מהחודש הבא: אין חובה להביא רישיון רכב מקורי לצורך ביצוע הטסט
משרד התחבורה מדווח היום (ג') אודות הקלה חדשה לנהגים המבצעים את הטסט השנתי לרכב. החל מ-1 ביולי ניתן יהיה לבצע את מבחן הרישוי השנתי לרכב (טסט), מבלי להצטייד ברישיון הרכב המקורי.
כיום, נדרשים הנהגים לשלם את אגרת הרישיון ולהצטייד ברישיון הרכב המקורי, כתנאי לביצוע מבחן הרישוי השנתי לרכב. במקרים בהם רישיון הרכב אבד, התעכב בדואר או שלא הגיע לכתובתו של בעל הרכב מכל סיבה שהיא, נדרש בעל הרכב להנפיק כפל רישיון בבנק הדואר או באחת מעמדות השירות העצמי (רישיומט) המוצבות בסניפי הסופר פארם ובנקודות נוספות בכל רחבי הארץ.
החל מ-1 יולי, יוכלו הנהגים לשלם עבור אגרת רישיון הרכב, באמצעות האינטרנט או המוקד הטלפוני, ולהגיע ישירות לכל אחד ממכוני הרישוי לרכב ברחבי הארץ, גם ללא רישיון הרכב המקורי. מכון הרישוי ידפיס במקום את רישיון הרכב ויבצע את הטסט.
במשרד התחבורה מציינים כי השירות החדש הוא חלק מרפורמה נרחבת לשיפור שירותי הרישוי לציבור הנהגים, הכוללת שורה ארוכה של שיפורים בכל תחומי הרישוי, ובכללם צמצום הבירוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי, הסמכת גופים נוספים למתן שירותי רישוי, הרחבת השירותים המקוונים, הנגשת המידע לאזרחים, העתקת משרדי רישוי למבנים חדשים ומרווחים ושיפור השירות בסניפים הקיימים.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 10.שר התחבורה הטוב ביותר בכל הזמנים (ל"ת)אחדהעם 13/06/2019 19:24הגב לתגובה זו
- רוני 23/06/2019 06:40הגב לתגובה זולקקן הכי טוב שהיה אי פעם
- 9.ממזמן קבלו בלי שוב. רואים במחשב ששולם (ל"ת)יהודה 13/06/2019 14:32הגב לתגובה זו
- 8.גונבים אותנו באגרה שנתית והוא מתעסק בשטויות.... (ל"ת)מישל 13/06/2019 13:38הגב לתגובה זו
- 7.חה חה חה 13/06/2019 11:03הגב לתגובה זולפחות התקדמו . טסט יקר וגזל מהאיש הקטן. מס עקיף.
- 6.עוד בדיחה מבית היוצר של ישראל כץ (ל"ת)אייל 13/06/2019 09:02הגב לתגובה זו
- 5.ישראל ישראלי 12/06/2019 19:15הגב לתגובה זולמה לא מחדשים את התשלום על גריטת רכבים פרטיים ישנים
- 4.א 12/06/2019 19:08הגב לתגובה זומיותר כל הטסט הזה . זה עוד משהו בכדי למצוץ מהאזרחים את הכסף.
- יורם 14/06/2019 21:34הגב לתגובה זואת הרכב בחניה בלי לזוז שנה ,הם ימצאו משהו. חוץ מזה כמות הרכבים זינקה לשמים ולהגיע למכון טסט ולעמוד בתור שעתיים ויותר באיזה אזור תעשייה מגעיל זה תענוג שאפשר לוותר עליו.
- 3.סמרטוט 12/06/2019 12:14הגב לתגובה זואולי די עם הבדיחה הזאת? בשום מדינה בעולם הטסט השנתי לא יקר כמו אצלנו, זה ברור שיש לך אינטרסים נוספים לגזל בדמות ליקוק לחניוקים אבל זאת באמת גניבה מהציבור!!
- פרדי קרוגר 12/06/2019 22:33הגב לתגובה זויש לזכור גם את ציבור הפצועים וההרוגים בכבישי הארץ עקב תאונות אופניים חשמליים, לנוכח התנהלות רשלנית לאורך כהונתו של כבוד השר.
- 2.שולתתתת 12/06/2019 11:59הגב לתגובה זוהרישיון הקודם בזבז לי חמש שעות ויותר
- 1.טל 11/06/2019 21:29הגב לתגובה זוכל אחד רוצה לעשות טסט יוכל לא לשלם את הרישיון ויזייף רשיון מצולם עם תאריך עדכניאלה אם כן למכון הטסט יהיה חיבור לראות אם הרישיון משולם
- רואים שאתה לא מבין כלום (ל"ת)אנונימי 12/06/2019 08:01הגב לתגובה זו
- קראת את הכתבה בכלל? (ל"ת)אדם 12/06/2019 00:23הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.
