
מהפכה בפרסום: מיזם חדש מציע להפוך את הרכב לשלט חוצות נייד
חברה חדשה בשוק הפרסום הישראלי בדרכה להפוך את כבישי מדינת ישראל, על נהגיה התקועים בפקקים, לשוק מדיה תוסס. החברה, אוטומדיה, תופסת את משבצת המתווך, בין נהגים פרטיים מכל רחבי הארץ למפרסמים, במודל חברתי שמנגיש ביניהם, ועל פניו, אמור להיטיב עם כל הצדדים: הנהגים הפרטיים מקבלים הזדמנות להכנסה נוספת וקלה מבלי שיידרשו למאמץ מורכב כלשהו, ומנגד מפרסמים שמקבלים חשיפה יומיומית ניידת, בעלות חודשית נמוכה.
מאחורי החברה עומדים 2 אחים סלו (27) ואלכס (30) מנביץ' שהרעיון נרקם במוחם לפני קצת יותר משנה בארוחה משפחתית משותפת.
זמן לא רב לאחר מכן החלו השניים בבדיקת ההיתכנות של המיזם, הן מבחינת ההיענות של הנהגים והמפרסמים והן מבחינת התחרות שמצפה להם מפעילותם של שחקנים אחרים בטריטוריה. בדיקה מקדימה זו הוכיחה שמבחינת הנהגים הביקוש קיים, והטריטוריה די פנויה בכל הקשור לחברות שעשויות לשמש כמתחרות.
אז כמה הנהגים מקבלים: החברה מציעה לנהג בעל רכב פרטי תשלום שנע בין 500 ל-1,000 שקלים לחודש. המשתנה שיקבע את גובה התשלום כולל את גודל המדבקה: מחלון אחורי, עד לעיטוף דלתות משני הצדדים ועיטוף מלא של הרכב. החברה מבטיחה גם שטיפת רכב חודשית על חשבונה כדי להבטיח למפרסמים שהרכב ייראה במיטבו.
וכמה המפרסמים ישלמו: שירות הפרסום החודשי יעלה בין 1,500 ל-2,000 שקלים לבעל העסק. המחיר משתנה לפי חבילת הפרסום ויורד בהתאם לתקופת הפרסום, מחודש ועד לחצי שנה ומעלה. התעריף החודשי כולל שירותי עיצוב, הדפסה והדבקה ובמידת הצורך אף קופירייטינג למודעה עבור בעל העסק.
נכון לעכשיו מאז הקמתה, בהרצה שקטה מתחת לרדאר, החברה הספיקה לעבוד עם לקוח אחד, במסגרת פיילוט שאותו בחנה למשך חודשיים על 2 רכבים פרטיים, עבור חנות רהיטים ממרכז הארץ.

- 13.אדוארד 14/01/2020 15:12הגב לתגובה זותתקשרו אליי 0532293006
- 12.דב 04/08/2019 14:13הגב לתגובה זואיזה שתיות,
- 11.מיכאל 15/11/2017 20:22הגב לתגובה זוויש אם זה בעיה חוקית אולי שינו את זה כבר אבל ב 2012 לא נתנו לפרסם על רכב פרטי !
- 10.נדב 31/07/2017 18:03הגב לתגובה זוהעתקה פשוטה ומאוד משעממת של מוצר אשר קיים כבר כמה שנים באהר"ב.. מאוד יתכן שהם הפרו קניין רוחני של החברות הללו ומקווה בשבילם שלא יעלו על כך
- 9.אורן 18/07/2017 20:33הגב לתגובה זוזה לא יעבוד כי התשלום לבעל הרכב לא ריאלי .... כי המפרסמים לא יודעים לשלם 2000 שח לחודש לרכב כי תמיד אפשר לעשות את זה על רכבים של חברים ומשפחה כי משרדי הפרסום לא מרוויחים כי אין בזה כסף . נקודה אחד שמבין
- 8.רוכב בשחקים 13/06/2017 18:04הגב לתגובה זושילוט שהוצג על גבי כלי רכב החונה או הנע במקום ציבורי בתחום העירייה, כשילוט שהוצג או פורסם. ... "מודעה"- הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באוויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים; ==== "מודעה" – הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים;
- 7.רוכב בשחקים 13/06/2017 18:01הגב לתגובה זושילוט שהוצג על גבי כלי רכב החונה או הנע במקום ציבורי בתחום העירייה, כשילוט שהוצג או פורסם. ... "מודעה"- הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באוויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים;
- 6.שוריק 11/06/2017 19:01הגב לתגובה זוסבבה שאתם עושים תוכן שיווקי או לחילופין מרימים למדיה חדשה בשוק. אבל זו לא מהפכה. זה שחקן חדש בעולם ישן עם קטע נחמד.
- 5.בני 06/06/2017 22:19הגב לתגובה זוכמו פרסום על מוניות שירות. שווה ל XXX
- 4.דויד 24/05/2017 00:31הגב לתגובה זולפני מספר שנים קראתי על זה במדריד. חברות שלמו על פרסום לפי מסלולי הנהגים
- 3.הגיע זמן שהרשויות יפעלו לאסור פרסום בבניינים ורכבים (ל"ת)מצוין לפעול נגד 13/04/2017 11:05הגב לתגובה זו
- 2.יונית 25/03/2017 19:09הגב לתגובה זווהם עוברים לשלט חוצות נוסע, שבפקק בבוקר רק הרכב ליד רואה את הפרסום. איזה קשקוש
- 1.שי 24/03/2017 21:26הגב לתגובה זולא עבד, שאלתי אותם למה. לא מספיק רווחי כי משרדי הפרסום מתנגדים לזה. כי הם לא מקבלים את עמלתם.

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.