נלחמת באמזון: טסקו הבריטית החלה לעבוד עם טריגו הישראלית
ענקית הקמעונאות הבריטית, טסקו, החלה לעבוד עם חברת הסטארט-אפ הישראלית, טריגו ויז'ן, וזאת כדי "לשפר עמדות" במלחמתה מול אמזון, ולהציע ללקוחתיה חווית קנייה ללא עצירה בקופה.
על פי הדיווח, רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בבריטניה החלה לעבוד עם חברת טריגו ויז'ן, שפיתחה מערכת של מצלמות ותוכנה המאפשרת לקמעונאים לחייב לקוחות באופן אוטומטי.
טסקו ורשתות סופרמרקטים נוספות מתמודדות כעת עם כוונתיה של אמזון לפתוח כ-3,000 חנויות אמזון Go בארה"ב, תוך כדי שהיא מרחיבה את השותפות שלה עם רשת מוריסון הבריטית.
צמצום הקופות יכול גם לעזור לטסקו ל"הרזות" את כוח העבודה שלה לאורך זמן ולשפר את שולי הרווח, כשהיא מתמודדת מול מתחרותיה, רשתות הדיסקאונט, אלדי ולידל הגרמניות.
- השוד הענקי בלונדון והמוצר המהפכני ששינה את שוק הצילום
- יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסקו אמרה בתחילת החודש כי היא בוחנת מגוון של טכנולוגיות חדשות, כולל גם משלוחים רובוטיים. "חנויות ללא קופה הן דבר אחד שאנחנו בודקים, אבל זה לא משהו שאנחנו מוכנים לצאת איתו החוצה עדיין", אמרה דוברת החברה וסירבה להגיב על כל השותפים העסקיים של הטכנולוגיה.
טריגו, שגייסה 7 מיליון דולר מורטקס ונצ'רס וחץ השקעות, שותפה גם עם רשת שופרסל, והשתיים עובדות על פיילוט בתל אביב במטרה להפיץ את המוצר בתוך כשנה.
מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד לטסלה בתרחיש הגרוע ל-10 דולר
טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי, אשר קיצצו את מחיר היעד בתרחיש הגרוע ביותר עבור המניה ל-10 דולר בלבד על רקע החששות כי שוק המכונית החשמליות רווי. "הביקוש הוא לב הבעיה", אמרו האנליסטים בראשות אדם ג'ונאס. "טסלה גדלה בקצב מהיר מדי יחסית לביקוש בטווח הקרוב, באופן אשר מכביד על תוצאותיה". ג'ונאס הוריד את מחיר היעד שלו בתרחיש 'דובי' למניות טסלה מאומדן קודם של 97 דולר, בהנחה שטסלה תחמיץ את תחזית המכירות הנוכחית בסין בכמחצית, ושמר על מחיר יעד מרכזי של 230 דולר. טסלה משכה לא מעט ביקורת לאחרונה ברקע לנתוני משלוחים חלשים. החברה מסרה רק 63,000 מכוניות ברבעון הראשון, אך מצפה לספק עד 100,000 מכוניות ברבעון השני. להכות את היעד לשנה כולה תהיה "משימת הרקולס", אמר דן איבס, אנליסט דן ודס ביום ראשון. כדי להגדיל את הביקוש, טסלה תצטרך להתרחב באגרסיביות לתוך סין ולהציע כלי רכב במחיר נמוך יותר, על פי ג'ונאס ממורגן סטנלי. המתחים המסחריים בין ארה"ב לסין וסביבת השוק בינה לבין המתחרים החדשים מעמידים את האסטרטגיה הזו בסיכון. טסלה ירדה ב-38% מתחילת השנה וביום שני פרצה את רמת ה-200 דולר למניה, לפני שסגרה בעלייה של 2.7% במחיר 203.36 דולר. המנכ"ל אילון מאסק קרא בשבוע שעבר לסקירה של כל ההוצאות של החברה, תוך התרעה על ירידה משמעותית בהכנסות. מאסק גם העלה חששות בנוגע לשריפת המזומנים של החברה, בהתייחסו לטסלה שהפסידה 700 מיליון דולר ברבעון הראשון. יצרנית הרכב גייסה לאחרונה כ-2.4 מיליארד דולר, אך מאסק אמר שזה לא יספיק לזמן רב. טסלה אינה לבדה במאבק בשווקים עולמיים חלשים יותר, כולל סין. הבנק המרכזי של גרמניה הזהיר את תעשיית הרכב של המדינה - אחד מעמודי התווך של הכלכלה האירופאית הגדולה ביותר – כי היא צפויה לעמוד בפני צרות נוספות עם ההאטה של סין. השפל, בשילוב עם מתחי הסחר בין ארה"ב לסין, מגיע בדיוק כאשר יצרניות הרכב פועלות במרץ לפתח מכוניות חשמליות.
