מיכאל פאסוב
צילום: יח"צ

"הסושיאל של הפורטלים וגופי התוכן מיושן, יקר ולא אפקטיבי"

"מותגי תוכן, גופי שידור, מגזינים ופורטלים אמורים לרכז 33% מהטראפיק, דרך רשתות חברתיות - בישראל הממוצע הוא 10%", אומר אחיעד שריג, ומייצג טכנולוגיית Targetings בישראל (תוכן שיווקי)
תוכן שיווקי | (1)

חברת Targetings (TS) המנוהלת על ידי מייסדים טכנולוגיים ישראליים מסיאטל, החלה לפתח את פלטפורמת ההפצה והאופטימיזציה של תוכן לרשתות חברתיות בשנת 2013. החברה, שממומנת מיומה הראשון מכסף אישי של המייסדים, מובילה את הסושיאל של לקוחות ענק בינלאומיים כמו המגזינים קוסמופוליטן, פורבס, מקסים וענקי תוכן כמו Press Reader הקנדי, Sport ru הרוסי ועשרות גופי תוכן, אתרים ופורטלים ב-4 מדינות בעולם.

 

הפלטפורמה הטכנולוגית של TS מעניקה לגופי תוכן שמנהלים מערכת יחסים עם מיליוני משתמשים, בעשרות רשתות חברתיות - פתרון מלא המשולב טכנולוגיה ופיצוח זרימת התוכן בצורה אופטימלית, כזו שמגדילה את תנועת המשתמשים תכל'ס למותג התוכן.

 

ישנן בעולם עשרות טכנולוגיות שמתמחות בהפצה של תוכן לסושיאל. חלקן הגדול (כמו Hootsuite, Deliverit) מאפשרות פיצ'ר פשוט של "פוסט אחד להרבה רשתות", מדידה ושליטה ובקרה על הנתונים. חברות אלה מציעות פתרון הפצה Plug & Play למיליוני עסקים קטנים ברמות של עד 100 דולר בחודש.

 

במהלך 5 השנים האחרונות, כל מותגי התוכן הגדולים בעולם, החל מ-ESPN, ועד ל-CNN עברו מהפכה של ממש באופן ההתבוננות על הסושיאל. "כולם הבינו אמת פשוטה" אומר מיכאל פאסוב, מנכ"ל וממייסדי החברה, "גוף שמייצר 1,000 אייטמים ביום בחדשות, ספורט, עסקים, לא יכול ללא טכנולוגיה להפיץ בצורה אופטימאלית את האייטמים לפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, וואטסאפ. זה פשוט בלתי אפשרי לצפות מצוות אנושי שכותב פוסטים כל היום, לתקשר את התוכן בהיקפים האלה, לכמות כל כך גדולה של רשתות - ולעשות את זה גם כמו שצריך"

 

"הם פשוט נתקעו בתקרת זכוכית של 10% טראפיק מסושיאל" מוסיף פאסוב, "וחיפשו דרך לשפר את התוצאות - וכך התפתחו חברות הטכנולוגיה בתחום שהעמידו מוצרי מדף שחוסכים למנהלי התוכן ולאנשי הסושיאל את זמן העבודה - אבל זה עזר להם רק באופן חלקי".

 

"צריך להבין", אומר אחיעד שריגדירקטור ומייצג טכנולוגיית הסושיאל האמריקנית (Targetings) בישראל. "גוף כמו וואלה! זקוק לפרטנר אמיתי, שיבין את תהליכי התוכן בארגון, את הערוצים והמדורים השונים, יבין את המטרות, את הקהלים - וידע לתרגם את התובנות האלו לבריף שעל בסיסו תתחיל הטכנולוגיה להיכנס לתמונה. זה בדיוק מה שחברת TS  עושה בהצלחה מטורפת כבר 3 שנים, עם עשרות לקוחות שמנהלים באמצעותה מאות קבוצות, בעשרות רשתות חברתיות, אלפי פוסטים ביום - ותכל'ס - מגדילה במאות אחוזים את תנועת הטראפיק מסושיאל".

 

 Targetingsאינה חברת הטכנולוגיה היחידה שהבינה את הצורך של גופי התוכן והפורטלים, בדומה לה, פועלות כיום בהצלחה רבה חברות ענק כמו Spread Fast, Falcon.io, Sprinklr ובודדות נוספות - שמלוות לעומק מותגי תוכן אמריקניים ואירופאיים בשילוב בין "Brains & Tech" כמו זה של Targetings.

