"הסושיאל של הפורטלים וגופי התוכן מיושן, יקר ולא אפקטיבי"
חברת Targetings (TS) המנוהלת על ידי מייסדים טכנולוגיים ישראליים מסיאטל, החלה לפתח את פלטפורמת ההפצה והאופטימיזציה של תוכן לרשתות חברתיות בשנת 2013. החברה, שממומנת מיומה הראשון מכסף אישי של המייסדים, מובילה את הסושיאל של לקוחות ענק בינלאומיים כמו המגזינים קוסמופוליטן, פורבס, מקסים וענקי תוכן כמו Press Reader הקנדי, Sport ru הרוסי ועשרות גופי תוכן, אתרים ופורטלים ב-4 מדינות בעולם.
הפלטפורמה הטכנולוגית של TS מעניקה לגופי תוכן שמנהלים מערכת יחסים עם מיליוני משתמשים, בעשרות רשתות חברתיות - פתרון מלא המשולב טכנולוגיה ופיצוח זרימת התוכן בצורה אופטימלית, כזו שמגדילה את תנועת המשתמשים תכל'ס למותג התוכן.
ישנן בעולם עשרות טכנולוגיות שמתמחות בהפצה של תוכן לסושיאל. חלקן הגדול (כמו Hootsuite, Deliverit) מאפשרות פיצ'ר פשוט של "פוסט אחד להרבה רשתות", מדידה ושליטה ובקרה על הנתונים. חברות אלה מציעות פתרון הפצה Plug & Play למיליוני עסקים קטנים ברמות של עד 100 דולר בחודש.
במהלך 5 השנים האחרונות, כל מותגי התוכן הגדולים בעולם, החל מ-ESPN, ועד ל-CNN עברו מהפכה של ממש באופן ההתבוננות על הסושיאל. "כולם הבינו אמת פשוטה" אומר מיכאל פאסוב, מנכ"ל וממייסדי החברה, "גוף שמייצר 1,000 אייטמים ביום בחדשות, ספורט, עסקים, לא יכול ללא טכנולוגיה להפיץ בצורה אופטימאלית את האייטמים לפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, וואטסאפ. זה פשוט בלתי אפשרי לצפות מצוות אנושי שכותב פוסטים כל היום, לתקשר את התוכן בהיקפים האלה, לכמות כל כך גדולה של רשתות - ולעשות את זה גם כמו שצריך"
"הם פשוט נתקעו בתקרת זכוכית של 10% טראפיק מסושיאל" מוסיף פאסוב, "וחיפשו דרך לשפר את התוצאות - וכך התפתחו חברות הטכנולוגיה בתחום שהעמידו מוצרי מדף שחוסכים למנהלי התוכן ולאנשי הסושיאל את זמן העבודה - אבל זה עזר להם רק באופן חלקי".
"צריך להבין", אומר אחיעד שריג, דירקטור ומייצג טכנולוגיית הסושיאל האמריקנית (Targetings) בישראל. "גוף כמו וואלה! זקוק לפרטנר אמיתי, שיבין את תהליכי התוכן בארגון, את הערוצים והמדורים השונים, יבין את המטרות, את הקהלים - וידע לתרגם את התובנות האלו לבריף שעל בסיסו תתחיל הטכנולוגיה להיכנס לתמונה. זה בדיוק מה שחברת TS עושה בהצלחה מטורפת כבר 3 שנים, עם עשרות לקוחות שמנהלים באמצעותה מאות קבוצות, בעשרות רשתות חברתיות, אלפי פוסטים ביום - ותכל'ס - מגדילה במאות אחוזים את תנועת הטראפיק מסושיאל".
Targetingsאינה חברת הטכנולוגיה היחידה שהבינה את הצורך של גופי התוכן והפורטלים, בדומה לה, פועלות כיום בהצלחה רבה חברות ענק כמו Spread Fast, Falcon.io, Sprinklr ובודדות נוספות - שמלוות לעומק מותגי תוכן אמריקניים ואירופאיים בשילוב בין "Brains & Tech" כמו זה של Targetings.
