רלוונטיות שקשה להתחרות בה – לימודי תקשורת
עבור כל מי שמחפש אחר תחום מעניין אשר גם רלוונטי ביותר לחיים של כולנו, לימודי תקשורת הם אחד התחומים הרלבנטיים ביותר לעולם של היום.
עולם התקשורת של 2020 הוא המורכב והמעניין ביותר בהיסטוריה
מדוע דווקא התחום של לימודי תקשורת הוא מהרלוונטיים, התוססים והמעניינים ביותר בעולם הלימודים של ימינו? מכיוון שנכון ל 2020, עולם התקשורת עצמו הוא מורכב, עשיר ו"תוסס" יותר מאי פעם.
כפי שאנו רואים בשנים האחרונות ממש, עולם התקשורת של היום אשר מחובר באופן חסר תקדים למיליארדי אנשים בכל העולם באמצעות הסמארטפונים ושלל המכשירים האחרים המאפשרים גישה מיידית ורציפה לאינטרנט משפיע באופן ישיר ומשמעותי על התהליכים השונים המתרחשים בעולם ובחברה האנושית.
למשל, היכולת להשפיע על תוצאות הבחירות החשובות כל כך לנשיאות ארצות הברית נמצאת כיום בידיהם של אינספור אנשים וגופים שונים אשר מתמחים בצורה זו או אחרת במדיה החברתית. בעוד קבוצת "משפיענים" יכולים להגיע בתקשורת החברתית של היום ישירות למאות מיליוני בני אדם באופן שוטף ולהשפיע על דעתם וראיית העולם שלהם, התקשורת בכללותה הפכה לכלי אפקטיבי, מתוחכם ומשוכלל יותר מאי פעם בעבר.
לכל זה השלכות ישירות כמובן גם על כל מי שבוחר בלימודי תקשורת כתחום הלימודים בו יתמחה – ככל שהשפעתה של התקשורת על עולמנו חזקה ומורכבת יותר, כך אנשים המתמחים בעולם התקשורת הופכים להיות רלוונטיים יותר בעולם וספציפית בשוק העבודה, מה שעשוי להבטיח היצע לתעסוקה עתידית עשיר יחסית, ומגוון רחב של קריירות פוטנציאליות אטרקטיביות ביותר.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לימודי תקשורת במכללה מובילה בתחום עם ערך מוסף
ניתן להירשם ללימודי תקשורת במספר מוסדות בארץ אך היתרון בהרשמה לתכנית זו במכללת אורנים הוא שילוב התואר עם תעודת הוראה בתחום מה שנותן לבוגרי התואר אפשרות להשתלב בהוראה בבתי הספר העל יסודיים כמורים וכמובילי מגמות תקשורת.
לאנשי מקצוע מעולם התקשורת, ובאופן כללי לכל מי שפונה ללימודי תקשורת כיום, יש סיכויים גבוהים כאמור למצוא את דרכם לאחר סיום הלימודים, בין אם בתחום של הוראת תקשורת ובין אם באינספור תחומי עיסוק אחרים הקשורים באופן ישיר או עקיף לעולם התקשורת.
במסגרת לימודי התקשורת באורנים נחשפים הסטודנטים למגוון תחומים כמו עשיית סרטים, בימוי צילום ועריכה, צילום, שידורי רדיו, כתיבה עיתונאית רטוריקה ועוד. כאשר לצד הלימודים העיוניים מתנסים הסטודנטים גם בפרקטיקה של עולם התקשורת.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
