רכבת השרון יצאה לדרך: כמה זמן ייקח להגיע מרעננה לת"א?
בשלב הראשון שיחל מחר, קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון - באר שבע מערב
רכבת השרון יצאה לדרך. היום נחנך פרויקט רכבת השרון, מסילה ושתי תחנות רכבת חדשות: רעננה דרום ורעננה מערב. מסילת השרון ותחנות הרכבת ברעננה צפויות להיפתח לציבור הרחב מחר (יום שלישי) בבוקר. הקמת מסילות השרון הינו חלק מפרויקט "דרך 531" המבוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, בהשקעה של 4.7 מיליארד שקלים.
רכבת ישר אגח א
במסגרת הפרויקט, הקימה חברת נתיבי ישראל את הכביש המהיר 531, המחבר בין ערי השרון - הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה אל תל אביב, גוש דן ושאר חלקי הארץ. כמו כן, הפרויקט כולל הארכה של נתיבי איילון מהרצליה (שבעת הכוכבים) עד לשפיים וחיבורו אל 531.
בשלב הראשון שיחל מחר בבוקר, קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בעוד מספר חודשים, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף והנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר בחצי, לכ-20 דקות בלבד.
פרויקט רכבת השרון כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות הרכבת החדשות נהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים. תחנת רעננה-דרום, נבנתה 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרויקט רכבת השרון הוא חלק מכביש הרוחב 531, הכולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון ומתחבר לכביש 6 במזרח ולכביש 4 ועד לכביש החוף (כביש 2) במערב. קטעים שונים של הכביש עתידים להיפתח בהדרגה במהלך השנה הקרובה. בחנוכת הרכבת השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון וראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג.
השר כץ ציין כי מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על מאות אלפי הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון.
- 5.שניצל 18/09/2018 23:58הגב לתגובה זופרויקט שאמור היה להסתיים ב2008 !! האזרחים בתחנת האוטובוס לא מחייכים..
- 4.יואל בר 23/08/2018 10:37הגב לתגובה זוקטע המסילה בין רעננה להרצליה מוכן למעט השלמות קטנות של עבודות של חודש. לפי הוראת נתניהו עד להשלמת המסילה לירושלים בעוד כשנה נאסר על הרכבת להשלים את מסילת השרון.
- 3.יובל 21/07/2018 21:14הגב לתגובה זועשו את המעגל סביב המרכז הלא נכון. במקום רכבות מעגליות סביב לב תל אביב וסביב הפרברים וקווים חוצים לכל כיוון עשו קו סובב פתח תקווה. יצא שכפר סבא ורעננה לא מחוברות לתל אביב בקו רכבת מהיר ולכן זה לא יפתור את בעיית הפקקים בשרון. תחבורה ציבורית צריך לתכנן עבור נוכות התושבים גם אם זה דורש שינויים מסיבים. בארץ בונים טלאי על טלאי ,מסתדרים עם מה שיש ואחר כך מתגאים בזה.
- 2.בדיחה 5 דרות צריך לקחת רכבת מרעננה לתל אביב בושה (ל"ת)תום 03/07/2018 13:30הגב לתגובה זו
- 1.אלפא 03/07/2018 09:45הגב לתגובה זופשוט שכחו לחבר בין כביש 531 מערב לכביש 4 צפון (2 כבישים שוליים), והפכו את כפר סבא לפקק אחד גדול!!! פרוייקט גדול, מחשבה תחילה קצת פחות.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
