עסקים
צילום: אתר דורון עמית

האם זה הזמן לפתוח עסק?

כן, זה הזמן לפתוח עסק! תנו לי לחזור עם זה אחורה רגע, רברס לשנייה אחת. מה הייתה השאלה? האם זה הזמן לפתוח עסק? אני מבין, כנראה שאני מתבקש להסביר עכשיו את הטענה שלי.

תוכן בחסות |

ניהול עסק זאת משימה, זה שירות (קרדיט: אתר דורון עמית)

ובכן, כדי לא להשאיר אותך יותר מדי זמן מול המסך - שכן יש עולם לראות, ואולי גם עסקים לבנות - אני אקצר ואגיד בפשטות מה אני חושב על כך, ואיך אני רואה אני פני הדברים.

עסק, זו משימה. זה שירות.

אנחנו רואים אדם אחר, שצריך משהו - אנחנו מושיטים יד. לא תמיד, לא בכל פעם, לא באופן אוטומטי. אך כנראה יש בתוכנו משהו שרעב להעניק, רעב לתת, רוצה להיות בשירות.

עסק זו רק הדרך שלנו להפוך את זה לתעשייתי, לקנה מידה גדול יותר, ליציב ועוצמתי יותר. כמו לשים מאחורה הושטת היד שלנו מנוע עסקי, שמגיע ליותר אנשים ועושה זאת במידה מכוונת יותר.

עסק זה רק עבור אנשים שרציניים בנוגע למשימה שלהם, לשירות שהם רוצים להביא לעולם. כי כשאנחנו יודעים מי אנחנו, ומה באנו לעשות כאן - זה נהיה ממש פשוט. אנחנו יודעים שאנחנו נעשה את זה בכל מקרה, גם אם לא ישלמו לנו. כי זה שוב, זה משמעותי, זה אנחנו.

זה חלק מהליבה שלנו, לתת מעצמנו בצורה שאנחנו מרגישים שזה נכון לתת מעצמנו.

ועסק, זה פשוט השלכה של זה. זה פשוט בניה של מבנה שתומך בזה. זה פשוט מתווה כלכלי שמאפשר לנו לעשות את זה, תוך שאנחנו מקבלים בחזרה חלק מהאנרגיה שהשקענו, או את כולה ואף מעבר לה - בדמות כסף. התממשות פיזית של האנרגיה שהשקענו, כדי לגשת לאדם אחר ולעזור לו עם משהו שהוא צריך.

להחליט שיש לנו מה להעניק וללכת על זה! פתיחת עסק חדש (קרדיט: pexels)

אז, האם יש זמן טוב לעשות את זה? 

כן, כאשר אנחנו מוכנים. כאשר אנחנו יודעים שיש לנו דבר מה לתת. כאשר יש לנו קריאה להתרחב, לצעוק מהגגות - "אני כאן, אני פה כדי לתת, מי ייקח ממני מה שיש לי להעניק?".

זה הזמן הכי טוב לעשות את זה, לפתוח עסק ולתת כל מה שיש לנו כדי לבנות אותו. כי אנחנו רציניים, מחויבים, מסורים - ותאכלס, היינו עושים זאת בכל מקרה, גם מבלי לפתוח עסק. אז מה אכפת לנו לעשות את זה בקנה מידה מסור יותר (למשימה), וגם להכין את הקרקע שלנו תוך כדי, בכך שנקבל תשלום על שירותינו? זה רק שווה, רק לגיטימי, רק נכון.

אף אחד לא רוצה לקבל עזרה בלי להעניק משהו בחזרה, גם אם הוא לא מודע לזה. זו לפחות הבנתי ודעתי, מהפרספקטיבה שלי, את הטבע האנושי ומעבר לו.

כשאנחנו עוזרים לאנשים, עם דברים שהם באמת צריכים - ומכל הלב - איך הם יכולים שלא לרצות לתת לנו כסף בחזרה? או בכלל?

לא משנה התקופה, לא משנה המצב הכלכלי שלהם, לא משנה מה הם תכננו לעשות עם הכסף הזה או מה הם חושבים על אנשים/עסקים כמונו - כשאדם מקבל משהו שיקר לו, הוא מתרחב ורוצה לתת בחזרה. כך עסקים גדולים ומשגשגים.

על החשיבות של ייעוץ עסקי

אלה הם פשוט פני הדברים, כמיטב יכולתי לתפוש אותם.

כך שאם יש זמן טוב או רע לפתיחת עסק - אינני יודע. אני רק מבין שכאשר יש לנו משימה, חשוב שנתחיל לצעוד בה, ולממש את החלק בה שאנחנו מרגישים לנכון לממש. וכאשר אנחנו עושים זאת נכון, ומסורים באמת - ואנשים רוצים להרעיף עלינו כספים, כי, באמת, הקסמנו אותם - ומגיע לנו על השירות הנפלא שאנחנו מספקים - האם יש זמן שיכול להיות "רע" עבור זה?

