פרסום ראשון

לקראת הדד-ליין למכירת גלובס: גם טדי שגיא הביע עניין

המיליארדר הישראלי הביע עניין ברכישת היומון הכלכלי במסגרת ההליך שמקיים כונס הנכסים. דובר קבוצת שגיא: "הקבוצה בוחנת מדי יום עסקאות שונות. רכישת גלובס לא על הפרק"
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה גלובס טדי שגיא

איש הנדל"ן והעסקים המקוונים טדי שגיא, התעניין בגלובס. לאייס נודע כי גם מצידו של המילארדר הישראלי הובעה התעניינות ברכישת בעיתון הכלכלי שנמצא בהליך מכירה על ידי כונס נכסים, שאמור להסתיים מחר (יום ב'), אולם נראה כי בשלב זה הוא לא ייכנס להרפתקאה הזאת. 

שגיא מחזיק בכ-21% ממניות בחברת קרוסריידר, ועשה את הונו משוק ההימורים המקוונים. בשנים האחרונות הוא מתמקד בנדל"ן, בעיקר בלונדון כאשר רכש בין היתר את שוק הקניות קמדן מרקט ואת הולבורן לינקס. 

גלובס נמצא על פרשת דרכים, בעקבות חובותי הענק של בעליו אליעזר פישמן, הנעמדים ב-4.5 מיליארד שקלים, חלק נכבד לבנק לאומי. העיתון מוחזק באמצעות חברת מוניטין, שנמצאת בהליך הכינוס. בתוך העיתון מתנהלים מאבקים פנימיים בין פישמן לבין משפחתו של מייסד העיתון חיים בר און המנוח, עדנה ואלונה בר און, שמחזיקות בכשליש מהעיתון. משפחת בר און אף ביקשה מבית המשפט להצטרף להליך כינוס הנכסים.

בשבועות האחרונים עלו מספר שמות של מתעניינים וכאלה שכבר רכשו את מסמכי המכרז. בין היתר מדובר בקבוצת ישראל היום; אלי עזור - בעלי מעריב, ג'רוזלם פוסט וצ'רלטון; ואף המיליארדר הרוסי דויד דוידוביץ', שמתעניין בעיתון לפי פרסום ב-TheMarker

הדן אורנשטיין, יועץ התקשורת של קבוצת שגיא, מסר: "הקבוצה בוחנת מידי יום עסקאות שונות. רכישת גלובס אינה עומדת על הפרק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.