
מחיר הדלק יעלה ל-7.23 שקל לליטר
עלייה של קרוב ל-1% במחיר הדלק בחודש ספטמבר, עליית המחירים תיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות מודיע כי בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי (30.09.2025-01.10.2025) יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.23 ש"ח לליטר, עליה של 7 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 25 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.13 ש"ח לליטר, עליה של 6 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
בת שבע אבוחצירה, מנהלת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות: " מחיר הבנזין בתחנה יעלה החל מה -1 באוקטובר ב 7 אג' ביחס למחירו בחודש הקודם. עליית המחיר נובעת מעליה במחיר הבינלאומי וכן מעליה בשער הדולר. מחיר הבנזין הבינלאומי עלה במהלך החודש ב 2% שער החליפין של הדולר עלה ב 1.2% ביחס לחודש קודם. משרד האנרגיה שב וממליץ להשוות מחירים בתחנות התדלוק ומאחל גמר חתימה טובה לכל בית ישראל."
הרכב העליה במחיר בתחנה לליטר:
מרכיב | מחיר בש"ח לליטר | שינוי לעומת עדכון קודם | אחוז מהמחיר לצרכן בתחנה |
מחיר CIF W MED עם תוספות- סנט לליטר | 55.65 |
1.88% |
|
שע"ח | 3.37 | 1.23% |
|
מקדם שע"ח | 1.01 |
|
|
₪ לליטר |
|
|
|
סה"כ מחיר CIF W MED עם תוספות | 1.89 | 0.06 | 26% |
סל הוצאות שווק | 0.64 | - |
9% |
בלו | 3.60 | - | 50% |
מע"מ | 1.10 | 0.01 | 15% |
סה"כ מחיר לצרכן | 7.23 | 0.07 | 100% |
מנהלת מינהל הדלק במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסמת בכל סוף חודש את מחיר בנזין 95 בתחנה לחודש הבא, בהתאם לנוסחה שנקבעה בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק), התשס"ב-2002. בהתאם לצו, מחיר הבנזין בתחנה מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון (להלן – המחיר הבינלאומי) בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.
בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לש"ח מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.
שינויים במחירי בנזין בתחנה לליטר | |||
מחיר בתחנה בתדלוק עצמי | |||
מוצרים בתחנה | מחיר ישן | מחיר חדש |
|
|
בש"ח | בש"ח | % השינוי |
בנזין 95 נטול עופרת, בתדלוק עצמי | 7.16 | 7.23 | 0.98% |
מחיר בתחנה כולל תוספת בעד שירות מלא | |||
בנזין 95 נטול עופרת, כולל עמלת תדלוק | 7.41 | 7.48 | 0.94% |
|
|
|
|
באילת | |||
מוצרים בתחנה | מחיר ישן | מחיר חדש |
|
| בש"ח | בש"ח | % השינוי |
בנזין 95 נטול עופרת, בתדלוק עצמי | 6.07 | 6.13 | 0.99% |
בתחנה כולל תוספת בעד שירות מלא | |||
מחיר בנזין 95 נטול עופרת, כולל עמלת תדלוק |
6.28 |
6.34 |
0.96% |
ריכוז מחירים בשער בית זיקוק (ש"ח ו-$) ושינויים במחירים בש"ח. | |||||
מוצר | יחידת | מחיר ישן (לא כולל בלו) | מחיר חדש (לא כולל בלו) | % השינוי |
|
| מכירה | ב - ₪ | ב - ₪ | ב - $ |
|
