חיתום יתר של פי 400 בהנפקת ביקורי שדה של נטו
קבוצת נטו השלימה את המכרז לציבור שנערך בהנפקת החברה הבת שלה, ביכורי השדה, במסגרתו נתקבלו הזמנות מהציבור בהיקף של 8.6 מיליארד שקל - כלומר, נרשם חיתום יתר של פי 400. כל מזמין יקבל כ-0.25% מהזמנתו.
ההצלחה בהנפקה זו בולטת על רקע החולשה שמורגשת בתקופה האחרונה בשוק הראשוני (שוק ההנפקות בבורסה) בכלל ובהנפקות של מניות בפרט. גם בשלב המוסדי, שנערך לפני כשבוע, נרשם ביקוש יתר חריג של פי 5 וכל משקיע מוסדי קיבל 20% מהזמנתו.
ביכורי השדה הנפיקה לציבור כ-23% ממניותיה וגייסה 36 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-120 מיליון שקל. ביכורי שדה סיימה את שנת 2006 בהיקף של כ-400 מיליון שקל, לעומת מכירות בהיקף של 320 מיליון שקל ב-2005.
כתוצאה מההנפקה תרשום נטו רווח הון של כ-9 מיליון שקל בדוחותיה לרבעון השני של 2007 .
לפני כשבוע הסתיים בהצלחה השלב המוסדי, בהנפקה נוספת של קבוצת נטו, חברת הבת נטו מלינדה בה נרשם ביקוש יתר של 150%. החברה מתכוונת לגייס 75 מיליון שקל במניות ו-125 מיליון שקל באג"ח להמרה. הריבית נסגרה על המינימום 4.25%
ביכורי שדה הינה חברת השווק וההפצה הגדולה בארץ לפירות וירקות טריים . החברה הינה בשליטת קבוצת נטו (50%), ומשפחת שבע המחזיקה ב-50% הנותרים. החתם המוביל בהנפקה היה אקסלנס חיתום.