תשובה מזרים דלק לחברה הבת בארה"ב: דלק אנרגיה רוכשת את אלק רסורסס ב-95 מ' ד'

סכום הרכישה כולל תשלום של 16.5 מיליון דולר עבור רכישת החברה ועוד 78.5 מיליון דולר עבור רכישת הלוואה של Elk מקרן גידור אמריקאית. בנק זר יעמיד הלוואה בסך 100 מיליון דולר למימון העיסקה
שי טופז |

חברת דלק אנרגיה , אשר בשליטתו של יצחק תשובה, הודיעה היום (ג') כי חברת Delek Energy Systems U.S, חברת בת בבעלות המלאה, חתמה על הסכם לרכישת חברת Elk Resources – חברה אמריקאית העוסקת בקידוחים, הפקה ומכירה של נפט וגז טבעי. הסכם הרכישה נחתם לפנות בוקר בארה"ב ע"י מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור.

סכום הרכישה בסך 95 מיליון דולר כולל תשלום של 16.5 מיליון דולר עובר רכישת החברה, ועוד 78.5 מיליון דולר עבור רכישת הלוואה של Elk מקרן גידור אמריקאית. על פי הסכמה עקרונית שהושגה יעמיד בנק זר הלוואה בסך 100 מיליון דולר למימון העיסקה.

יו"ר דלק אנרגיה, גבי לסט, אומר כי הבנק הזר החליט להעמיד את ההלוואה למימון העיסקה לאחר שבדק אותה והביע בעיסקה ובחברת דלק אנרגיה אמון מלא. ועוד אומר לסט: "החברה האמריקאית תהווה גם כפלטפורמה שלנו להרחבת פעילותנו בתחומי החיפושים וההפקה של נפט וגז טבעי בארה"ב ובכוונתנו להשקיע בכך עוד 100 מיליון דולר ב- 3 השנים הבאות. זוהי השקעה אסטרטגית במסגרת מדיניותנו להרחבת פעילותנו הבינלאומית בתחומי חיפושי והפקת נפט וגז. בהקשר זה אזכיר כי רק לאחרונה החלו גופים בהם אנחנו שותפים בקידוחי נפט בים הצפוני וברוסיה".

מועד ההשלמה של העיסקה נקבע ל-8 בפברואר ובכפוף לבדיקות שונות שיבוצעו עד למועד זה.

לחברת Elk זכויות לחיפושי והפקת נפט וגז טבעי בלמעלה מ- 200 קמ"ר במדינות יוטה וניו מקסיקו בארה"ב. לחברה רזרבות מוכחות של כ- 8 מיליון חביות נפט וכן כמויות קטנות של גז טבעי. היום מפיקה Elk כ- 600 חביות נפט ביום ובכוונת דלק אנרגיה להגדיל באופן משמעותי את ההפקה מהרזרבות המוכחות. ל- Elk יש רזרבות נוספות ברמות הסתברות שונות ובכוונת דלק אנרגיה להרחיב את פעילויות החיפושים וההפקה גם לגבי רזרבות אלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.