מזוט קל בעל תכולת גופרית של 1% | ט.מ. | 1,723.77 | 1,743.34 | 517.93 | 1.14 |
מזוט קל בעל תכולת גופרית של 0.5% | ט.מ. |
1,778.88 |
1,783.77 |
529.94 |
0.27 |
מזוט כבד בעל תכולת גופרית של 1% | ט.מ. | 1,598.81 | 1,591.87 | 472.93 | -0.43 |
מזוט כבד בעל תכולת גופרית של 0.5% | ט.מ. | 1,665.22 | 1,640.59 | 487.40 | -1.48 |
זפת 80/100 (PG 68 - 10) | ט.מ. | 1,537.60 | 1,562.94 | 464.33 | 1.65 |
זפת ה.ב. (210-100) | ט.מ. | 1,471.10 | 1,495.62 | 444.33 | 1.67 |
ריכוז השינויים במחירי שער בית זיקוק בדולר | |||
1. מחיר שער בית זיקוק בדולר לטון: | |||
מוצר | תוקף | תוקף |
|
| 01/10/2025 | 01/09/2025 | אחוז השינוי |
מזוט קל בעל תכולת גופרית של 1% | 517.93 | 518.43 | -0.10 |
מזוט קל בעל תכולת גופרית של 0.5% | 529.94 | 535.00 | -0.95 |
מזוט כבד בעל תכולת גופרית של 1% | 472.93 | 480.84 | -1.65 |
מזוט כבד בעל תכולת גופרית של 0.5% | 487.40 | 500.82 | -2.68 |
שער חליפין יציג ש"ח\$ | 3.3660 | 3.3250 | 1.23 |
- 1.משה קריניץ 28/09/2025 14:42הגב לתגובה זובארצות הברית גלון דלק שזה שווה ל 4 ליטר...עולה 3.70..3.90...4 דולר גג זאת אומרת שליטר דלק עולה פחות מדולר1 ליטר דלק 3 שקליםרק פה גונבים אותנו כרגיל וימשיכו לגנוב בכל התחומיםכי הפריירים משלמים אז למה לא...........מדינת ישראל וביבי 2025

מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם
האם אתם יותר מהממוצע, או מתחת לממוצע?
דוח של בנק ישראל שפורסם בשבוע שעבר על ההתחייבויות של הציבור הישראלי נותן לנו נתונים מעניינים. רוב ההתחייבויות שלנו הן למשכנתאות, סדר גודל של 620 מיליארד שקל, ועם חובות נוספים אנחנו בחוב כולל של כ-880 מיליארד שקל. בואו נניח שהדוח לא כולל את כל החובות כי יש גם הלוואות משפחתיות ונוספות. נניח שהחוב הכולל של הציבור הוא טריליון שקל.
טריליון שקל נשמע הרבה מאוד, אבל כשמחלקים את זה לנפש - 10 מיליון איש , מקבלים שהחוב לכל אדם הוא כ-100 אלף שקל. אם נתייחס למשפחה עם 2 ילדים נקבל שיש לה חוב של 400 אלף שקל. זה ממוצע וכמו שאתם יודעים, ממוצע זה עניין בעייתי. לדוגמה - זוג צעיר שלוקח משכנתא בהיקף של 1-1.5 מיליון שקל ואפילו יותר, עמוס בחובות - הרבה יותר מהממוצע. מצד שני, יש משפחות רבות אחרי 20-30 שנה של משכנתא שאין להם חוב גדול.
למשפחה ממוצעת יש חוב של 400 אלף שקל, וזה הגיוני כי משפחה ממוצעת היא לא זוג צעיר והיא גם לא סוג בפנסיה, היא זוג בגילאי 45-50 בערך, ובמצב כזה המשכנתא כבר נמוכה, היא בישורת האחרונה שלה, אצל חלק כבר נסגרה.
התחלנו בחוב, אבל יש לנו יותר נכסים. יש דירה, רכב ויש נכסים פיננסים. נתחיל בדירה - דירה ממוצעת בישראל שווה כ-2.3 מיליון שקל. אנחנו מתייחסים כאן לממוצע, אז זו הדירה שיש למשפחה שהגדרנו - 4 נפשות (2 ילדים) וחוב של 400 אלף שקל. הדירה בניכוי החוב שרובו משכנתא - כ-1.9 מיליון שקל.
- לראשונה מזה עשור: יותר מיליארדרים אמריקאיים מסיניים; מי נמצא בראש הרשימה?
