Superbrands
צילום: Superbrands

Superbrands 2018: רשימת מותגי העל של ישראל נחשפת

ארגון Superbrands הבינלאומי הכתיר את מותגי העל של ישראל לשנה הנוכחית. הנה הרשימה המלאה
תוכן שיווקי | (1)

הישראלים מביעים אמון במותגי המזון, מעריכים את שירותי הטלוויזיה החדשים של סלקום ופרטנר, ומביעים עניין הולך וגובר במותגי הלבשה בכלל וברשתות שיווק נוחות וזולות - כך עולה ממחקר הצרכנים השנתי שעורך ארגון Superbrands הבינ"ל בישראל, באמצעות מכון המחקר ipsos.

 

Superbrands בוחן בישראל זו השנה העשירית ברציפות את תפיסות הצרכנים לגבי המותגים הפועלים במדינה ואת עוצמת הקשר שלהם אליהם. מותג שעוצמת הקשר של הצרכנים איתו גבוהה במיוחד - מוכתר כמותג על. לפי המחקר, קבוצת שטראוס מחזיקה במספר מותגי העל הגבוה ביותר - 19. בין מותגי העל של הקבוצה ניתן למנות את מילקי, דנונה, תפוצ'יפס וקפה טורקי עלית. נושפת בעורפה קבוצת אסם-נסטלה, שמנהלת היום מותגי-על רבים בישראל ובהם ביסלי, במבה, גלידות נסטלה וטייסטרס צ'ויס.

 

על פי נתוני 2018, נראה כי הצרכנים הישראליים מאמצים את מהפכת הטלוויזיה הרב ערוצית. ולראיה: לדירוג השנה נכנסו פרטנר וסלקום ששמות במרכז המאמץ השיווקי את שירותי הטלוויזיה שלהן, וגם רשת, שנכנסה השנה לראשונה לדירוג והצטרפה לקשת, HOT ו-yes. בתחום התעופה, עושה רושם שהמיתוג מחדש של ארקיע עשה לה טוב משום שלראשונה בישראל, נכנס המותג לרשימת מותגי העל והצטרף לאל-על.

 

לאחר שבשנה הקודמת נכנס מותג האופנה FOX לדירוג, הצטרפה אליו השנה גם רשת מוצרי הבית של הקבוצה FOX HOME. מותגים נוספים שנכנסו השנה לראשונה לרשימה הם דלתא, קוטקס, פרארי והסופר מאיר שלו.

 

בתחום הפוליטי, 2 האישים שהצרכנים הישראליים מכתירים גם השנה כמותגי-על הם נשיא המדינה ראובן ריבלין, וראש הממשלה בנימין נתניהו, שנראה כי החקירות בענייניו לא מקעקעות בינתיים את תדמיתו. שלמה ארצי, שהדליק השנה משואה בערב יום העצמאות ה-70, הוא הזמר היחידי בישראל שנבחר כמותג-על זו השנה העשירית ברציפות. השחקנית גל גדות מבססת את מעמדה כמותג על לאחר שגם השנה הוכתרה כ-Superbrands.

 

בתחום רשתות השיווק שופרסל, סופר-פארם, המשביר לצרכן ורשת שיווק השקמה של רמי לוי מבססות את מעמדן בדירוג ה-Superbrands זו שנה עשירית ברציפות. מי שהצטרפו אליהן השנה הן רשת חצי חינם ורשת חנויות הנוחות של פז – Yellow.

 

איך נבחרים ה-Superbrands?

בכל שנה, בכל מדינה, נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים אשר מדרגים את המותגים וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר "מותג על" בישראל ולהפוך ל-Superbrands. מותגים אינם צריכים לשלם על הגשת מועמדות או על הזכייה בתואר.

 

גם השנה, בשלב הראשון הרכיבו נציגי Superbrands בישראל את רשימת כל המותגים הפועלים במדינה: מוצרי צריכה ושירותים, מקומיים ובינלאומיים, ואפילו מגזר ציבורי ואנשים כדוגמת פוליטיקאים, אנשי תקשורת, אנשי עסקים ואמנים. בסך הכול, כללה הרשימה כ-2,900 מותגים.

