סולבר עברה לרווח ראשון לאחר 6 רבעונים

סיימה את הרבעון ה-1 ברווח לפני הוצאות חד פעמיות של 45 מיליון שקל. זאת למרות ירידה של 8% בהכנסות ל-125 מיליון שקל. הרווח הגולמי צמח ל-20 מיליון שקל
שי פאוזנר |

יצרנית הסויה, סולבר , מדווחת על רבעון הראשון עם רווח נקי של 45.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת הפסד של כ-36.3 מיליון שקלים לכל שנה ב- 2006. הרווח הנקי בניכוי רווחים חד פעמיים, הקשורים לעסקת רכישת אג"ח החברה וההשקעה בקבוצת פייט, עמד על כחצי מליון שקל.

ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-125.3 מיליון שקל, לעומת 136.5 מיליון שקל, קיטון של 8.2%. בחלוקה לפי מגזרים, החברה רשמה גידול של 22.4% במכירות החלבונים (64.5 מיליון שקלים לעומת 52.7 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד) וקיטון של 27.5% בהכנסות משמנים וכוספאות (60.7 מיליון שקלים לעומת 83.8 מיליון שקלים).

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-20 מיליון שקלים, המהווים כ-16% מהמכירות, לעומת 17.6 מיליון שקלים המהווים כ-13% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקר משינוי בתמהיל המכירות. גידול במכירות במגזר החלבונים וקיטון במגזר השמנים והכוספאות.

הרווח התפעולי הכולל ברבעון הראשון הסתכם ב-6.8 מיליון שקלים המהווה כ-5.4% מהמכירות לעומת רווח מפעולות רגילות בסך 3.4 מיליון שקלים המהווים כ-2.5% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד.

ההון העצמי עם תום הרבעון, הסתכם בכ-218.4 מיליון שקל, לעומת 70.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 208%. הגידול בהון העצמי נובע בעיקרו כתוצאה מהשלמת הסכם השקעה בחברה ומהרווח הנקי נטו שרשמה החברה בתקופה.

אורי אשל, מנכ"ל סולבר אמר, כי "התוצאות משקפות את המהלכים העסקיים שננקטו בתקופה האחרונה כולל תוכנית הבראה מקיפה, התמקדות בעסקי הליבה והתייעלות תפעולית". לדברי אשל, כניסת המשקיעים מקבוצת פייט-שמיר לחברה בסוף הרבעון המדווח תתרום לחברה בניהול ומימון פעילויותיה ותאפשר להרחיב את פעילותה בתחומים הרווחיים. אשל מוסיף ומציין, כי העלייה החדה במחירי הסויה בעולם שעלולה לפגוע ברמת הרווחיות מחייבת המשך ההתייעלות וזיהוי יעדי שיווק חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה