יפית אטיאס
צילום: רן יחזקאל
דוחות

רמי לוי: הרווח ירד ב-11.7% ל-55 מ' שקל ההכנסות עלו ב-6%

החברה ציינה כי הירידה ברווח נובעת בעיקר מעלייה נטו של 10 מיליון שקל בהוצאות מימון בשל ירידה בשווי תיק ניירות ערך; החברה מתכוונת לפתוח 5 סניפי דיסנקאונט ו-13 סניפי פארם בשנה הקרובה

רוי שיינמן | (2)

רמי לוי רמי לוי -5.06%   שיווק השקמה מדווחת על הכנסות של 1.846 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה, עלייה של 6% לעומת 1.742 מיליארד שקל ברבעון המקביל. החברה ציינה כי  הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, ומפתיחת סניף דיסקאונט חדש במגדל העמק, במסגרת יישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים חדשים. לצד זאת, נרשום גידול במכירות רשת גוד-פארם, המתבטא בעלייה של כ-8.2% בפדיון חנויות זהות ומפתיחת חנויות חדשות של הרשת.


הרווח הנקי ירד ב-11.7% והסתכם ב-54.8 מיליון שקל לעומת רווח של 62.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה ציינה כי הירידה ברווחים נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון, נטו בכ-10 מיליון שקל בשל הירידה בשווי תיק ניירות הערך, בעוד שאשתקד תרם תיק ניירות הערך הכנסה חיובית בסך של כ-6 מיליון שקל.


הרווח הגולמי עמד על 438.5 מיליון שקל, כ-23.7% מההכנסות, לעומת 420.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, שהיוו כ-24.1% מהמכירות. הרווח התפעולי עמד על 89.7 מיליון שקל והיווה כ-4.9% מהמכירות לעומת 88.6 מיליון שקל שהיוו 5.1% מהמכירות ברבעון המקביל.


תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בשיעור של כ-54% לכ-217 מיליון שקל, בהשוואה לכ-141 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בתזרים נבעה בעיקר משינויים בהון החוזר - בעיקר מעלייה ביתרת ספקים. ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בכ-2% לכ-168 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות), לעומת כ-164 מיליון שקל (כ-9.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.


לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-1.05 מיליארד שקל, כאשר היקף החוב הפיננסי עומד על כ-13 מיליון שקל. החברה ציינה כי קופת המזומנים מאפשרת לה לבחון מעת לעת הזדמנויות עסקיות אסטרטגיות, לרבות בדרך של מיזוגים ורכישות, כאשר רק בשבוע שעבר, הגישה החברה, יחד עם שותף, הצעה לא מחייבת לרכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי כאל. החברה פועלת באחריות המתאימה לאתגרים שהיו במדינת ישראל בשנים האחרונות ומאפשרות לחברה לעשות עסקים בלי לקחת סיכונים. בנוסף, במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-45 מיליון שקל, בהמשך לחלוקת דיבידנד בסך של כ-247 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, הכריזה וחילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כמעט 2 מיליארד שקל.


רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 60 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות). החברה מציינת כי היא מזהה פוטנציאל להקמה של כ-25 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום, ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא תיצור קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בהתאם לכך, בכוונת החברה לפתוח כ-5 סניפי דיסקאונט וכ-13 סניפי פארם במהלך השנה הקרובה. בנוסף, משקיעה החברה באמצעים טכנולוגים מגוונים ומתקדמים שיביאו לשירות טוב יותר ולמגוון גדול יותר של שירותים ללקוחות החברה, לרבות בניית מחסן רובוטי לחלוקה באינטרנט.


"בימים אלה, אנו פועלים במלוא המרץ לחיזוק השירות לקהל לקוחותינו בדרך של חדשנות טכנולוגית - עד סוף השנה הנוכחית אנו צפויים לסיים פריסה והטמעה של העגלות החכמות, 'מובייל שופר', בכל סניפי הרשת, ובכך נאפשר לציבור לקצר את זמני השהייה שלו בסניפים", מסרה יפית אטיאס, מנכ״לית משותפת. "כמו כן, בחודשים הקרובים אנו צפויים לסיים הסבת כל סניפי הרשת עם שילוט ומיתוג דיגיטלי, שיאפשרו לציבור לשלוט טוב יותר במחירי המוצרים על המדפים. נמשיך לשים דגש על התייעלות לוגיסטית תפעולית על מנת להבטיח מדפים מלאים ברצפת המכירה לאורך כל השנה. במהלך השנה הקרובה אנו צפויים לפתוח 5 סניפי דיסקאונט מזון ו-13 סניפי פארם, שיתווספו ל-60 סניפי דיסקאונט מזון ו-66 סניפי פארם הפעילים כיום. הצמיחה הצפויה בפעילות תסייע לנו בהמשך שיפור תנאי הסחר מול הספקים שיאפשרו לנו להמשיך ולהוזיל את המחירים לקהל לקוחותינו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


"אנו פותחים את שנת 2025 עם צמיחה בהיקפי הפעילות - אנו עוזרים לציבור להילחם ביוקר המחיה ולקוחותינו מצביעים ברגליים בסניפי הרשת, כמתבטא עם עלייה בפדיון חנויות זהות. אנו רואים גם ברבעון זה ירידה במחיר פריט ממוצע לפריט לעומת רבעון מקביל אשתקד ולעומת זאת כמות המוצרים לקניה ממוצעת עלתה בהשוואה לרבעון קודם", מסר רמי לוי, מנכ"ל משותף. "לקראת חג הפסח, העמקנו משמעותית את המבצעים ברשת במטרה להציע ללקוחותינו את סל המוצרים הזול ביותר, תוך הקפדה על איכות המוצרים והשירות המיטבי. אמנם מהלך זה השפיע על הרווחיות ברבעון, אך הוא מבטא את עוצמת הרשת ותורם לחיזוק המותג לאורך זמן. אנו נמשיך לשים את הצרכן במרכז כי הצרכן הוא היסוד של העסק. אנו ממשיכים לפעול בהתאם לתכנית האסטרטגית שלנו להאצת קצב הצמיחה, כאשר במהלך השנה הקרובה אנו צפויים לפתוח סניפי דיסקאונט חדשים בפריסה ארצית - מעכו שבצפון ועד דימונה בדרום. בכך, ננגיש את רשת רמי לוי לעוד מאות אלפי תושבים ברחבי הארץ ונסייע להם להתמודד עם אתגרי יוקר המחיה באמצעות מוצרים איכותיים במחירים הוגנים. אני שולח תפילה לשלומם של חיילי צה"ל, מחבק את המשפחות השכולות ומשפחות הפצועים, מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים ומייחל לשובם של החטופים. בימים אלה, יותר מתמיד - כוחנו טמון באחדותנו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימיYL 29/05/2025 20:37
    הגב לתגובה זו
    כידוע העם עובר ל תשלומים ב כרטיסי אשראי מזומן משמש רק לנכדים לוי חייב לשלב כרטיס אשראי מ שלו עם הטבות במחירי כרטיסי הטיסה אבל להקפיד על מטוסי איירבוס חדישים
  • 1.
    אלישמע 29/05/2025 20:11
    הגב לתגובה זו
    האוכל הלא כשר יותר זול ויותר בריא