 

בשלב השני, ניגש לפעולה צוות שופטים בראשות פרופ' יעקב הורניק מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, המורכב מ-109 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק מובילים. צוות השופטים ניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה, כאשר רק המותגים שזכו מהשופטים בציונים גבוהים עלו לשלב מחקר הצרכנים.

 

בשלב השלישי נערך מחקר הצרכנים על ידי מכון המחקר IPSOS, שבמסגרתו דירג מדגם ארצי ומייצג של צרכנים ישראליים את המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-29 קטגוריות.

 

אלו מותגי העל של ישראל לשנת 2018, לפי תחומים. רשימת ה-Superbrands אינה דירוג. המותגים בכל קטגוריה מסודרים לפי סדר א-ב או A-Z של שמות המותג:

 

בנקאות ושירותים פיננסים

פועלים

לאומי

דיסקונט

ישראכרט

לאומי קארד

מאסטרקארד

מזרחי טפחות

קבוצת ישראכרט

אמריקן אקספרס

אלטשולר שחם

Cal

LifeStyle

Visa

 

חברות ביטוח

AIG

ביטוח ישיר

הפניקס

הראל

כלל ביטוח

מגדל

מנורה מבטחים

9000000

 

קמעונאות ורשתות שיווק

שופרסל

סופר-פארם

המשביר לצרכן

חצי חינם

דלק

הום סנטר

פז

קבוצת קניוני עזריאלי

קניון עזריאלי

קניוני עופר

רמי לוי - שיווק השקמה

שופרסל דיל

BiG

Yellow

דיוטי פרי - ג'יימס ריצ'רדסון

 

אלכוהול

אבסולוט

גולדסטאר

ג'ק דניאלס

היינקן

וודקה ואן גוך

יקבי ברקן

יקבי כרמל

יקב רמת הגולן

שיבאס ריגאל

Carlsberg

corona

GREY GOOSE

Guinness

JOHNNIE WALKER

Stella Artois

Tuborg

 

מוצרים לתינוקות ולילדים

ברבי

ג'ונסונס בייבי

דיסני

האגיס

טאקי

לגו

מטרנה

סימילאק

פישר פרייס

פיליפס אוונט

פליי מוביל

פמפרס

צ'יקו

שילב

 

בריאות

אדוויל

אופטלגין

אלטמן

אסותא

אקמול

אקמולי

דורקס

ד"ר פישר

וולטרן

טבע

כללית

כללית מושלם

מכבי שירותי בריאות

נורופן

פניסטיל

שול

 

נדל"ן

אזורים

אנגלו סכסון

אפריקה ישראל מגורים

אשטרום

גינדי

רימקס

שיכון ובינוי

 

מגזר ציבורי ו-NGO

המוסד

חברת החשמל

מועדון חבר

צה"ל

 

טואלטיקה

Always

Careline

Colgate

Dove

Gillette

Head&Shoulders

Kleenex

Kotex

Lady Speed Stick

NIVEA

Oral-B

Pantene

TAMPEX

Vaseline

 

חטיפים וממתקים

במבה

בייגלה אסם

ביסלי

מקופלת

פסק זמן

פרינגלס

פררו רושה

קינדר

קינדר בואנו

קליק

שוקולד פרה

תפוצ'יפס

Kit Kat

Loacker

LOTUS

M&M's

Mars

Mentos

Milka

Orbit

OREO

Snickers

tic tac

TOBLERONE

 

לאכול בחוץ

ארומה אספרסו בר

דומינו'ס פיצה

מוזס

מקדונלד'ס

מקס ברנר

פיצה האט

קפה קפה

קופיקס

קפה GREG

קפה לנדוור

רולדין

 

בישום

ARMANI

Calvin Klein

CHANEL

GIVENCHY

HUGO BOSS

Paco Rabanne

PRADA

NINA RICC

 

מוצרי חלב וגלידות

BEN & JERRY'S

Muller

YOLO

גלידות נסטלה

גלידת שטראוס

דנונה

האגן דאז

חלב תנובה

טרה

יופלה

יטבתה

מגנום

מחלבות גד

מילקי

עמק

פיראוס

קוטג' תנובה

שוקו יטבתה

תנובה

 

