ניסאן קשקאי
צילום: יואב פולס

ניסאן קשקאי - החל מ-179 אש"ח; האם זו עסקה משתלמת?

הקשקאי של ניסאן מהווה אלטרנטיבה הגיונית לקרוסאובר בסגמנט C, כשלזכותו מנוע חזק וחסכוני, נוחות גבוהה, והיגוי ושלדה מצוינים. כנסו לראות את הציון של ביזפורטל רכב

יואב פולס | (10)
נושאים בכתבה ניסאן

הקשקאי של ניסאן הוא אחת המכוניות החשובות של היצרן, ועם השלכה גם על השוק העולמי. הניסאן קשקאי הראשון הושק בשנת 2006, ולמרות שלא היה הקרוסאובר הראשון בעולם (הקדימו אותו הסובארו פורסטר הוותיק מאוד, והטויוטה ראב 4 הוותיק גם הוא), הוא היה הראשון להיות עם הנעה קדמית בלבד, בעוד שהקודמים לו היו עם הנעה כפולה. רוצה לומר באה ניסאן ואמרה בגלוי, אף אחד לא צריך 4X4 יקר וכבד, והציבור בעצם רוצה משפחתית רגילה רק מעט מוגבהת. השאר היסטוריה, וסגמנט הקרוסאוברים עם הנעה 2X4 השתלט על העולם.

אנחנו עם הדור השלישי של הקשקאי, שהוצג ב 2021, ועבר מספר שינויים טכניים מאז הצגתו.

הקשקאי הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C להלן C-SUV, שבניגוד למגמת הגידול במימדים בכל הסגמנטים, נותר במימדים הגיוניים עם אורך כולל של 4.425 מטר, ובסיס גלגלים של 2.665 מטר.


עיצוב חיצוני ופנימי


 

העיצוב החיצוני נאה, לא פורץ דרך, אבל גם לא גנרי, כך שמי שראה כבר ניסאן אחת או שתיים יזהה ישר שמדובר בניסאן. בחזית המחודדת משהו גריל טרפזי גדול, יחידות תאורה ראשיות משולבות פסי לד ההופכים לאיתות, וסמל ניסאן גדול במרכז, למי שבכל זאת צריך תזכורת.

קו חלונות העולה כלפי החלק האחורי עם חלון קטן אחרי קורה C, ומראה קרוסאובר סטנדרטי לחלוטין. פחות סטנדרטי הוא החישוקים בגודל 17'' בצבע אפור כהה. עוד נקודה לציון היא מידת הצמיגים בגודל 215/65 מה שאומר דופן גבוהה יחסית התורמת מאוד לנוחות הנסיעה עליה ארחיב בהמשך. מאחור שוב יחידות תאורה משולבות פסי לד אדום ולבן בצורת חץ כלפי מרכז הרכב ובו שוב סמל ניסאן.

הם לסכם את עניין העיצוב החיצוני ניתן לומר שהוא סולידי, וגם אם לא מסובב ראשים במבט ראשון, במבט שני ושלישי הוא בהחלט נאה, ולא נופל למחוזות העיצובים הגנריים המקובלים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

                                ניסאן קשקאי - סביבת נהג

פנים הרכב פונקציונלי ושימושי. רכב המבחן בגירסת אסנטה הבסיסית מצוייד בלוח מחוונים מסורתי עם מד סל"ד גדול משמאל, ומד מהירות גדול מימין. באמצע צג דיגיטלי בגודל 7'' לשליטה על מקגוון תפריטים. אני משווה אותו להתחכמויות שיצרנים עושים היום בלוחות מחוונים, ופתאום כל-כך פשוט נראה כל-כך נכון.

במרכז הדשבורד ניצב בגאון צג מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד לזכות הקשקאי פקדים פיזיים לבקרת האקלים, שימושיים ואינטואיטיביים ללא צורך בנבירה בתפריטים מסובכים במולטימדיה. קונסולה רחבה יחסית מפרידה בין הנהג לנוסע, ובה ידית הילוכים, מתג למעצור היד ובורר מצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט).

מושב הנהג מצוין, לא פחות, נוח מאוד, רך בנגיעה ראשונה, ואוחז טוב בהמשך. המושב כמובן מתכוונן ויחד עם כיוון ההגה לעומק ולגובה כל אחד יכול להתאים לעצמו את תנוחת הנהיגה הנוחה לו. מאחור המרווח בסדר, לא יותר מזה, וכאן 'משלמים' על בסיס הגלגלים הצנוע משהו באורך של 2.665 מטר. עם זאת, שלושה ילדים יסתדרו ללא קושי, לעומתם שלושה מבוגרים במושב האחורי עלול לייצר אינטימיות יתר לא רצויה. תא המטען שימושי בנפח 504 ליטר, ומכיל בתוכו הפתעה – גלגל רזרבי, אביזר נהדר ומופלא חלף ערכות ניפוח שכל-כך פופולריות היום. 

