נלחמת באמזון: טסקו הבריטית החלה לעבוד עם טריגו הישראלית
ענקית הקמעונאות הבריטית, טסקו, החלה לעבוד עם חברת הסטארט-אפ הישראלית, טריגו ויז'ן, וזאת כדי "לשפר עמדות" במלחמתה מול אמזון, ולהציע ללקוחתיה חווית קנייה ללא עצירה בקופה.
על פי הדיווח, רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בבריטניה החלה לעבוד עם חברת טריגו ויז'ן, שפיתחה מערכת של מצלמות ותוכנה המאפשרת לקמעונאים לחייב לקוחות באופן אוטומטי.
טסקו ורשתות סופרמרקטים נוספות מתמודדות כעת עם כוונתיה של אמזון לפתוח כ-3,000 חנויות אמזון Go בארה"ב, תוך כדי שהיא מרחיבה את השותפות שלה עם רשת מוריסון הבריטית.
צמצום הקופות יכול גם לעזור לטסקו ל"הרזות" את כוח העבודה שלה לאורך זמן ולשפר את שולי הרווח, כשהיא מתמודדת מול מתחרותיה, רשתות הדיסקאונט, אלדי ולידל הגרמניות.
- אמזון תשקיע 4.4 מיליארד דולר בניו-זילנד
- 1.27 מיליארד דולר באמזון - אקמן משנה כיוון: יותר טכנולוגיה פחות תשתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסקו אמרה בתחילת החודש כי היא בוחנת מגוון של טכנולוגיות חדשות, כולל גם משלוחים רובוטיים. "חנויות ללא קופה הן דבר אחד שאנחנו בודקים, אבל זה לא משהו שאנחנו מוכנים לצאת איתו החוצה עדיין", אמרה דוברת החברה וסירבה להגיב על כל השותפים העסקיים של הטכנולוגיה.
טריגו, שגייסה 7 מיליון דולר מורטקס ונצ'רס וחץ השקעות, שותפה גם עם רשת שופרסל, והשתיים עובדות על פיילוט בתל אביב במטרה להפיץ את המוצר בתוך כשנה.
מניית ה-FAANG שמקבלת המלצת קניה עם אפסייד של 50%
השיחות השוריות על מניית אמזון גוברות, כאשר האנליסט של Pivotal Group, מייקל לוין, פרסם היום סקירה ראשונה למניית אמזון והציב את ענקית הקמעונאות המקוונת עם דירוג קניה ויעד של 12 חודשים למחיר של 2,750 דולר, הגבוה ביותר מבין מחירי היעד שראינו עד כה.
"אמזון היא מניית חובה בכל תיק עם אפסייד עצום אפילו מכאן", כתב לוין בסקירתו, והוסיף כי הוא רואה את החברה כבעלת ניהול באיכות הגבוהה ביותר במגזר האינטרנט העולמי. לוין רואה את המעבר של אמזון למשלוח של יום אחד כ"צעד אסטרטגי מסיבי לקראת הדומיננטיות הקמעונאית הכוללת".
מחיר היעד של לוין מבוסס על אומדן שילוב כל החלקים לשנת 2020, ומשקף אפסייד של 50% לעומת מחיר הסגירה אמש בניו יורק.
אמזון היא "חביבת הקהל" בוול סטריט, כאשר 51 אנליסטים ממליצים למשקיעים לרכוש את מניותיה, בעוד שרק אנליסט אחד בודד ממליץ על "החזק", ואחד נוסף ממליץ למכור. ביום שישי האחרון, האנליסטים בפייפר ג'פרי אמרו כי מניית אמזון יכולה להגיע ל-3,000 דולר בתוך שנתיים או שלוש.