עסקים קטנים לא צריכים משאבים גדולים להצלחה עסקית
שיווק ומיתוג עסקים מאפשר להם להגדיל את מספר הלקוחות ולפנות לקהלי יעד חדשים. הבעיה היא שבניגוד לחברות גדולות, לבעלי עסקים קטנים יש תקציב מוגבל. כתוצאה מכך, השאיפה של אותם בעלי עסקים צריכה להיות ניצול כמה שיותר אפקטיבי של המשאבים שעומדים לרשותם. למזלם, כיום ברור שעסקים קטנים לא צריכים משאבים גדולים כדי להגיע להצלחה עסקית.
פתרונות השיווק שמעניקים כיום את הערך הגבוה ביותר לעסקים קטנים נמצאים במרחב הדיגיטלי – או במילים אחרות, באינטרנט. מגוון רחב של פלטפורמות שיווק דיגיטליות מאפשרות לבעלי עסקים להציג את המוצר או השירות שלהם, לפנות באופן ישיר אל קהל היעד ולהגדיל את הנוכחות באינטרנט. בטווח הארוך, אותן פלטפורמות גם מבטיחות יחסי ציבור שיעזרו לעסקים להתמודד עם רגעי משבר.
מה הערך של פלטפורמות שונות מבחינת המיתוג?
ייעוץ עסקי מבוסס כיום על פלטפורמות שיווק דיגיטליות כי הוא מעניק ערך מוסף. ראשית, בעזרת מיתוג עסקי ברשתות חברתיות למשל אפשר ליצור שיח סביב המוצר או השירות וכך להגדיל את מספר הלקוחות הפוטנציאליים שמתעניינים בו. בפועל, בעלי עסקים קטנים גם מקבלים את החופש לבחור האם להשתמש ברשתות חברתיות שפונות לצעירים כמו אינסטגרם – או להתמקד ברשתות חברתיות ותיקות יותר כגון פייסבוק.
שנית, פלטפורמת שיווק מהסוג של גוגל כמנוע חיפוש מאפשרת לבעלי עסקים קטנים לטרגט את קהל היעד שלהם. כאן הערך הוא פניה מדויקת אל מי שבאמת מתעניין במוצר או בשירות של עסקים קטנים, כמו גם יצירת בידול מול העסקים הגדולים. במובן הזה, הערך הוא הפיכת החיסרון ליתרון וניצול היתרונות של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים עד שרואים תוצאות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העולם עובר לדיגיטל
המעבר לדיגיטל מוכיח את עצמו בגלל עלויות יחסית נמוכות ותוצאות בזמן אמת. הוא מתאים לעסקים קטנים ומאפשר להם ניצול משאבים. מעבר לכך, יש משמעות לשיח ברשת האינטרנט ולחשיפה לקהל הרלוונטי.
שיווק דיגיטלי מוצלח נמדד ביכולת שלו להפוך מסר מסוים לוויראלי ולעזור לו להתפשט. כאשר המסר מתפשט בצורה אורגנית, המשמעות היא שבעל העסק מגדיל את מספר הלקוחות שנחשפים אליו בלי שהוא יצטרך לשלם על כך.
בשורה התחתונה, כדאי לעסקים קטנים לבצע מיתוג ושיווק בדיגיטל. האינטרנט מגלם בתוכו שורה ארוכה של יתרונות עבור בעלי עסקים קטנים והוא מאפשר להם להתחרות בתאגידים בינלאומיים. מלבד מהירות, זמינות ועלויות נמוכות, שיווק דיגיטלי מציע ערך גבוה גם לעסקים דלי תקציב והוא יכול להוביל אותם להצלחה משמעותית.
צילום: Shutterstockשטיינמץ עמינח ושות': סוף שנה מתקרב, האם אתם באמת מרוצים מרואה החשבון שלכם?
אם אתם מרגישים שהרואה חשבון שלכם לא מסביר מספיק, שאין תכנון מס, שהשירות איטי, שאין חשיבה קדימה, שאתם משלמים יותר מדי מס - כדאי שתשקלו להחליף
סוף השנה הוא הזמן שבו האמת יוצאת החוצה. דו"חות, מקדמות, תכנון מס, סגירת ספרים, הצהרות הון: זו התקופה שבה רואה החשבון שלכם צריך להיות הכי חד, הכי זמין והכי מקצועי.
אבל זו גם התקופה שבה בעלי עסקים רבים מתחילים לשאול את עצמם את השאלה שלא נעים לשאול: האם רואה החשבון שלי באמת עובד בשבילי, או שאני פשוט עוד תיק על המדף?
רואה חשבון הוא לא עובד של רשות המסים - מטרתו להביא לתוצאת המס המיטבית ללקוח
הרבה בעלי עסקים מרגישים לפעמים שהרואה חשבון “מייצג את מס הכנסה”, ושאירועים כמו:
זה מה שצריך לשלם, אין מה לעשות עם זה, תשאיר את הניירת ותבוא בשנה הבאה, אי־אפשר לשנות עכשיו כלום וכו', הופכים להיות שגרתיים. אבל זו טעות מהותית.
- "ה-AI מצמצם משמעותית את עבודת הביקורת של רואי החשבון" - קריירה בעידן ה-AI
- כששותף במשרד רואי חשבון עושה "טובה" לעובד למרות שהוא עובר על החוק - מה קבע בית המשפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רואה החשבון שלכם הוא לא זרוע של רשות המסים, הוא המגן שלכם מולה.
תפקידו לא רק להעביר דו"חות בזמן, אלא לחשוב עבורכם, לייעץ, למנוע טעויות, לייצר סדר ולהקטין את חבות המס שלכם, במסגרת החוק.