"יש בעולם כ-100 אלף גופי תוכן שהפתרון שלנו הוא בינגו עבורם" אומר מיכאל פאסוב. "90% מתוכם לא מצליחים לגדול מעבר ל-10% סושיאל טראפיק ולא הכניסו מעולם טכנולוגיה וניהול אמיתי של סושיאל לארגון. אסטרטגית הצמיחה שלנו מבוססת על ליווי אלפי מותגי תוכן בעולם מ"עידן תפעול סושיאל" לעידן של ניהול ואופטימיזציה של סושיאל. יש לנו עד כה 0% נטישה, אנחנו מצליחים להגדיל במאות % את תנועת המשתמשים מסושיאל ובעלויות שנעות בין 500-2,500 דולר לחודש אנחנו מנהלים עבור מותג תוכן יחסים עם מיליוני משתמשים, בעשרות קבוצות, בעשרות רשתות חברתיות - משדרים מאות פוסטים ביום, שולטים על עיצוב הפוסט, על התזמון שלו, אלגוריתם חכם לומד את ההתנהגות ומשפר באופן תדיר את זרימת התוכן לרשתות החברתיות. בסוף היום, מה שמעניין את מנכ"ל ערוץ הספורט – זה שיותר גולשים יגיעו לאתר ערוץ הספורט. את זה אנחנו עושים – ובמודל עבודה גמיש וחסר סיכון עבור הלקוח".
המצב בישראל
דווקא תעשיית התוכן והמדיה ב"בירת הטכנולוגיה" ישראל, שמצופה לאמץ טכנולוגיות ולעמוד בקנה אחד מול מותגי התוכן האמריקניים הגדולים כמו CNN, או AOL - דווקא ישראל, נמצאת בתחום הסושיאל כמה דורות מאחור.
"צריך להבין את המציאות של היום – 7 מתוך 10 משתמשים מגיעים דרך מובייל לתוכן, ומחצית מהמגיעים לתוכן יגיעו אליו דרך גלילה ב-Feed באחת הרשתות החברתיות בהן משתמש היוזר" אומר פאסוב. "זה אומר במילים פשוטות, ש-33% מתנועת המשתמשים באתר של וואלה! או מעריב לצורך הדוגמא – אמורה לבוא מסושיאל. אלה הן הסטטיסטיקות העולמיות. גופי תוכן שעושים פחות מ-30% - צריכים לבדוק את עצמם ולמצוא מהר את הפתרונות שיביאו אותם לשם".
"בדקנו כ-250 גופי תוכן בישראל; רק 5% מכירים או השתמשו בטכנולוגיות סושיאל. ב-95% מגופי התוכן הניהול נעשה ידנית, אחרי שעות העבודה הסושיאל צונח, ככה בסופי שבוע, פתאום אין תוכן. לא מפלחים כאן קהלים, אין אסטרטגית סושיאל, רוב הגופים אפילו לא יודעים כיצד למדוד טראפיק מסושיאל, לא מפיצים פה למספיק רשתות – מזניחים את הטוויטר, שוכחים שיש פה 1.2 מיליון משתמשים רוסים שבכלל מבלים את זמנם ב-VK הרשת הגדולה ברוסיה, או מיליון משתמשי אינסטגרם שמעט מדי מותגי תוכן מתייחסים אליהם.. אחוז ההקלקה הממוצע על פוסטים נמוך בצורה נוראית - 1 מ-1,000 אוהדים לוחץ על פוסט, מה שרק מוכיח את הנתק בין 'מותג התוכן' ובין 'משתמשי הקבוצה בפייסבוק'. ועוד לא דיברנו על פילוח של תוכן לפי קהלי יעד, על פרגמנטיזציה של מותגים בסושיאל (במקום "עמוד מעריב" למשל - לפתוח קבוצות משנה ל'ספורט', 'חדשות', 'עסקים') ועל פתרונות חדשניים שאנחנו עושים עם וואסטאפ ו-Bots עבור מותגים כמו קוסמו ואחרים עם תוצאות פנטסטיות שזה בגדר חלום רטוב עבור תעשיית התוכן הישראלית", מוסיף שריג.
- 1.אני 31/12/2016 18:55הגב לתגובה זוהפאבלישרים צריכים לתת ערך לגולשים ולפתח דיאלוג או במקרה הרע מונולוג איכותי. כל עוד זה לא יקרה אנשים יגיעו ״בטעות״ מהפייסבוק ולא יזכרו כיצד ולאן הגיעו לפני כמה רגעים

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.