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר המפיק 156 כ"ס ו - 27.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה CVT. נתון התאוצה מ-0 ל – 100 קמ"ש עומד על 9.2 שניות, והמהירות המירבית 199 קמ"ש.



                                ניסאן קשקאי - אחור



שלדה ומתלים

בנסיעה מתגלה הקשקאי רכב מאוד מאוד נוח, והוא מייד הזכיר לי את ההפתעה שהיתה לי עם הדור הקודם של הקשקאי שגם בו ציפיתי למשהו אחר והופתעתי מאוד לטובה מנוחות הנסיעה. מושב הנהג המצוין תורם גם הוא לנוחות, וכך גם הדופן הרחבה של הצמיגים עליה כתבתי בפתיחה. ככל שנרצה רכב קשיח יותר, גם הצמיגים יהיו עם דופן צרה. דופן צרה מסייעת לקשיחות המתלים, ולחדות ההיגוי, אבל ברכב משפחתי שווה לכל נפש, אין סיבה להיגרר לאופנת הצמיגים בעלי החתך הנמוך. זה אולי יפה באולם התצוגה ובברושור, אבל מעניש בנוחות נסיעה.

המנוע חזק ומגיב היטב, גם כאן על גבול ההפתעה, ונדרש מעט הסתגלות ללחיצה עדינה על דוושת התאוצה על מנת להימנע מזינוקים חזקים מדי. אחרי שמתרגלים נהנים מרכב זריז למדי (יחסית לקרוסאובר בסגמנט שלו, שלא יגיעו עכשיו כמה חובבי אלפין A310 ויגידו שהאלפין שלהם יותר זריזה), כאשר מה שמונע ממנו להיות זריז הרבה יותר היא תיבת ההילוכים שלוקח לה הרבה זמן להעביר את המומנט לגלגים. בנהיגה רגילה בורר ההילוכים נמצא קבוע על נורמל או ספורט, כי מצב אקו הופך אותו לעצל מאוד.

הקשקאי נוח מאוד גם במהירויות גבוהות למדי וגם בנסיעה עירונית, וניכר כי ניסאן כיילו את מתלי הרכב היטב. הפער מוחשי מאוד כאשר עוברים לקשקאי מהקרוסאוברים החשמליים הסיניים, שמשקיעים מאוד בטכנולוגיה, ושמים פחות דגש על מתלים, שלדה והיגוי. הקשקאי מתמודד היטב עם מהמורות בכביש הן במהירויות הגבוהות והן בנמוכות, ונהנה מאחיזת כביש גבוהה ונוסך הרבה בטחון בלב הנהג.

בטיחות וצריכת דלק

עוד לזכות הקשקאי הן מערכות הבטיחות המקוריות. בכל כלי הרכב אותם אני בוחן הדבר הראשון אני מנתק את מערכות הבטיחות שמתערבות באופן אגרסיבי בהיגוי. בקשקאי המערכות פועלות אבל באופן מינורי וברקע, ובמהלך ימי הבחינה השארתי לראשונה את המערכות פועלות לאורך כל המבחן.

צריכת הדלק של הקשקאי היא עוד נקודת זכות. הקשקאי מצוייד במערכת היברידית קלה, ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד ל 15.6 ק"מ לליטר בתקן WLTP. נהיגה חסכונית מאוד עם הקשקאי הניבה צריכה של 19.6 ק"מ לליטר, ונהיגה אגרסיבית מאוד הניבה כ 11.5 ק"מ לליטר. האמת היא שאתם לא תנהגו בקשקאי לא כך, ולא כך, ולכן יש לצפות לסביבות ה 15 ק"מ בחיים האמיתיים. רק תדעו שאם תנהגו בו באופן מתון וחסכוני, תחסכו לא מעט דלק.

בתחום הבטיחות הקשקאי מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות, כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי סטייה מנתיב,  בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בדגמים שאינם דגם האסנטה יש גם מערכת לשמירה על מרכז נתיב, זחילה בפקקים ובקרת שיוט אדפטיבית מסתגלת. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap  קיבל הקשקאי ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.


מחיר, תחרות וציון מסכם

הקשקאי משווק בארבע רמות גימור, רכב המבחן 'אסנטה' עולה 177.0 אש"ח, 'אסנטה טק' עולה 187.0 אש"ח, 'טקנה' עולה 200.0 אש"ח, ו 'טקנה TT' (צבע גג שונה) עולה 204 אש"ח.