מוצרי חשמל ואלקטרוניקה

אלקטרה

טורנדו

ניופאן

פלייסטיישן

תמי 4

AEG

BOSCH

Canon

Dyson

iPod

iRobot

KENWOOD

KitchenAid

LG

magimix

Miele

Panasonic

PHILIPS

SAMSUNG

SIEMENS

SONY

TADIRAN

Tefal

TOSHIBA

 

מוצרי מזון

אסם

ברילה

דגני בוקר נסטלה

השחר העולה

היינץ

הלמנ'ס

טבעול

יד מרדכי

מאפיות אנג'ל

נוטלה

סוגת

סטארקיסט

סלטי אחלה

סלטי צבר

סנפרוסט

עלית

עץ הזית

קנור

שטראוס

שקדי מרק אסם

תלמה

קוואקר

 

תחבורה ושילוח

AUDI

BMW

FedEx

Ferrari

Ford

HONDA

HYUNDAI

Jaguar

JEEP

LEXUS

MASERATI

MAZDA

Mercedes-Benz

MINI COOPER

Porsche

TOYOTA

UPS

Volkswagen

VOLVO

DHL Express

אלפא רומיאו

בואינג

הארלי דייוידסון

לנד רובר

צמיגי מישלן

קאדילק

שברולט

 

משקאות

Coca-Cola

Coca-Cola Zero

Fanta

FUZE TEA

NESTEA

Red Bull

Schweppes

Sprite

מי עדן

נביעות

פריגת

שטראוס מים

 

משקאות חמים

JACOBS

Lavazza

NESCAFE

NESPRESSO

Taster's Choice

ויסוצקי

ליפטון

קפה טורקי עלית

קפה נמס עלית

קפה עלית

שוקולית

 

קוסמטיקה וטיפוח אישי

AHAVA

CLINIQUE

Estee Lauder

GA-DE

GARNIER

GIVENCHY

IL MAKIAGE

LALINE

LANCOME

L'OREAL PARIS

M.A.C

NIVEA

REVLON

SABON

 

דטרגנטים וטיפוח הבית

AJAX

Ariel

FAIRY

Finish

Palmolive

Persil

TIDE

Vanish Kalia

בדין

יעקבי

לילי

ניקול

סוד

סנו

 

עיצוב הבית

אבן קיסר

אמריקן קומפורט

ביתילי

ד"ר גב

דלתות פנדור

טמבור

כיתן

כתר

נגב

נטוצ'י

נירלט

עמינח

פלדלת

קליל

רב בריח

FOX home

GOLF & CO

IKEA

ARCOSTEEL

 

אופנה

adidas

ALL STAR

AMERICAN EAGLE

ARMANI

CASTRO

Columbia

Delta

DIESEL

Dior

DOLCE&GABBANA

FOX

GUCCI

H&M

LACOSTE

LEVI'S

LOUIS VUITTON

new balance

NIKE

Polo Ralph Lauren

Reebok

THE NORTH FACE

Timberland

Tommy Hilfiger

Triumph

VERSACE

ZARA

טבע נאות

פומה

ECOMMERCE

CASTRO

eBay

GROUPON

zap השוואת מחירים

וואלה שופס

שופרסל

 

אינטרנט ואפליקציות

Chrome

Facebook

Gett

Gmail

Google

Instagram

pango

PayPal

skype

Twitter

Waze

WhatsApp

yad2

YouTube

 

נופש, פנאי ותרבות

אל על

ארקיע

דיוויד אינטרקונטיננטל

הבימה

הילטון תל אביב

הקאמרי

הרודס

יס פלאנט

יערות הכרמל

לוטו

מכבי תל אביב (כדורסל)

מלונות דן

מלון המלך דוד

מפעל הפיס

סטימצקי

סינמה סיטי

צומת ספרים

רשת ישרוטל

 

תכשיטים ואביזרי אופנה

Breitling

Bvlgari

Cartier

CASIO

H.Stern

Michal Negrin

PADANI

PANDORA

Ray-Ban

ROLEX

ROYALTY

SEIKO

swarovski

Swatch

 

תקשורת, מחשבים

בזק

סלקום

פלאפון

Check Point

Android

apple

DELL

Galaxy

HP

IBM

iDigital

intel

IPAD

iPhone

LENOVO

Microsoft

NOKIA

Partner

SAMSUNG

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בדיחה הרשימה הזאת (ל"ת)
    בוני 12/06/2018 16:24
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.