באופ"ק ממליצים לשמור מרחק מתחום זה בשנים הקרובות - וזה מעיד על פאניקה
אופ"ק הוציא אתמול (ד') דו"ח לפיו הוא צופה שמחיר הזהב השחור יזנק ב-2020 ל-70 דולר ולאחר מכן בשנת 2040 יגיע לרמה של 95 דולר לחבית, זאת למרות שביום שני האחרון מחיר הנפט מסוג ברנט רשם שיא שלילי שלא נראה מאז ה-5 ביולי 2004, כאשר הוא התבסס במחיר של 36.35 דולר לחבית.
דו"ח אופ"ק התייחס גם לתחום המתפתח של המכוניות החשמליות, אשר זוכה להובלה על ידי חברת טסלה האמריקנית. באופ"ק חוזים כי ב-2040 עדיין רוב המכוניות בעולם יונעו באמצעות מנועי בעירה פנימית המשתמשים בדלק פוסילי (קרי תוצר זיקוק של נפט).
להערכתם, 94% מהמכוניות יונעו באמצעות דלק ב-2040 – "ללא טכנולוגיה פורצת דלק, מכוניות המשתמשות בסוללה חשמלית לא צפויות להגיע לנתח שוק משמעותי בעתיד הקרוב, מכוניות מסוג זה יהוו 1% בלבד מסך המכירות ב-2040.
כמו כן מסבירים באופ"ק כי הביקוש לרכבים המונעים באנרגיה חלופית, דוגמת תאי מימן וגז טבעי צפוי להיות מזערי בשל היעדר תשתית של תחנות דלק המתאימות לטכנולוגיות אלו. לפי הדו"ח, המכוניות יהפכו ליותר חסכוניות בדלק והנעה משולבת (היברידית) תהפוך לנפוצה יותר, צריכת הדלק תגדל מאחר וכמות הרכבים על כבישי העולם צפויה להכפיל את עצמה ב-25 השנים הקרובות. להערכתם נראה גידול של 17% בצריכת הדלק עד 2040 בהשוואה להיום, במיוחד מצד צרכנים חדשים בסין והודו. למעלה מ-40% משימושי הנפט בעולם נעשה כיום לצורכי תחבורה, ולפי הדו"ח לא נראה שינוי בשיעור זה ב-25 השנים הבאות.
- אחד הארגונים הכלכליים המשפיעים ביותר יוצא לדרך ומה קרה היום לפני 20 שנה
- מלאי הנפט של סין הם "הפיל שבחדר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכוניות היברידיות, אשר משלבות הנעה חשמלית עם הנעה של מנוע בעירה, דוגמת טויטה פריוס והונדה אינסייט, אינן מוגדרות לפי הדו"ח כחשמליות והן צפויות לתפוס כ-14% מסך מכירות הרכב ב-2040.
יש לציין שאופ"ק, ארגון המאגד תחתיו את יצרניות הנפט המשמעותיות בעולם, תלוי מאוד בסקטור התחבורה לצורך יצירת רווחי עתק, לכן אין זה מפתיע שחברותיו אינן מעודדות, בלשון המעטה, מהתפתחותן של טכנולוגיות הנעה חלופיות.
- 7.שיתאדו ! כל הנחשלים והמטורפים. איכס ! (ל"ת)סעודיה רוסיה ואיראן. 25/12/2015 11:47הגב לתגובה זו
- 6.מי שיודע מה יקרה אז עם הנפט , מטומטם שלא כדאי להקשיב לו (ל"ת)2040 ? 24/12/2015 18:11הגב לתגובה זו
- 5.עצם 24/12/2015 15:48הגב לתגובה זושהם מתייחסים כבר אומר הכלנפט עוד רחוק מאוד מהתחתית
- 4.תוכפל והפתרונות החשלו-סולריים-היברידים לא מספיקים (ל"ת)אוכלוסית העולם 24/12/2015 15:15הגב לתגובה זו
- 3.ורד 24/12/2015 14:48הגב לתגובה זורק אין להם מספיק מוח , להבין את זה. מציפים את השוק ולא מבינים למה המחירים יורדים. פיגור בדור ההמשך של סעודיה. וונצואלה ניגריה רוסיה מתמוטטות והסעודי מייצר ומייצר. במחיר הפסד.
- דוד 24/12/2015 16:47הגב לתגובה זוהם מייצרים במחירי רצפה (לסעודיה מחיר האיזון הוא כנראה 20$ אגב) בשביל להעיף את השחקניות האמריקאיות שלהן עולה כ-40$ יצור לחבית.
- 2.הנפט בקרוב יכנס להיסטוריה,היבריד וחשמל זה העתיד (ל"ת)אנונימי 24/12/2015 14:30הגב לתגובה זו
- 1.חבורה של שקרנים (ל"ת)עמרי 24/12/2015 14:17הגב לתגובה זו

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם
אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.
המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.
במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל.
ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה.
- גוש הרוב מתחזק בדוראד: לוזון-אלומי משנה את מאזן הכוחות
- הפניקס ולוזון מעמיקים את ההחזקה בדוראד - ואדלטק מאבדת את יכולת הבלימה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.

שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים
חברת שברון כמייצגת את בעלי הזכויות במאגר הגז הטבעי לוויתן, וחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) חתמו על הסכם הולכת גז (GTA), שיממן את חלקם של המיזם המשותף (לוויתן) בפרויקט ניצנה.
במסגרת הפרויקט, יחתמו שברון ונתג"ז על חוזה להקמת תחנת מדחסים חדשה ברמת חובב על ידי שברון עבור נתג"ז כחלק מפרויקט ניצנה. כמו כן, במסגרת הפרויקט, נתג"ז תניח צינור הולכה של גז טבעי באורך 65 ק"מ שיחבר בין רמת חובב למעבר ניצנה בגבול ישראל-מצרים.
שני ההסכמים יחדיו יאפשרו לבנות את קו הייצוא של ניצנה ויאפשרו להגדיל את כמות ייצוא הגז מישראל למצרים.
קו הייצוא החדש מתוכנן לאפשר הולכה של מעל ל- 600 מיליון רגל מעוקב של גז טבעי ביום. בשילוב עם קווי הולכה נוספים, לקו ניצנה פוטנציאל להגדיל את קיבולת הייצוא הכוללת של ישראל למצרים ליותר מ-2.2 מיליארד רגל מעוקב ביום. הרחבת קיבולת הייצוא מחזקת את החזון של מדינת ישראל להפוך למרכז אנרגיה אזורי, שיספק אנרגיה אמינה ונקייה יותר למדינות השכנות.
- לוויתן בעסקת יצוא למצרים של 35 מיליארד דולר עד 2040; שותפויות הגז מזנקות
- חברות הנפט SOCAR ו-BP יקדחו בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אבן הדרך הזאת משקפת את מחויבותה של שברון לחיזוק הביטחון האנרגטי של ישראל והאזור," אמר ג'ק בייקר, מנהל שברון מזרח הים התיכון. "קו הייצוא החדש מניצנה צפוי להניב תועלות כלכליות משמעותיות לישראל. העמקת השותפויות האזוריות תסייע לספק את האנרגיה שהאזור זקוק לה כדי לשגשג."