נלחמת באמזון: טסקו הבריטית החלה לעבוד עם טריגו הישראלית
ענקית הקמעונאות הבריטית, טסקו, החלה לעבוד עם חברת הסטארט-אפ הישראלית, טריגו ויז'ן, וזאת כדי "לשפר עמדות" במלחמתה מול אמזון, ולהציע ללקוחתיה חווית קנייה ללא עצירה בקופה.
על פי הדיווח, רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בבריטניה החלה לעבוד עם חברת טריגו ויז'ן, שפיתחה מערכת של מצלמות ותוכנה המאפשרת לקמעונאים לחייב לקוחות באופן אוטומטי.
טסקו ורשתות סופרמרקטים נוספות מתמודדות כעת עם כוונתיה של אמזון לפתוח כ-3,000 חנויות אמזון Go בארה"ב, תוך כדי שהיא מרחיבה את השותפות שלה עם רשת מוריסון הבריטית.
צמצום הקופות יכול גם לעזור לטסקו ל"הרזות" את כוח העבודה שלה לאורך זמן ולשפר את שולי הרווח, כשהיא מתמודדת מול מתחרותיה, רשתות הדיסקאונט, אלדי ולידל הגרמניות.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- השוד הענקי בלונדון והמוצר המהפכני ששינה את שוק הצילום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסקו אמרה בתחילת החודש כי היא בוחנת מגוון של טכנולוגיות חדשות, כולל גם משלוחים רובוטיים. "חנויות ללא קופה הן דבר אחד שאנחנו בודקים, אבל זה לא משהו שאנחנו מוכנים לצאת איתו החוצה עדיין", אמרה דוברת החברה וסירבה להגיב על כל השותפים העסקיים של הטכנולוגיה.
טריגו, שגייסה 7 מיליון דולר מורטקס ונצ'רס וחץ השקעות, שותפה גם עם רשת שופרסל, והשתיים עובדות על פיילוט בתל אביב במטרה להפיץ את המוצר בתוך כשנה.
חברת הסטארט-אפ הישראלית Riskified מבקשת לגייס 200 מיליון דולר
חברת הסטארט-אפ הישראלית Riskified המספקת שירותי מניעת הונאות בעסקאות ברשת, מבקשת לגייס עד 200 מיליון דולר, כך על פי אנשים שנחשפו לתוכניות החברה. הכספים שיגוייסו ישמשו למימון הרחבת פעילות חברת הטכנולוגיה הפיננסית אשר בסיסה בתל אביב, אמרו האנשים שביקשו להישאר בעילום שם. במקביל, Riskified שוקלת הנפקה ראשונית לציבור (IPO), אשר ייתכן ותתקיים עד שנה הבאה, אחד האנשים אמר. "Riskified איננה מתייחסת לתוכניותיה הפיננסיות", אמר נציג החברה. היקף ההונאות בתחום המסחר המקוון זינק בשנים האחרונות - וצמח מהר יותר באופן מהותי ביחס לשוק העסקאות המקוונות - תופעה זו צפויה לעלות לקמעונאים כ-130 מיליארד דולר ברחבי העולם במהלך חמש השנים הקרובות, כך על פי חברת המחקר Juniper Research. Riskified משתמשת בלמידת מכונה (Machine Learning) כדי לסנן פקודות חשודות ומספקת שירותים ללקוחות כגון סמסונג ו-Swarovski International, על פי אתר האינטרנט שלה. החברה, שנוסדה בשנת 2012, גייסה 64 מיליון דולר ממשקיעים כמו Qumra Capital, קרן ההון סיכון פיטנגו, Genesis Partners וחברת ההשקעות של ברנארד ארנולד (Bernard Arnault), יו"ר ומנכ"ל LVMH. עניין המשקיעים בחברות הסטארט-אפ הישראליות גדל בהתמדה בשלוש השנים האחרונות. ההשקעות בתחום צמחו בכ-37% בשנת 2018 לרמה של כ-856 מיליון דולר, כך על פי Start-Up Nation Central, ארגון הפועל שלא למטרות רווח, העוקב אחרי תעשיית הטכנולוגיה הישראלית. כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019
