תמיר כהן שיכון ובינוי
צילום: סיון פרג'
דוחות

שיכון ובינוי: ההכנסות עלו ב-37%; הרווח קפץ ב-50% ל-78 מיליון שקל

חברת הנדל"ן הכניסה ברבעון הראשון 2.14 מיליארד שקל; צבר ההזמנות של עבודות קבלניות הסתכם לכ-23 מיליארד שקל, מתוכם כ-9.6 מיליארד שקל בחו"ל
דור עצמון | (2)

חברת הנדל"ן שיכון ובינוי שיכון ובינוי -0.43% הכניסה ברבעון הראשון של 2023 כ-2.14 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 37.2%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-237 מיליון שקל (כ-11% מההכנסות) לעומת כ-211 מיליון שקל (כ-13.5% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-102 מיליון שקל, לעומת כ-148 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 31.1%.

שיכון ובינוי סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 78 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 50%.

צבר הזמנות של עבודות קבלניות ליום 31 במרץ 2023 הסתכם לכ-23 מיליארד שקל, מתוכם כ-9.6 מיליארד שקל (כ-7.2 מיליארד דולר) בחו"ל.

מניית שיכון ובינוי קרסה ב-50% בשנה האחרונה למחיר של 8.5 שקל ושווי שוק של 4.08 מיליארד שקל.

תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי: "החברה ממשיכה בהתעצמות בשווקי המטרה, הפעילויות בארה"ב ובישראל ואת היציאה המדורגת מפעילויות שאינן עומדות באמות המידה הפיננסיות הרצויות, בעיקר חלק מהפעילות באפריקה. החברה ממשיכה לפעול להפחתת המינוף ולשיפור היחסים הפיננסיים. מכירת נכסים במחיר המשקף את שווים ואף מציף רווח, הינה כלי משמעותי אשר יקטין את החוב ויגדיל את קופת המזומנים של החברה".

עמית בירמן, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי: "אנו ממשיכים לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להתמודד עם השינויים בסביבה העסקית והמימונית. עד כה פרענו את כל תשלומי קרן האג"ח לשנת 2023 מבלי למחזרו ואנו פועלים למימוש נכסים ככל שידרש, על מנת להימנע ממחזור חוב גם בשנתיים הבאות בכדי להקטין את מינוף הקבוצה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סתם תוהה 25/05/2023 20:20
    הגב לתגובה זו
    הכסף מתאדה שם..
  • 1.
    קפדהו וחשדהו העתיד עם סימני שאלה לא קטנים (ל"ת)
    מיקה 25/05/2023 12:46
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר

רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע

ליאור דנקנר |

רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 4.39%  , הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.


צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית

ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.