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש גם רכבים. מסתבר שזה לא משמעותי להון הכולל. יש מעל 4 מיליון רכבים, שזה בממוצע 0.4 רכב לאיש, למשפחה כ-1.6 רכבים. נניח שמדובר ברכבים עם וותק של 6-7 שנות וותק ונניח בשמרנות שיש עליהם עוד חוב, נקבל אולי 100 אלף שקל שווי נטו של רכבים. אנחנו בסיכום ביניים של 2 מיליון שקל - הון ממוצע למשפחה בלי הנכסים הפיננסים. וכאן מגיעה ההפתעה הגדולה.

ספרטה? בעל הבית השתגע?
"עם לבדד ישכון" - רעיון אולי מעניין בחוגים מסוימים אך במדינה מודרנית תאבת חיים יש למהר ולקוברו קבורת חמור
נאום "ספרטה" של ביבי וכל הקונספט העומד מאחוריו הוא רעיון מטריד ובלתי ישים שחבל בכלל שיצא לאוויר העולם. אפילו אם מדובר בתחום הביטחוני בלבד. ישנם יותר מדי דברים שישראל לא תוכל לייצר בעצמה וללכת בנתיב הזה תהיה טעות אסטרטגית קשה ואין לנו את המשאבים הכספיים ליישם אותו.
"עם לבדד ישכון" - רעיון אולי מעניין בחוגים מסוימים אך במדינה מודרנית תאבת חיים יש למהר ולקוברו קבורת חמור.
בזמנו, במסגרת המחקרים שקדמו לכתיבת הספר "ישראל סיפור הצלחה", ראיינו מעל 100 מומחים ישראליים ובינלאומיים, ומצאנו את הגורמים שהם המפתח להצלחתה הכוללת. הרעיון "הספרטני" מנוגד לאחד מחמשת הגורמים שאחראים הכי הרבה להצלחת הכלכלה הישראלית - "קשרים בינלאומיים".
שאיש לא יתבלבל, אני לא מציע להיות נחמדים יותר לאירופאים. לנסות שיאהבו אותנו. אלו מאיתנו שכל הזמן מסתובבים ומתלוננים "שלא אוהבים אותנו בעולם", סובלים לטעמי מרגשי נחיתות קשים. אסור לנו לוותר על עקרונות מרכזיים שלנו. אבל לא חייבים לשדר זאת כלפי חוץ, כשאין צורך בכך. צריכים להיות פרקטיים וממזריים מול האירופאיים, מול הערבים ובכלל מול כל העולם.
התעשייה הביטחונית - היוצאת מן הכלל, אך צריך לעבוד חכם
ישנם מוצרים ביטחוניים קריטיים שישראל חייבת בהם להסתמך על עצמה, בגלל מחסור כלל עולמי. שתי הדוגמאות הבוהקות ביותר שעולות על דעתי הן חומרי נפץ ופגזי תותחים. לא בגלל שיש אמברגו על ישראל, אלא כי קיים בהם מחסור עולמי. מלחמת רוסיה אוקראינה "בזבזה" חלק משמעותי ממלאי פגזי התותחים של העולם המערבי ובניית מפעלים חדשים לוקחת זמן. מקורם של חלק משמעותי מחומרי הנפץ הצבאיים הוא סין ורוסיה, בעיה קשה בפני עצמה.
- נתניהו מנסה להרגיע את השווקים: "השקל חזק מהמצופה, הכלכלה הישראלית ממשיכה להפתיע"
- תכננה לרצוח את נתניהו ב-RPG - ביקשה עזרה מפעילי מחאה שהסגירו אותה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאז תחילת המלחמה נוספו פסי ייצור של פגזי תותחים בישראל וגדלה התפוקה של חומרי נפץ. כעת אף מצוי בתהליך הקמה מפעל חדש לייצור חומרי נפץ. במובן זה פעלנו נכון ומהר. אך לגבי אינספור רכיבים אחרים, רבים מהם כאלו שנדרשים בכמויות קטנות ואפילו קטנות מאד, אין היתכנות כלכלית או אפילו תפעולית לייצרם כאן!