196
צילום: פוטוליה

רלוונטיות שקשה להתחרות בה – לימודי תקשורת

החיפוש אחר תחום לימודים כללי אותו מעוניינים ללמוד ומסלול לימודים ספציפית אליו מעוניינים להירשם הוא בדרך כלל חיפוש מבלבל ומאתגר, במיוחד עבור צעירות וצעירים אשר אינם יודעים באיזה כיוון לבחור מבין שפע המסלולים והתחומים הפתוחים בפניהם. 
תוכן בחסות |

עבור כל מי שמחפש אחר תחום מעניין אשר גם רלוונטי ביותר לחיים של כולנו, לימודי תקשורת הם  אחד התחומים הרלבנטיים ביותר לעולם של היום.

עולם התקשורת של 2020 הוא המורכב והמעניין ביותר בהיסטוריה

מדוע דווקא התחום של לימודי תקשורת הוא מהרלוונטיים, התוססים והמעניינים ביותר בעולם הלימודים של ימינו? מכיוון שנכון ל 2020, עולם התקשורת עצמו הוא מורכב, עשיר ו"תוסס" יותר מאי פעם.

כפי שאנו רואים בשנים האחרונות ממש, עולם התקשורת של היום אשר מחובר באופן חסר תקדים למיליארדי אנשים בכל העולם באמצעות הסמארטפונים ושלל המכשירים האחרים המאפשרים גישה מיידית ורציפה לאינטרנט משפיע באופן ישיר ומשמעותי על התהליכים השונים המתרחשים בעולם ובחברה האנושית.

למשל, היכולת להשפיע על תוצאות הבחירות החשובות כל כך לנשיאות ארצות הברית נמצאת כיום בידיהם של אינספור אנשים וגופים שונים אשר מתמחים בצורה זו או אחרת במדיה החברתית. בעוד קבוצת "משפיענים" יכולים להגיע בתקשורת החברתית של היום ישירות למאות מיליוני בני אדם באופן שוטף ולהשפיע על דעתם וראיית העולם שלהם, התקשורת בכללותה הפכה לכלי אפקטיבי, מתוחכם ומשוכלל יותר מאי פעם בעבר.

לכל זה השלכות ישירות כמובן גם על כל מי שבוחר בלימודי תקשורת כתחום הלימודים בו יתמחה – ככל שהשפעתה של התקשורת על עולמנו חזקה ומורכבת יותר, כך אנשים המתמחים בעולם התקשורת הופכים להיות רלוונטיים יותר בעולם וספציפית בשוק העבודה, מה שעשוי להבטיח היצע לתעסוקה עתידית עשיר יחסית, ומגוון רחב של קריירות פוטנציאליות אטרקטיביות ביותר.

לימודי תקשורת במכללה מובילה בתחום עם ערך מוסף

ניתן להירשם ללימודי תקשורת במספר מוסדות בארץ אך היתרון בהרשמה לתכנית זו במכללת אורנים  הוא שילוב התואר עם תעודת הוראה בתחום מה שנותן  לבוגרי התואר אפשרות להשתלב בהוראה  בבתי הספר העל יסודיים כמורים וכמובילי מגמות תקשורת.

לאנשי מקצוע מעולם התקשורת, ובאופן כללי לכל מי שפונה ללימודי תקשורת כיום, יש סיכויים גבוהים כאמור למצוא את דרכם לאחר סיום הלימודים, בין אם בתחום של הוראת תקשורת ובין אם באינספור תחומי עיסוק אחרים הקשורים באופן ישיר או עקיף לעולם התקשורת.

במסגרת לימודי התקשורת באורנים נחשפים הסטודנטים למגוון תחומים כמו עשיית סרטים, בימוי צילום ועריכה, צילום, שידורי רדיו, כתיבה עיתונאית רטוריקה ועוד. כאשר לצד הלימודים העיוניים מתנסים הסטודנטים גם בפרקטיקה של עולם התקשורת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת