ניסאן קשקאי - החל מ-179 אש"ח; האם זו עסקה משתלמת?
הקשקאי של ניסאן מהווה אלטרנטיבה הגיונית לקרוסאובר בסגמנט C, כשלזכותו מנוע חזק וחסכוני, נוחות גבוהה, והיגוי ושלדה מצוינים. כנסו לראות את הציון של ביזפורטל רכב
הקשקאי של ניסאן הוא אחת המכוניות החשובות של היצרן, ועם השלכה גם על השוק העולמי. הניסאן קשקאי הראשון הושק בשנת 2006, ולמרות שלא היה הקרוסאובר הראשון בעולם (הקדימו אותו הסובארו פורסטר הוותיק מאוד, והטויוטה ראב 4 הוותיק גם הוא), הוא היה הראשון להיות עם הנעה קדמית בלבד, בעוד שהקודמים לו היו עם הנעה כפולה. רוצה לומר באה ניסאן ואמרה בגלוי, אף אחד לא צריך 4X4 יקר וכבד, והציבור בעצם רוצה משפחתית רגילה רק מעט מוגבהת. השאר היסטוריה, וסגמנט הקרוסאוברים עם הנעה 2X4 השתלט על העולם.
אנחנו עם הדור השלישי של הקשקאי, שהוצג ב 2021, ועבר מספר שינויים טכניים מאז הצגתו.
הקשקאי הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C להלן C-SUV, שבניגוד למגמת הגידול במימדים בכל הסגמנטים, נותר במימדים הגיוניים עם אורך כולל של 4.425 מטר, ובסיס גלגלים של 2.665 מטר.
- ניסאן ומרצדס מזהירות: משבר שבבים חדש ישתק את תעשיית הרכב העולמית
- האם טסלה וניסאן בדרך לשת"פ גדול?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני נאה, לא פורץ דרך, אבל גם לא גנרי, כך שמי שראה כבר ניסאן אחת או שתיים יזהה ישר שמדובר בניסאן. בחזית המחודדת משהו גריל טרפזי גדול, יחידות תאורה ראשיות משולבות פסי לד ההופכים לאיתות, וסמל ניסאן גדול במרכז, למי שבכל זאת צריך תזכורת.
קו חלונות העולה כלפי החלק האחורי עם חלון קטן אחרי קורה C, ומראה קרוסאובר סטנדרטי לחלוטין. פחות סטנדרטי הוא החישוקים בגודל 17'' בצבע אפור כהה. עוד נקודה לציון היא מידת הצמיגים בגודל 215/65 מה שאומר דופן גבוהה יחסית התורמת מאוד לנוחות הנסיעה עליה ארחיב בהמשך. מאחור שוב יחידות תאורה משולבות פסי לד אדום ולבן בצורת חץ כלפי מרכז הרכב ובו שוב סמל ניסאן.
הם לסכם את עניין העיצוב החיצוני ניתן לומר שהוא סולידי, וגם אם לא מסובב ראשים במבט ראשון, במבט שני ושלישי הוא בהחלט נאה, ולא נופל למחוזות העיצובים הגנריים המקובלים.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- מאחורי הקפאת ההליכים: האם נתוני העלויות של אוטומקס בכלל אמינים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ניסאן קשקאי - סביבת נהג
פנים הרכב פונקציונלי ושימושי. רכב המבחן בגירסת אסנטה הבסיסית מצוייד בלוח מחוונים מסורתי עם מד סל"ד גדול משמאל, ומד מהירות גדול מימין. באמצע צג דיגיטלי בגודל 7'' לשליטה על מקגוון תפריטים. אני משווה אותו להתחכמויות שיצרנים עושים היום בלוחות מחוונים, ופתאום כל-כך פשוט נראה כל-כך נכון.
במרכז הדשבורד ניצב בגאון צג מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד לזכות הקשקאי פקדים פיזיים לבקרת האקלים, שימושיים ואינטואיטיביים ללא צורך בנבירה בתפריטים מסובכים במולטימדיה. קונסולה רחבה יחסית מפרידה בין הנהג לנוסע, ובה ידית הילוכים, מתג למעצור היד ובורר מצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט).