 

אז, הזמן לפתיחת עסק לא נקבע על ידי פרמטרים של מגיפה, משבר, מצב כלכלי, שוק מניות, התפתחות טכנולוגית וכן הלאה. אלא על פי השעון הפנימי. האם זה הזמן שלך?

אם כן, אני תומך אותך ובך לענות לקריאה שלך.

אני דורון עמית, אני יועץ שיווקי ועסקי. אני לא רוצה ממך דבר, מלבד זה שתקשיב לקריאה הפנימית שלך. אם תצטרך את עזרתי - אני כמובן אתן אותה, זה חלק מהמשימה שלי, לכן אני פה - לכן אני מדבר דרך המילים האלה.

ודרך המילים של כל אחד אחר, שאומר את המסר הזה, שאם הוא נמצא באתר שלי  - סימן שאני מסכים איתו. תקשיב לעצמך, תקשיב לקריאה הפנימית שלך - ואל תוותר על העוצמה שלך לממש, להגשים ולהיות מי שאתה באמת. כי העסק שלך הוא רק הביטוי של ההסכמה שלך לחיות בגדול, בעוצמה ולהיות בשירות.

דורון עמית – 50 שנות ניסיון בעולם העסקי (קרדיט: אתר דורון עמית)

אז מה עושים עכשיו? לאן מתקדמים עם המידע הזה?

זה פשוט, כשיש לך בהירות על הכיוון בו אתה רוצה ללכת, אתה פשוט מתחיל לצעוד שם. זה יכול להיות אבסטרקטי, כמו תחושה כללית… "הייתי רוצה לעזור לאנשים להרגיש טוב"... 

ולפתע, יום אחד אתה יושב במסעדה, ואתה רואה שזה מה שהמסעדה מסייעת לאנשים להגשים. ואתה מבין - "היי, אולי זו יכולה להיות גם הדרך שלי", או כל דרך אחרת, וכל תצורה אחרת של עסק. 

ועכשיו אתה יודע, יש לך תשוקה, יש לך רעיון כללי איך לבטא אותה בעולם הפיזי ולכן גם העסקי, וזה הכיוון הנוכחי שלך. שיכול עוד להשתנות בהמשך, ובהתאם למה שיגיע ויבוא.

האם תעצור כאן, ותגיד, ובכן - "אינני יודע אם זה הזמן הטוב ביותר לפתוח עסק כרגע, מתושלח הגנן המקומי, לדוגמה לא הרוויח החודש כמו בחודש שעבר"... 

זו שאלה מצוינת. האם תיתן לקולות הפחד לשנע אותך מהמקום בו אתה רוצה להיות? האם תיתן לספקות להניע אותך מהייעוד שלך? האם תוותר על העסק שנועדת לפתוח בשלב זה של חייך?

ואתה יודע שזה נכון לך, כי כל הקולות אומרים שזה נכון. כי העולם מעודד אותך לזה. כי אתה חושב על זה הרבה. כי אתה יודע שיש לך הרבה לתת, גם אם לא בטוח בדיוק עדיין איך, מדוע ולמה.

אבל אתה יודע, שזה שלך. לכן זה הכיוון, שאפשר להתקדם בו. והשאלה היחידה היא - האם זה נכון עבורי ממש עכשיו? כי אם כן, אז תלך על זה. בחיי אלוהים תלך על זה.

כי אתה לא רוצה לוותר לעצמך על סמך ספקות, המבוססים על פחדי ילדות ופרשנויות לא מעודכנות, של הדרך בה אתה רואה את המציאות.

תסמוך על עצמך, תסמוך על הדרך שלך, תדע שאתה הולך בכיוון טוב. תראה את העולם שם בחוץ, ואת המגמה שלו כאירוע שקורה למישהו אחר, שאין לך חלק בו. כי זה לא משנה אם העולם "במצב טוב" או שלא. אין לזה השפעה עליך. אם אין לך משימה, ואין לך תשוקה, ואתה לא באמת עוזר לאף אחד כמו שהיית רוצה, אז "הטוב" שמתרחש כעת בעולם לא ישפיע עליך כלל, לא כמו שהוא משפיע על מי שבאמת נמצא על המסלול שלו. ואם אתה דווקא חושב שכעת זה זמן "רע" לעשות דברים - זה עדיין לא ישפיע עליך, כי אתה תולה את מידת ההצלחה שלך על מה שקורה בחוץ, ולא על עקרונות אוניברסליים עמוקים של שירות והסכמה להיות במסירות לדרך שלך.

אל תראה מה שקורה בחוץ כסממן למה שעלייך לעשות, או למה שעל אנשים אחרים לעשות. מה שקורה בחוץ זה תוצאה של דברים שאין להם קשר לעסק שאתה רוצה לבנות, מלבד זה שהעסק שאתה רוצה לבנות יוסיף ערך מוסף למה שקורה בחוץ, ובכך מה שקורה בחוץ ייראה טוב יותר, לאדם הבא שיירצה לפתוח עסק, גם כן.