הקשקאי מתחרה בסגמנט בו מתרחשת משלמת הכל בכל – החל מקרוסאוברים מבית כמו טיגו 7 שמחירו מתחיל ב 160.0 אש"ח, דרך כל ליין הקרוסאוברים, ג'אקו 7, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', פיג'ו 3008, רנו אוסטראל, טויוטה קורולה קרוס ועוד ועוד שמחירם מגיע לכדי 200.0 אש"ח, וכמובן הקרוסאוברים החשמליים . לזכותו של הקשקאי ניתן לציין כי הוא מהנוחים ביותר בסגמנט שלו וממשק המשמש שלו אינטואיטיבי ונכון.

ציון מסכם:

ניסאן קשקאי 1.33 אסנטה

נוחות

5

דינמיות

4.5

צריכת דלק / טווח חשמלי

4.5

איבזור

3.5

בטיחות

4.5

עיצוב

4

תמורה למחיר VFM

4

ממוצע

4.3

 

 


תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לא (ל"ת)
    NO NO 13/01/2025 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    Taa 12/01/2025 01:29
    הגב לתגובה זו
    גרוטאה ב200 אלף שקלבושה. מעצבן
  • יואב 12/01/2025 15:59
    הגב לתגובה זו
    המדינה עושקת במיסים אז המחירים בישראל גבוהים. מה החלופה לא לקנות כי בשביל לקנות משומש צריך שמישהו יקנה חדש ובסוף חיים רק פעם אחת.
  • 4.
    ישראלוב 11/01/2025 20:46
    הגב לתגובה זו
    מטחנת דלק זה מנוע שחייב להיות יחד עם מנוע חשמלי היברידי זה אותו מנוע שהיה לי בדאציה והוא שותה דלק אבל ללא ספק רכב חזק מאוד !
  • אבי 12/01/2025 15:58
    הגב לתגובה זו
    כאן יש מנוע משודרג עם תוספת של מנוע חשמלי. ממש לא מה שהיה לך בעבר.
  • 3.
    מושיק החתול 11/01/2025 17:35
    הגב לתגובה זו
    Run for your life...אנשים בתביעות מולם על מנוע ה 1.2 והם מתעלמים! .אולי בשם הבא פחות יזהו אותם.
  • יואב 12/01/2025 15:57
    הגב לתגובה זו
    היו לנו גם קפצור וגם קאדגר עם מנוע 1.2 טורבו. מנוע קצת חלש אבל ידענו על זה מראש כי טרחנו לעשות נסיעת מבחן לפני.
  • 2.
    רפול 11/01/2025 17:31
    הגב לתגובה זו
    רכב מעולה והיו לי הרבה .מומלץ בחום.
  • 1.
    איל 11/01/2025 11:40
    הגב לתגובה זו
    בהתאם לפרסום בקטלוג הרכב של היבואןבכל דגמי קשקאי רמת האבזור הבטיחותיהיא 5 מתוך 8 בכל רמות הגימור של הרכבולא כפי שמופיע בכתבה.
  • הברושור מעודכן לדגמי 2024. דגמי 2025 משודרגים. (ל"ת)
    דודו מראשלצ 12/01/2025 15:56
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

סמארט #5. צילום יואב פולססמארט #5. צילום יואב פולס

יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח

כלמוביל החלה בשיווק הסמארט #5 - קרוסאובר חשמלי גדול בסגמנט D, החל מ 220.0 אש"ח. 

בעתיד מתוכננות גם סמארט #6 וסמארט #2 

יואב פולס |

כלמוביל יבואנית דגמי סמארט לישראל החלה בשיווק הסמארט #5, הקרוסאובר הגדול ביותר של מותג סמארט.

הסמארט #5 הוא קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם אורך כולל של 4.695 מטר ובסיס גלגלים גדול במיוחד 2.9 מטר, והוא מגדיל את היצע הדגמים של מותג היוקרה המשותף לג'ילי הסינית ולמרצדס הגרמנית.

הסמארט #5 שונה מכל דגמי סמארט עד עתה ומציג עיצוב רבוע משהו, בניגוד לעגלגלות של הסמארט #1 והסמארט #3.

המרכיב העיצובי הבולט נוסף על הצללית הייחודית המזכירה על מאוד את המרצדס GLB הוא יחידות התאורה, הן מלפנים והן מאחור. יחידות התאורה הראשיות בצידי הרכב, בשפת סמארט "CyberSparksLED" עם שני פסי לד אופקיים, וארבעה פסי לד רחבים יחסית לרוחב כל החזית. בדיוק אותו העיצוב מופיע מאחור, רק הפעם בצבע אדום. שני פסי לד אופקיים וביניהם עוד ארבעה פסי לד לרוחב כל הרכב. היציבה של הרכב זקופה והצללית גבוהה עם קורה אחורית רחבה מאוד בצבע המרכב. כדי להשלים את מימדי ה #5 נציין כי הרוחב 1.92 מטר, והגובה 1.705 מטר.


סמארט #5. צילום יואב פולס