מושב הנהג מצוין, לא פחות, נוח מאוד, רך בנגיעה ראשונה, ואוחז טוב בהמשך. המושב כמובן מתכוונן ויחד עם כיוון ההגה לעומק ולגובה כל אחד יכול להתאים לעצמו את תנוחת הנהיגה הנוחה לו. מאחור המרווח בסדר, לא יותר מזה, וכאן 'משלמים' על בסיס הגלגלים הצנוע משהו באורך של 2.665 מטר. עם זאת, שלושה ילדים יסתדרו ללא קושי, לעומתם שלושה מבוגרים במושב האחורי עלול לייצר אינטימיות יתר לא רצויה. תא המטען שימושי בנפח 504 ליטר, ומכיל בתוכו הפתעה – גלגל רזרבי, אביזר נהדר ומופלא חלף ערכות ניפוח שכל-כך פופולריות היום.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר המפיק 156 כ"ס ו - 27.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה CVT. נתון התאוצה מ-0 ל – 100 קמ"ש עומד על 9.2 שניות, והמהירות המירבית 199 קמ"ש.
ניסאן קשקאי - אחור
שלדה ומתלים
בנסיעה מתגלה הקשקאי רכב מאוד מאוד נוח, והוא מייד הזכיר לי את ההפתעה שהיתה לי עם הדור הקודם של הקשקאי שגם בו ציפיתי למשהו אחר והופתעתי מאוד לטובה מנוחות הנסיעה. מושב הנהג המצוין תורם גם הוא לנוחות, וכך גם הדופן הרחבה של הצמיגים עליה כתבתי בפתיחה. ככל שנרצה רכב קשיח יותר, גם הצמיגים יהיו עם דופן צרה. דופן צרה מסייעת לקשיחות המתלים, ולחדות ההיגוי, אבל ברכב משפחתי שווה לכל נפש, אין סיבה להיגרר לאופנת הצמיגים בעלי החתך הנמוך. זה אולי יפה באולם התצוגה ובברושור, אבל מעניש בנוחות נסיעה.
המנוע חזק ומגיב היטב, גם כאן על גבול ההפתעה, ונדרש מעט הסתגלות ללחיצה עדינה על דוושת התאוצה על מנת להימנע מזינוקים חזקים מדי. אחרי שמתרגלים נהנים מרכב זריז למדי (יחסית לקרוסאובר בסגמנט שלו, שלא יגיעו עכשיו כמה חובבי אלפין A310 ויגידו שהאלפין שלהם יותר זריזה), כאשר מה שמונע ממנו להיות זריז הרבה יותר היא תיבת ההילוכים שלוקח לה הרבה זמן להעביר את המומנט לגלגים. בנהיגה רגילה בורר ההילוכים נמצא קבוע על נורמל או ספורט, כי מצב אקו הופך אותו לעצל מאוד.
הקשקאי נוח מאוד גם במהירויות גבוהות למדי וגם בנסיעה עירונית, וניכר כי ניסאן כיילו את מתלי הרכב היטב. הפער מוחשי מאוד כאשר עוברים לקשקאי מהקרוסאוברים החשמליים הסיניים, שמשקיעים מאוד בטכנולוגיה, ושמים פחות דגש על מתלים, שלדה והיגוי. הקשקאי מתמודד היטב עם מהמורות בכביש הן במהירויות הגבוהות והן בנמוכות, ונהנה מאחיזת כביש גבוהה ונוסך הרבה בטחון בלב הנהג.
בטיחות וצריכת דלק
עוד לזכות הקשקאי הן מערכות הבטיחות המקוריות. בכל כלי הרכב אותם אני בוחן הדבר הראשון אני מנתק את מערכות הבטיחות שמתערבות באופן אגרסיבי בהיגוי. בקשקאי המערכות פועלות אבל באופן מינורי וברקע, ובמהלך ימי הבחינה השארתי לראשונה את המערכות פועלות לאורך כל המבחן.