תמצא כאן מעל 1,600 המלצות לניהול עסקים

ומעגל הקסמים יכול להמשיך ולהתרחב.

האם זה אומר שאוטומטית, תדע מה נכון לעשות? שתכיר את הזירה העסקית? שיהיו לך את כל המיומנויות? לא, לא בהכרח. אין זה אומר שאתה לא יכול או לא צריך לבקש עזרה.

אני כאן, ואשמח לסייע בכל זה. אני אוהב להפוך את המטא-פיזי לפרקטי, לבר-ביצוע. בוא נדבר, ונראה מה אפשר להוליד יחדיו.

תודה על קריאתך, צא לדרך.

דורון עמית – יועץ עסקי להצלחה!

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: ChatGPTצילום: ChatGPT

דמוגרפיה פוגשת את הכסף הגדול: Longevity נדל״ן


מה מושך את ההון הגדול לענף הדיור המוגן, מי הם השחקנים המרכזיים בתחום, אילו רשתות מובילות את השוק, ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים 


נושאים בכתבה דיור מוגן

בישראל של השנים האחרונות, תחום הדיור המוגן הפך מאפיק נדל"ני נישתי למוקד משיכה חזק עבור חברות הענק במשק וגופים מוסדיים. עם ביקושים הולכים וגדלים, תשואות יציבות, ותמיכה של מגמות דמוגרפיות ארוכות טווח, קרנות, בנקים וחברות ביטוח מתחרות על מקום בחזית הענף. מה מושך את ההון הגדול לענף? מי הם השחקנים המרכזיים? אילו רשתות מובילות את השוק? ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים? 

מה מניע את שוק הדיור המוגן בישראל?

השקעה בדיור מוגן בישראל מתבססת על שלושה מנועי צמיחה מרכזיים: ביקוש יציב, דמוגרפיה צפויה ומודל הכנסות רב שכבתי.
הזדקנות האוכלוסייה:  לפי הדיווח של משרד הממשלה ומשרד הבריאות, בשנת 2022 כבר נמנו בישראל כ-1.2 מיליון בני 65 ומעלה שהם כ-12.4% מהאוכלוסייה והתחזיות מצביעות על גידול משמעותי עד 2035. אז צפוי מספרם להגיע ליותר מ-1.6 מיליון, כמעט 14% מהאוכלוסייה
תוחלת חיים גבוהה: כיום עומדת תוחלת החיים בישראל על כ-80.7 שנים בקרב גברים וכ-84.8 שנים בקרב נשים. נתון זה ממקם אותנו במקום גבוה יחסית, ומעיד על מגמת התארכות חיים שפועלת כיום במדינה. הביקוש למגורי איכות עם שירותי קהילה ותמיכה רפואית צפוי להמשיך ולגדול.
מודל הכנסות יציב: הרשתות פועלות בשיטה המשלבת פיקדון ראשוני (לעיתים של מאות אלפי עד מיליוני שקלים) עם דמי אחזקה חודשיים היוצרים תזרים חודשי בטוח לצד רווחי הון בשלב החתימה והאכלוס. בנוסף, שיעורי התפוסה ברשתות המובילות גבוהים גם בתקופות כלכליות מאתגרות.

רשתות הדיור המוגן המושקעות והמובילות בישראל 

בישראל פועלות כ־11 רשתות גדולות ועוד עשרות קטנות, המפעילות יחד כ־93 בתי דיור מוגן עם כ־14,500 יחידות דיור.

מי הם המשקיעים הגדולים?

הענף הישראלי ראה בשנים האחרונות כניסה של משקיעים מגוונים- מבנקים ועד חברות ביטוח וקבוצות נדל"ן ענק:

יתרונות ההשקעה לשכבות הביניים

כניסת החברות הגדולות והגופים המוסדיים לתחום הדיור המוגן אינה רק מהלך עסקי. היא גם מנוף משמעותי להרחבת הנגישות עבור שכבות הביניים. היקפי ההשקעה הגבוהים מאפשרים לרשתות להקים מתחמים בקנה מידה רחב, לשלב מספר רמות שירות ומחירים, ולהציע יחידות דיור בגדלים שונים. כך, שגם מי שמחזיק בהון מוגבל יחסית יכול למצוא מענה מתאים. בנוסף, לגופים גדולים יש יכולת לנצל יתרונות לגודל: מימון זול יותר, ניהול תפעולי יעיל, ורכישת שירותים בהיקפים גדולים ולהוזיל חלק מהעלויות לדייר הסופי. במודלים אלה, הפיקדון הראשוני מוחזר ברובו ליורשים, והדיירים בוחרים את סל השירותים שמתאים להם.
התוצאה היא שלזוגות פנסיונרים מהמעמד הביניים נפתח חלון הזדמנויות ליהנות ממגורים בסביבה מוגנת, עם שירותי בריאות וקהילה פעילה.