 

"יש בעולם כ-100 אלף גופי תוכן שהפתרון שלנו הוא בינגו עבורם" אומר מיכאל פאסוב. "90% מתוכם לא מצליחים לגדול מעבר ל-10% סושיאל טראפיק ולא הכניסו מעולם טכנולוגיה וניהול אמיתי של סושיאל לארגון. אסטרטגית הצמיחה שלנו מבוססת על ליווי אלפי מותגי תוכן בעולם מ"עידן תפעול סושיאל" לעידן של ניהול ואופטימיזציה של סושיאל. יש לנו עד כה 0% נטישה, אנחנו מצליחים להגדיל במאות % את תנועת המשתמשים מסושיאל ובעלויות שנעות בין 500-2,500 דולר לחודש אנחנו מנהלים עבור מותג תוכן יחסים עם מיליוני משתמשים, בעשרות קבוצות, בעשרות רשתות חברתיות -  משדרים מאות פוסטים ביום, שולטים על עיצוב הפוסט, על התזמון שלו, אלגוריתם חכם לומד את ההתנהגות ומשפר באופן תדיר את זרימת התוכן לרשתות החברתיות. בסוף היום, מה שמעניין את מנכ"ל ערוץ הספורט – זה שיותר גולשים יגיעו לאתר ערוץ הספורט. את זה אנחנו עושים – ובמודל עבודה גמיש וחסר סיכון עבור הלקוח".

 

המצב בישראל

 

דווקא תעשיית התוכן והמדיה ב"בירת הטכנולוגיה" ישראל, שמצופה לאמץ טכנולוגיות ולעמוד בקנה אחד מול מותגי התוכן האמריקניים הגדולים כמו CNN, או AOL  - דווקא ישראל, נמצאת בתחום הסושיאל כמה דורות מאחור.

 

"צריך להבין את המציאות של היום – 7 מתוך 10 משתמשים מגיעים דרך מובייל לתוכן, ומחצית מהמגיעים לתוכן יגיעו אליו דרך גלילה ב-Feed באחת הרשתות החברתיות בהן משתמש היוזר" אומר פאסוב. "זה אומר במילים פשוטות, ש-33% מתנועת המשתמשים באתר של וואלה! או מעריב לצורך הדוגמא – אמורה לבוא מסושיאל. אלה הן הסטטיסטיקות העולמיות. גופי תוכן שעושים פחות מ-30% - צריכים לבדוק את עצמם ולמצוא מהר את הפתרונות שיביאו אותם לשם".

"בדקנו כ-250 גופי תוכן בישראל; רק 5% מכירים או השתמשו בטכנולוגיות סושיאל. ב-95% מגופי התוכן הניהול נעשה ידנית, אחרי שעות העבודה הסושיאל צונח, ככה בסופי שבוע, פתאום אין תוכן. לא מפלחים כאן קהלים, אין אסטרטגית סושיאל, רוב הגופים אפילו לא יודעים כיצד למדוד טראפיק מסושיאל, לא מפיצים פה למספיק רשתות – מזניחים את הטוויטר, שוכחים שיש פה 1.2 מיליון משתמשים רוסים שבכלל מבלים את זמנם ב-VK הרשת הגדולה ברוסיה, או מיליון משתמשי אינסטגרם שמעט מדי מותגי תוכן מתייחסים אליהם.. אחוז ההקלקה הממוצע על פוסטים נמוך בצורה נוראית - 1 מ-1,000 אוהדים לוחץ על פוסט, מה שרק מוכיח את הנתק בין 'מותג התוכן' ובין 'משתמשי הקבוצה בפייסבוק'. ועוד לא דיברנו על פילוח של תוכן לפי קהלי יעד, על פרגמנטיזציה של מותגים בסושיאל (במקום "עמוד מעריב" למשל - לפתוח קבוצות משנה ל'ספורט', 'חדשות', 'עסקים') ועל פתרונות חדשניים שאנחנו עושים עם וואסטאפ ו-Bots עבור מותגים כמו קוסמו ואחרים עם תוצאות פנטסטיות שזה בגדר חלום רטוב עבור תעשיית התוכן הישראלית", מוסיף שריג.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני 31/12/2016 18:55
    הגב לתגובה זו
    הפאבלישרים צריכים לתת ערך לגולשים ולפתח דיאלוג או במקרה הרע מונולוג איכותי. כל עוד זה לא יקרה אנשים יגיעו ״בטעות״ מהפייסבוק ולא יזכרו כיצד ולאן הגיעו לפני כמה רגעים
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״