אתרים שהם גם אפליקציות - השלב הבא באבולוציית הדיגיטל
עם 3.3 מיליארד משתמשי סמארטפון בעולם, אין פלא שתעשיית האפליקציות פורחת ומשגשגת. האמריקאי הממוצע בודק את הנייד כל 12 דקות; 10% בודקים את הנייד כל 4 דקות. אומנם הניידים משמשים בעיקר לצורכי פנאי והנאה, אך גם חלקם בקניות ובמסחר עולה מדי שנה.
הנה כמה נתונים מעניינים מתעשיית האפליקציות 2019:
• עד שנת 2020 אפליקציות יכניסו 189 מיליארד דולר.
• חנות האפסטור של אפל מציעה 2.2 מיליון אפליקציות להורדה.
• חנות גוגל פליי מציעה 2.8 מיליון אפליקציות.
• 21% מבני דור ה-Y פותחים אפליקציה מעל 50 פעמים ביום.
• 49% מבני האדם בעולם פותחים אפליקציה מעל 11 פעמים ביום.
• 57% מכל זמן השימוש בדיגיטל נובע מאפליקציות.
• בעל הסמארטפון הממוצע משתמש ב-30 אפליקציות בחודש.
90% מזמן השימוש במובייל נעשה באפליקציות, ולא בדפדפני אינטרנט - פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ, אינסטגרם, ווייז וכן הלאה. אלו הן האפליקציות הבולטות והשולטות ברשימה, מה שמקשה מאד על שיווק ופרסום של אפליקציות אחרות (וכפי שראינו, יש מיליוני אפליקציות בחנויות של גוגל ואפל). אפילו חיפוש בגוגל במובייל מתבצע כיום באפליקציה ייעודית, כך שזמן השימוש בדפדפנים הצטמצם לכדי אחוזים בודדים בלבד כשמדובר במובייל.
כיום יש כמעט 2 מיליארד אתרי אינטרנט הדורשים שימוש בדפדפנים, לעומת 3.8 מיליון אפליקציות הפועלות עצמאית. אז מה עדיף - אתר או אפליקציה?
הכירו את PWA
במקום להתפשר על אתר או על אפליקציה (או על בנייה של שניהם בנפרד), אפשר כיום ליהנות מ-2 העולמות. אם ביקרתם לאחרונה באתר פורבס, טוויטר או עלי אקספרס - בלי ששמתם לב נכנסתם לעולמן של אפליקציות הווב: Progressive Web Apps.
בניגוד לאפליקציות רגילות, שפועלות רק במובייל - PWA הוא בעצם אתר אינטרנט שמתנהג כמו אפליקציה. אין צורך לבצע לו התאמה למובייל, והוא מתנהג ברספונסיביות מוחלטת ומדויקת. מכיוון ש-PWA הוא גם אפליקציה, אין צורך לבצע לו התאמות לגוגל פליי, לאפסטור וגם לא לפורמט נייטיב.
נקודת הבדל משמעותית היא ש-PWA דורש דפדפן כדי לפעול. האתר פועל בבסיסו על שפות האינטרנט הסטנדרטיות (ג'אווה סקריפט, HTML ו-CSS), ובנוסף יש בו רכיבים חדשניים כגון Service Worker וכן Web App Manifests.
מבלי להיכנס להסברים טכניים, 2 אלו מאפשרים לאתר להתנהג גם כמו אפליקציה בהינתן תנאים מסוימים. הרכיב הראשון מאפשר לאתר לעבוד גם ללא חיבור לאינטרנט או בחיבורים איטיים, והרכיב השני הוא קוד שקובע כיצד ייראה האתר למשתמשי מובייל. מעבר לכך, האתר מתנהג בדיוק כמו כל אתר רגיל - יש לו URL נפרד וקבוע לכל עמוד, הוא ידידותי לקידום אתרים וכן הלאה.
אם נרצה לקדם אפליקציה רגילה, למשל, נידרש לעשות זאת בעיקר דרך חנויות האפליקציות (וגם קצת באתרים חיצוניים, כמובן). לעומת זאת, אתר PWA אינו דורש שום חנות אפליקציות להורדה, והוא מתפקד כאתר עצמאי לחלוטין שאפשר לקדם ולפרסם בדרכים הרגילות.
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
עם זאת, יש לציין ש-PWAs עדיין לא מושלמים ויש להם גם כמה חסרונות. ראשית, הם אינם עובדים בכל דפדפן (אדג' וספארי, לדוגמה, שנכון לכתיבת שורות אלה כנראה עדיין לא תומכים ב- Service Workers). שנית, למרות שזמן הטעינה שלהם מאד מהיר, 2.7 שניות בממוצע, זה עדיין לא משתווה לממשק AMP של גוגל. אבל עם חיסרון כזה מינורי אפשר בהחלט לחיות, במיוחד כאשר זמן הטעינה הרצוי הוא 3 שניות ומטה.
יש להניח שככל שיחלוף הזמן, כך יצוצו יותר ויותר אתרי PWA אפילו מבלי שנהיה מודעים לכך. הם נראים ומתפקדים בדיוק כמו כל אתר אחר, ובה בעת משמשים גם כאפליקציות מתוחכמות.
אם החלטתם לבנות אפליקציה, בשלב כלשהו יגיע הזמן לשווק ולפרסם אותה. איך עושים זאת בצורה יעילה?
כנס Next Case הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל, המציג אך ורק מקרי בוחן אמיתיים מהשטח. הכנס מאורגן ומנוהל על ידי קבוצת אנגורה מדיה, בעלת בלוג השיווק Askpavel. הבטיחו את מקומכם לפני שהמחיר עולה - הקליקו לפרטים ולהרשמה >>>
בכנס Next Case 2019 תוכלו לשמוע את הרצאתו של יוסי גונן, מנהל תחום מובייל ו-UX בחברת אל-על, ותבינו איך מקדמים אפליקציה ל-Top 5 בחנויות האפסטור.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.