אוטומדיה
צילום: יח"צ

מהפכה בפרסום: מיזם חדש מציע להפוך את הרכב לשלט חוצות נייד

חברת 'אוטומדיה' מציעה מודל שיחבר בין נהגים פרטיים למפרסמים. הנהגים יקבלו תשלום חודשי תמורת עיטוף הרכב בפרסומת והמפרסמים יקבלו חשיפה ניידת ברחבי הארץ בעלות מדיה נמוכה משמעותית (תוכן שיווקי)
תוכן שיווקי | (13)
נושאים בכתבה אוטומדיה

חברה חדשה בשוק הפרסום הישראלי בדרכה להפוך את כבישי מדינת ישראל, על נהגיה התקועים בפקקים, לשוק מדיה תוסס. החברה, אוטומדיה, תופסת את משבצת המתווך, בין נהגים פרטיים מכל רחבי הארץ למפרסמים, במודל חברתי שמנגיש ביניהם, ועל פניו, אמור להיטיב עם כל הצדדים: הנהגים הפרטיים מקבלים הזדמנות להכנסה נוספת וקלה מבלי שיידרשו למאמץ מורכב כלשהו, ומנגד מפרסמים שמקבלים חשיפה יומיומית ניידת, בעלות חודשית נמוכה.  מאחורי החברה עומדים 2 אחים סלו (27) ואלכס (30) מנביץ' שהרעיון נרקם במוחם לפני קצת יותר משנה בארוחה משפחתית משותפת. זמן לא רב לאחר מכן החלו השניים בבדיקת ההיתכנות של המיזם, הן מבחינת ההיענות של הנהגים והמפרסמים והן מבחינת התחרות שמצפה להם מפעילותם של שחקנים אחרים בטריטוריה. בדיקה מקדימה זו הוכיחה שמבחינת הנהגים הביקוש קיים, והטריטוריה די פנויה בכל הקשור לחברות שעשויות לשמש כמתחרות.  אז כמה הנהגים מקבלים: החברה מציעה לנהג בעל רכב פרטי תשלום שנע בין 500 ל-1,000 שקלים לחודש. המשתנה שיקבע את גובה התשלום כולל את גודל המדבקה: מחלון אחורי, עד לעיטוף דלתות משני הצדדים ועיטוף מלא של הרכב. החברה מבטיחה גם שטיפת רכב חודשית על חשבונה כדי להבטיח למפרסמים שהרכב ייראה במיטבו.  וכמה המפרסמים ישלמו: שירות הפרסום החודשי יעלה בין 1,500 ל-2,000 שקלים לבעל העסק. המחיר משתנה לפי חבילת הפרסום ויורד בהתאם לתקופת הפרסום, מחודש ועד לחצי שנה ומעלה. התעריף החודשי כולל שירותי עיצוב, הדפסה והדבקה ובמידת הצורך אף קופירייטינג למודעה עבור בעל העסק. נכון לעכשיו מאז הקמתה, בהרצה שקטה מתחת לרדאר, החברה הספיקה לעבוד עם לקוח אחד, במסגרת פיילוט שאותו בחנה למשך חודשיים על 2 רכבים פרטיים, עבור חנות רהיטים ממרכז הארץ.   

כדי להבטיח את אמינות השירות המוצע, במסגרת חבילת הפרסום שהיא משווקת למפרסמים, אוטומדיה מספקת גם ניתוח סטטיסטי בכל סוף חודש של ביצועי הנהג. אלו נאספים על ידי החברה באמצעות אפליקציה אותה מפעיל הנהג שממנה החברה אוספת מידע לגבי מספר הקילומטרים היומי והמסלול שבו נסע הנהג. בעתיד, אומרים בחברה, יוכלו לספק למפרסמים שירות מידע בזמן אמת כך שאלו יוכלו לדעת בכל רגע נתון היכן נוסע הנהג שעל רכבו הודבקה הפרסומת.  נכון להיום מאגר נהגי החברה, שכבר ממחר יוכלו להפוך את רכבם הפרטי לפרסומת ניידת עומד על כ-500, כך על פי נתוני אוטומדיה. בחברה מסבירים כי מטבע הדברים, רוב הנהגים מתניידים בין גדרה לחדרה ושם גם מרוכז רוב השוק הפוטנציאלי. עוד מציינים בעלי החברה כי נעשית התאמה בין זהות ומאפייני הנהג לפרסומת/תוכן שמודבק לרכבו, שכן לא כל תוכן מתאים לכל נהג ורק לאחר הסכמתו הקמפיין יוצא לדרכו. בנוסף, הנהגים נדרשים לעמוד בתנאי סף שהחברה דורשת, כגון: רכב משנת 2008 ואילך בלבד ורישיון של 5 שנים מינימום. לצד זאת ניתנת, מטבע הדברים, עדיפות לנהגים שמרבים בנסיעות על בסיס יומיומי.  ואיך מודדים את האפקטיביות? מדידת CPM - מודל "מחיר קבוע לכל אלף חשיפות", הנהוג בעולם הדיגיטל אינו מקובל בשוק החוצות וגם קשה לביצוע, לכן גם פער המחירים הטבעי בין פרסום חוצות לשאר אמצעי המדיה. מנגד, באוטומדיה דווקא חושבים שהדרך המסורתית היא הטובה ביותר - פרסום שכולל מספר טלפון על המודעה יוכל להימדד על פי מספר השיחות הנכנסות וכמו כן, ברקוד שניתן לסריקה יוכל לאפשר לעוברי אורח להיכנס לאתר המפרסם באמצעות מכשיר נייד.  

