מהחודש הבא: אין חובה להביא רישיון רכב מקורי לצורך ביצוע הטסט
משרד התחבורה מדווח היום (ג') אודות הקלה חדשה לנהגים המבצעים את הטסט השנתי לרכב. החל מ-1 ביולי ניתן יהיה לבצע את מבחן הרישוי השנתי לרכב (טסט), מבלי להצטייד ברישיון הרכב המקורי.
כיום, נדרשים הנהגים לשלם את אגרת הרישיון ולהצטייד ברישיון הרכב המקורי, כתנאי לביצוע מבחן הרישוי השנתי לרכב. במקרים בהם רישיון הרכב אבד, התעכב בדואר או שלא הגיע לכתובתו של בעל הרכב מכל סיבה שהיא, נדרש בעל הרכב להנפיק כפל רישיון בבנק הדואר או באחת מעמדות השירות העצמי (רישיומט) המוצבות בסניפי הסופר פארם ובנקודות נוספות בכל רחבי הארץ.
החל מ-1 יולי, יוכלו הנהגים לשלם עבור אגרת רישיון הרכב, באמצעות האינטרנט או המוקד הטלפוני, ולהגיע ישירות לכל אחד ממכוני הרישוי לרכב ברחבי הארץ, גם ללא רישיון הרכב המקורי. מכון הרישוי ידפיס במקום את רישיון הרכב ויבצע את הטסט.
במשרד התחבורה מציינים כי השירות החדש הוא חלק מרפורמה נרחבת לשיפור שירותי הרישוי לציבור הנהגים, הכוללת שורה ארוכה של שיפורים בכל תחומי הרישוי, ובכללם צמצום הבירוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי, הסמכת גופים נוספים למתן שירותי רישוי, הרחבת השירותים המקוונים, הנגשת המידע לאזרחים, העתקת משרדי רישוי למבנים חדשים ומרווחים ושיפור השירות בסניפים הקיימים.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 10.שר התחבורה הטוב ביותר בכל הזמנים (ל"ת)אחדהעם 13/06/2019 19:24הגב לתגובה זו
- רוני 23/06/2019 06:40הגב לתגובה זולקקן הכי טוב שהיה אי פעם
- 9.ממזמן קבלו בלי שוב. רואים במחשב ששולם (ל"ת)יהודה 13/06/2019 14:32הגב לתגובה זו
- 8.גונבים אותנו באגרה שנתית והוא מתעסק בשטויות.... (ל"ת)מישל 13/06/2019 13:38הגב לתגובה זו
- 7.חה חה חה 13/06/2019 11:03הגב לתגובה זולפחות התקדמו . טסט יקר וגזל מהאיש הקטן. מס עקיף.
- 6.עוד בדיחה מבית היוצר של ישראל כץ (ל"ת)אייל 13/06/2019 09:02הגב לתגובה זו
- 5.ישראל ישראלי 12/06/2019 19:15הגב לתגובה זולמה לא מחדשים את התשלום על גריטת רכבים פרטיים ישנים
- 4.א 12/06/2019 19:08הגב לתגובה זומיותר כל הטסט הזה . זה עוד משהו בכדי למצוץ מהאזרחים את הכסף.
- יורם 14/06/2019 21:34הגב לתגובה זואת הרכב בחניה בלי לזוז שנה ,הם ימצאו משהו. חוץ מזה כמות הרכבים זינקה לשמים ולהגיע למכון טסט ולעמוד בתור שעתיים ויותר באיזה אזור תעשייה מגעיל זה תענוג שאפשר לוותר עליו.
- 3.סמרטוט 12/06/2019 12:14הגב לתגובה זואולי די עם הבדיחה הזאת? בשום מדינה בעולם הטסט השנתי לא יקר כמו אצלנו, זה ברור שיש לך אינטרסים נוספים לגזל בדמות ליקוק לחניוקים אבל זאת באמת גניבה מהציבור!!
- פרדי קרוגר 12/06/2019 22:33הגב לתגובה זויש לזכור גם את ציבור הפצועים וההרוגים בכבישי הארץ עקב תאונות אופניים חשמליים, לנוכח התנהלות רשלנית לאורך כהונתו של כבוד השר.
- 2.שולתתתת 12/06/2019 11:59הגב לתגובה זוהרישיון הקודם בזבז לי חמש שעות ויותר
- 1.טל 11/06/2019 21:29הגב לתגובה זוכל אחד רוצה לעשות טסט יוכל לא לשלם את הרישיון ויזייף רשיון מצולם עם תאריך עדכניאלה אם כן למכון הטסט יהיה חיבור לראות אם הרישיון משולם
- רואים שאתה לא מבין כלום (ל"ת)אנונימי 12/06/2019 08:01הגב לתגובה זו
- קראת את הכתבה בכלל? (ל"ת)אדם 12/06/2019 00:23הגב לתגובה זו
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.
מילואימניקים. קרדיט: Xהבנות בין האוצר למשרד הביטחון - תקציב של 112 מיליארד שקל בשנה
משרדי האוצר והבטחון הגיעו להבנות: חיזוק בטחון המדינה לצד שמירה על איתנות כלכלית אחרי שיח ממושך ודיונים מקצועיים רבים שנערכו בשבועות האחרונים בין נציגי מערכת הבטחון לנציגי משרד האוצר, הבוקר הגיעו המשרדים לסיכום תקציבי של גובה הוצאות הבטחון לשנת 2026, והוא יעמוד על 112 מליארד ש"ח. מדובר בתוספת של 47 מליארדי ש"ח ביחס לתקציב הבטחון לשנת 2023 ערב המלחמה.
המסגרת שאושרה מאפשרת שלא להשית העלאת מיסים על אזרחי ישראל בשנה הקרובה ואף להביא במסגרת תקציב המדינה הקלות במיסים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני מברך את מערכת הבטחון על הסיכומים. אנחנו מקצים תקציב עתק להתעצמות הצבא השנה, אך גם כזה שמאפשר לנו להחזיר את מדינת ישראל למסלול של צמיחה והקלה על האזרחים".
הסכום שנקבע - 112 מיליארד שקל נמוך בכ־32 מיליארד שקל מדרישות הצבא המקוריות, שהסתכמו ב‑144 מיליארד שקל. טיוטת חוק ההסדרים המקורית כללה ביטול הטבה מיוחדת שניתנה לגמלאי מערכת הביטחון, קיזוז חלק מההיוון או מענקי הפרישה מתקרת ההון הפטורה ממס. בפועל, מדובר על המרה שבמקרה של גמלאים רבים הייתה מורידה את המס באופן משמעותי. בסוף הדיונים הוסרו כל הסעיפים האלה מהנוסח. גם סעיף שדיבר על קיזוז קצבת פנסיה כשבאותו זמן מקבלים קצבת עבודה מחדש, נפל, מה שמשאיר את המצב הקיים ללא שינוי.
