נלחמת באמזון: טסקו הבריטית החלה לעבוד עם טריגו הישראלית
ענקית הקמעונאות הבריטית, טסקו, החלה לעבוד עם חברת הסטארט-אפ הישראלית, טריגו ויז'ן, וזאת כדי "לשפר עמדות" במלחמתה מול אמזון, ולהציע ללקוחתיה חווית קנייה ללא עצירה בקופה.
על פי הדיווח, רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בבריטניה החלה לעבוד עם חברת טריגו ויז'ן, שפיתחה מערכת של מצלמות ותוכנה המאפשרת לקמעונאים לחייב לקוחות באופן אוטומטי.
טסקו ורשתות סופרמרקטים נוספות מתמודדות כעת עם כוונתיה של אמזון לפתוח כ-3,000 חנויות אמזון Go בארה"ב, תוך כדי שהיא מרחיבה את השותפות שלה עם רשת מוריסון הבריטית.
צמצום הקופות יכול גם לעזור לטסקו ל"הרזות" את כוח העבודה שלה לאורך זמן ולשפר את שולי הרווח, כשהיא מתמודדת מול מתחרותיה, רשתות הדיסקאונט, אלדי ולידל הגרמניות.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסקו אמרה בתחילת החודש כי היא בוחנת מגוון של טכנולוגיות חדשות, כולל גם משלוחים רובוטיים. "חנויות ללא קופה הן דבר אחד שאנחנו בודקים, אבל זה לא משהו שאנחנו מוכנים לצאת איתו החוצה עדיין", אמרה דוברת החברה וסירבה להגיב על כל השותפים העסקיים של הטכנולוגיה.
טריגו, שגייסה 7 מיליון דולר מורטקס ונצ'רס וחץ השקעות, שותפה גם עם רשת שופרסל, והשתיים עובדות על פיילוט בתל אביב במטרה להפיץ את המוצר בתוך כשנה.
ממשל טראמפ ביקש הצגת מחירי תרופות בפרסומות; בית הדין דחה
ממשל טראמפ חרג מסמכותו כשביקש לאלץ את חברות התרופות לכלול את מחיר התרופות שלהן בפרסומות, כך קבעו אמש השופטים הפדרלים בארה"ב. יצרניות התרופות וביניהן מרק, אלי לילי ואמג'ן תבעו את הממשלה בחודש שעבר כשלטענתן יש לחסום את התקנות אשר מחייבות אותן לכלול מחירי תרופות במודעות ופרסומות, כאשר לדבריהן מדובר בחלק מרכזי של שיווק תרופות. אבל החוק, אשר משרד הבריאות אמר כי ניתנה לו הסמכות ליישמו "פשוט לא תומך ברעיון - לפחות לא באופן ברור מבחינה רעיונית – ומפעיל כוח מרחיק לכת לווסת את שיווק תרופות מרשם", אמר בפסק הדין, שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב, עמית פ'. מהטה. "אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית המשפט ונפעל יחד עם משרד המשפטים על הצעדים הבאים", אמרה קייטלין אוקלי, דוברת משרד הבריאות. דובר לילי, מארק טיילור, אמר כי החברה שמחה על פסק הדין, והוסיף כי לילי מחויבת לסייע בפתרון פתרונות לצמצום עלויות ביטוח הבריאות של הצרכנים. נציגים של מרק ואמג'ן לא הגיבו להחלטה. פסק הדין הוא מכה למאמץ הממשלתי לכפות ירידה במחירי התרופות ועלויות ביטוח הבריאות לצרכנים, וזאת כאשר בהנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ ומזכיר שירותי הבריאות אלכס אזר, כתב הממשל תכנית אב של תקנות פוטנציאליות. אבל חלק מהמאמצים השאפתניים ביותר, כגון תוכנית החזרים על ידי חברות הפארמה, והצמדת מחירי התרופות בארה"ב למחירים בשאר העולם, טרם גובשו, ובעוד שישנה הסכמה רחבה לפעול למען הורדת מחירי התרופות בקונגרס, המחוקקים עדיין לא הצליחו להעביר כל חקיקה בנושא. לדבריו של מהטה, ללא חוק חדש, ידיו של הממשל הן עדיין מחוץ לתחום. "אם נקבל את טענותיו של משרד הבריאות נפתח למעשה את הדלת לכל רגולוציה או שינוי מדיניות עם הגיון מסוים שעשוי להוביל לחיסכון בעלויות לתוכניות מדיקייר ומדיאייד", כתב מהטה. הרגולציה "מייצגת שינוי משמעותי ביכולת של משרד הבריאות להסדיר את שוק התרופות". יצרני תרופות רבים, כולל לילי ואמג'ן, הקימו אתרי אינטרנט בהן הן מציגות מחירים, אך טענו כי הכללתם במודעות עלולה לגרום לחולים להיות מפוחדים מהטיפול. מהצד השני, ממשל טראמפ אמר כי אילוץ היצרניות לחשוף את מחירי התרופות, אשר עלו בחדות בשנים האחרונות, יכול להוזיל את המחירים.
