ישראל כץ שר התחבורה
צילום: מירי צחי

מהחודש הבא: אין חובה להביא רישיון רכב מקורי לצורך ביצוע הטסט

החל מ-1 יולי, יוכלו הנהגים לשלם עבור אגרת רישיון הרכב, באמצעות האינטרנט או המוקד הטלפוני ולהגיע ישירות למכוני הרישוי, גם ללא רישיון הרכב המקורי
ערן סוקול | (15)

משרד התחבורה מדווח היום (ג') אודות הקלה חדשה לנהגים המבצעים את הטסט השנתי לרכב. החל מ-1 ביולי ניתן יהיה לבצע את מבחן הרישוי השנתי לרכב (טסט), מבלי להצטייד ברישיון הרכב המקורי.

 

כיום, נדרשים הנהגים לשלם את אגרת הרישיון ולהצטייד ברישיון הרכב המקורי, כתנאי לביצוע מבחן הרישוי השנתי לרכב. במקרים בהם רישיון הרכב אבד, התעכב בדואר או שלא הגיע לכתובתו של בעל הרכב מכל סיבה שהיא, נדרש בעל הרכב להנפיק כפל רישיון בבנק הדואר או באחת מעמדות השירות העצמי (רישיומט) המוצבות בסניפי הסופר פארם ובנקודות נוספות בכל רחבי הארץ.

 

החל מ-1 יולי, יוכלו הנהגים לשלם עבור אגרת רישיון הרכב, באמצעות האינטרנט או המוקד הטלפוני, ולהגיע ישירות לכל אחד ממכוני הרישוי לרכב ברחבי הארץ, גם ללא רישיון הרכב המקורי. מכון הרישוי ידפיס במקום את רישיון הרכב ויבצע את הטסט. 

 

במשרד התחבורה מציינים כי השירות החדש הוא חלק מרפורמה נרחבת לשיפור שירותי הרישוי לציבור הנהגים, הכוללת שורה ארוכה של שיפורים בכל תחומי הרישוי, ובכללם צמצום הבירוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי, הסמכת גופים נוספים למתן שירותי רישוי, הרחבת השירותים המקוונים, הנגשת המידע לאזרחים, העתקת משרדי רישוי למבנים חדשים ומרווחים ושיפור השירות בסניפים הקיימים.

 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    שר התחבורה הטוב ביותר בכל הזמנים (ל"ת)
    אחדהעם 13/06/2019 19:24
    הגב לתגובה זו
  • רוני 23/06/2019 06:40
    הגב לתגובה זו
    לקקן הכי טוב שהיה אי פעם
  • 9.
    ממזמן קבלו בלי שוב. רואים במחשב ששולם (ל"ת)
    יהודה 13/06/2019 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גונבים אותנו באגרה שנתית והוא מתעסק בשטויות.... (ל"ת)
    מישל 13/06/2019 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חה חה חה 13/06/2019 11:03
    הגב לתגובה זו
    לפחות התקדמו . טסט יקר וגזל מהאיש הקטן. מס עקיף.
  • 6.
    עוד בדיחה מבית היוצר של ישראל כץ (ל"ת)
    אייל 13/06/2019 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ישראל ישראלי 12/06/2019 19:15
    הגב לתגובה זו
    למה לא מחדשים את התשלום על גריטת רכבים פרטיים ישנים
  • 4.
    א 12/06/2019 19:08
    הגב לתגובה זו
    מיותר כל הטסט הזה . זה עוד משהו בכדי למצוץ מהאזרחים את הכסף.
  • יורם 14/06/2019 21:34
    הגב לתגובה זו
    את הרכב בחניה בלי לזוז שנה ,הם ימצאו משהו. חוץ מזה כמות הרכבים זינקה לשמים ולהגיע למכון טסט ולעמוד בתור שעתיים ויותר באיזה אזור תעשייה מגעיל זה תענוג שאפשר לוותר עליו.
  • 3.
    סמרטוט 12/06/2019 12:14
    הגב לתגובה זו
    אולי די עם הבדיחה הזאת? בשום מדינה בעולם הטסט השנתי לא יקר כמו אצלנו, זה ברור שיש לך אינטרסים נוספים לגזל בדמות ליקוק לחניוקים אבל זאת באמת גניבה מהציבור!!
  • פרדי קרוגר 12/06/2019 22:33
    הגב לתגובה זו
    יש לזכור גם את ציבור הפצועים וההרוגים בכבישי הארץ עקב תאונות אופניים חשמליים, לנוכח התנהלות רשלנית לאורך כהונתו של כבוד השר.
  • 2.
    שולתתתת 12/06/2019 11:59
    הגב לתגובה זו
    הרישיון הקודם בזבז לי חמש שעות ויותר
  • 1.
    טל 11/06/2019 21:29
    הגב לתגובה זו
    כל אחד רוצה לעשות טסט יוכל לא לשלם את הרישיון ויזייף רשיון מצולם עם תאריך עדכניאלה אם כן למכון הטסט יהיה חיבור לראות אם הרישיון משולם
  • רואים שאתה לא מבין כלום (ל"ת)
    אנונימי 12/06/2019 08:01
    הגב לתגובה זו
  • קראת את הכתבה בכלל? (ל"ת)
    אדם 12/06/2019 00:23
    הגב לתגובה זו
נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.



נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.