טיפוס של 50% בCS לא יועיל לו (ל"ת)
    טיפה בים שלא תועיל 12/09/2012 21:30
    הגב לתגובה זו
  • כדי שנוחי יתאושש צריך שהמשיח יבוא - מר רנטגן - לטיפולך! (ל"ת)
    אכן מצב נוחי סופני 12/09/2012 22:08
    הגב לתגובה זו
  • סלקום תתאושש, קרדיט תפציץ, שופרסל תרים ראש, ווגאס יצליח (ל"ת)
    נוחי כן יצליח להשתקם 12/09/2012 22:03
    הגב לתגובה זו
  • שכחת להוסיף שגם המשיח יגיע (ל"ת)
    המשיח 16/09/2012 11:38
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    בדיחה טובה 14/09/2012 10:45
  • 6.
    גיל 12/09/2012 20:48
    הגב לתגובה זו
    עכשיו שקרדיט סוויס תתחיל לעלות כולם יחזרו לעשות חשבון שוב.
  • 5.
    נשמה טובה שלנו אתה 12/09/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    אתה חלק חשוב בעם הזה
  • האיש הרע 16/09/2012 11:37
    הגב לתגובה זו
    אבל אם לא ישלם, נקצץ לו אותם.
  • 4.
    מני 12/09/2012 19:24
    הגב לתגובה זו
    בבקשה עוד 30% ואז יחזיר חובות כמו שמתכנן
  • יוחאי 16/09/2012 11:35
    הגב לתגובה זו
    אתה כניראה נמצא בפוזיציה.
  • 3.
    מי שהספיד את נוחי עוד יוכל את הקובע (ל"ת)
    פיני 12/09/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
  • נכון מאוד. רק להבא תכתוב 'כובע' ולא 'קובע' (ל"ת)
    אריסטובלוס 12/09/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
  • יאכל את הכובע. כוונתך טובה אבל סבירותה אפסית. (ל"ת)
    גם המילה יוכל שגויה 13/09/2012 19:52
  • 2.
    משקיע 12/09/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
    לממש 30-40% ממניות על מנת להקטין מינוף ולצמצם נזקים אפשריים עתידיים (כי אירופה היתה ונשארה במשבר)
  • 1.
    שמח 12/09/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
    אני מאחל לנוחי הרבה נחת בשבילו ובשביל המשקיעים
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.