שכונת ניות – המועדפת על תושבי ירושלים
בלב ירושלים, בשכונת ניות המוקפת מבני תרבות, ציבור ואומנות, שוכן פרוייקט "מוזיאון רזידנס", המזמין בימים אלה את תושבי העיר לשוב ולהתאהב בבירת ישראל, ונותן להם את כל הסיבות לעבור דירה ולהישאר בבירה
מאזן ההגירה השלילי שמאפיין את ירושלים בשנים האחרונות מטריד לא רק את קברניטי העיר, שמביטים בדאגה על האוכלוסייה האיכותית שמעדיפה לעזוב. הוא כואב גם לירושלמים הוותיקים והשורשיים, כאלה שנולדו וגדלו בה והיו מעדיפים להישאר ולגור בעיר גם כשהם עוברים דירה.
אחד הפתרונות לבעיה הזו, כמו שקורה בערים גדולות בעולם המנסות לצמצם הגירה שלילית, הוא מתן אפשרות לתושבים להעתיק את מגוריהם בתוך העיר משכונה לשכונה, לשפר בכך את איכות החיים ועדיין להישאר בעיר האהובה עליהם.
הזדמנות נדירה לירושלמים לעבור דירה ולהישאר בעיר
כזו היא שכונת ניות בירושלים, שהפכה ליעד מבוקש עבור ירושלמים רבים המבקשים להעביר את מגוריהם ועדיין להישאר בעיר, בסביבה שקטה, תרבותית, ירוקה ואטרקטיבית. שכונת ניות מציעה את עתודות הקרקע האחרונות באזור, ומהווה את אחד המקומות הבודדים בעיר המציע הזדמנות אחרונה ויוצאת דופן כזו - לעבור דירה ועדיין להמשיך ולנשום אוויר הרים צלול כיין ולראות ממרפסת הבית את נוף ההרים המקיף את בירת ישראל.
- ועדת ערר עצרה תמ"א 38 לטובת בחינת פינוי־בינוי
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניות היא מהוותיקות שבשכונות בעיר. היא הוקמה ב-1960, כפרוייקט הראשון שנועד לאוכלוסייה אנגלו-סקסית שהגיעה מארצות הברית ומקנדה. את שמה - "ניות" היא קיבלה מפרופסור משה מורג, שהתגורר בשכונה ורחובותיה נקראו על שם סופרים, משוררים ואנשי רוח.
היא שוכנת למרגלות הרים, בסמיכות לכנסת ישראל ולקריית הממשלה, כאשר היא מוקפת אטרקציות תרבותיות ותיירותיות כמו מוזיאון ישראל, הגן הבוטאני ומרכז עפרון למחול. שכונת ניות, כמו נווה גרנות הסמוכה, נחשבת לשכונה יוקרתית, שקטה וירוקה והיא סמוכה לפארקים בעמק המצלבה, שמורת עמק הצבאים, פארק הכנסת ופארק נוסף השייך לשכונה עצמה.
לגור בתוך יצירת אומנות, בסביבה מוקפת מבני תרבות
אל המסורת והמוניטין התרבותיים של השכונה מצטרף כעת פרוייקט "מוזיאון רזידנס" של "האחים ישראל". הפרוייקט מעוצב כיצירת אומנות, כיאה לסביבה המוקפת במבני תרבות ואומנות והוא משקף את רוח השכונה ואת אופיים של תושביה. הפרוייקט בנוי ממבנים בני עשר דירות כל אחד, באופן שיוצר שכנות אינטימית ולא מזכיר את המגדלים רבי הקומות ומרובי השכנים, המאפיינים פרוייקטים גדולים וראוותניים. יחד עם זאת, הוא מציע דירות בנות שלושה, חמישה ושישה חדרים, שחלקן גם דירות גן וכולן בנות מפלס אחד.
הסביבה האנושית בה שוכן הפרוייקט היא פלורליסטית, תרבותית, מתקדמת ומשכילה. למעשה, ניות היא אחד המקומות האחרונים בירושלים המאפשר סביבה ותנאים כאלה במרכז העיר. תושבי השכונה הוותיקים הם אנשי רוח ואקדמיה, בעלי מקצועות חופשיים, תלמידים ומורים במכון שכטר ליהדות ואנשי הפקולטות למדעי הסביבה והחברה באוניברסיטה העברית. זוהי שכונה המספרת את סיפורה של ההיסטורי של עיר ומדגימה את השילוב עם ירושלים המודרנית והקוסמופוליטית.
הרוכשים הם ירושלמים ותיקים, מבוססים ומשכילים
עד כה קהל רוכשי הדירות בפרוייקט היוקרתי של "מוזיאון רזידנס" מורכב בעיקר מירושלמים המגיעים משכונות מבוססות בעיר. אנשים שגרו בדירות ובבתים גדולים, שילדיהם עזבו את הבית והם מחפשים לעצמם דירה קטנה יותר, איכותית, בסביבה נעימה ושקטה ועדיין במרכז העיר. ישנם גם בעלי משפחות ואלה העדיפו את הדירות הגדולות וצמודות הגינה וישנם גם רוכשים צעירים, שמבקשים לבנות את עתידם בשכונה.
חלק מהרוכשים הם חובשי כיפה המגדירים עצמם כדתיים מודרניים, עם מוטו של חייה ותן לחיות והם חיים בשלום, בהרמוניה וביחסי שכנות טובים עם תושבי השכונה החילוניים. בין הרוכשים יש רופאים, טייסים ואנשי אקדמיה.
מחירי הדירות זולים יותר מרחביה, טלביה וקטמון
חלק גדול מהדירות בשלב הראשון של "פרוייקט רזידנס", כ-25 במספר, כבר נמכר וירושלמים רבים מתעניינים בדירות שנותרו, ומהוות הזדמנות מצויינת לתושבי העיר לשפר את איכות החיים ואת מקום המגורים מבלי לעזוב את העיר. כעת יוצא לשיווק חלק ב' של הפרוייקט, ובו ארבעה מבנים נוספים, בני תשע דירות כל אחד.
גם המחירים האטרקטיביים עושים את שלהם. פרוייקט "מוזיאון רזידנס" מציע בשלב זה דירות במחירים של כ-30 אלף שקל למטר, בשעה שבשכונות יוקרה אחרות בעיר, כמו טלביה, רחביה וקטמון, נעים המחירים סביב 40 עד 70 אלף שקל למטר.
שכונת ניות ממוקמת בלב ירושלים וקל להגיע ממנה אל מרכז העיר, אל קניון ירושלים ואל מרכזי הבילוי העירוניים. למרות היותה שכונה מרכזית, אין כביש ראשי וסואן שחוצה אותה או שעובר בצמידות אליה. היא נחשבת לשכונה שקטה ופסטורלית, עד כדי כך שלעיתים מגיעים אל אזני התושבים צלילים מהאקדמיה למוזיקה, השוכנת בסמוך.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