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אדוארד 14/01/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
    תתקשרו אליי 0532293006
  • 12.
    דב 04/08/2019 14:13
    הגב לתגובה זו
    איזה שתיות,
  • 11.
    מיכאל 15/11/2017 20:22
    הגב לתגובה זו
    ויש אם זה בעיה חוקית אולי שינו את זה כבר אבל ב 2012 לא נתנו לפרסם על רכב פרטי !
  • 10.
    נדב 31/07/2017 18:03
    הגב לתגובה זו
    העתקה פשוטה ומאוד משעממת של מוצר אשר קיים כבר כמה שנים באהר"ב.. מאוד יתכן שהם הפרו קניין רוחני של החברות הללו ומקווה בשבילם שלא יעלו על כך
  • 9.
    אורן 18/07/2017 20:33
    הגב לתגובה זו
    זה לא יעבוד כי התשלום לבעל הרכב לא ריאלי .... כי המפרסמים לא יודעים לשלם 2000 שח לחודש לרכב כי תמיד אפשר לעשות את זה על רכבים של חברים ומשפחה כי משרדי הפרסום לא מרוויחים כי אין בזה כסף . נקודה אחד שמבין
  • 8.
    רוכב בשחקים 13/06/2017 18:04
    הגב לתגובה זו
    שילוט שהוצג על גבי כלי רכב החונה או הנע במקום ציבורי בתחום העירייה, כשילוט שהוצג או פורסם. ... "מודעה"- הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באוויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים; ==== "מודעה" – הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים;
  • 7.
    רוכב בשחקים 13/06/2017 18:01
    הגב לתגובה זו
    שילוט שהוצג על גבי כלי רכב החונה או הנע במקום ציבורי בתחום העירייה, כשילוט שהוצג או פורסם. ... "מודעה"- הודעה, כרזה, כרוז צילום, תחריט, ציור, שרטוט, תמונה, כתובת סמל, תבנית, אות או כיוצא באלה ושאינם שלט, העשויים מחומר כלשהו או המוצגים באמצעות אור, עשן או גז או באמצעות מכשיר אלקטרוני או אופטי או חשמלי או על אקרן בית קולנוע או בכל מקום ציבורי, לרבות מודעה המתפרסמת באוויר, בים וברכב נע ונייח, לרבות מודעה המותקנת והמתפרסמת במקום ציבורי ולרבות מודעה המתחלפת באמצעים מכניים;
  • 6.
    שוריק 11/06/2017 19:01
    הגב לתגובה זו
    סבבה שאתם עושים תוכן שיווקי או לחילופין מרימים למדיה חדשה בשוק. אבל זו לא מהפכה. זה שחקן חדש בעולם ישן עם קטע נחמד.
  • 5.
    בני 06/06/2017 22:19
    הגב לתגובה זו
    כמו פרסום על מוניות שירות. שווה ל XXX
  • 4.
    דויד 24/05/2017 00:31
    הגב לתגובה זו
    לפני מספר שנים קראתי על זה במדריד. חברות שלמו על פרסום לפי מסלולי הנהגים
  • 3.
    הגיע זמן שהרשויות יפעלו לאסור פרסום בבניינים ורכבים (ל"ת)
    מצוין לפעול נגד 13/04/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יונית 25/03/2017 19:09
    הגב לתגובה זו
    והם עוברים לשלט חוצות נוסע, שבפקק בבוקר רק הרכב ליד רואה את הפרסום. איזה קשקוש
  • 1.
    שי 24/03/2017 21:26
    הגב לתגובה זו
    לא עבד, שאלתי אותם למה. לא מספיק רווחי כי משרדי הפרסום מתנגדים לזה. כי הם לא מקבלים את עמלתם.
אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |

העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".