אתרים שהם גם אפליקציות - השלב הבא באבולוציית הדיגיטל
עם 3.3 מיליארד משתמשי סמארטפון בעולם, אין פלא שתעשיית האפליקציות פורחת ומשגשגת. האמריקאי הממוצע בודק את הנייד כל 12 דקות; 10% בודקים את הנייד כל 4 דקות. אומנם הניידים משמשים בעיקר לצורכי פנאי והנאה, אך גם חלקם בקניות ובמסחר עולה מדי שנה.
הנה כמה נתונים מעניינים מתעשיית האפליקציות 2019:
• עד שנת 2020 אפליקציות יכניסו 189 מיליארד דולר.
• חנות האפסטור של אפל מציעה 2.2 מיליון אפליקציות להורדה.
• חנות גוגל פליי מציעה 2.8 מיליון אפליקציות.
• 21% מבני דור ה-Y פותחים אפליקציה מעל 50 פעמים ביום.
• 49% מבני האדם בעולם פותחים אפליקציה מעל 11 פעמים ביום.
• 57% מכל זמן השימוש בדיגיטל נובע מאפליקציות.
• בעל הסמארטפון הממוצע משתמש ב-30 אפליקציות בחודש.
90% מזמן השימוש במובייל נעשה באפליקציות, ולא בדפדפני אינטרנט - פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ, אינסטגרם, ווייז וכן הלאה. אלו הן האפליקציות הבולטות והשולטות ברשימה, מה שמקשה מאד על שיווק ופרסום של אפליקציות אחרות (וכפי שראינו, יש מיליוני אפליקציות בחנויות של גוגל ואפל). אפילו חיפוש בגוגל במובייל מתבצע כיום באפליקציה ייעודית, כך שזמן השימוש בדפדפנים הצטמצם לכדי אחוזים בודדים בלבד כשמדובר במובייל.
כיום יש כמעט 2 מיליארד אתרי אינטרנט הדורשים שימוש בדפדפנים, לעומת 3.8 מיליון אפליקציות הפועלות עצמאית. אז מה עדיף - אתר או אפליקציה?
הכירו את PWA
במקום להתפשר על אתר או על אפליקציה (או על בנייה של שניהם בנפרד), אפשר כיום ליהנות מ-2 העולמות. אם ביקרתם לאחרונה באתר פורבס, טוויטר או עלי אקספרס - בלי ששמתם לב נכנסתם לעולמן של אפליקציות הווב: Progressive Web Apps.
בניגוד לאפליקציות רגילות, שפועלות רק במובייל - PWA הוא בעצם אתר אינטרנט שמתנהג כמו אפליקציה. אין צורך לבצע לו התאמה למובייל, והוא מתנהג ברספונסיביות מוחלטת ומדויקת. מכיוון ש-PWA הוא גם אפליקציה, אין צורך לבצע לו התאמות לגוגל פליי, לאפסטור וגם לא לפורמט נייטיב.
נקודת הבדל משמעותית היא ש-PWA דורש דפדפן כדי לפעול. האתר פועל בבסיסו על שפות האינטרנט הסטנדרטיות (ג'אווה סקריפט, HTML ו-CSS), ובנוסף יש בו רכיבים חדשניים כגון Service Worker וכן Web App Manifests.
מבלי להיכנס להסברים טכניים, 2 אלו מאפשרים לאתר להתנהג גם כמו אפליקציה בהינתן תנאים מסוימים. הרכיב הראשון מאפשר לאתר לעבוד גם ללא חיבור לאינטרנט או בחיבורים איטיים, והרכיב השני הוא קוד שקובע כיצד ייראה האתר למשתמשי מובייל. מעבר לכך, האתר מתנהג בדיוק כמו כל אתר רגיל - יש לו URL נפרד וקבוע לכל עמוד, הוא ידידותי לקידום אתרים וכן הלאה.
אם נרצה לקדם אפליקציה רגילה, למשל, נידרש לעשות זאת בעיקר דרך חנויות האפליקציות (וגם קצת באתרים חיצוניים, כמובן). לעומת זאת, אתר PWA אינו דורש שום חנות אפליקציות להורדה, והוא מתפקד כאתר עצמאי לחלוטין שאפשר לקדם ולפרסם בדרכים הרגילות.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
עם זאת, יש לציין ש-PWAs עדיין לא מושלמים ויש להם גם כמה חסרונות. ראשית, הם אינם עובדים בכל דפדפן (אדג' וספארי, לדוגמה, שנכון לכתיבת שורות אלה כנראה עדיין לא תומכים ב- Service Workers). שנית, למרות שזמן הטעינה שלהם מאד מהיר, 2.7 שניות בממוצע, זה עדיין לא משתווה לממשק AMP של גוגל. אבל עם חיסרון כזה מינורי אפשר בהחלט לחיות, במיוחד כאשר זמן הטעינה הרצוי הוא 3 שניות ומטה.
יש להניח שככל שיחלוף הזמן, כך יצוצו יותר ויותר אתרי PWA אפילו מבלי שנהיה מודעים לכך. הם נראים ומתפקדים בדיוק כמו כל אתר אחר, ובה בעת משמשים גם כאפליקציות מתוחכמות.
אם החלטתם לבנות אפליקציה, בשלב כלשהו יגיע הזמן לשווק ולפרסם אותה. איך עושים זאת בצורה יעילה?
כנס Next Case הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל, המציג אך ורק מקרי בוחן אמיתיים מהשטח. הכנס מאורגן ומנוהל על ידי קבוצת אנגורה מדיה, בעלת בלוג השיווק Askpavel. הבטיחו את מקומכם לפני שהמחיר עולה - הקליקו לפרטים ולהרשמה >>>
בכנס Next Case 2019 תוכלו לשמוע את הרצאתו של יוסי גונן, מנהל תחום מובייל ו-UX בחברת אל-על, ותבינו איך מקדמים אפליקציה ל-Top 5 בחנויות האפסטור.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
