ישוב להיות שר חוץ? לאחר 17 שנה ביהמ"ש הכריע - אביגדור ליברמן זכאי

שופטי ביהמ"ש לשלום בירושלים זיכו פה אחד את שר החוץ לשעבר. "קידום בן אריה לשגריר תאם את יכולותיו"
לירן סהר | (17)
נושאים בכתבה אביגדור ליברמן

שופטי בימ"ש השלום זיכו היום (ד') פה אחד את שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן לאחר עשור של חקירה.

בית המשפט קבע כי קידום זאב בן אריה לשגריר בלטביה ב-2009 תוך ידיעה שהוא כיהן ב-2008 כשגריר בבלרוס תאם את יכולותיו. "ביהמ"ש גילה קשיים בעדותו של דני איילון ולדבריו לא הוכח ניגוד עניינים חמור כפי שייחסה המדינה. לסיכום, מעשיו של הנאשם אינם פליליים."

התובעת מיכל סיבל-דראל מסרה: "מכבדים את פסיקת ביהמ"ש. נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדינו בהמשך."

אביגדור ליברמן אמר: "אני רוצה להודות לביהמ"ש. שמח ש-17 שנה הסתיימו, רוצה להודות למשפחתי ולחבריי שעמדו מאחוריי ונתנו את התמיכרה. רוצה להודות לצוות ההגנה ולא מתכוון יותר להתעסק בסוגייה הזו, יש מספיק אתגרים בפתח."

עורך דינו של ליברמן יעקב ויינרוט אמר: "אנחנו שמחים על הזיכוי, פסק הדין מאוזן, הוא מתחייב מהמערכת העובדתית הנכונה. זה פסק דין נכון. במקרים של זיכוי אין כישלון של הצד השני, זו לא תחרות כדורגל. 17 שנה, זה דבר שדורש תיקון ומחשבה, מאמין שהמערכת תישקול זאת."

האישום סובב סביב מינויו של בן אריה ליועץ במטה שר החוץ ואת קידום מינויו לתפקיד השגריר בלטביה ב-2009 תוך ידיעה שהוא כיהן ב-2008 כשגריר בבלרוס. האישום סובב סביב העברת מידע על אודות חיקור הדין בנוגע לליברמן באחת ממדינות אירופה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    יצחק 06/11/2013 12:04
    הגב לתגובה זו
    צריך למנות שופט-על שיבחן את שיקולי הפרקליטות כלפי אנשי צבור. הפרקליטות פוגעת פעם אחר פעם בפוליטיקאים ימניים לחינם, ואין מי שיעצור את השחיתות הזו בפרקליטות. אם היה לי עוד מעט אמון בפרקליטות היא נגמרה היום. לזכור שאת ההחלטה להמיד את ליברמן לדין קיבלו בבהלה לפני הבחירות. מה זה אם לא לפגוע ולשבש הליך דמוקרטי. מי מהם בפרקליטות יתן את הדין?
  • 14.
    אין דין ואין דיין רק הכסף והשררה מדברים וקונים פס"ד (ל"ת)
    בושה 06/11/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    דן 06/11/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    איפה בעולם נשמע כדבר הזה: אדם יחיד מקבל סמכות להכריע במקום שעשרה שופטים היו נדרשים לעניין בבית משפט שלום, מחוזי ועליון, אלמלא הכרעתו של אותו איש שניתנה לו הסמכות לבוא במקומם. זהו פתח להרבה קומבינות ולא נרבה יותר במילים.
  • בא 06/11/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    הם מושחטים ברובם אבל לא עושים כלום ,יוון ,ספרד ...
  • 12.
    יוסי 06/11/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    למערכת המשפט אין שוטרים ואין חיילים היה לה את אמון הציבור ועתה היא מאבדת גם אותו לאט אבל בטוח.
  • 11.
    יוסף 06/11/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    אם יש לך כסף אזי יש לך גם בריאות טובה יותר, חינוך טוב יותר וצדק טוב יותר.
  • 10.
    יוסף 06/11/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    הפוליטיקאים רצו וקיבלו פרקליטות חלשה (משרד החינוך ב) ולכן מעתה אין יותר פוליטיקאים מושחתים.
  • 9.
    יהויכין פנדלוביץ 06/11/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
    מידי בן אריה ועל זה אין חילוקי דעות.אז מה זה אם לא עבירה במיוחד לגבי איש שרק על פי רמיזות על מעשיו בעבר אסור שיכהן פה כשר חוץ.
  • 8.
    ביזיון , מדינת פח אשפה. איך הוא יצא זכאי (ל"ת)
    שש 06/11/2013 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עינוי הדין במיטבו, אף-פעם לא בחרתי בליברמן, הוא זכאי!! (ל"ת)
    דויד 06/11/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ישראלי 06/11/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    חייבים בפרקליטות לעשות בדק בית רציני. די לעשות "עלייהום" משטרתי ומשפטי על אנשי ימין ומתנחלים.
  • 5.
    moshemor 06/11/2013 09:49
    הגב לתגובה זו
    רבונו של עולם , כמה כסף עלה למדינה גחמה של אנשי הפרקליטות מחפשי כותרות וציידי ראשים. מי יפצה את השר זה כבר לא בוזגלו על 10 שנות רדיפה, אנשי הפרקליטות מסוגלים להיות אוביקביים????
  • 4.
    זיכוי זמני,תוכל לרמות את כולם אבל לא את עצמך . (ל"ת)
    בא 06/11/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    צריך לתבוע פיצויים על הסבל שעבר עד שהסתיים המשפט (ל"ת)
    משה 06/11/2013 09:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    די לרדיפות פוליטיות! 06/11/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    צריכים להיערף פה כמה ראשים. הפרקליטות לא צריכה להתערב בתהליך הדמוקרטי.
  • 1.
    בא 06/11/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    מה באמת חשוב .
  • בא 06/11/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    חזק .נכון או לא .
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.