צריכת הדלק של הקשקאי היא עוד נקודת זכות. הקשקאי מצוייד במערכת היברידית קלה, ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד ל 15.6 ק"מ לליטר בתקן WLTP. נהיגה חסכונית מאוד עם הקשקאי הניבה צריכה של 19.6 ק"מ לליטר, ונהיגה אגרסיבית מאוד הניבה כ 11.5 ק"מ לליטר. האמת היא שאתם לא תנהגו בקשקאי לא כך, ולא כך, ולכן יש לצפות לסביבות ה 15 ק"מ בחיים האמיתיים. רק תדעו שאם תנהגו בו באופן מתון וחסכוני, תחסכו לא מעט דלק.
בתחום הבטיחות הקשקאי מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות, כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בדגמים שאינם דגם האסנטה יש גם מערכת לשמירה על מרכז נתיב, זחילה בפקקים ובקרת שיוט אדפטיבית מסתגלת. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל הקשקאי ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחיר, תחרות וציון מסכם
הקשקאי משווק בארבע רמות גימור, רכב המבחן 'אסנטה' עולה 177.0 אש"ח, 'אסנטה טק' עולה 187.0 אש"ח, 'טקנה' עולה 200.0 אש"ח, ו 'טקנה TT' (צבע גג שונה) עולה 204 אש"ח.
הקשקאי מתחרה בסגמנט בו מתרחשת משלמת הכל בכל – החל מקרוסאוברים מבית כמו טיגו 7 שמחירו מתחיל ב 160.0 אש"ח, דרך כל ליין הקרוסאוברים, ג'אקו 7, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', פיג'ו 3008, רנו אוסטראל, טויוטה קורולה קרוס ועוד ועוד שמחירם מגיע לכדי 200.0 אש"ח, וכמובן הקרוסאוברים החשמליים . לזכותו של הקשקאי ניתן לציין כי הוא מהנוחים ביותר בסגמנט שלו וממשק המשמש שלו אינטואיטיבי ונכון.
ציון מסכם:
| ניסאן קשקאי 1.33 אסנטה | |
| נוחות | 5 |
| דינמיות | 4.5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 4.5 |
| איבזור | 3.5 |
| בטיחות | 4.5 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4 |
| ממוצע | 4.3 |
- 6.לא (ל"ת)NO NO 13/01/2025 14:43הגב לתגובה זו
- 5.Taa 12/01/2025 01:29הגב לתגובה זוגרוטאה ב200 אלף שקלבושה. מעצבן
- יואב 12/01/2025 15:59הגב לתגובה זוהמדינה עושקת במיסים אז המחירים בישראל גבוהים. מה החלופה לא לקנות כי בשביל לקנות משומש צריך שמישהו יקנה חדש ובסוף חיים רק פעם אחת.
- 4.ישראלוב 11/01/2025 20:46הגב לתגובה זומטחנת דלק זה מנוע שחייב להיות יחד עם מנוע חשמלי היברידי זה אותו מנוע שהיה לי בדאציה והוא שותה דלק אבל ללא ספק רכב חזק מאוד !
- אבי 12/01/2025 15:58הגב לתגובה זוכאן יש מנוע משודרג עם תוספת של מנוע חשמלי. ממש לא מה שהיה לך בעבר.
- 3.מושיק החתול 11/01/2025 17:35הגב לתגובה זוRun for your life...אנשים בתביעות מולם על מנוע ה 1.2 והם מתעלמים! .אולי בשם הבא פחות יזהו אותם.
- יואב 12/01/2025 15:57הגב לתגובה זוהיו לנו גם קפצור וגם קאדגר עם מנוע 1.2 טורבו. מנוע קצת חלש אבל ידענו על זה מראש כי טרחנו לעשות נסיעת מבחן לפני.
- 2.רפול 11/01/2025 17:31הגב לתגובה זורכב מעולה והיו לי הרבה .מומלץ בחום.
- 1.איל 11/01/2025 11:40הגב לתגובה זובהתאם לפרסום בקטלוג הרכב של היבואןבכל דגמי קשקאי רמת האבזור הבטיחותיהיא 5 מתוך 8 בכל רמות הגימור של הרכבולא כפי שמופיע בכתבה.
- הברושור מעודכן לדגמי 2024. דגמי 2025 משודרגים. (ל"ת)דודו מראשלצ 12/01/2025 15:56הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
.jpg)