דסק"ש מדווחת על עלייה בשורת הרווח: ביצועי שופרסל ומכתשים אגן שוברים שיאים
על אף מצב השווקים הצליחה דסק"ש להציג שיפור ברווח הנקי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של דסק"ש ברבעון השלישי של 2008 הסתכם בכ-176 מיליון ש"ח וברווח בסיסי למניה של כ-2.1 ש"ח, בהשוואה לרווח של כ-116 מיליון ש"ח ולרווח בסיסי למניה של כ-1.5 ש"ח ברבעון השלישי של 2007. הרווח הנקי של דסק"ש בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הסתכם בכ-433 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-1,631 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
דסק"ש, או חברת השקעות דיסקונט מקבוצת IDB, הינה חברת אחזקות, המשקיעה בחברות מקומיות מובילות בתחומן ובחברות מקומיות מוטות ייצוא בעלות פוטנציאל צמיחה, ובאופן המקנה לה השפעה על הנחייתן וניהולן. האחזקות העיקריות בהן מחזיקה דסק"ש הן: סלקום, כור, מכתשים אגן, חברה לנכסים ולבנין, שופרסל, אלרון, גיוון אימג'ינג, נייר חדרה, נטוויז'ן013 והמ-לט.
דסק"ש דיווחה כי במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2008 השקיעה כ-977 מיליון ש"ח בחברות מוחזקות, מול כ-448 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה של 2007. דירקטוריון דסק"ש החליט על חלוקת דיבידנד לרבעון השלישי בסך 180 מיליון שקל.
המצב הכספי, מקורות המימון והנזילות
סך הנכסים של דסק"ש והחברות המאוחדות שלה הסתכם ביום 30 בספטמבר 2008 בכ-33.55 מיליארד ש"ח, לעומת כ-26.9 מיליארד ש"ח ביום 31 בדצמבר 2007. ההון העצמי, כולל זכויות מיעוט, הסתכם ב-30 בספטמבר 2008 בכ-9,778 מיליון ש"ח, לעומת כ-8,068 מיליון ש"ח בסוף שנת 2007. עודף ההתחייבויות הפיננסיות מעל נכסים פיננסים של דסק"ש עמד ב-30 בספטמבר 2008 על כ-(2,806) מיליוני ש"ח, לעומת כ-(2,473) מיליוני ש"ח ב-31 בדצמבר 2007.
|ד|חדשות עיקריות בחברות מוחזקות: תוצאות שיא לשופרסל ומכתשים אגן|ד|
מהדוחות עולה כי סלקום הציגה תוצאות שיא במונחי הכנסות, EBITDA ורווח תפעולי- הכנסותיה של סלקום ברבעון השלישי של 2008 הסתכמו ב-1,650 מיליון ש"ח, צמיחה של כ-5% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. ה-Ebitda הסתכם בכ-630 מיליון ש"ח (38.2% מהמכירות), ומשקף צמיחה של כ-13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
דסק"ש הודיעה על תוצאות שיא לשופרסל, שסיימה את הרבעון השלישי השנה עם מחזור הכנסות בסך של כ- 2.9 מיליארד ש"ח והציגה רווח נקי של 59 מיליון ש"ח.
תוצאות שיא נרשמו גם עבור מכתשים אגן, כאשר החברה דיווחה הרבעון על הכנסות של כ-640 מיליון דולר, גידול של כ- 29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של מכתשים אגן הסתכם בכ-51 מיליון דולר, גידול של 89% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
עוד הודיעה הקבוצה על הנפקת זכויות בכור והגדלת אחזקותיה בחברה לכ-52%. במסגרת ההנפקה שביצעה כור בדרך של זכויות בספטמבר 2008, השקיעה דסק"ש סכום כולל של כ-369 מ' ש"ח. כתוצאה עלה שיעור אחזקתה בכור לכ-50.5%. במהלך אוקטובר ונובמבר 2008 רכשה דסק"ש מניות נוספות של כור והגדילה את אחזקתה בכור לכ-52%. ברבעון השלישי של 2008 רשמה כור רווח נקי ממכירת מניות Credit Suisse בסך של כ-535 מ' ש"ח – כתוצאה מכך רשמה דסק"ש רווח של כ-268 מ' ש"ח.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.